Představuje jeden ze silných motivačních nástrojů, který by měl přesvědčit občany, aby odebírali účtenky. Na základě zaslané účtenky nebo elektronického zadání unikátních údajů bude možné soutěžit o peněžité výhry nebo věcné ceny.
Účtenku můžete vystavit kdykoli před uskutečněním tržby, nejpozději však při jejím uskutečnění. V případě internetového obchodu je to typicky v okamžiku obdržení objednávky, ačkoli při platbě dobírkou bude tržba uskutečněna až při předání zboží.
Pokud jste v oblasti, kde není dostupné žádné internetové připojení, například na horské chatě. Může vám správce daně udělit individuální výjimku z on-line evidence. Stále však budete mít povinnost vystavovat účtenky, pouze je musíte doručit do 5 dnů od evidované tržby.
Elektronický podpis vytvářený pokladním systémem. Slouží pro kontrolu správnosti účtenky a prokázání vazby mezi ní a poplatníkem. Jednoznačně identifikuje konkrétní tržbu a je v každé datové zprávě. Na účtence se objeví pouze v případě, že nelze navázat spojení se servery Finanční správy (viz předchozí odstavec).
Jedinečný kód účtenky, který obdržíte od finanční správy, jakmile zadáte tržbu do své pokladny (do 2 sekund). V případě výpadku spojení tisknete na účtenku místo něj podpisový kód poplatníka (PKP).
Slouží k jednoznačné identifikaci podnikatele při odesílání datových zpráv. Jeden podnikatel může zažádat i o několik certifikátů, dle potřeby. Finanční správa mu je poskytne zdarma. Pak už je stačí pouze nahrát do elektronické pokladny.
Registrace k elektronické evidenci tržeb, při které vám finanční správa přidělí přístupové údaje k serveru, kam budete posílat údaje o tržbách. O přístupové údaje musíte požádat osobně nebo on-line na příslušném finančním úřadu před tím, než přijmete první evidovanou tržbu.
Vaše data jsou kromě pokladny uložena i na vzdáleném serveru, takže k nim máte pohodlný přístup odkudkoli. Navíc je zajištěna jejich záloha pro případ poruchy a poskytovány jsou i další služby pro snadné vyhodnocování tržeb atd.