Obnovit stránku

Mise a vize

Tvoříme svět, kde každý může prožít radost z nákupu myšlenkou a doručení teleportem.

Vize Alza 2030

Naší vizí je spojovat svět obchodu, technologií a internetu tak, abychom neustále vytvářeli nejlepší nákupní příležitost a zážitek pro naše zákazníky a inovativní a tvůrčí prostředí s nejlepšími nástroji pro naše lidi.

Podstatou naší každodenní práce je zásadní proměna obchodování. Naše neutuchající snaha je věci zlepšovat a pomyslný ultimátní cíl, ke kterému se nikdy nepřestaneme blížit – Nákup myšlenkou, doručeni teleportem. Chceme být globální inspirací pro obchodování v 21. století.

Pět klíčových pilířů Vize 2030:

  • ZÁKAZNÍK: Jsme posedlí zákazníkem, náš dlouhodobý úspěch je výsledkem spokojeného a loajálního zákazníka.
  • INOVACE: Inovujeme pro růst, rosteme pro přežití.
  • EVROPA: Anatomický derivát, který jsme schopni škálovat geometrickou řadou.
  • E-shop pro 21. století: Alza je prodejcem pro 21. století a garantuje vše pro zákazníky a hledá win-win možnosti se svými dodavateli.
  • NAŠI LIDÉ: Jsme nejatraktivnějším zaměstnavatelem, vytváříme prostor pro osobní růst a profesní naplnění každého z nás.

Posedlost zákazníkem

Naší vizí je vytvořit nejlepší službu pro naše zákazníky. Chceme uspokojit jak jejich současné, tak i budoucí potřeby, o kterých často ještě ani neví. Naší ambicí je nastavovat nová, vyšší zákaznická očekávání, protože jen tak si trvale vybudujeme a uchováme zákaznickou přízeň a náskok před konkurencí.

Dosáhneme toho jak pomocí velkých inovací (rychlost doručení, Alzaboxy, Alza Trade, …), tak každodenní mravenčí prací, která zlepšuje zákaznický zážitek, kdy úsměvy našich zákazníků jsou odměnou za odvedenou práci. Naopak vždy, když se nám něco nepovede, využijeme situaci k tomu, abychom se omluvili, problém vyřešili a kompenzovali vzniklé zklamání – jen tak ukážeme, že nám na spokojenosti zákazníků opravdu záleží.

Spokojený zákazník opakovaně přispívá k našemu růstu. Investice do zákazníka (inovace, řešení problémů) je tak investicí do naší budoucnosti.

Inovujeme pro růst, rosteme pro přežití

Růst je pohyb, který nás drží při životě. Požadavek na neustálý růst nás motivuje vymýšlet nové věci a hledat nové neprošlapané cesty, protože průměrná řešení nevedou k udržitelnému růstu. Zároveň platí, že když nebudeme disruptovat sami sebe, někdo jiný disruptuje nás. Růst je transparentní metrikou správnosti našich rozhodnutí, ať už jde o čísla nebo o znalosti a dovednosti našich zaměstnanců. Je to naše alfa a omega, odměna za to, že děláme věci dobře.

Klíčové inovační oblasti jsou:

  • Být #1 v každém z našich zbožových segmentů
  • Alza pro Firmy (ApF)
  • Logistika a doprava
  • Automatizace a robotizace
  • Web a mobilní aplikace
  • IT a vývoj produktů a nástrojů

Jdeme do Evropy

Stáváme se společností, která překročila hranice ČR a vše dobré a kvalitní se snaží využít na trzích v EU. Nyní jsme pionýrem a vzorem, časem budeme i pomocníkem české e-commerce na její cestě za úspěchem ve světě.

Alza goes 2 EU představuje kulturní šok proti našemu současnému fungování. Úředním jazykem společnosti se stane angličtina.

E-shop pro 21. století

Stavíme e-shop, který umožní vytvořit lepší obchodní prostředí pro všechny její účastníky – zákazníka, Alzu a e-commerce dodavatele, kteří ji využívají. Jsme moderní prodejce, který má jak fyzickou (Alzaboxy apod.), tak elektronickou vrstvu. Pod záštitou Alza Trade plně sdílíme vše s našimi dodavateli, což nám umožňuje ještě více se přiblížit k našemu ultimátní cíli: „nákup myšlenkou, doručení teleportem“.

Alzaboxy:

Doručení do samoobslužné schránky představuje preferovanou zákaznickou metodu doručení (přístup 24/7, zákazník si sám určí, kdy si zboží převezme) pro 50+ % objednávek. Stejně jako cesty, železnice nebo datové a mobilní sítě představují boxy další infrastrukturní prvek každé země a v každé z nich bude existovat omezený počet jejich provozovatelů. Naše vize je být jedním z těchto subjektů. Na rozdíl od ostatních provozovatelů chceme, aby síť Alzaboxů byla otevřená celému trhu.

Naši lidé

Staneme se nejatraktivnějším zaměstnavatelem v ČR pro talenty z oblasti obchodu, IT i provozu. Naši lidé jsou hrdi na práci v Alze, ať už díky naší misi a vizi nebo díky inovativnímu a tvůrčímu prostředí a možnosti pracovat s nejlepšími kolegy. Jsme magnetem pro ty, kteří mají ambici budovat silně zákaznicky orientovanou společnost a největší a nejúspěšnější firmu v ČR a mají touhu být tam, kde vzniká něco unikátního a ohromného. Tvoříme prostředí, kde každý rád tráví svůj čas a dokáže s radostí skloubit pracovní i soukromou část svého života.

Našim lidem dáváme jistotu velké společnosti se stále přítomným duchem startupu (rychlost, inovace, akceptace rizika) a různorodost našich zákazníků je odražena v diverzitě našich lidí (modré / černé / bílé límečky, věk, gender, celoevropský talent). Jsme místem pro talent přímo ze školy, stejně jako pro lidi s dlouholetými zkušenostmi z e-commerce nebo jiných oborů.

Celá naše společnost je součtem všech jejích členů a násobkem jejich kompatibility (sehranosti), a proto se snažíme hledat ty nejlepší a rezonující (kompatibilní) s našimi hodnotami a charakterem fungování (Leadership values & principles). Každý nový kolega je lepší než současný průměr.

Čeho si u našich lidí ceníme?

U našich lidí hledáme a podporujeme:

  • Posedlost zákazníkem – práce každého kolegy má větší či menší dopad na naše zákazníky, a proto je potřeba, aby se každý z nás dokázal vcítit do jejich situace a svou každodenní prací přispíval k naplňování jejich stále rostoucích očekávání.
  • Osobní růst (profesionalizace) – pohybujeme se ve vysoce dynamickém prostředí, kdy zákaznická očekávání stále rostou, konkurence nespí a celý obor se vyvíjí raketovým tempem. V Alze jsou úspěšní ti, kteří se dokážou průběžně vzdělávat a nové znalosti a dovednosti aplikovat pro vytvoření lepší zákaznické zkušenosti a výkon svůj nebo svého týmu.
  • Tvořivost, inovace a zjednodušování jsou základními prvky pro naplnění klíčového pilíře naší vize „inovujeme pro růst, rosteme pro přežití“. Nebojíme se neúspěšných inovací – dávají nám nové poznatky a zkušenosti pro vytvoření těch veleúspěšných.
  • Výkon je klíčem našeho úspěchu. Pouze hotové má dopad na zákazníky a pouze hotové nás živí. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká, a proto v sobě máme zaměření na výkon, abychom ve vysoce konkurenčním prostředí dokázali uspět a přežít.
  • Logika (racionalita) – jsme vysoce racionální a logičtí. Děláme věci, kterým rozumíme, rozhodujeme se na základě čísel, nikoliv pocitů. Selské uvažování je nám vlastní.
  • Svoboda a odpovědnost – jsme společnost, která dává svým lidem maximum svobody ruku v ruce s odpovědností.

Dnes vize, zítra skutečnost.

#wearealza2030

Na vašem soukromí nám záleží

My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací
Rozumím Podrobné nastavení Odmítnout vše
P-DC1-WEB02