Obnovit stránku

Alza: Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit

Audiokniha
4,9 64 hodnocení
308,-

Alza: Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit

Kniha je zejména kronikou Alzy a lidí, kteří v ní pracovali, ale může být zajímavá i pro letité zákazníky, podnikatele v e-commerce nebo čtenáře, kteří jsou zvědaví na počátky podnikání v bouřlivých devadesátých letech.
Dozvíte se, kdo je otcem milovaného i nenáviděného Alzáka, co Alzu málem pohřbilo, ještě než stihla vyrůst v jedničku ve svém oboru, a spoustu dalších doposud nepublikovaných informací ze zákulisí největšího e-shopu v ČR.
Tato kniha vypráví příběh Alzy. Firmy, která z malého krámku v pražských Holešovicích vyrostla do „korporace“ s ročním obratem 45 miliard korun. Firmy, u které by pouhý výčet jejích aktivit zabral několik stránek.
K vyprávění se dá přistoupit různě. Můžeme čtenáři nabídnout věcná fakta. Můžeme jej ohromit čísly. Můžeme se soustředit na nejdůležitější obchodní rozhodnutí. To všechno v knize najdete. Ale každý dobrý příběh tvoří především lidé. A nejinak je tomu v příběhu Alzy. Ti, kteří Alzu vytvářeli a Alza současně utvářela je. V první řadě je to samozřejmě zakladatel Alzy, Aleš Zavoral, jehož vzpomínky tvoří páteř vyprávění.
Ten příběh se pořád píše a je pěkně napínavý – jsou tu krize i chvíle vítězství, jsou tu odvážná rozhodnutí i slepé uličky. Ale ať se nacházíme v jakékoli fázi, vždycky platí, že je to příběh firmy, která šla svou vlastní cestou. Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit.

Možná je to proto, že muž sedící proti mně, s novináři nemluví. Dokonce jsem asi vůbec první člověk z médií, s kterým se baví. Což je u někoho, kdo vybudoval jednu z nejúspěšnějších firem v zemi a podle žebříčku časopisu Forbes patří k nejbohatším lidem v Česku, téměř neuvěřitelné. Ale je to tak. Říkali mi, že ten rozhovor nebude snadný. Že muž je introvert, nerad o sobě mluví a já budu mít problémy se od něj něco dozvědět. Říkali lidé, kteří ho znají.

Miloš Čermák, prosinec 2021

Tehdy jsem také nepochopil, že Alza není jedna, že je jich celá řada – a každá z nich jiná. Ta nejstarší, to byl Aleš sám, byla to šílená one-man show, která vyrostla do bodu, kdy už to nebylo udržitelné. Ta další, která přišla po té první, byla punková Alza, neuvěřitelné seskupení úžasných magorů, kteří tlačili ze všech sil každý den dál a dál firmu, která nebyla větší než malý krámek. A pak se vše dostalo do dalšího bodu, kdy už to zase nebylo udržitelné – a vznikla třetí Alza, Alza, která už byla opravdovou firmou. Měla svoje oddělení, svoje ředitele, svoje plány – přestala být tak anarchistická a začala připomínat velké korporace.

Michal Rybka, srpen 2019

Tohle vám řeknu, a nevěřte mi, když nechcete. Ale příběh Alzy považuju za jeden z nejsilnějších příběhů Česka po roku 1989. A příběh Aleše Zavorala mě baví, inspiruje a dojímá.

Miloš Čermák, květen 2022

Parametry a specifikace

Audio

Délka 08:39:40

Autor

Autor Miloš Čermák, Michal Rybka
Interpret Oldřich Hajlich

Podrobnosti

Rok vydání 2023
Kategorie Literatura faktu a publicistika
Jazyk Česky
Kód:  AKALZA
Odkazy: Stránky výrobce

Na vašem soukromí nám záleží

My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací
Rozumím Podrobné nastavení Odmítnout vše
P-DC1-WEB19