Obnovit stránku

Oživování Anthemu pokračuje, autoři plánují levelování obleků javelin a stromy dovedností (NOVINKA)

• Autor: Filip Němec

Online akce Anthem byla nepochybně jedním z největších zklamání minulého roku, hře však nejde upřít zajímavý koncept a poutavý svět, ve kterém se vše odehrává. Není proto divu, že se BioWare snaží z původní hry udělat konečně zábavný titul. Jak? O první střípky vypadající minimálně na papíře velmi nadějně se podělili vývojáři na blogu. O vylepšování obleků javelin, nových stromech dovedností a odpoutání se od grindování lootu zjistíte více v dnešní novince.

Anthem; wallpaper: restart
Alza Magazín

Anthem (hra) | Anthem (IP)

Online akční RPG, looter shooter Anthem vyvíjí studio Bioware a vydává společnost Electronic Arts. Hra vyšla 22. 2. 2019 na PC, PS4 a Xbox One bez českého překladu. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze Anthem | Téma: Průšvih jménem Anthem – jak probíhal vývoj a proč je hra (stále) tak špatná?

Anthem 2.0: méně lootování a více RPG prvků

Jsme tu s dalším Anthem blogem. Lépe později, než nikdy…,“ začíná svůj příspěvek Christian Dailey, ředitel studia BioWare Austin zcela výstižně. Slibované „Anthem 2.0“, jak se zatím v herním světě překopané verzi hry přezdívá, je skutečně ukázkovým příkladem pořekadla „lépe později, než nikdy“. Ačkoli totiž bylo vydání Anthem ukázkovým debaklem, jádro hry je plné zajímavých nápadů stojících na poutavém světě a jeho mytologii. Autoři se proto rozhodli zastavit postupné vypouštění plánovaných sezón a od podlahy celý koncept hry překopat. A tady jsou první navrhované úpravy, o které se s námi vývojáři podělili.

V nejnovějším příspěvku se zaměřují na obleky javelin, jejich buildy a stromy dovedností – nicméně vše je stále měněno za pochodu a nejde ani tak o oznámení finálních změn jako spíše o aktuální nápady, které Christian Dailey na Twitteru pravidelně konzultuje s komunitou. Aktuálně se prý vývojáři soustředí především na vznik buildů k jednotlivým oblekům. Měli bychom tak mít více možností, jak si svůj exoskelet co nejvíce přizpůsobit svému hráčskému stylu. Jednotlivé předměty, kam patří zbraně, různé modifikátory a další vybavení, jsou rozděleny do 11 slotů a to tak, abychom mohli experimentovat s jejich kombinováním a tím tvořili různé buildy, vhodné do odlišných situací a pro různé styly hraní.

Anthem; screenshot: loadout
Obrazovka s vybavením je nyní více podobná například Destiny či jiným akčním hrám s prvky RPG.

Specializace a strom zkušeností pro každý oblek

Novinkou je kupříkladu pět slotů pro dovednosti (abilities), které bude možné vylepšovat nejrůznějšími modifikacemi. Dovednosti však nově budeme odemykat klasicky hraním, nebudou už padat z nepřátel ve formě lootu, což je rozhodně chvályhodná změna. Právě kombinace zbraní, dovedností a vybrané specializace bude tvořit jádro buildu, který by měl těžit ze synergie vhodně zvolených kusů vybavení. Novinkou jsou rovněž již zmíněné specializace, jež by mohly být pro každý javelin jiné. I to by mělo přispět k větší přizpůsobitelnosti obleků a tím i rozmanitější hratelnosti, ta je nyní totiž štěpena na čtyři druhy pouze čtveřicí rozličných javelinů, čímž vlastně zásadní gameplay rozdíly aktuálně končí.

I v případě obleků pak probíhá vítané (a nutno dodat, že naprosto nutné) odpoutání od závislosti na lootu. Javeliny nyní budeme moci levelovat a za získané skill pointy vylepšovat schopnosti obleku ve stromu dovedností. Ten by měl nabídnout k odemčení aktivní i pasivní dovednosti a také boost vybraných statistik. Každá specializace by pak mohla mít svůj vlastní dodatečný strom zkušeností. Ten plánují autoři zpřístupnit až po vylepšení základního stromu vašeho javelinu, což je způsob, který vcelku dobře funguje například v The Division 2.

Anthem; screenshot: skill tree Ranger Anthem; screenshot: skill tree Ranger
Takto aktuálně vypadá návrh stromu zkušeností specializace Longbow u všestranného javelinu Ranger.

Jakkoli tyto nápady zní velmi dobře, od jejich implementace jsou autoři nejspíše dost daleko a odhadovat, kdy by se Anthem 2.0 mohlo prezentovat veřejně, je velmi těžké. Vypadá to však, že jsou vývojáři na dobré cestě, řeší totiž ty nejzásadnější problémy, které jsme v naší recenzi hře vyčítali. Ještě přidat pořádnou zásobu endgame obsahu (a pravidelně ho doplňovat) a Anthem se může skutečně dočkat vzkříšení. Od toho jsme však zatím daleko. Pokud už jste na nešťastné vydání hry a problematický vývoj pod křídly Bioware už zapomněli, můžete si celý příběh oživit v našem článku Jak probíhal vývoj a proč je hra (stále) tak špatná.

• Zdroje: blog.bioware.com

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

WEB7