Díky měřičům snadno zkontrolujete správný tlak v pneumatikách. Správně nahuštěné pneumatiky mají kratší brzdnou dráhu a vydrží déle. Na co se při výběru měřiče tlaku v pneumatikách zaměřit?
Digitální – jsou vybavené podsvíceným displejem, na který je dobře vidět i ve tmě. Bývají dražší.
Systém pro kontinuální měření – jeho součástí jsou čtyři senzorové čepičky, které namontujete místo původních krytů ventilků. Díky základové jednotce do automobilového zapalovače pak máte neustále pod kontrolou tlak všech čtyř pneumatik.
Analogový měřič tlaku
Digitální měřič tlaku
Systém pro kontinuální měření tlaku
Užitečné funkce hustoměrů
Hadička – usnadňuje měření tlaku v pneumatikách s horším přístupem, například u dvojitých kol dodávek nebo některých motocyklů.
Měřič dezénu – při měření tlaku můžete rovnou zkontrolovat i hloubku dezénu pneumatik. Pro osobní vozy je zákonem daná minimální hloubka dezénu 1,6 mm u letních pneumatik a 4 mm u zimních pneumatik.
Správný tlak v pneumatikách
Správný tlak pro přední a zadní pneumatiky naleznete v uživatelské příručce vozidla a velmi často také na nálepce na karoserii (obvykle v rámu dveří spolujezdce, případně na vnitřní straně víčka nádrže). Tlak kontrolujte každých 14 dní, například při doplnění paliva u čerpací stanice, kde bývá často k dispozici také kompresor pro dohuštění.
Osobní vozy – u většiny osobních aut se optimální tlak v pneumatikách pohybuje kolem 2,3 barů/atmosfér (230 kPa), takže vám bude stačit měřič s rozsahem do cca 3 barů/atmosfér (300 kPa).
Nákladní vozy – zde se tlak v pneumatikách odvíjí od zatížení konkrétní nápravy a odpovídá přibližně tuně na bar (například 8 tun = 8 barů). Měřič by proto měl mít větší rozsah, který bude odpovídat předpokládanému zatížení.
My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.