Obnovit stránku

Tesla Model S 75D (VŠE, CO VÍME)

Tesla Model S

MAXIMÁLNÍ DOJEZD

490 km

RYCHLONABÍJENÍ

70 minut

ZÁRUKA NA BATERIE

8 let

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST

225 km/h

Elektromobily jsou mezi motoristickými fanoušky považované za jakási ošklivá káčátka s vysokou cenou a omezeným dojezdem. Společnost Tesla v čele s charismatickým Elonem Muskem v posledních letech ale dokazuje, že to již neplatí. Jasným příkladem je Tesla S 75D. Bez přehánění se jedná o elektromobil, který je radost řídit. Jak daleko vás doveze, čím vším vás bude hýčkat v interiéru a funguje vůbec autonomní řízení?

Co vše se v článku o Tesla Model S 75D dozvíte?

Elektromobily Tesla zcela mění automobilový průmysl

Tesla Motors se více než automobilce podobá počítačovému start-upu. Svým neortodoxním přístupem se zcela vymyká zaběhlým oborovým zvyklostem. Už v roce 2008 se společnost Tesla jako první rozhodla sériově vyrábět elektromobil. Jednalo se o ostře řezaný sporťák Tesla Roadster, který vycházel z Lotusu Elise. Zrychlení z 0 na 96 km/h zvládl tento supersport za 3,9 s.

Tesla RoadsterTesla STesla Model X

Svůj plně elektrický sportovní sedan pak Tesla začala prodávat v roce 2012. Od té doby urazil vývoj pořádný kus cesty. Dnes vyráběná Tesla S 75D má totiž s původní variantou již pramálo společného. Ještě před pár lety by vás těžko vůbec napadlo, že si vůz přes noc nainstaluje nový softwarový balíček, který odemkne nebo zlepší stávající funkce. Vozy Tesla totiž využívají operační systém na bázi Linuxu a jsou prakticky neustále připojené k internetu. Výrobce tak své vozy automaticky vzdáleně aktualizuje a postupně přidává nové funkce nebo vylepšuje stávající. Podobným způsobem například neustále dochází k zpřesňování autonomního řízení.

Tesla S 75D, naše konfigurace

  • Dojezd cca 490 km
  • Maximální rychlost 225 km/h
  • Výkon 386 kW, 498 Nm
  • Červená metalíza
  • Efektně prosklená střecha
  • Celočerný interiér + prémiový balíček (HEPA filtr v klimatizaci, lepší LED světla, kožené sedačky i loketní opěrky, horní palubní deska z kůže Alcantara, LED osvětlení interiéru, osvětlení klik dveří, dock pro rychlé připojení telefonu)
  • Vylepšený Autopilot s řadou nových a přesnějších senzorů
  • Autonomní řízení, které prochází neustálým zdokonalováním
  • Vysokoampérová rychlonabíječka

Autonomní řízení si v ostrém provozu vyzkoušel i náš odborník Michal Rybka, který se v následujícím videu podělil o své první dojmy.

Tesla Model S 75D má dojezd až 490 km

Jak je to se slibovaným dojezdem? Záleží na mnoha faktorech (venkovní teplota, kopcovitá krajina, váha nákladu), ale tabulkový dojezd uvádí Tesla S 75D velmi pěkných 466 km. Reálná hodnota však bude pochopitelně nižší.

Sportovní elektromobil Tesla Model S 75D

Za podobou elektromobilu Tesla S 75D stojí designér Franz von Holzhausen. Práce mu šla očividně velmi dobře od ruky, neboť automobil obstojí i vedle značek jako BMW či Mercedes.

Elektrický automobil Tesla S

Elektromobil Tesla Model S 75D na první pohled vůbec jako elektromobil nepůsobí. Sportovní rysy, skvěle zvládnutá aerodynamika a vyladěný elektromotor dávají vozu Tesla Model S 75D dravé jízdní vlastnosti, které zvládnou konkurovat i spalovacím motorům.

Líbivé sportovní tvary jsou jako celek krásně funkční a zároveň zajištují perfektní aerodynamiku. Nikde netrčí žádná anténka, a dokonce i kliky dveří jsou zasouvací. Ty se vysunou, pouze pokud se k vozu těsně přiblížíte a budete mít u sebe efektně pojatý klíček. Ten opisuje kontury vozu Tesla S 75D, ale kupodivu neobsahuje žádná tlačítka. Přesto s ním pohodlně ovládáte všechny potřebné funkce. Stačí na klíčku dvakrát poklepat na oblast zavazadlového prostoru a dveře se automaticky vyklopí, podobně otevřete prostor v blízkosti zadního světla pro připojení nabíječky.

Elektrický automobil Tesla S, horní pohled

Stejně jako u ostatních modelů značky Tesla, nejtypičtější barevné provedení elektromobilu Tesla Model S 75D je červená. Pokud vám nestačí pohled na krásy vozu, Tesla Model S 75D umožnuje i panoramatický výhled na okolní krajinu, díky prosklené střeše.

Teslu S je radost řídit

Pod kapotou má Tesla Model S 75D celých 386 kW při točivém momentu 498 Nm. Pohon na všechna čtyři kola vyřešila Tesla velmi chytrým způsobem. Přední i zadní nápravu totiž pohání vždy 193kW elektromotor. Samotnou jízdu doprovází naprosté ticho, na které si bude řidič zvyklý na spalovací motor nějaký ten pátek zvykat.

Jízdní dojmy jsou jedním slovem fantastické. Při potřebě rychlé akcelerace dojde k okamžité reakci a následuje přimáčknutí do sedaček. U jiných vozů občas nastane nepříjemná prodleva, kdy nejdříve automatická převodovka podřadí o dva stupně a poté se teprve dostaví odpovídající síla pro výrazné zrychlení. U Tesla S 75D nemůže tato situace vůbec nastat. Po sešlápnutí plynového pedálu poletíte jako raketa s logem SpaceX. Zrychlení z nuly na 100 km/hod za pouhých 5,4 sekundy mluví samo za sebe.

Interiér elektromobilu Tesla S 75D okupuje 17“ displej

Počet tlačítek na palubní desce si můžete zkusit tipnout. U standardního auta se jedná klidně o několik desítek větších či menších tlačítek. Tesla Model S 75D si vystačí se dvěma. Pro veškeré ovládání totiž slouží gigantický displej s úhlopříčkou 17 palců. Jednoduché a maximálně intuitivní rozhraní je podobné chytrým zařízením společnosti Apple.

Elektrický automobil Tesla S, interiér

Veškerá interakce uvnitř elektromobilu Tesla Model S 75D probíhá skrze sedmnáctipalcový displej. Právě displej umocňuje celkový futuristický vzhled elektromobilu. Ovládání skrze něj je intuitivní a jednoduché, stejně jako vše ostatní ve vozidle Tesla Model S 75D.

Displej zobrazuje nejen aktuální jízdní informace, ale samozřejmě slouží rovněž jako navigace. Při couvání pak zobrazí i HD výstup ze zadní kamery. Někoho může zarazit, že v interiéru prakticky chybí jakékoli tlačítko. Ani startovací nikde nenajdete. Po automatickém odemknutí je totiž elektromobil Tesla S 75D ihned připraven k jízdě. Na voliči pod volantem stačí pouze vybrat režim "D" a sešlápnout plynový pedál.

Tesla S 75 D; přední část    Tesla S 75D, sportovní tvary    Tesla S

Srovnání Tesla Model S 75D s Tesla Model X 100D

Oba americké elektromobily sdílí celou řadu technologických vychytávek včetně autopilota nebo gigantického ovládacího panelu. Tesla S 75D se typově řadí mezi sportovní sedany s prémiovou výbavou. Svým pojetím patří k průkopníkům v oblasti elektromobilů.

Tesla Model X 100D je velké a těžké SUV, které bez problémů pojme pět lidí a přitom ještě nabídne v předním a zadním kufru neuvěřitelnou transportní kapacitu 2 180 litrů. I přes tyto impozantní hodnoty zrychlí na stovku za pět sekund a ujede až 565 km na jedno nabití. Na první pohled se odlišuje vzhůru vyklápěcími dveřmi Falcon Wings a panoramatickým čelním sklem.

i Elon Musk je vizionář každým coulem. V létě 2019 představil zajímavé výsledky svého projektu Neuralink, který je postavený kolem záměru propojit mozek s počítačem.

Jak recenzuje Teslu S 75D odborná veřejnost?

Televizní pořad Autosalon si nejvíce stěžuje na odtažité řízení bez zpětné vazby. Přesto však Tesla S 75D obdržela v recenzi skvělé hodnocení 97 %. Podobně se na sportovní Teslu dívá i anglický Top Gear s hodnocením 9 bodů z 10. Oceňuje především nevídaný posun celého segmentu elektromobilů. Jako triumfální vůz označil Teslu S také server Autocar.

Obyčejně tvrdý Rasťo Chvála ze serveru Garaz.tv recenzuje Teslu Model S 75D jako úžasnou elektrickou hračku se skvělými jízdními parametry.

Snadné nabíjení doma i přes dobíjecí stanici

Pokud plánujete delší trasu, bude nutné samozřejmě myslet i na zastávku u nabíjecího stojanu. Elektromobil Tesla Model S 75D sám vyhledá nejbližší vhodné místo s ohledem k vaší plánované trase. Doba nabíjení se pak pohybuje od 70 minut po 4 hodiny v závislosti na výkonu dobíjecí stanice. Přes úplně obyčejnou zásuvku však budete nabíjet klidně celou noc.

Budoucnost automobilismu je elektrická. Jen je otázkou, jak rychlý ten přerod bude. Elon Musk se svou Teslou ale usilovně pracuje na tom, aby byl co nejkratší. Nedávno nepřímo prozradil, že hodlá smazat jednu z hlavních nevýhod elektromobilů – pomalé nabíjení. Vývoj totiž rychle pokračuje a spekuluje se o nabíjecích stanicích s výkonem až 350 kW, které by čas nutný k nabíjení zkrátily u elektromobilu Tesla S 75D na příjemných 10 minut.

Elektromobily – dobíjecí stanice v ČR jsou stále dostupnější

Elektromobily se v počátcích potýkaly především s obtížemi v oblasti dobíjení, doba ale pokročila a dnes už je situace výrazně lepší. Síť dobíjecích míst se neustále rozšiřuje. V roce 2017 jejich počet dokonce přesáhl 300. U některých je nabíjení zcela zdarma. U dobíjecích stanic ČEZ můžete neomezeně nabíjet za poplatek 450 Kč měsíčně. To je však stále velmi dobrá cena, protože za benzín nebo naftu utratí průměrný řidič mnohem více.

300+ dobíjecích stanic; 1200+ registrovaných elektromobilů v ČR

S vysokokapacitní baterii elektromobilu Tesla Model S 75D ušetříte oproti spalovacímu motoru na každém "tankování". Rostoucí počet dobíjecích stanic v ČR dokazuje, že kromě jiných, bude i elektromobil Tesla Model S 75D k vidění na našich silnicích stále častěji.

Přemýšlíte, zdali je zrovna někde ve vašem blízkém okolí dobíjecí stanice pro Teslu Model S 75D? Neváhejte se sami podívat na přehlednou interaktivní mapu dobíjecích stanic v ČR, která je pravidelně aktualizována o nové stanice.

Dotace na elektromobily

Pokud doufáte, že na nákup elektromobilu získáte státní podporu, máme pro vás špatnou zprávu. Státní fond životního prostředí sice ke konci roku 2016 vyhlásil výzvu na podporu vozů s alternativním pohonem, oprávněnými žadateli však byly pouze obce a kraje, nadto příjem žádostí běžel jen do 31. 3. 2017. Nezbývá než doufat, že státní politika se v této oblasti změní k lepšímu.

Srovnání: Tesla S 75D, Volkswagen e-Golf, Nissan Leaf, BMW i3

Nabídka pro zákazníka prahnoucího po elektromobilu je aktuálně až překvapivě pestrá. Postavili jsme tak proti sobě Volkswagen e-Golf, elektromobil Tesla S 75D, BMW i3 a Nissan Leaf. Už na první pohled se Tesla S zcela vymyká svými parametry nad ostatní vybrané elektromobily.

Elektromobil Tesla Model S 75D VW e-Golf Nissan Leaf BMW i3
Maximální dojezd     490 km 300 km 250 km 250 km
Rychlonabíjení (400 V) 70 minut 45 minut 30 minut 30 minut
Klasické nabíjení (220 V) 8 hodin 17 hodin 13 hodin 14 hodin
Kapacita baterie 75 kWh 36 kWh 30 kWh 33 kWh
Výkon 386 kW 100 kW 80 kW 125 kW
Hmotnost 2 108 kg 1 510 kg 1 505 kg 1 195 kg
Točivý moment 498 Nm 290 Nm 224 Nm 250 Nm
Spotřeba (na 100 km) 19,13 kWh 12,7 kWh 15 kWh 12,6 kWh
Maximální rychlost 225 km/h 150 km/h 144 km/h 150 km/h
Objem zavazadlového prostoru 894 l 341 l 370 l 260 l
Cena 2 999 999 Kč 959 000 Kč 790 000 Kč 954 000 Kč

Prodeje elektromobilů na Alza.cz začínají právě teď

Jak už jste se dozvěděli dříve, Alza.cz se rozhodla změnit zaběhlé zvyky a nový automobil si jednoduše objednáte výhradně přes internet a po zaplacení vám ho doručíme až před vaši garáž do druhého dne. Teslu S si můžete na vlastní oči prohlédnout v showroomu Alza.cz v Praze – Holešovicích.

Elektromobily a parkování

Nemáte v Praze kde zaparkovat a každý den díky tomu trávíte ve stresu? Například s elektromobilem Tesla Model S 75D si výrazně usnadníte život. Stačí se zaregistrovat na radnici konkrétní městské části a zaplatit poplatek 100 korun. Jako elektromobilisté máte nárok na povolení k parkování, i když nedisponujete v Praze trvalým pobytem nebo sídlem firmy. Podobných výhod se jistě dočkají majitelé elektromobilů i v dalších městech.

P-DC1-WEB23