Obnovit stránku

Upozorňujeme na podvodné SMS, které lákají na nevyzvednuté výhry ze slosování. Více zde. 

Ghost of Tsushima vás nebude vodit za ruku jako jiné hry (NOVINKA)

• Autor: Filip Němec

O Ghost of Tsushima jsme nějaký ten pátek nic nového neslyšeli, s pořádnou dávkou nových informací však přispěchal Oficiální PlayStation Magazín, který mimo jiné potvrzuje, že datum vydání je stále naplánováno na 26. června. Jak bude probíhat objevování světa, souboje, jak důležité budou vztahy s postavami a mnoho dalšího, zjistíte v této novince.

Ghost of Tsushima; wallpaper: souboj
Alza Magazín

Ghost of Tsushima (hra) | Ghost of Tsushima (IP)

Ghost of Tsushima je akční adventura, kterou vyvíjí studio Sucker Punch a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází 17. 7. 2020 na PS4 a 20. 8. 2021 ve vylepšené verzi Director's Cut na PS4 a PS5. Titul vychází s oficiálním českým překladem (text) a obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze | Tipy a triky

Svět Ghost of Tsushima – Obsah článku

  1. Datum vydání Ghost of Tsushima je stále 26. června
  2. Ghost of Tsushima kompletně bez waypointů
  3. Nepřítel mého nepřítele je můj přítel

Datum vydání Ghost of Tsushima je stále 26. června

Zatímco následkem epidemie koronaviru už došlo k odložení The Last of Us: Part II, jako poslední mohykán zatím drží svou pozici Ghost of Tsushima. Vydání této akční adventury je stále naplánováno na 26. června a podle nejnovějších informací z oficiálního PlayStation Magazínu (přepis na Redditu) se na tom prozatím nic nemění.

Ve hře se vžijeme do role Jin Sakaie, který byl svým strýcem Shimurou, strážcem ostrova Tsushima, vycvičen jako samuraj. V začátku příběhu dojde k útoku mongolské armády, jež zdevastuje Tsushimu a většinu jejích bojovníků. Jin Sakai jen se štěstím unikne smrti, a protože je spolu se svým strýcem jedním z posledních samurajů na ostrově, bude právě na vašich bedrech odražení mongolské invaze. Na to však jeho dosavadní výcvik nestačí, a tak se budete muset naučit nové schopnosti, dokud se z vás nestane skutečných Duch Tsushimy. Hlavním záporákem bude Khotun Khan, přičemž jméno vaší Nemesis jasně odkazuje na Kublaj-chána, skutečného vůdce mongolské říše v době invaze.

Byť má být příběh hodně autentický a vychází ze skutečných událostí, nemáme čekat suchou přednášku dějepisu, ale spíše něco ve stylu akčního filmu ze samurajského prostředí. O to se mimo jiné postará hudební skladatel Shigeru Umebayashi (House Of Flying Daggers, Yumeji nebo Fearless), který je považován za krále filmů s asijskou tématikou a soundtrack má znít podle oficiálního PlayStation Magazínu opravdu skvěle.

Ghost of Tsushima; screenshot: příroda
Příroda je prý ve hře skutečné nádherná a má být jedním z hlavních důvodů, proč budeme chtít rozsáhlý svět Ghost of Tsushima objevovat.

Ghost of Tsushima kompletně bez waypointů

Podle magazínu nás má čekat opravdu rozlehlý svět, který budeme moci prozkoumávat dle své libosti. Kupředu nás totiž nepovedou žádné waypointy ukazující cestu vpřed. Průzkum světa bude hodně realistický – při jeho objevování si budeme na mapě klást vlastní značky, abychom se v rozlehlém světě lépe orientovali. Plynutí příběhu má být přímo závislé na tom, jak budeme objevovat okolní svět, přičemž zajímavá je zejména informace o tom, že budeme průběžně informováni, kolik času již uběhlo od začátku invaze. Dost možná se tak dočkáme značně odlišného přístupu k hratelnosti her v otevřeném světě, byť z doposud známých informací je zatím těžké vytvořit si nějaký ucelenější obrázek. Rozhodně ale můžeme očekávat pomalejší a rozvážnější hratelnost podobně jako třeba v Red Dead Redemption 2.

Prozkoumávání světa má být snadné a bez větších omezení, ale když přijde na boj, máme se prý připravit na pořádnou akční řežbu. Souboje mají být rychlé a dynamické, ať už zvolíte přímý postup nebo stealth přístup. Magazín zmiňuje také vystřelovací hák, jenž bude sloužit k rychlému a snad i neslyšnému pohybu v nepřátelských kempech (Mongolové prý obsadili dokonce i některé hrady), na což se rozhodně těšíme, protože studio Sucker Punch díky sérii InFamous jasně prokázalo, že dynamický pohyb otevřeným prostorem umí navrhnout velmi dobře.

Ghost of Tsushima; screenshot: samurai
Kromě meče a luku si postupně osvojíte také gadgety, jako jsou přísavné bomby nebo ohnivé šípy.

Nepřítel mého nepřítele je můj přítel

Při vzpomínkách na sérii InFamous se pak nelze divit, že i v případě Ghost of Tsushima sáhli autoři vedle otevřeného prostředí také po systému měnícím vaše vztahy s dalšími postavami a světem na základě vašich činů. V průběhu hry se vám do cesty připlete několik vedlejších postav, které mohou být vašimi nejlepšími spojenci, ale v případě, že je zklamete, také vašimi nepřáteli. Kupříkladu strýc Shimura nebude zrovna potěšen tím, že se do střetů budete vrhat po hlavě, zatímco Makoto, odbornice na lukostřelbu stejně jako boj s mečem, může být vaším nejlepším spojencem. Pokud si ji ale rozhněváte svým chováním, zkřížíte své meče v souboji, který si ani jeden z vás nepřeje. Samurajská čest ale hovoří jasně.

Jin Sakai tak bude nejenom mučen reálnými šrámy z boje o záchranu Tsushimy, ale také bojem uvnitř sebe sama. „Skutečný konflikt se bude odehrávat uvnitř jeho srdce, zatímco se bude rozhodovat, co je správné pro lid na ostrově Tsushima a co to naopak znamená pro něj samotného jakožto strážce ostrova,“ píše oficiální PlayStation Magazín.

Ghost of Tsushima vychází 26. června exkluzivně pro PlayStation 4 s českými titulky.

• Zdroje: oficiální PlayStation Magazín (přepis na Reddit.com)

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

P-DC1-WEB04