Přijedu k vám do školy, do pracovny, domů – prostě tam, kam potřebujete. Uspořádám seminář, besedu, workshop v případě nutnosti webinář přes ZOOM.
Seminář (besedu, workshop, webinář) na dané téma trvá 2 hodiny, je vždy zaměřený na jednu oblast Mediální výuky a gramotnosti v této posloupnosti:
1. Výlet do historie, úvodní průzkum
Výlet do historie, úvodní průzkum, jak jsou na tom klienti v oblasti digitální a mediální gramotnosti.
CÍLE LEKCE: Uvědomit si, že internet je z pohledu historie velmi mladý fenomén, reflektovat, jak vznik internetu ovlivnil dostupnost a šíření informací, naučit se zasazovat jevy do časových souvislostí.
2. Digitální svět
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si rozdíl mezi reálným a digitálním světem, seznámit se s binárním kódem, začít se základy programování.
3. Vyhledávače
CÍLE LEKCE:
Pochopit funkci internetových vyhledávačů, seznámit se s tím, jak vyhledávání ovlivnit, uvědomit si, že jsou o nás sbírána osobní data, umět používat vyhledávače.
4. Viry
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si důležitost ochrany svých zařízení před počítačovými viry, seznámit se s hlavními počítačovými viry a pochopit systém jejich šíření, používat odolná počítačová zabezpečení a legální software.
5. Hesla
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si, že na internetu sdílíme mnoho svých údajů, uvědomit si důležitost ochranné funkce hesel, získat uživatelské dovednosti.
6. Cookies – špioni na internetu
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si, že při užívání internetu jsou o nás všech sbírána data, pochopit, že existuje personalizovaná reklama, poučit se, jak se vyhnout nevyžádaným reklamám.
7. Pravda, nebo ne?
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si, že ne všechny informace na internetu jsou pravdivé, naučit se několik zásad ověřování pravdivosti informací na internetu.
8. Online hry
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si rizika spojená s užíváním internetu, pochopit, že na internetu se platí herními měnami i reálnými penězi, uvědomit si důležitost kontroly dětí, když jsou online.
9. Závislosti na internetu
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si, že je dobré mít pod kontrolou čas strávený u obrazovek, přemýšlet o používání technologií zaměřených na rozvoj osobnosti, sdílet ve třídě zkušenosti z online světa.
10. Rodičovská kontrola
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si rizika používání internetu dětmi a dospívajícími, určit si pravidla používání internetu, informovat se, v jakých případech by měli rodiče (a nejen oni) chránit děti na internetu.
11. Sociální sítě
CÍLE LEKCE:
Uvědomit si rizika sociálních sítí, naučit se regulovat soukromí na sociálních sítích, zamyslet se nad specifiky oblíbených sítí mezi dětmi a mladými.
12. Lajky na internetu
CÍLE LEKCE:
Dozvědět se o tom, jak a proč lajky fungují, uvědomit si, že lajky nejsou odrazem naší offline reality, přemýšlet nad tím, že by neměl být přikládán příliš velký význam počtu lajků.
13. Jak mluvit na internetu
CÍLE LEKCE:
Osvojit si pravidla komunikace online, uvědomit si, že na internetu je všechno navždy.
14. Jak tvořit na internetu
CÍLE LEKCE:
Seznámit se s možnostmi tvorby na internetu, uvědomit si úskalí, která mohou autora potkat, umět se rozhodnout, kde a kdy tvorbu uveřejnit.
15. Kyberšikana
CÍLE LEKCE:
Poučit žáky o fenoménu kyberšikany, budovat dobré klima třídy, reflektovat, jak poskytnout účinnou podporu oběti kyberšikany.
Co k tomu získáte?
Pracovní listy, které vám umožní okamžitě s klienty (rodinnými příslušníky) pracovat, 10% slevu na kurz libovolného výběru z mojí nabídky, drobný dárek – překvapení, moji online podporu formou tří 30minutových konzultací ZDARMA, v rozmezí 6 měsíců.
Co se naučíte?
Klademe si za cíl rozšířit osvětu o mediální gramotnosti mezi populací a seznámit ji se zásadami bezpečného užívání informačních technologií a internetu. Informovat je o tom, jaké nebezpečí může na ně číhat. Cílem besed není říct co je dobře a co špatně. Cílem těchto seminářů je uvědomit si rozdíl mezi reálným a digitálním světem, navést klienty tak aby oni sami začali přemýšlet nad tím, jak se bezpečně na internetu chovat. Mnohdy stačí „selský rozum“. Pochopit funkci internetu, protože dovednosti, které se učíme nyní, za pár let nebudou aktuální, při tomto světovém trendu.
Pro koho je workshop vhodný?
Vhodný je pro komunitní centra, školy, pro organizace věnující se seniorů. Pro ty kteří dál poskytují služby ve vzdělávání pedagogické pracovníky, žáky, seniory i rodiče.
Co je mediální výchova?
Mediální výchova je proces, kterým se mediální gramotnost získává. Na kurzu mediální výchovy se seznámíte s fungováním současných médií a jejich společenské roli. Získáte dovednosti, budete aktivní a učení se stane hrou. Hlavně se naučíte schopnosti - rozebrat (tak zvaně analyzovat) nabízená sdělení, - posoudit jejich věrohodnost, - vyhodnotit jejich komunikační záměr, - orientovat se v zprostředkovaných (mediovaných) obsazích - schopnost rozlišit co je pravda nebo nepravda.
Mediální gramotnost je mezi experty a akademiky definována rozličnými způsoby. V podstatě by se dalo říci, že „Mediální gramotnost se týká dovedností, znalostí a porozumění, které vám umožňují efektivní a bezpečné využívání médií.
Mediálně gramotní lidé by měli být schopni, chápat povahu obsahu a služeb. A být schopni bezpečně používat komunikační technologie. Měli by být schopni lépe chránit sebe a své rodiny před škodlivým, urážlivým nebo nepravdivým obsahem. Proto je třeba rozvoj mediální gramotnosti ve všech oblastech společnosti a ve všech věkových skupinách.
V CENĚ NENÍ ZAHRNUTA DOPRAVA
Kód: | RAD04MK |