Obnovit stránku

BattleTech (NOVINKA) ve finálním DLC Heavy Metal obohatí velké mechy

Aktualizováno

Žánr tahových strategií rozhodně není sférou, která by byla plná kvalitních projektů, pár kousků, jež nás nadchly, však nabízí. Třeba taková tahovka BattleTech od Paradox Interactive nás vyloženě uchvátila, za což jsme jí dali v naší recenzi velmi krásné hodnocení. Povedená byla taktéž většina DLC, jejichž finálním představitelem má být BattleTech: Heavy Metal. Jaký obsah nám má tato expanze nabídnout a za kolik, vám nastíní naše novinka.

Přečtěte si také recenzi prvního datadisku pro BattleTech, Flashpoint.

NovinkyRecenze

BattleTech; screenshot: DLC Heavy Metal

Žánr: Tahová strategie • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: Harebrained Schemes • Vydavatel: Paradox Interactive • Platformy a Datum vydání: PC (24. dubna 2018) • Homepage Čeština: Ne


Části článku:


Battletech – Novinky

  1. (23. 10. 2019) Při vydání BattleTech: Heavy Metal nebude chybět ani bezplatná aktualizace plná obsahu
  2. (6. 6. 2019) Boj se v Urban Warfare rozhoří v městských ulicích
  3. HW nároky pro BattleTech PC

Při vydání BattleTech: Heavy Metal nebude chybět ani bezplatná aktualizace plná obsahu

• Novinka: 23. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Doposud vydaná DLC pro BattleTech rozšířila toto dílo primárně o nové mapy, specifické mechy a dodatečné mise, v jejichž rámci mohl hráč více rozvíjet vztahy se svými společníky. BattleTech: Heavy Metal se po této stránce výrazně nebude lišit od svých předchůdců, fakticky se bude jednat o další datadisk, který expanduje škálu robotických válečníků o rzí nedotknuté kusy s řádným arzenálem, jež si počáteční modely namažou hravě na chleba. Celkem by se mělo jednat o osm modelů s klasickým designem známým z deskových her, které byly částečně upraveny právě pro tuto naditou expanzi.

BattleTech – Heavy Metal (Trailer)

BattleTech: Heavy Metal má být expanzí zacílenou primárně na hráče stolní předlohy, kterým jistě udělá maximální radost.

Po zakoupení datadisku BattleTech: Heavy Metal vám bude dána do rukou agilní Flea, agresivně laděný Assassin, protipěchotní Vulcan, legendární Phoenix Hawke, pomalý Annihilator, na dálku orientovaný Archer a kultovní Rifleman, kterého si pamatuje snad každý fanoušek deskové předlohy. Vedle těchto kousků máme dostat k dispozici také Bull Sharka, jenž na první pohled vyvolává pocit, že před sebou vidíte gigantického kraba, jemuž se není dobré za žádných okolností stavět do cesty. Počítat podle všeho můžeme také s osmi novými zbraňovými systémy, jež půjde nastavit tak, aby byly co nejefektivnější vůči jasně danému typu nepřítele. Vedle těchto hraček mají být ve hře přítomny také specifické zbraně s různými účinky, jimiž aktuální výzbroj neoplývá.

Vložena bude do BattleTech skrze BattleTech: Heavy Metal též mini-kampaň, ve které se při honbě za tajuplnou lodí postavíme proti dvěma legendárním postavám univerza BattleTech, jež nemají slitování. Cena DLC Heavy Metal byla stanovena na téměř dvacet dolarů, díky obsahu by si však mělo cenovku hravě obhájit. Vyjít by mělo jednadvacátého listopadu. Ti z vás, kteří náhodou nechtějí do nové expanze investovat, nemusí smutnit, i jim Paradox nabídne čerstvý obsah. Bezplatně mají být do hry přidány mechové třídy Marauder a Warhammer, po nichž komunita dlouho marně volala. I když nám vývojáři nedali málo obsahu, osobně doufám v to, že tímto cesta BattleTech nekončí, a časem se dočká ohlášení dalších výrazných DLC, jež si rozhodně zaslouží.

• Zdroje: Tisková zpráva



Boj se v Urban Warfare rozhoří v městských ulicích

• Novinka: 6. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Ostrovní království bylo v minulých měsících svědky hrůzných zvěrstev, při nichž byli roboti trháni na kusy svými ocelovými bratry. Nakonec bylo pobřeží natolik přeplněno šrotem, že už nebylo kde bojovat, a tak se armáda mechů vydala do nové destinace. Střetávat se gigantické stroje budou v expanzi Urban Warfare v ulicích velkoměsta, jež je dle slov vývojářů plně zničitelné, takže se z něj stane zóna, kterou za pomoci zbraní hromadného ničení přetvoříte k obrazu svému. Poslat k zemi bude dokonce možné i dominanty města, z nichž se následně stanou pozice poskytující vašim jednotkám obranu před zbraněmi nepřítele.

BATTLETECH: Urban Warfare | Release Trailer

Obyvatelé města zažijí v Urban Warfare noční můru plnou mechů ničících jejich domovy.

Nová destinace nebude jedinou novinkou, již Urban Warfare do Battletech přinese. Přidán skrze ni bude do hry také režim, ve kterém budete útočit na bázi nepřítele, jenž se bude soustavně pokoušet zničit za pomoci stabilně vytvářených sil vaši základnu. Vítězem se nakonec samozřejmě stane ten, jehož vojska zdemolují vedení oponenta jako první. Vloženy byly taktéž příběhové scénáře plné náročných rozhodnutí zacílených na jednotlivé žoldáky, kterým se v poli postaví tři nové typy vozidel, která dostala k dispozici umělá inteligence.

Stejně jako v předchozí expanzi jsme se i v Urban Warfare dočkali přidání dvou experimentálních prototypů s výstrojí, jež starší typy postrádají. Jejich hlavní výhodou má být přítomnost systému, který znesnadňuje zaměření okolních přátelských jednotek a jich samotných. Roboti vyzbrojeni touto součástkou jsou naopak schopni odhalovat a zaměřovat protivníky, kteří by za normálních okolností zůstali skryti. Battletech: Urban Warfare vyšlo na PC 4. června.

• Zdroje: YouTube, Tisková zpráva

Obsah recenze Battletech

  1. Rodině není v BattleTech radno věřit
  2. V BattleTech na vás čeká tvorba postavy a rozsáhlý vesmír
  3. BattleTech nabízí slušnou škálu zakázek
  4. Souboje mají v BattleTech šťávu
  5. BattleTech je lepší XCOM plný robotů
  6. Recenze BattleTech: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro BattleTech PC

Rodině není v BattleTech radno věřit

• Recenze: 24. 4. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Roku 2107 odstartovalo lidstvo v BattleTech velkou mezigalaktickou kampaň, jejímž cílem bylo osídlení všech obyvatelných planet. Éra expanze skončila o několik století později založením Hvězdné ligy, jejíž panovník měl za pomoci gigantických mechů zajistit mír na každém kontrolovaném světě až do konce věků. Překvapivě tato říše vydržela jen pár století. Po jejím pádu se národy, které ji tvořily, odtrhly. Nejsilnější takto vzniklou frakcí byl House Arano, jemuž vždy vládl nejstarší z klanu. Jednoho krásného dne se však jeden z členů rozhodl, že změní zajetá pravidla, a svého příbuzného zavraždil. Všichni si samozřejmě mysleli, že se jednalo o přirozené úmrtí až do chvíle, než vrah převzal kontrolu nad státním aparátem, který se následně rozhodl využít k eliminaci dědičky trůnu, jíž se obrátil život naruby.

Změna nepostihla v BattleTech jen mladičkou následovnici trůnu, ale také její žoldáky, které si z určité prozíravosti najala krátce před tím, než ji její drahý strýček zradil. K vaší smůle jste se mezi její věrné řadili i vy, takže vám po převratu nezbylo nic jiného, než sebrat svého mechanického mazlíčka a stáhnout se do ústraní. Nyní se spolu s podobně smýšlejícími námezdními kontrolory gigantických robotů potloukáte ve své lodi vesmírem, přijímáte zakázky, řešíte spory soupeřících stran a bojujete s dluhy, jež vaši společnost táhnou pomalu, ale jistě ke dnu. Naděje na lepší život je v nedohlednu. Přesto doufáte, že se vám jednoho dne znovu podaří chytit štěstí za pačesy a opět proslavit své jméno, které kvůli poslední nepříliš vydařené akci upadlo na několik let v zapomnění.

BattleTech; Wallpaper: bitva, roboti, střelba

Roboti jsou nejsilnější technikou, která vám bude v BattleTech dána k dispozici. Když se s nimi objevíte na bojišti plném lehčí techniky, většina nepřátel se dá rychle na útěk.

Univerzum, ve kterém se střety gigantických robotů odehrávají, je plné akce, nečekaných zvratů, zrad a intrik, v jejichž rámci se mezi sebou bez milosti eliminují různé vládnoucí rody. Jakožto správní žoldáci v BattleTech prezentujete sílu, již plně kontrolují mocní. Vaše rozhodnutí a volby se proto projevují jen v určitém měřítku, jehož rozsah nemusí každému stačit. Fandové hlubších RPG či klasických adventur jím budou dle mého trošku zklamáni. V potaz je však nutné brát to, že tento kousek není zaměřen na zbytečně natahované dialogy a příběh, nýbrž na souboje a taktiku, takže nelze počítat s tím, že naleznete vyprávění hodné Puzova Kmotra či Martinovy ságy Píseň ohně a ledu, k níž vývojáři z Harebrained Schemes svůj kousek občas v rozhovorech přirovnávají.

Jakožto milovník klasických strategií jsem popravdě moc nevěřil tomu, že se tvůrcům z Harebrained Schemes povede vytvořit příběh, jenž bude disponovat skutečně kvalitním základem. Nakonec mě však autoři BattleTech velmi příjemně překvapili, protože v jimi navržené dějové lince jsem nalezl jak zajímavé postavy, tak i slušné dějové zvraty, které mě občas přinutily k tomu, abych se pořádně zamyslel nad tím, co se kolem mě vlastně děje. Celek v tomto ohledu hodně připomíná kultovní Hru o trůny, ve které si nikdy nemůžete být plně jistí tím, zda vámi favorizovaná postava přežije, či zemře. Prakticky permanentně jste tu udržováni v napětí nutícím vás myslet na to, co bude s vašimi milovanými hrdiny i poté, kdy opustíte herní menu, což osobně považuji za zásadní plus.

BattleTech; Gameplay: začátek revoluce BattleTech; Gameplay: pád

Obrázek 1: Začátek kampaně BattleTech je hodně bouřlivý. Obrázek 2: Jen málokterý mech je schopen odolat proti přesile.

V BattleTech na vás čeká tvorba postavy a rozsáhlý vesmír

Hlavního hrdinu tu budete muset podobně jako v řadě jiných her, na kterých Paradox Interactive spolupracuje, vytvořit pomocí dialogových oken. Umožněno vám skrze ně bude nadefinovat jeho pohlaví, minulost jeho rodiny, systém, z něhož pochází, nebo povolání, které vykonával předtím, než se rozhodl dát na dráhu vůdce žoldácké družiny. Poté, co si naklikáte elementární statistiky svého reka a prožijete jednu krátkou životní epizodu, se octnete na palubě vesmírné lodi sloužící k převozu gigantických ocelových obrů mezi jednotlivými kolonizovanými světy. Na tomto korábu samozřejmě nejste sami. Spolu s vámi na ní v BattleTech cestuje řada různých postav starajících se o bezproblémový chod celého plavidla, s nimiž můžete před jednotlivými výpravami diskutovat o životě.

Samotná loď neslouží jen k čisté přepravě a drbání s jednotlivými postavami. Díky ní kontrolujete i fungování vaší žoldácké firmy. Po otevření jednotlivých oken můžete rychle zjistit, v jakém stavu je posádka, které roboty je třeba opravit nebo co je nutné vylepšit, abyste mohli rozšířit halu pro skladování válečných strojů. V pozdních fázích hry bude možné vámi vlastněné přepravní plavidlo expandovat skrze různě nákladné updaty, které dlouhodobě navýší morálku osazenstva lodi, zlepší opravy či usnadní získávání schopností pro nováčky. Aspekt správy je v BattleTech zpracován neskutečně přístupně, už po pár hodinách budete mít díky tomu všechny administrativní prvky v malíčku.

BattleTech; Gameplay: konec BattleTech; Gameplay: posádka BattleTech; Gameplay: specifikace robota

Obrázek 1: Na konci každé mise vám bude ukázána škála poškození a počet cílů, jež se vám podařilo srazit k zemi. Obrázek 2: Zkušené piloty si v BattleTech budete muset pořádně hýčkat, protože podobně schopné muže jen tak nenajdete. Obrázek 3: Vašim válečným strojům lze v tomto titulu vložit do nástavců různé typy zbraní.

Po většinu času se v BattleTech na palubě vaší lodi moc dlouho nezdržíte. Delší dobu na ní budete trávit buď při cestování, nebo v případě, že některého z vašich lidí zraní v boji. Přestože jsou oceloví obři vcelku odolní, ne vždy se jim podaří ochránit uvnitř sedící piloty před útoky nepřátel. Pokud obdrží silnější úder, může být osoba, jež je ovládá, stejně jako oni na několik týdnů vyřazena z provozu. V případě, že takto přijdete o některého ze zkušenějších jedinců, který už měl určitý vývoj za sebou, ztrátu skutečně pocítíte. Čerstvě nasazení nováčci totiž nebudou tak efektivní jako jejich bitvami zocelení kolegové, které budete ještě hodně dlouho oplakávat.

Jak již bylo řečeno, zranit lze jak lidi, tak i jejich bitevní stroje, v jejíchž útrobách se vrhají do víru boje. V BattleTech je možné nalézt celkem čtyři základní třídy mechanických válečníků. Své hochy můžete posadit do lehkých, extrémně agilních robotů, středně velkých obrů, monumentálních titánů či do zbroje zakutých útočných kolosů, vedle nichž vypadají menší modely téměř směšně. Výběr zbraní, jimiž bude vámi ovládaný stroj disponovat, je jen na vás. Vybavit ho můžete rotačním kulometem, laserovou puškou, raketovým systémem nebo jen tryskovými pohony, jenž mu umožní dostat se co nejrychleji k nepříteli, kterého následně za pomocí pěstí rozmlátí na kusy. Variace alternativ je tu vskutku pestrá, svého šampiona si v BattleTech podle mého dokáže vybrat každý.

BattleTech; Gameplay: člen posádky BattleTech; Gameplay: dialog

Obrázek 1: Na palubě vaší lodi se budou nacházet různě naladěné postavy. Obrázek 2: V dialozích mezi členy posádky budete muset často vystupovat jako soudce, který určí směr vašich následujících kroků.

BattleTech nabízí slušnou škálu zakázek

Na vašich cestách BattleTech vesmírem narazíte na rozsáhlé spektrum různě laděných kontraktů, za jejichž splnění vás zadavatelé odmění penězi, reputací nebo součástkami, jež vypadnou ze zničených robotů. Zapojit se můžete do obrany humanitárních konvojů, likvidace loupeživých band či do eliminace základen patřících konkurenční obchodní společnosti. Čas od času se naskytne i zajímavější zakázka, po většinu času se však budete věnovat nepříliš se obměňující paletě misí. Kam své muže pošlete, bude samozřejmě záležet na vás, vždy se však budete muset rozhodovat dle náročnosti zakázky a aktuálních potřeb vaší skupiny. Někdy upřednostníte finance, jindy zas raději zlepšíte vztahy, otestujete zelenáče či posbíráte plech, z něhož následně vytvoříte nového válečníka.

Reputace, o níž jsem se v předchozích řádcích jen letmo zmínil, určuje především to, jak na vás jednotlivé herní frakce BattleTech pohlížejí. Pokud se rozhodnete věnovat vztahům s některými uskupeními více času, po určité době si s nimi vytvoříte pouto, jež vám umožní verbovat vyškolené profesionály, přijímat speciální kontrakty a kupovat unikátní komponenty, jimiž disponují jen některé národy. 

BattleTech; Gameplay: les BattleTech; Gameplay: pilot v nesnázích

Obrázek 1: Terén hraje v BattleTech při soubojích zcela zásadní roli. Obrázek 2: Pokud váš válečný stroj srazí k zemi, většinou už nevstane.

Souboje mají v BattleTech šťávu

Plnění frakčních zakázek vás zavede na různě laděné světy, jež pokaždé nabídnou odlišně situovaná bojiště, která nutí v každé bitvě použít trošku jinou taktiku. V nížinách se budete muset kupříkladu schovávat za kameny a hustý porost, kopce po vás budou naopak vyžadovat, abyste zaujali co nejvýhodnější pozici a z ní zlikvidovali nepřátelské síly dříve, než se jim podaří dostat do lepšího postavení. Hodně velký vliv má na vaše jednotky také podloží, na kterém stojí. Pokud se s robotem postavíte například do řeky, bude se ochlazovat rychleji než jeho na oblázcích stojící kolegové. Ti zas budou mít díky povrchu, na němž stojí, citelně narušenou stabilitu.

Soubojový systém BattleTech prezentuje model používaný většinou současných tahových strategií. S vašimi jednotkami se v průběhu kola můžete po bojišti pohybovat, stavět je do defenzivního postavení, užívat jejich speciální schopnosti nebo s nimi útočit na nepřítele. Umělá inteligence, s níž v rámci kampaně soupeříte, je na střední úrovni. Skutečné potíže je vám schopná dělat jen za předpokladu, že má k dispozici větší počet prostředků než vy. Pokud proti vám stojí stejně silná, jedná zbytečně ukvapeně a nerozumně, což považuji za problém. Kdyby jí tvůrci dali povahu hráče šachu, střety by mohly být o něco zajímavější. Snad se časem dočkáme přidání obtížnostních stupňů, které nabídnou požadovanou výzvu.

BattleTech; Gameplay: brána BattleTech; Gameplay: generátory BattleTech; Gameplay: tovární komplex

Obrázek 1: Některé příběhové mise mají v BattleTech šťávu. Obrázek 2: Generátory tu pohání věže, které dokáží napáchat stejné škody jako klasičtí nepřátelé. Obrázek 3: Továrny slouží k produkci lepších strojů, po obsazení vám sníží náklady na výrobu určitých mechů.

BattleTech je lepší XCOM plný robotů

Velké společnosti se do produkce větších tahových strategií z pochopitelných důvodů moc často nepouští. Když už se však spřáhnou s některým z menších studií, jsou schopné podpořit vývoj natolik, že po pár letech s tvůrci vypustí dílo, za něž se nemusí stydět. Harebrained Schemes vytvořilo za pomoci Paradox Interactive kousek, který má co nabídnout. BattleTech je nadprůměrná tahovka se slušným příběhem, návykovými souboji, fungujícím vývojem techniky a postav. Po stránce nedostatků bych jí vytknul především občas podivně jednající AI a divočejší kameru, která někdy z neznámých důvodů prezentovala střety ze slepých úhlů.

BattleTech je skutečně vydařená tahová strategie, která vás dokáže upoutat k monitoru na desítky hodin. Minout by zaručeně neměla hráče série X-COM či jiných podobně laděných titulů. Osobně jsem se při hraní nesetkal s bugy či výraznějšími nedostatky, takže minimálně za sebe mohu nákup tohoto díla doporučit všem fandům kvalitních tahovek. Tato recenze byla napsána pro PC verzi.

BattleTech; Wallpaper: robot

Battletech je suprová tahovka, která nás nakonec zaujala natolik, že jsme se jí rozhodli udělit místo mezi našimi nejlepšími hrami Q2 2018.

Recenze BattleTech: závěrečné hodnocení

Hodnocení 80% Alza.cz
Hlavní parametry: Hratelnost
80%
Audiovizuální zpracování
75%
Znovuhratelnost
80%
BattleTech; recenze

Klady

  • Příběh plný zajímavých momentů
  • Chytlavý soubojový systém
  • Slušně fungující vývoj postav a techniky
  • Dobrý design map

Zápory

  • Zlobící kamera
  • Občas podivně jednající AI
  • Mírně se opakující mise

HW nároky pro BattleTech PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core i3-2105 / AMD Phenom II X3 720 Intel Core i5-4460 / AMD FX-4300
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 560 Ti / Radeon HD 5870 NVIDIA GeForce GTX 670 / Radeon R9 285
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB RAM 16 GB RAM
HDD 30 GB 30 GB
i Mohlo by vás zajímat

BattleTech vychází 24. dubna 2018 exkluzivně na PC. O novinkách vás budeme informovat.

P-DC1-WEB27