Obnovit stránku

Pathfinder: Wrath of the Righteous v novém videu prezentuje střet hrdinů s démony (NOVINKA)

• Autor: Ondřej Zeman

Do skončení kampaně na Kickstarteru v současnosti zbývají už pouhé čtyři dny, během nichž tvůrci Pathfinder: Wrath of the Righteous s vysokou pravděpodobností překonají částku jeden a půl milionu, jež původně požadovanou sumu (300 tisíc dolarů) značně převyšuje. Na vývoj se však hodí každé euro, takže aby nalákali další případné zájemce, vypustili v minulých dnech video s novými záběry z hraní. Co vše na nich lze spatřit, vám poví naše novinka.

Pathfinder: Wrath of the Righteous; screenshot: střet

Boje o metropoli Drezen budou v Pathfinder: Wrath of the Righteous řádně krvavé

Jak již bylo řečeno v úvodním odstavci, autorům Pathfinder: Wrath of the Righteous se zatím daří. Namísto tří set tisíc se jim prozatím podařilo vybrat více než jeden a půl milionu, za nějž hráčům slíbili nemálo herních prvků. Dočkat bychom se podle všeho měli vyvíjejících se zvířecích společníků, nové herní třídy, další rasy a bezpočtu dalších vymožeností, jež posunou celkovou hratelnost kupředu. Aby však tvůrci jen neslibovali, rozhodli se Youtube kanálu Savage Gaming dát k dispozici půl hodinové záběry z hraní, jimiž vlastně vůbec poprvé prezentují svou aktuálně připravovanou hru světu.

Exclusive 30 Minute Gameplay of Pathfinder Wrath of the Righteous PAX East 2020 Preview

Kdyby u nově vypuštěného videa k Pathfinder: Wrath of the Righteous nebyl popisek k nové hře, nejeden hráč by si jistě myslel, že se jedná o velký datadisk k Pathfinder: Kingmaker.

Pokud jste měli možnost hrát Pathfinder: Kingmaker, po spatření prvních záběrů z hraní Pathfinder: Wrath of the Righteous jistě zpozorníte, protože hra vypadá v rámci rozložení uživatelského rozhraní prakticky totožně jako první díl. Osobně bych nastalou situaci přirovnal k nedávno prezentovanému videu z Baldur's Gate 3, jež vlastně v mnohém připomínalo Divinity: Original Sin 2. Podobně jako ve zmíněném případě i v tomto tvůrci z Owlcat Games pracují na projektu, jehož vývoj je na počátku, takže prostě převzali prvky ze své prvotiny a podepřeli jimi nově vznikající titul. Sami však hráče upozorňují na to, že aktuální vzhled není finální, je tím pádem vysoce pravděpodobné, že během následujících měsíců dojde k citelným úpravám, jež pomohou celkový koncept zmodernizovat.

Dost už ale bylo o uživatelském rozhraní. Nyní se soustřeďme na hru samotnou. Půlhodinová ukázka z hraní Pathfinder: Wrath of the Righteous je zaměřena na metropoli Drezen, která se stala místem, na němž nám vývojáři z Owlcat Games chtějí ukázat, jak vypadá střet démonů a lidí v praxi. Vzhledem ke škále dovedností, jež mají jednotliví hrdinové k dispozici, se pravděpodobně jedná o jednu z pozdějších etap v příběhu, nebo naopak o jeho začátek, v jehož rámci přijdeme o všechno, načež bychom pak dostali hrdinu s holým zadkem. Šampioni jsou však ihned poté, co vstoupí na scénu, vrženi do víru boje, město je zaplaveno démonickými nepřáteli, jejichž škála je až překvapivě pestrá. Spatřit lze těžkotonážní démony podobné Diablovi, obratné příšerky nebo klasické pekelníky s křídly.

Pathfinder: Wrath of the Righteous; screenshot: démoni Pathfinder: Wrath of the Righteous; screenshot: velitel
Démonická monstra budou mít v Pathfinder: Wrath of the Righteous podobně jako lidé své velitele, takže když se vám je podaří zabít, síla odporu většinou opadne.

Škála nepřátel ovšem není v Pathfinder: Wrath of the Righteous omezena jen na obyvatele démonických sfér. Asistovat jim při boji o Drezen budou také lidští kultisté, obři, minotauři a děsivě vyhlížející pavouci, jež jejich pánové zakuli do těžkotonážní zbroje. Soubojový systém samotný zůstal nezměněn. Střety minimálně v rámci prezentovaného dema probíhají v reálném čase s možností pauzy. Časem bychom se však měli dočkat přidání tahového režimu a bezpočtu dalších inovací, na něž si ovšem budeme muset nějaký ten pátek počkat. Celkový průchod mi ale přijde až příliš hladký, minimálně tedy oproti tomu, co jsem měl možnost zažít Pathfinder: Kingmaker. Jednat se však může o snahu komplet hráčům více zpřístupnit. Tak snad nám bude nabídnuta i nějaká ta hardcore obtížnost.

Kdyby vývojáři z Owlcat Games neotevřeli inventář, zřejmě bych si po celou dobu prezentace Pathfinder: Wrath of the Righteous myslel, že se jedná o víceméně tutéž hru, co jsem měl možnost hrát před dvěma lety. Naštěstí tak učinili, díky čemuž jsem mohl spatřit, že hrdinové vedle své elementární profese nyní disponují také mýtickým vývojem, jehož přímým projevem jsou podle mého názoru na videu přítomní Hellknighti, kteří by se smrtelníkem za normálních okolností zřejmě nespolupracovali. Celkem by mě zajímalo, zda by dala jiná cesta hráči k dispozici třeba anděly či nemrtvé, kteří by zdatně bojovali po jeho boku. Na odpověď si ale budu muset počkat minimálně do vypuštění dalších záběrů.

Pathfinder: Wrath of the Righteous; screenshot: postava Pathfinder: Wrath of the Righteous; screenshot: pavouk
Zda a jak moc se Pathfinder: Wrath of the Righteous odliší od svého předchůdce, ukáže až čas, v současnosti mu je však podobný jako vejce vejci.

Přestože na půlhodinových záběrech nevypadá Pathfinder: Wrath of the Righteous vůbec špatně, nemohu se zbavit dojmu, že se v tento moment jedná spíše o datadisk než o plnohodnotné dílo. Je to vlastně Pathfinder: Kingmaker s tím rozdílem, že namísto trollů tu bojujete s démony. Jak však bylo řečeno v úvodu, vývoj je teprve na začátku, takže je vysoce pravděpodobné, že příští rok v červenci dostaneme na PC do rukou hru, která pomůže tento žánr posunout opět o něco kupředu, a ne titul, jenž je nám prezentován nyní.

• Zdroje: YouTube (Savage Gaming)

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

WEB4