Až do začátku první světové války aeroplány vzlétaly především při sportovních leteckých soutěžích. Ale již v prvních měsících války si představitelé armády uvědomili jejich význam a začali velké stroje postupně využívat k útokům na území protivníka.Nejslavnějším německým pilotem byl nesporně Manfred von Richthofen, nazývaný Rudý baron. S osmdesáti sestřelenými stroji se stal zřejmě nejslavnějším leteckým esem všech dob. Setkáme se také se spojeneckými piloty, kteří bojovali na západní frontě proti Německu, a připomeneme i české letce, kteří proti sobě stáli na opačných stranách fronty. Podíváme se rovněž na italskou a méně známou východní frontu.
Narodil se v Kolíně, od studentských let žije v Praze. Vystudoval Fakultu výrobně-ekonomickou na pražské Vysoké škole ekonomické. Při svém zaměstnání v projektovém ústavu působil také jako publicista a externě spolupracoval hlavně s Mladou frontou a Mladým světem (články, rozhovory, reportáže). V poslední době publikoval v časopisech Reflex, Host, Přísně tajné a v Lidových novinách. Věnuje se především literatuře faktu, je autorem několika knih z historie letectví a sportu. V roce 2007 vyšla v nakladatelství Mladá fronta sbírka poezie Pozdní sběr, drobný soubor básní s názvem Jen tak vydal v roce 2009 Spolek českých bibliofilů, sbírku Umřel v stromě s fotografiemi Jindřicha Štreita vydalo nakladatelství Dauphin. Jeho práce jsou zastoupeny rovněž v literárních a historických sbornících. Za knihu Sláva balonům! o počátcích vzduchoplavby v Čechách získal v roce 2007 Cenu Miroslava Ivanova, kniha Jak létají sny o zapomínaných průkopnících české aviatiky obdržela o dva roky později Cenu Egona Erwina Kische. Z dalších publikací zmiňme Proti Rudému baronovi (2011), která zachycuje osudy leteckých es a pilotů v 1. světové válce, a Tábor ve stínu Osvětimi (2017) pojednávající o osudu krakovských Židů, kteří nalezli smrt v koncentračním táboře na předmětí města.
Kód: | EK53621 |
Odkazy: | Stránky výrobce |