Cíl lekce?
Uvědomit si, že internet není zdroj, jen pravdivých informací. Naučíte se praktické ukázky, jak si ověřit informace, fotografie a zkusíte si, jak funguje reklama v praxi.
Nejen mozek dostane potravu v podobě informací, ale i mlsný jazýček ochutná čokoládu v rámci praktické ukázky.
Co k tomu získáte?
Poskytuji 5% slevu na kurz libovolného výběru z mojí nabídky.
Co se naučíte?
Dala jsem si za cíl seznámit širokou populaci s termínem mediální gramotnost, co znamená, k čemu nám slouží. A také ji seznámit se zásadami bezpečného užívání informačních technologií a internetu. Informovat o možném nebezpečí při nepromyšleném a unáhleném jednání.
Cílem seminářů není pouze říct, co je dobře a co špatně. Cílem těchto seminářů je uvědomit si, že digitální svět opravdu není svět reálný. Je zde spousta rozdílů. A na nás je, abychom klienty motivovali k samostatnému uvažování ohledně bezpečného chování na internetu. Mnohdy stačí „selský rozum“. Pochopit funkci internetu, protože dovednosti, které se učíme nyní, za pár let nebudou aktuální.
Pro koho je workshop vhodný?
Je určen především pro lidi, kteří se zajímají o svět kolem nás, pro lidi kteří tuto osvětu bubou předávat svým dětem či prarodičům. A v neposlední řadě pro lidi kteří sami jsou bezradní, když tápou co je pravda či lež.
Co je mediální výchova?
Mediální výchova je proces vedoucí k získání mediální gramotnosti. Na kurzu mediální výchovy vás obeznámíme s tím, jak fungují současná média. A také s tím, jakou hrají úlohu v naší společnosti. Získáte dovednosti, budete žít aktivně a učení se pro vás stane hrou. Hlavně se naučíte těmto schopnostem: - rozebrat (tak zvaně analyzovat) nabízená sdělení, - posoudit jejich věrohodnost, - vyhodnotit jejich komunikační záměr, - orientovat se ve zprostředkovaných (mediovaných) obsazích, - rozlišit pravdivé a smyšlené informace.
Mediální gramotnost je mezi experty a akademiky vysvětlována různě. Dalo by se říct, že „mediální gramotnost se týká dovedností, znalostí a porozumění, které vám umožňují efektivní a bezpečné využívání médií“.
Mediálně gramotní lidé by měli umět pochopit nabízený obsah a poskytované služby. A v souladu s tím pak zvládat bezpečné užívání komunikačních technologií. Na to pak navazuje důležitá schopnost lépe chránit sebe a své rodiny před škodlivým, urážlivým nebo nepravdivým obsahem. Proto je třeba propagovat mediální gramotnost ve všech oblastech společnosti a ve všech věkových skupinách.
V CENĚ NENÍ ZAHRNUTA DOPRAVA
Kód: | RAD04QV |