Obnovit stránku

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade (RECENZE, epizoda 3.) – Bloodline

Aktualizováno

Autoři akčního RPG Assassin’s Creed Odyssey, které si v naší recenzi vysloužilo velmi pěkné hodnocení, už loni prohlásili, že v roce 2019 nás žádný nový díl nečeká a místo toho budou zásobovat obsahem Odyssey. Své sliby začali plnit v prosinci loňského roku a od té doby vyšly tři epizody DLC Legacy of the First Blade. Jak si vedla poslední část s názvem Bloodline a jestli toto rozšíření stojí za vaši pozornost, se dozvíte v následující recenzi.

Recenze – Bloodlines (ep. 3)Recenze – Shadow Heritage (ep. 2)Recenze – Hunted (ep. 1)


• Žánr: Akční adventura, RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Ubisoft Montreal • Vydavatel: Ubisoft • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (4. prosince 2018) • Homepage: https://assassinscreed.ubisoft.com/game/en-us/odyssey/dlc/legacy-of-the-first-blade • Čeština: Ano (oficiální)


Části článku:


Obsah recenze Assassin’s Creed Odyssey: Bloodlines (Xbox One X)

  1. Bloodline uzavírá příběh Legacy of the First Blade
  2. Kapitáne, tady už jsme byli
  3. Alexios, terminátor spartský
  4. Stojí Legacy of the First Blade za investici?
  5. Recenze Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Assassin’s Creed Odyssey PC

Bloodline uzavírá příběh Legacy of the First Blade

• Recenze: 19. 3. 2019 • Autor: Filip Němec

Stejně jako předchozí dvě DLC i Bloodline vychází zcela bez ohlášení a marketingové pompy okolo. A vlastně to ani není na škodu. Ze všech vydaných epizod je jasně nejslabší a pokračuje v sestupné tendenci kvality celého rozšíření. Zatímco v předchozích epizodách jsem kritizoval zejména rychlý spád příběhu, tentokrát se musím opřít do jeho samotné podstaty. Bloodline plynule navazuje na epizodu Shadow Heritage, takže se váš Alexios či Cassandra oddává klidnému rodinnému životu. Jak už nás ale naučil první díl české Mafie, když se namočíte do něčeho velkého, nikdy nebudete mít pokoj. Nikdy.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; screenshot: Bloodlines – Persie

Do boje Sparty proti Aténám se připletou Peršané. Na čí straně budou? To zjistíte v závěrečné epizodě Legacy of the First Blade.

Řád tak ukradne vašeho syna Elpidia a spolu s tím provede něco, co musím v rámci novinářské cti nechat pod rouškou tajemství, ale právě to je mi největším trnem v oku. Ze hry se krátce po úvodu stane asasínský roadtrip s jasným cílem, pomstít se a zachránit svého syna. Na něco takového však není Assassin’s Creed Odyssey stavěno. Zatímco v cutscénách Alexios (popřípadě Cassandra) roní slzy a naříká, o pár sekund později už chrlí klasické sarkastické poznámky v průběhu boje.

Hra zkrátka není připravena na srdceryvný příběh, takže na papíře vypadá scénář zajímavě, ale výsledek vás rozhodně za srdéčko nechytne. Autoři navíc opět mrhají tím největším potenciálem, kterým je Darius. Toho hra v první epizodě pasovala do role prvního asasína a tak jsme všichni očekávali, že právě jeho postava rozkryje mnohá tajemství a historii tisíciletého řádu tichých zabijáků. Čekání však bylo marné. Epizody Shadow Heritage a Bloodline sice postavu Daria využívají, ale pouze jako otce vašeho partnera či partnerky. Název celého DLC, tedy Legacy of the First Blade, mi tak vlastně vůbec nedává smysl.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – Darius Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – Peršan Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – romantika

Bloodlines se více než předchozí DLC točí kolem vaší rodiny. Je hezké sledovat, jak se hlavní hrdina příběhu stihnul vyvinout, rodičovství a usedlý způsob života však s divokou podstatou série Assassin’s Creed moc nekoresponduje.

Kapitáne, tady už jsme byli

Není pak překvapením, že ani Bloodline nenabídne nové prostředí. Poprvé jsme se podívali do lesnaté Makedonie, v druhé epizodě jsme obdivovali lodní přepravou živenou Achaiu a tentokrát se na několik hodin usídlíme v Mesénii. Přídavky, jež nás zavedou do zcela nového prostředí, jsou samozřejmě přijímány o mnoho lépe, nicméně příběhová linka Legacy of the First Blade se prolíná s původním příběhem a tak navštěvování již známých míst vlastně není nakonec úplně na škodu. Velikost Assassin’s Creed Odyssey je navíc tak enormní, že jste dost možná některé z těchto míst ještě ani pořádně nenavštívili, jako se to stalo mně v případě Makedonie.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – Mesenie Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – požár Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – loď

Přestože je Assassin’s Creed Odyssey loni vydaný titul, stále dokáže okouzlit pěknými scenériemi a líbivou grafikou.

Rozkouskování na epizody navíc nahrává tomu, že by se herní doba mohla zdát skromná. V konečném součtu však poměr ceny a herní doby vychází spíše ve prospěch autorů. Hlavní dějová linka všech tří epizod vám zabere zhruba deset hodin, a pokud se budete věnovat i vedlejším úkolům, které jsou v celém Odyssey poměrně zajímavé, může se čas strávený hraním vyšplhat i na dvojnásobek, a to je za necelých 700 Kč poměrně slušné. Při koupi Season Passu, jenž obsahuje přístup i do dalšího třídílného DLC Fate of Atlantis, pak samozřejmě něco málo ušetříte.

Alexios, terminátor spartský

Jako by nestačilo, že je hlavní postava pravnukem slavného krále Leonida a ještě ke všemu umí ovládat jeho kopí, které je jen tak mimochodem artefaktem první civilizace – podobně jako předchozí dvě epizody, i Bloodline rozšiřuje už tak pěkně košatý strom zkušeností o novou dovednost. Tou je fury of the bloodline (česky běs pokrevní linie) a výrazným způsobem mění fungování boje. Tento skill totiž nejen dostojí svému názvu a vypustí váš běsnící útok, který je ničivý sám o sobě, ale také s každým seknutím do nepřítele doplňujete ukazatel adrenalinu. Při troše štěstí je tak nemožné, aby vám adrenalin vůbec došel, takže jste v podstatě chodící smrt.

Všechny tři nové skilly mě hodně baví, přičemž v mnoha ohledech zjednodušují hraní. Někdo by si mohl postesknout nad tím, že nyní je Assassin’s Creed Odyssey díky nim jednodušší, ale to už je zkrátka úděl dodatečných balíčků, které se stanou součástí původní hry. Vedle nového skillu nechybí ani novinky v rámci vybavení. Bloodline přidává do hry brnění určené zejména pro fandy tichého zabíjení, ale také zajímavé zbraně jako hole generující zdraví nebo meč s podstatně rychlejším těžkým úderem.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – Alexios Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – inventář Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; gameplay: Bloodlines – kůň

Po všech dobrodružstvích, které jsem v Assassin´s Creed Odyssey absolvoval, už není můj Alexios žádný zelenáč. V Bloodline či předchozích rozšířeních nemusíte řešit, že jste příliš slabí, rozdíl v úrovni protivníků totiž není téměř žádný, takže není třeba levelovat svou postavu.

Stojí Legacy of the First Blade za investici?

S epizodou Bloodline uzavírá první DLC svůj příběh, a pokud jste sledovali recenze jednotlivých epizod, byli jste svědky postupně se propadajícího hodnocení, jež se ustálilo na 50 %. Legacy of the First Blade totiž není jen typicky průměrným přídavkem, ale v tomto případě zejména promarněnou šancí, která ani nedokázala dostát svému jménu. Nebo jestli autoři myslí, že oním odkazem je nepovinný quest v závěru Bloodline, mají tedy hodně nízké cíle. Diskutovat by se dalo také o tom, jestli by celé DLC nevyznělo lépe jako jeden kus, epizodické vydávání je tenký led už od nepaměti.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; screenshot: Bloodlines – rozloučení Alexios

S epizodou Bloodline se loučí první DLC Legacy of the First Blade, už v dubnu však vyjde první epizoda nadcházejícího rozšíření Fate of Atlantis.

Rozšíření sice nabízí solidní herní dobu a vcelku dobře napsané questy, kdy pochválit musím zejména ty vedlejší, které se od Originis hodně zlepšily a většinou jsou poměrně zajímavé. Špatně na tom nejsou ani zmíněné novinky, tedy nové postavy i obsahové přídavky ve formě skillů a vybavení. Kromě toho však Legacy of the First Blade zkrátka nepřináší nic nového a mrhá svým potenciálem. Nejde o vyložený propadák, investici do tohoto rozšíření si však pečlivě promyslete. Snad si autoři vylepší reputaci v dalším DLC, jež nás zavede do Atlantidy v první polovině dubna.

Tato recenze byla napsaná pro Xbox One X verzi.

• Zdroje: Vlastní

Obsah recenze Assassin’s Creed Odyssey: Shadow Heritage (Xbox One X)

  1. Shadow Heritage pokračuje v příběhu Legacy of the First Blade
  2. Rychlá jednohubka s laciným příběhem
  3. Nové schopnosti a lodní bitvy ozvláštní hratelnost
  4. Recenze Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Assassin’s Creed Odyssey PC

Shadow Heritage pokračuje v příběhu Legacy of the First Blade

• Recenze: 25. 1. 2019 • Autor: Filip Němec

Bez většího rozruchu vyšla 15. ledna druhá epizoda DLC Legacy of the First Blade, která plynule navazuje na první část. Ta nejnovější, s názvem Shadow Heritage, se podobně jako předchozí díl odehrává na mapě původní hry, nepodíváme se tak do žádné nové oblasti. I tak ale Shadow Heritage může nabídnout nová místa k objevování, rozsáhlost Odyssey je totiž tak obdivuhodná, že jste možná oblast Achaia při hraní hlavní dějové linky plně neprozkoumali. Osobně se mi však více líbila Makedonie, kde se odehrávala první epizoda. Zejména rybolovem a lodní přepravou živená Achaia nepůsobí nijak výjimečným dojmem.

Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; screenshot: cover

Shadow Heritage láká na ohněm zalité námořní bitvy, nemějte však v tomto směru přehnaná očekávání. Druhá epizoda je stejně jako jednička krátkou jednohubkou, kde sice i na zmíněné lodní bitvy přijde řada, ale ve velmi omezeném čase i množství.

Většinu času se budete pohybovat právě kolem pobřeží, kde jste už v rámci původního příběhu museli navštívit alespoň rozsáhlé loděnice. Shadow Heritage dle očekávání nabízí nového záporáka, jenž je podobně jako ti předchozí jen loutkou obávaného řádu. Na výpravu za osvobozením Achaie se samozřejmě vydáte nyní už se starým známým Dariem, vůbec prvním majitelem slovutné asasínské čepele. Zhruba tříhodinová příběhová linka pak stihne obsáhnout i jemnější, více či méně podstatné dějové odbočky, jako je jiskření mezi Dariovou dcerou a Alexiem (či jeho synem a Cassandrou, majitelé Assassin´s Creed Odyssey jistě už tuto dualitu dávno pochopili).

Rychlá jednohubka s laciným příběhem

Bohužel zásadním nedostatkem Shadow Heritage je poměrně nepřekvapivě rychlost, s jakou celé dobrodružství utíká směrem k závěrečné bitvě. Hlavní záporák The Tempest se sotva stihne představit v jedné z misí a o malou chvíli později už bojujete na život a na smrt v závěrečné bitvě. V porovnání s pomalým, ale o to záživnějším oťukáváním s Cassandrou či Alexiem v původním příběhu je toto jen narychlo spíchnutý zákusek, po kterém vám bude kručet v břiše.

Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; screenshot: boos fight

Laciné představení hlavního nepřítele překonává snad jen velmi obyčejný závěrečný souboj, původní hra přitom měla řadu nápaditých boss fightů. Tak proč to tentokrát nešlo?

Pokud jsem navíc v recenzi Odyssey vychvaloval příběhové volby a větvené dialogy, které opravdu měly reálný dopad, v tomto případě s námi autoři jen šikovně laškují. Snaha opít nás řeckým gyrosem je ale natolik evidentní, že nebude dlouho trvat a zjistíte, že vaše rozhodování bude mít na výsledek aktuálního mini-příběhu zanedbatelný vliv. A to je nejen velká škoda, ale i plivnutí do tváře všem, kteří očekávali původní kvalitu hry.

Ani samotná délka není nikterak obdivuhodná, Shadow Heritage však pokračuje v tom, co nastavila první epizoda, takže délkou či obsahem misí nepředstavuje aktuální epizoda žádné zhoršení. Opět je tu spolu s hlavní linkou řada vedlejších úkolů, které svou kvalitou či obsahem občas i příjemně překvapí, navíc hon na další pětici okultistů je právě začleněn do vedlejších aktivit, takže pokud budete chtít druhou epizodu bezezbytku vyždímat (a protože letos žádné nové Assassin´s Creed nevychází, u mnoha hráčů tomu tak určitě bude), herní doba se rázem zdvojnásobí.

Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; gameplay: Darius Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; gameplay: Achaia Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; gameplay: Neema

Obrázek 1: Velkým zklamáním je rovněž odklon od asasínského odkazu, tedy Daria a jeho vysouvací čepele. Místo toho dostáváme pro univerzum absolutně nedůležitý příběh. Obrázek 2: Achaia sice není tak zajímavým místem jako Makedonie, i zde se však dá pozorovat nádherný východ slunce. Obrázek 3: Nebo se džbánem vína přemýšlet nad budoucností.

Nové schopnosti a lodní bitvy ozvláštní hratelnost

Shadow Heritage přináší samozřejmě i několik slibovaných novinek, které fanouškům Odyssey rozšíří herní možnosti a přinesou alespoň na chvíli čerstvý vítr do zatuchlého Řecka. Strom dovedností se opět rozrostl o jeden skill. Pokud preferujete bezkontaktní boj, můžete nyní díky konzumaci menšího množství adrenalinu podstatně navýšit rychlost střelby jakéhokoliv luku.

Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; gameplay: rychlá střelba skill Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; gameplay: souboj na moři

Obrázek 1: Jeden nový skill není mnoho, milovníkům boje na dálku ale jistě pomůže. Obrázek 2: Naopak souboje na moři se dočkají podstatě většího vylepšení.

Část druhé epizody se také odehrává na moři, byť o dost méně, než jsem očekával a než bych si přál. Vaše loď tak dostane zcela novou schopnost, jež se v námořních bitvách opravdu hodí. Na přídi se vám objeví starodávný plamenomet, jenž je logicky ničivější než ohnivé šípy, na druhou stranu je to už čtvrtá zbraň, kterou lze na lodi používat a někdy zkrátka nevíte, kdy jaké tlačítko mačkat dříve.

Ačkoli je Shadow Heritage velmi podobné první epizodě, cítím velké zklamání. Zatímco předcházející epizoda Hunted silně zabrousila do asasínského tématu a vypadalo to, že v odhalování asasínské minulosti bude pokračovat i epizoda druhá, dočkali jsme se průměrné story s nezajímavým záporákem. Nic na tom bohužel nezmění ani nakonec dosti překvapivý závěr a zajímavý cliffhanger. DLC Legacy of the First Blade zakončí doposud bezejmenná třetí epizoda, jež vyjde v průběhu března a je jisté, že právě její kvality rozhodnou o tom, jak si první epizodické rozšíření budeme pamatovat.

Assassin’s Creed Odyssey Shadow Heritage; screenshot: loďka ze dřeva

Vůbec nejlepší na Shadow Heritage je závěrečný epilog, který až nečekaně posune příběh vpřed a ano, také zahřeje u srdce.

Tato recenze byla napsaná pro Xbox One X verzi.

Obsah recenze Assassin’s Creed Odyssey: Hunted (Xbox One X)

  1. První epizoda Legacy of the First Blade nenavazuje na původní příběh
  2. Hunted se odehrává na původní mapě Assassin’s Creed Odyssey
  3. Stejná hratelnost a minimum novinek
  4. DLC Legacy of the First Blade začíná slibně
  5. Recenze Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Assassin’s Creed Odyssey PC

První epizoda Legacy of the First Blade nenavazuje na původní příběh

• Recenze: 11. 12. 2018 • Autor: Filip Němec

Příběhová linka točící se kolem sjednocení rodiny a vymýcení kultu Cosmos řekla v rámci hlavní příběhové linie Assassin’s Creed Odyssey poslední slovo a není tak důvod ji znovu otevírat. Ústřední postavou rozšíření je samozřejmě i nadále váš šlachovitý Alexios, popřípadě sličná, ale přesto silná a agresivní Kassandra. Příběh se však soustředí na Daria, který je vůbec prvním nositelem skryté čepele a pod níž zhynul (mimo jiné) perský král Xerxes. Jediným společným jmenovatelem je v tomto případě všudypřítomný a nikdy zcela neporažený Řád, který i tentokrát tahá za nitky.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; screenshot: Darius

První ze dvou připravovaných DLC láká především na přítomnost vůbec prvního majitele legendární skryté čepele.

Příběh se točí právě kolem Daria a jeho dcery Neemy, zatímco vaše postava je spíše prováděčem naplánovaných akcí, nijak se však nevyvíjí a nikam neposouvá. To ale není na škodu, nové postavy jsou poměrně zajímavé a především Darius, kterého lze považovat za vůbec prvního asasína, má nejedno tajemství. Aniž bych však vyřknul nějaký strašlivý spoiler, musím vás, čtenáře, varovat. Přestože DLC nese název Legacy of the First Blade, pokud plánujete koupi DLC nebo rovnou season passu s touhou dozvědět se více o samotném řádu asasínů a jeho zrodu, toto DLC vám o něm neřekne absolutně nic. Dariův příběh však s první epizodou Hunted nekončí, a tak nás mohou autoři ještě mile překvapit.

Ze zkušenosti s DLC z Assassin´s Creed Origins také krátce zmíním, jak vůbec novou příběhovou linku započít. Abyste mohli epizodu Hunted absolvovat, musíte být minimálně na úrovní 28 a mít za sebou sedmou kapitolu hlavního příběhu. To jsou oficiální požadavky Ubisoftu, nicméně celý příběh se odehrává v Makedonii, která je v zásadě endgame lokací, protože doporučená úroveň postavy je 49 až 50. Co to pro vás znamená? Zkrátka a dobře do DLC se nepustíte do chvíle, dokud nedohrajete původní hru, leda že byste toužili být cvičnými panáky pro i ty nejméně nebezpečné protivníky. Jakmile DLC stáhnete, zpřístupní se vám nový quest na pobřeží Makedonie, kde celé dobrodružství odstartuje.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: Neema Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: Xerxes

Obrázek 1: Darius je sám o sobě velmi zajímavou postavou a jeho dcera Neema tu také není do počtu. Obrázek 2: V rámci flashbacku se představí také perský král Xerxes.

Hunted se odehrává na původní mapě Assassin’s Creed Odyssey

Jak už jsem zmínil, první epizoda se odehrává v Makedonii, bohužel jsme se tak nedočkali žádné nové oblasti, jak tomu bylo zvykem v DLC do Origins. Dá se očekávat, že na Atlantidu zaměřené druhé rozšíření už svůj vlastní nový prostor nabídne, protentokrát se však autoři zaměřili spíše na příběh než nové oblasti. Nezvyklé je také to, na jak malé rozloze se celé rozšíření odehrává. Pohybovat se budete jen po severní Makedonii a za celou dobu vlastně neodhalíte žádnou novou oblast či jen nepřátelskou pevnost.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; screenshot: Makedonie

Požitek z hraní bude do značné míry záležet také na tom, jak moc jste Makedonii prozkoumali v rámci původního příběhu. Neodehrává se v ní žádná z hlavních misí, takže je dost možné, že pro některé hráče půjde přeci jen o „nové“ území.

To působí jako značný odklon od původní hratelnosti, na druhou stranu mi přišlo velmi příjemné věnovat se prakticky bez výhrad jen příběhu a nemuset zdlouhavě cestovat po celém světě, jehož rozsáhlost může být místy až na škodu. Díky tomu je celé dobrodružství intenzivnější, k čemuž dopomáhá i fakt, že nepřátelé jsou po celou dobu na stejné úrovni, takže odpadá v původní hře tolik probíraný farming zkušeností, abyste poskočili na další úroveň a mohli se vyrovnat silnějším soupeřům.

Bohužel vše skončí rychleji, než začne. Nechci však tvrdit, že první epizoda je krátká. Příběhové mise spolu s pár vedlejšími odbočkami jsem zvládl za necelé čtyři hodiny, což rozhodně není málo, vezmeme-li v potaz, že jde pouze o třetinu celého DLC, které koupíme samostatně za 649 Kč nebo v rámci season passu, jež stojí 1099 Kč. Pokud si podobnou stopáž udrží i další dvě epizody, rozhodně se nebudu zlobit. Epizoda Hunted s sebou navíc přinesla i řadu souvisejících a poměrně kvalitních vedlejších úkolů, pokud tedy budete chtít vyzobat vše bezezbytku, počítejte se zhruba pěti hodinami herního času.

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade – epizoda 1. Hunted (gameplay)

Hratelnost se prakticky nijak nezměnila. Stále tak budete zabíjet potichu i v hrdinných bitvách a ano, sem tam dobijete i nějakou tu nepřátelskou základnu.

Stejná hratelnost a minimum novinek

Rozšíření do Assassin's Creed Origins rozhodně patřila k těm povedenějším DLC, jež přinesly spoustu novinek, a tak jsem v tomto směru mírně zklamaný, jak je Hunted na novinky naopak skoupé. Hlavním zklamáním je, jak už jsem prozradil, absence nové oblasti, samozřejmě ale nejde o nutnost, kterou se musí chlubit každé rozšíření. Mezi obsahové novinky tak kromě příběhu patří zejména nové zbraně a brnění se zajímavými perky, pokud ale nepatříte mezi vášnivé sběratele, v podstatě nejde o nic zajímavého.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: Alexios Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: rozhovor

Obrázek 1: Příběh je o poznání temnější a místy dosti brutální až depresivní. Obrázek 2: Alexios bude také mimo jiné zpytovat svědomí za své předchozí činy a ani tentokrát nebudou chybět větvené rozhovory.

Autoři slibovali také nové skilly, přičemž jsme se dočkali pouze jednoho. Ten je však velmi šikovný, zejména pro hráče se stealth zaměřením. Po aktivaci schopnosti totiž každý tiše zavražděný nepřítel zmizí a případná hlídka ho tak nemůže odhalit. Dá se očekávat, že každé další rozšíření přinese rovněž po jednom novém skillu.

Zmínit je třeba i nový seznam nepřátel, které musíte eliminovat. Košatý strom kultu Cosmos nyní střídají nové cíle, kterých je pouze sedm a díky relativně krátké herní době bude jejich popravování daleko rychlejší a tím pádem i méně uspokojivé než v původní hře. K jednotlivým stopám vás navíc přivedou hlavní mise nového příběhu, takže nebude třeba tolik prozkoumávání a investigativního čmuchání po celé Makedonii.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: strom dovedností Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; gameplay: strom kultu

Obrázek 1: Jedinou novinkou v rámci skillů je „Závoj smrti“, který je však vynikajícím pomocníkem. Obrázek 2: Jak už je v sérii zvykem, ani tentokrát nechybí pomyslný seznam jmen, které je třeba vymazat z povrchu zemského.

DLC Legacy of the First Blade začíná slibně

Rozmazlen předchozími DLC od Assassin´s Creed Origins jsem čekal od Legacy of the First Blade něco více. Autoři v zásadě neudělali nic špatně, avšak množství nového obsahu zkrátka není takové, jak bych si přál. Na druhou stranu tři až pět hodin herního času není rozhodně málo a nová příběhová linka je poměrně zajímavá, přestože z asasínského prostředí (zatím) neprozradila vůbec nic.

Prozatím na mě tedy první DLC nepůsobí nikterak revolučně a na jeho pořízení nemusíte nijak spěchat, hodnocení však berte opravdu jako průběžné. Zatím si ani nehodlám troufnout hodnotit epizodické členění, s povděkem však musím konstatovat, že první epizoda Hunted nekončí cliffhangerem, takže po jejím dokončení nebudete autory proklínat, že si na pokračování budete muset počkat. Kdy vyjde druhá epizoda, však zatím bohužel nevíme.

Assassin’s Creed Odyssey: Hunted; screenshot: hlavní postavy

Podobně jako Alexios vyhlíží se svými novými spojenci další dobrodružství, i my zatím jen hádáme, co si autoři nachystali pro následující epizody.

Tato recenze byla napsaná pro Xbox One X verzi.

Recenze Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade: závěrečné hodnocení

Závěrečné hodnocení po třetí epizodě Bloodlines.

        Průběžné hodnocení 50 % Alza.cz
Hlavní parametry: Hratelnost
65 %
 Audiovizuální zpracování
95 %
 Znovuhratelnost
40 %
Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade; recenze

Klady

  • Dlouhá herní doba
  • Velká řádka vedlejších úkolů
  • Nové postavy
  • Nové schopnosti

Zápory

  • Nezvládnutý závěr příběhu
  • Žádné nové prostředí
  • Méně asasínské tématiky, než jsme doufali
  • Stále zpackané titulky (Alexios mluví v ženském rodě apod.)

HW nároky pro Assassin's Creed Odyssey PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2400 3.1GHz / AMD FX-6300 Intel Core i7-3770 4-Core 3.4GHz / AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon R9 285 NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB 8 GB
Pevný disk 46 GB 46 GB

S jakým herním PC na Assassin's Creed Odyssey?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox GTX1060

Minimální požadavky:

Alza GameBox GTX1060

Alza GameBox RTX2070

Doporučené požadavky:

Alza GameBox RTX2070

Alza GameBox RTX2080

Pro náročné:

Alza GameBox RTX2080

i Mohlo by vás zajímat

Třetí a poslední část DLC Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade s názvem Bloodlines vychází 4. března 2019 na PC, PS4 a Xbox One.

P-DC1-WEB22