Popruh na kytaru patří mezi nepostradatelné vybavení kytaristů či baskytaristů všech druhů a úrovní. Při výběru popruhu byste kromě designu měli zvážit ještě několik dalších důležitých skutečností. O jaké konkrétně se jedná? Čtěte dále, s výběrem vám poradíme.
Pokud hledáte nový popruh na kytaru, měli byste se zaměřit na jeho délku a šířku, materiál, ze kterého je vyrobený a konečně na designové zpracování. V nabídce naleznete kytarové popruhy všech barev a velikostí, a tak se nemusíte bát, že byste nenašli takový, který bude odpovídat přesně vaším představám.
Minimální a maximální délka popruhu
Popruhy na kytaru jsou zpravidla délkově nastavitelné, čímž umožňují zavěšení nástroje do mnoha různých poloh. Na své si tak přijdou kytaristé či baskytaristé zvyklí na vysoko zavěšenou kytaru, ale i kytaristé preferující zavěšení nástroje třeba až pod úrovní pasu.
i
Délka popruhu se nejčastěji nastavuje jednoduchou sponou, některé kytarové popruhy však mohou mít i složitější mechanismy.
Popruh na kytaru – jakou zvolit šířku?
Čím širší popruh na kytaru je, tím lépe na vašem rameni rozloží váhu samotného nástroje. Pokud tedy hledáte popruh na relativně těžkou elektrickou kytaru (například typu Les Paul) nebo baskytaru, měli byste zvolit širší než v případě, že si chcete pořídit popruh na akustickou kytaru.
Širší kytarový popruh může zároveň pomoci, pokud se vám zavěšená kytara převažuje na stranu.
Popruhy na kytaru a materiály
Popruhy na kytaru se nejčastěji vyrábí z textilu a kůže. Textilní popruhy bývají levnější a často přináší i výrazné barevné motivy, kožené popruhy jsou dražší a méně barevné. Jsou však velmi odolné a pohodlné.
i
Chcete mít jistotu, že vám nástroj z popruhu nevypadne? Pořiďte si dostupné, avšak spolehlivé zámky na popruh kytary.
My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.