Dvojhodinový seminář je zaměřený na historii internetu. Na průzkum, jak jsou na tom naši klienti v oblasti digitální a mediální gramotnosti.
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si, že internet je z pohledu historie velmi mladý fenomén, reflektovat, jak vznik internetu ovlivnil dostupnost a šíření informací, naučit se zasazovat jevy do časových souvislostí.
Co k tomu získáte?
Pracovní listy, které vám umožní okamžitě s klienty (rodinnými příslušníky) pracovat, 5% slevu na kurz libovolného výběru z mojí nabídky.
Co se naučíte?
Klademe si za cíl rozšířit osvětu o mediální gramotnosti mezi populací a seznámit ji se zásadami bezpečného užívání informačních technologií a internetu. Informovat o tom, jaké nebezpečí může na nás číhat.
Cílem seminářů není říct co je dobře a co špatně. Cílem těchto seminářů je uvědomit si rozdíl mezi reálným a digitálním světem, navést klienty tak aby oni sami začali přemýšlet nad tím, jak se bezpečně na internetu chovat. Mnohdy stačí „selský rozum“. Pochopit funkci internetu, protože dovednosti, které se učíme nyní, za pár let nebudou aktuální, při tomto světovém trendu.
Pro koho je workshop vhodný?
Vhodný je pro komunitní centra, školy, firmy-teambuilding, projektové dny, pro organizace věnující se seniorů. Pro ty, kteří dál poskytují služby ve vzdělávání pedagogické pracovníky, žáky, seniory i rodiče.
Co je mediální výchova?
Mediální výchova je proces, kterým se mediální gramotnost získává. Na kurzu mediální výchovy se seznámíte s fungováním současných médií a jejich společenské roli. Získáte dovednosti, budete aktivní a učení se stane hrou. Hlavně se naučíte schopnosti - rozebrat (tak zvaně analyzovat) nabízená sdělení, - posoudit jejich věrohodnost, - vyhodnotit jejich komunikační záměr, - orientovat se v zprostředkovaných (mediovaných) obsazích - schopnost rozlišit co je pravda nebo nepravda.
Mediální gramotnost je mezi experty a akademiky definována rozličnými způsoby. V podstatě by se dalo říct, že „Mediální gramotnost se týká dovedností, znalostí a porozumění, které vám umožňují efektivní a bezpečné využívání médií.
Mediálně gramotní lidé by měli být schopni, chápat povahu obsahu a služeb. A být schopni bezpečně používat komunikační technologie. Měli by být schopni lépe chránit sebe a své rodiny před škodlivým, urážlivým nebo nepravdivým obsahem. Proto je třeba rozvoj mediální gramotnosti ve všech oblastech společnosti a ve všech věkových skupinách.
V CENĚ NENÍ ZAHRNUTA DOPRAVA
Kód: | RAD04MM |