• Autor: Jiří Fait
Společnost Blizzard vydává nový vývojářský deníček: Diablo 4 poprvé v sérii umožní úplné vizuální přizpůsobení vaší postavy, od barvy vlasů a očí až po sestřih, obličej, šperky, tetování a další. Díky novému systému budete mít také plnou kontrolu nad barvou brnění a jeho dalším vzhledem.
zdroj: Blizzard
Akční RPG, hack and slash Diablo 4 je součástí herní série Diablo. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Hra zatím nemá stanovené datum vydání, měla by však dorazit na PC, PS4, Xbox One a zřejmě i na konzole PS5 a Xbox Series X, pravděpodobně včetně multiplayeru. Informace o české lokalizace nejsou zatím známé. | Homepage
Články: Speciál: Vše, co víme | Téma – Kdo je démonická Lilith z Diabla IV?
V nové čtvrtletní informační aktualizaci Diabla 4 vydané společností Blizzard umělecké oddělení hry představilo několik čerstvých informací. Mezi nimi bylo odhalení nových funkcí customizace postav. V předchozích dílech série měli hráči jen velmi omezené možnosti, co se vzhledu postav týče – Diablo 4 prý umožní plné přizpůsobení ve stylu klasičtějších RPG.
„Budete moci změnit tvář své postavy, účes, vousy (vousy a obočí) a přidat šperky (piercing do nosu nebo náušnice), make-up a věci, jako jsou tetování nebo barvy na tělo,“ vysvětlil Arnaud Kotelnikoff, vedoucí tvorby charakterů v Diablu 4. „Budete také moci měnit barevné hodnoty pokožky, očí, vlasů/obličejových chloupků a jizev. Některé prvky budou specifické pro danou třídu, aby podpořily jejich jedinečné vlastnosti, ale mnoho bude sdíleno mezi všemi postavami, což umožní více kombinací.“
Jako vždy bude i brnění také velkou součástí vzhledu vaší postavy a Diablo 4 nabídne pokročilejší systém barvení, než jaký byl v Diablu 3. „Každá část brnění může být obarvena, včetně helmy, hrudníku, rukavic, nohou a bot,“ řekl Kotelnikoff. „Můžete každý kousek obarvit jinou paletou barev, nebo použít stejnou paletu na všechny najednou.“ Tento systém barviv bude přístupný z tzv. „Lair“, kde mohou hráči použít nový systém „Wardrobe“ (šatní skříň) ke smíchání a sladění komponent brnění a barevných palet.
Blizzard v aktualizaci také pojednával o pokrocích v technologickém a uměleckém designu Diabla. V návaznosti na barevněji stylizovanou estetiku Diabla 3 se Diablo 4 vrací k hrůzostrašnějšímu vzhledu, kterým byla série známá již v prvních letech. John Mueller, umělecký ředitel Diabla 4, vysvětlil, že kontaktním bodem pro tento nový vizuální styl byly předrenderované „filmečky“ pro Diablo 3, které celkově vypadají mnohem realističtěji než jasnější (a barevnější) gameplay grafika. Tohoto vzhledu bylo dosaženo pomocí nových technik, ale Blizzard zároveň ujišťuje, že Diablo 4 bude stále vypadat jako hra.
„Chtěli jsme použít nejnovější nástroje a techniky, ale měli jsme obavy, že se budeme až příliš opírat o „realismus“ způsobem, který nebude mít ten ručně vytvořený vzhled, který jsme považovali za zásadní pro blizzardí hru,“ řekl John „Nechtěli jsme, aby postavy kvůli těmto procesům vypadaly genericky.“
Tyto nové nástroje a techniky, které fungují jako součást herního enginu, mají i další výhody. Blizzard se díky nim prý může více zaměřit na vyprávění příběhu. „Většina našich příběhových scén bude vykreslena v našem enginu pomocí herních modelů,“ řekl Mueller. „V předchozích hrách Diabla byly filmové příběhové momenty klasické CGI animace. Ty budeme mít i nyní, ale máme také filmové momenty, které představují vaši postavu zblízka, vykreslenou v našem herním enginu. "
Příklad využití herního enginu pro cut-scénu lze vidět v upoutávce na oznámení třídy Rogue z počátku roku. I když to není tak kvalitní film jako CGI blizzardí spektákly, je i přesto poměrně kvalitní a například takový vzhled z Diabla 3 dalece překonává. Kompletní čtvrtletní update naleznete zde.
• Zdroje: Blizzard