• Autor: Ondřej Zeman
V minulosti nám podobu středověkých bojů vcelku obstojně prezentovalo Chivalry: Medieval Warfare, jež bylo relativně před nedávnem sesazeno ze svého trůnu dosti obdobně laděnou řeží Mordhau. Ta nás velmi příjemně překvapila, jelikož na první pohled nevypadala nikterak vábně. Svou korunu si však povedený titul zřejmě neudrží dlouho. Torn Banner Studios se totiž vrací na scénu s Chivalry 2. Jaké je, si přečtete v našich dojmech z hraní.
zdroj: Torn Banner Studios
Chivalry 2 (hra) | Chivalry (IP)
Hack and slash hra Chivalry 2 je součást herní série Chivalry. Titul vyvíjí a vydává Torn Banner Studios. Hra vychází 8. 6. 2021 na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S pravděpodobně bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Dojmy z hraní (beta)
Každá bitva před nasazením střelného prachu byla masakrem, na jehož konci zůstalo na bojišti klidně i několik tisíc padlých, protože se jednalo o řeže rozhodované zpočátku primárně za pomoci různých kontaktních nástrojů, mezi nimiž samozřejmě nechyběly meče. V Chivalry 2 se můžete rozsáhlých střetů obdobně jako v jeho předchůdci zúčastnit a ukázat ostatním na bojišti, jak vám to s mečem či jinou zbraní jde, ať už v souboji jeden na jednoho, nebo při přesilovce. Ta sice naprosto ignoruje rytířské ideály, když však chcete přežít, čest se stane po čase tím posledním bodem na žebříčku vašich priorit. Ve výsledku tu prim nehraje ani samotné přežívání. Hlavní jest pomoci vašemu týmu k vítězství, což je něco, zač se nejednou tváří v tvář přesile obětujete.
Bitvy většinou startujete v kůži náhodného vojáka, jehož životní cesta málokdy trvá příliš dlouho
zdroj: Torn Banner Studios
Elementární myšlenka střetů je tu hodně podobná konceptu užívaném v Chivalry: Medieval Warfare nebo Mordhau. V obléhacích bitvách se jedna ze zúčastněných stran aktivně snaží zabránit postupu druhé. Nechybí tu samozřejmě ani jednoduché šarvátky. Do jisté míry by se dalo říct, že Chivalry 2 nabízí prakticky to samé co konkurence, jenže fakticky tomu tak není. Oproti svým soků a staršímu bráchovi totiž disponuje něčím, co jinde nenajdete. Jeho trumfem je neskutečně hutná atmosféra, která v hráči vyvolává dojem toho, že skutečně vstupuje do bitvy. Všude kolem vás jsou tu vaši bratři ve zbrani bojující za stejnou věc bez ohledu na to, zda padnou či nikoliv. Nejinak jsou na tom však nepřátelé volící taktéž pouze mezi vítězstvím a smrtí.
Jedním z prvků, které hodně podporují hutnost atmosféry, je design jednotlivých map. Všechna v betě prezentovaná města a bojiště působí neskutečně reálně. Navíc je každá lokalita navržena tak, aby do ní neexistovala pouze jedna cesta, díky čemuž se parta schopnějších hráčů dokáže nepřátelům dostat do zad a rozseká jim lučištníky na kusy dříve, než si jejich do zbroje zakutí kámoši v první linii uvědomí, co se vlastně děje. Abych byl v tomto ohledu určitý, kupříkladu destinace s hradem v hlavní roli na první pohled vypadá nedobytně. Jakmile si však místo řádně osaháte, zjistíte, že je zde více přístupů, než by jeden člověk od takové pevnůstky očekával. Tak snad takové budou všechny lokace, které nám po vydání Chivalry 2 nabídne.
Při boji o města se vám nejednou do cesty připletou také sedláci.
zdroj: Torn Banner Studios
Jak nám v knihách a seriálu Witcher ukázal Geralt z Rivie, muž zdatný v ovládání meče dokáže svým smrtícím nástrojem zabít klidně i několik lidí bez toho, aby se zapotil. V Chivalry 2 je dobrý šermíř postavou, která zvládne díky propracovanému soubojovému systému zastavit nápor I většího počtu nepřátel. Stačí jen najít správné místo a do jisté míry máte vyhráno. Musíte ovšem ovládat svou hračku dostatečně dobře na to, abyste se o ni mohli opřít. Zásadní je totiž být v ofenzivě a mít pokrytá záda. Jakmile jste tu nuceni přejít do defenzivy, nebo vás protivníci dokonce obklíčí, je vlastně konec, protože nikdo není schopen odrážet útoky do zad. Navíc je zde ještě možnost, že vámi kontrolovaný meč prostě nevydrží.
Ano, čtete správně. Pokud se svým nástrojem budete špatně zacházet, nebo se uchýlíte příliš k defenzivě, nakonec se může stát, že se meč prostě zlomí a vám nezbude nic jiného, než jej zahodit a uchopit sekundární zbraň s menším dosahem, a hlavně bojovou efektivitou. Mechanika poškození předmětu, se kterým bojujete, je v Chivalry 2 zpracována velmi solidně. Vlastně je to prvek ženoucí vás kupředu a nutící k tomu, abyste se příliš nespoléhali na defenzivní pozici, jež umožnuje vašim společníkům výpady do zad zaměstnaných nepřátel. Celkově je nutno říci, že soubojový systém je v tomto díle zpracován skutečně pěkně, díky čemuž je každý duel něčím, co si šermíř či milovník třeskotu o sebe narážejících mečů dokáže vychutnat.
Střet mezi dvěma šermíři nemusí automaticky končit smrtí druhého. Občas se vám povede protivníka pouze vážně zranit, načež je nutné ho dorazit.
zdroj: Torn Banner Studios
Postavit bitvy pouze na střetu dvou armád plných rytířů by bylo pěkné, ne každý je však schopen pracovat mečem tak, aby s ním byl dostatečně efektivní. Navíc velká středověká bojiště nepokrývala pouze těla šlechty, ale převážně poddaných, kterých bylo vždy více než do zbroje zakutých pánů. Chivalry 2 už v betě nabízí rovnou několik jasně orientovaných tříd, za něž se můžete vrhnout do víru mečů. Skutečně plnoplátovou zbrojí disponují pouze velitelé s obouruční zbraní a vysokou odolností, kterou jim ostatní jen tiše závidí. O něco hůře jsou vybaveni zbrojnoši a nájezdníci chránění před údery pouze kroužkovými košilemi. Pokud bych však měl říci, kdo je na tom aktuálně nejhůře, rozhodně by to byli lučištníci s koženou vestou a nožem na kuchání ryb.
Všechna základní povolání tu mají ještě sekundární zaměření. Fanoušci boje na dálku si mohou po absolvování několika úrovní zvolit mezi lučištníkem, kušiníkem a vrhačem kopí. Zatímco zbroj mají všichni tři stejnou, primární zbraň a doplňkové předměty jsou odlišné. Pokud jde o samotnou třídu specializac,í ta je relativně pestrá. Upřímně však doufám v to, že nám tvůrci Chivalry 2 podobně jako autoři Mordhau nabídnou vedle jasně definovaných specializací také možnost vytvoření postavy se vším, co to obnáší, takže si ve finále budeme moci vybrat zbroj, a hlavně smrtící nástroje, se kterými půjdeme do boje. Moc ovšem nevěřím, že k tomu dojde, přeci jen by to mohlo narušit balanci kompletu a o to ve výsledku stojí jen málokdo.
Bitvy o pevnosti jsou řádně krvavé, protože obránci mají řadu možností, jak své sídlo bránit.
zdroj: Torn Banner Studios
Jestliže jsem zpočátku považoval tento kus za dílo neschopné konkurence, velmi rychle jsem změnil názor. Hned první srážka dvou rytířských rodů mi totiž ukázala, že tu stojím před něčím, co chytlavé, avšak trošku tupé Mordhau zastiňuje snad ve všech ohledech, přestože se jedná stále o nehotový produkt. K dispozici je vám tu dán nesmírně zábavný soubojový systém, na kusy se tříštící zbraně, slušně navržené specializace, velkolepé bitvy a atmosféra, která dokáže vtáhnout do víru boje. Až na nějaké ty menší propady fps jsem byl s celkem nesmírně spokojen už v tento moment, takže když nezačnou vývojáři z Torn Banner Studios na poslední chvíli divoce experimentovat, mají šanci vytvořit hru, jež tu s námi bude obdobně jako její předchůdce klidně půl dekády bez toho, aby dostala vyzyvatele.
Na turnajích si tu užijete spousty legrace, především v režimu všichni proti všem.
zdroj: Torn Banner Studios
Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi hry.
Zdroje: Vlastní, Torn Banner Studios
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
Minimální HW požadavky (předpoklad) | Doporučené HW požadavky (předpoklad) | |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD FX-8320 | Intel Core i7-6700K 4-Core 4.0GHz / AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / Radeon R9 380 | NVIDIA GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 8GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 50 GB | 50 GB |
• Zdroj: game-debate.com (7. 1. 2021)
Jsme Alza Magazín
Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.
• Oznámení: 13. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Dle některých hráčů není středověkých řeží nikdy dost. Torn Banner Studios se proto rozhodlo, že vytvoří pokračování velmi oblíbené akce Chivalry, která řadu let patřila mezi jedny z nejhranějších her na Steamu. Chivalry 2 se bude podobně jako jeho předchůdce odehrávat na středověkých bojištích, kde se v boji o slávu střetne až 64 válečníků. Stejně jako v minulosti vám i tu bude dána k dispozici řada herních tříd, odlišujících se od sebe především výstrojí, jíž budou disponovat. S vysokou pravděpodobností lze počítat s do zbroje zakutými rytíři, agilními lučištníky, sedláky a tradiční pěchotou s meči a kopími. Celek má pohánět Unreal Engin 4, díky čemuž se dočkáme výrazně lepšího vizuálního kabátce a stability, s níž Chivalry mělo v posledních letech nemalé potíže.
Chivalry 2 Announce Trailer
Chivalry 2 bude hrou, na kterou se už nyní může těšit většina fanoušků středověkých bitev, kde krev tekla proudem.
Už při konferenci PC Gaming Show jsem zmínil svou obavu o to, zda se Chilvary 2 podaří zastínit konkurenční projekty, které mají v současnosti velmi silnou komunitu. Když si vezmeme třeba takový Mordhau, máme možnost vidět kus, který nabízí prakticky to samé, co Chivalry 2. Odlišit se vývojáři chtějí podle všeho skrze detaily. Největším tahounem, s jehož pomocí se možná Chivalry 2 podaří zastínit konkurenci, má být zacílení na filmově laděné středověké bitvy, mezi nimiž se má dle některých informací objevit kupříkladu také Battle of the Bastards z šesté řady Hry o trůny. Celkové spektrum bojišť má být však velmi rozsáhlé, takže se máme nač těšit. Datum vydání Chivalry 2 aktuálně nebylo stanoveno, dorazit by k nám však tato středověká řež měla v průběhu roku 2020.
• Zdroje: YouTube