Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Google zakládá další studio, povede ho produktová ředitelka God of War (NOVINKA)

• Autor: Filip Němec

Po nákupu Typhoon Studios a založení vlastního studia v Montrealu Google opět rozšiřuje své řady. Nově vzniklé studio v Kalifornii Playa Vista povede Shannon Studstill, která byla produktovou ředitelkou předloňského hitu God of War a předtím působila například v Electronic Arts. Studio Playa Vista se má zaměřit na tvorbu velkých i malých exkluzivních titulů pro Google Stadia a také na spolupráci s dalšími vývojářskými studii. Vice informací v novince.

Google Stadia; screenshot: Controller

Nové Google studio Playa Vista povede Shannon Studstill

Streamovací službě Google Stadia se prozatím nevede tak, jak si její autoři nejspíše představovali, rozhodně se však nevzdávají. Jednou z hlavních slabin služby je aktuálně slabá nabídka her a právě dnešní oznámení je přinejmenším příslibem, že se na nápravě skutečně pracuje. Po studiu v Montrealu dnes Google oznámil založení dalšího studia v Kalifornii, v jehož čele stanula veteránka herního průmyslu Shannon Studstill. Ta se v poslední době proslavila zejména jako produktová ředitelka Santa Monica Studios stojící za hitem God of War z roku 2018, a pokud jste viděli například dokument Raising Kratos, už víte, že její role na úspěchu hry nebyla zanedbatelná.

„Jsem fanouškem Shannon už dlouhou dobu a obdivují její cenami ověnčenou práci v Santa Monica studiu a na značkách definujících odvětví jako God of War, které milují fanoušci po celém světě,” popisuje Jayde Raymond, ředitelka studia v Montrealu a taktéž jedna z legend herního průmyslu, svůj obdiv ke kolegyni a dodává, že kromě zkušeností s vývojem a vedením lidí je především vizionářkou, která v roli ředitelky studia Playa Vista bude vést a inspirovat vývojáře při tvorbě nových her. Dle očekávání se má studio zaměřit (podobně jako to v Montrealu) na vývoj Stadia exkluzivních titulů za použití „nových gameplay mechanik a kreativních způsobů hraní”, což jsou samozřejmě silná slova, která však Google provázejí již od oznámení celé služby. Na výsledek si ale budeme muset nějaký čas počkat.

God of War; screenshot: Cory, Yumi, Shannon

Shannon Studstill začínala právě v Santa Monica Studios, kde řídila vývoj značek jako God of War nebo Twisted Metal. Poté pracovala v Electronic Arts a založila vlastní studio Broodworks (PlayStation All-Stars Battle Royale). Do Santa Monica Studios se vrátila, aby spolu s Cory Barlogem restartovala sérii God of War. Její pozici nyní převzala Yumi Yang, která je ve studiu již 6 let a také se podílela na úspěšné Kratově resuscitaci, budoucnost studia tak rozhodně není ohrožena. Zleva: Shannon Studstill, Cory Barlog, Yumi Yang

Dle vyjádření na blogu studio zatím není připraveno představit nové projekty, stále navíc probíhá nábor nových posil, přičemž z inzerátu je zřejmé, že se studio zaměří také na spolupráci s externími partnery a kromě tvorby vlastních her také na koordinaci vývoje s dalšími studii, jež by nemusela tvořit pouze Stadia exkluzivní tituly. Google tak očividně chce posílit své jméno také u third party vývojářů, kteří zatím Stadii spíše opomíjejí.

Vývojáři nemají o vydávání her na Stadii zájem

Podle posledních zpráv se totiž firmy vyvíjející hry do spolupráce s Googlem zrovna nehrnou. Podle magazínu Business Insider je zatím většina vývojářů opatrná zejména z toho důvodu, že jde o novou a nerozšířenou platformu, ke které jsou v současnosti hráči skeptičtí. Dalším důvodem je ale také to, že Google vývojáře údajně nijak výrazně neláká nejrůznějšími pobídkami, přičemž na přetřes přišla i finanční stránka věci.

Business Insider hovořil hned s několika vývojáři a vydavateli, a byť jejich jména drží v anonymitě, některé jejich výroky cituje. „Je to tím, že tam není dost peněz,“ měl prohlásit jeden z vydavatelů. Finanční pobídka Googlu byla podle všeho „tak malá, že se v podstatě nebylo o čem bavit.“ Business Insider sice hovořil zejména s indie vývojáři, takže nabídka významnějším společnostem může být velkorysejší, na druhou stranu malá studia mají i menší očekávání a nároky, takže je s podivem, že je gigant jako Google nedokázal ani zaujmout.

Gylt; screenshot: google stadia

V současnosti má Google Stadia jedinou exkluzivitu, kterou je adventura Gylt od Tequila Works. Rozhodně nejde o špatnou hru, ale v roli exkluzivního titulu bychom si přeci jen přáli něco výraznějšího.

Stadia plánuje v letošním roce rozšířit svou zatím velmi malou nabídku her o 120 titulů, mezi kterými bude například Doom Eternal, Cyberpunk 2077 nebo Baldur‘s Gate 3. Knihovnu podporovaných titulů ale rozšíří i již dříve vydané hry, 17. března se nabídka rozroste o Tom Clancy’s The Division 2 (3. března obohacené o DLC Warlords of New York) s podporou cross-play v rámci PC platformy. Google pracuje i na zkvalitňování služeb, v únoru jsme vás již informovali o podpoře mobilních telefonů značek Samsung, Asus a Razer.

Dnes také podle všeho Google konečně spustil podporu 4K rozlišení při hraní v PC prohlížeči. Ta měla být přitom dostupná už při loňském spuštění služby a jde o jednu z funkcí, která měla ospravedlňovat placené členství Stadia Pro. Tuto funkci ale Google evidentně pouze testuje, protože není zpřístupněna všem majitelům předplatného, o spuštění této funkce jsme se totiž dozvěděli přímo od komunity hráčů vytvořené kolem Stadie na Redditu.

Je vidět, že v Googlu nezahálejí, byť start služby rozhodně nelze považovat za úspěšný. Můžeme dokonce hovořit o tom, že konkurence Stadii zatím předbíhá a to zejména v počtu her, ale také kupříkladu přístupnějšímu obchodnímu modelu. Širokou nabídkou her dokáže zaujmout jak Microsoft xCloud, tak i minulý měsíc do ostrého provozu přepnutá Nvidia GeForce Now, která umí streamovat již koupené tituly na distribučních platformách jako je Steam nebo Epic Store.

• Zdroje: Twitter

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství sledujte také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

P-DC1-WEB22