Obnovit stránku

Dark Souls: Remastered (RECENZE) – legenda v naleštěném brnění

Aktualizováno

Série Dark Souls se v průběhu let stala nezpochybnitelnou legendou žánru akčního RPG a takřka univerzálním symbolem pro obtížné hry. Její první díl je opěvován dodnes, pro svůj (na poměry videoher) požehnaný věk ale tento vynikající titul minul spoustu mladších hráčů. 

Studio FromSoftware si ale tohoto faktu bylo dobře vědomé a lidem toužícím po opravdové výzvě teď svůj výtvor servíruje na stříbrném podnose ve vylepšené grafice. Dark Souls: Remastered vychází 25. května 2018 na nejnovější generaci konzolí (PS4, Xbox One) a PC. Bude stát za to tento nemilosrdný fantasy svět znovu navštívit, nebo se jedná o další zbytečný remaster? Čtěte naši recenzi. Podívejte se také na naše video, kde hru představujeme prostřednictvím záběrů z hraní a komentáře.

Vyzkoušeli jsme si také, jak se hraje Dark Souls: Remastered na PC.


• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: FromSoftware • Vydavatel: Bandai Namco • Datum vydání a Platformy: 25. květen 2018 (PCPS4, Xbox One), 19. 10. 2018 (Switch) • Homepage: bandainamcoent.com/games/ds-remastered • Čeština: Ne


Části článku:

Obsah recenze Dark Souls: Remastered?

  1. Příběh Dark Souls není pro každého
  2. Jak se hraje Dark Souls: Remastered?
  3. Boss si žádá vaši přítomnost
  4. Jaká vylepšení nabízí Dark Souls: Remastered?
  5. Dark Souls: Remastered – změn mohlo být i víc
  6. Závěrečné posezení u ohniště
  7. Recenze Dark Souls: Remastered: závěrečné hodnocení
  8. HW nároky pro Dark Souls: Remastered PC

Příběh Dark Souls není pro každého

• Recenze: 27. 5. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Na začátek by asi bylo dobré říci, že děj je v Dark Souls prezentovaný velmi minimalisticky. Jednotlivé souvislosti skládáte dohromady z dialogů NPC, popisků jednotlivých předmětů v inventáři a mnohdy i samotného level designu, přičemž opulentních, filmově sestříhaných příběhových animací se zde moc často nedočkáte. Styl vyprávění je pomalý, depresivní a ponechává spoustu prostoru pro vlastní interpretaci. Možná i proto se na nejrůznějších internetových fórech vedou dlouhé diskuze, jestli už vlastně příběh někdo opravdu pochopil tak, jak ho zamýšlel jeho tvůrce Hidetaka Miyazaki. Teď už ale k samotné story.

Dark Souls: Remastered; wallpaper: boss

Vítejte v přívětivém a sluncem zalitém světě Dark Souls.

Kdysi dávno, během Doby Prastarých, byl svět zahalen do neprostupné šedé mlhy a ovládali jej draci. Znenadání se ale objevil mystický oheň známý jako První plamen a s ním přišly na tento svět i duše – esence všeho života. Nejsilnější z těchto duší si přivlastnili lordi Gwyn, Gravelord Nito a Čarodějka z Izalith, kteří svou nově nabytou moc využili ke zničení draků a stavbě vlastních království. Těmito událostmi na časové ose Dark Souls začíná Věk Ohně.

Plamen ale během času začal slábnout, přibližně s nástupem prvních lidí. A aby plamen nevyhasl a Věk Ohně nadále pokračoval, rozhodl se Gwyn v tomto zájmu obětovat sebe a svou duši. S uměle udržovaným plamenem ale zemi začne sužovat Kletba Nemrtvých, která u určitých jedinců způsobuje, že po smrti opakovaně ožívají.

V tento moment končí úvodní animace a přichází vaše chvíle. Jako nemrtvý stižený onou kletbou se probouzíte v žaláři. Jakmile vězení opustíte, musíte zazvonit na dva zvony – jeden nahoře a druhý hluboko pod zemí. A toto je pro vás minimálně v prvních hodinách hry jedinou vizí nějakého konkrétního cíle. Stojíte na prahu polorozbořeného hradu a před vámi se ubírají tři možné cesty. Kam půjdete, je čistě na vás, a pokud náhodou vlezete někam, kde ještě nemáte (vzhledem ke svému levelu) co dělat, dostanete strašně na držku a nikoho to nezajímá. Vítejte v Dark Souls.

Dark Souls: Remastered; gameplay: firelink shrine Dark Souls: Remastered; gameplay: drak Dark Souls: Remastered; gameplay: žalář

Obrázek 1: Firelink Shrine je jedním z mála bezpečných útočišť ve hře. Obrázek 2: Na počátku všeho byli draci. Obrázek 3: Zpola osvětlené katakomby a plesnivé cely – lepší start hry si ani nedokážeme představit.

Jak se hraje Dark Souls: Remastered?

Dark Souls série, potažmo její filozofie, je v dnešní době úkazem až nevídaným. Nikdo vás nevodí za ručičku, všude jsou nepřátelé, kteří vás klidně zabijí na dvě tři rány, léčivých lektvarů (Estus Flask) máte pramálo, hra nejde zapauzovat a nikde na mapě vám nesvítí magický waypoint, naléhavě ukazující správnou cestu. Což možná bude hlavně tím, že nemáte žádnou mapu. 

Na začátku jste děsivě slabí, střetnutí s nepřáteli jsou ale i přes svou obtížnost vždy zábavná, hlavně díky skvělému soubojovému systému. K dispozici máte spoustu zbraní a kouzel, a i když si při startu volíte povolání své postavy, není problém si v průběhu hry rytíře předělat třeba na kouzelníka. Tvorba charakteru je zde velice benevolentní.

Dark Souls: Remastered; gameplay: bonfire Dark Souls: Remastered; gameplay: editor

Obrázek 1: Každé nové ohniště přivítáte s opravdovým nadšením. Obrázek 2: Tvorba charakteru je v Dark Souls velice benevolentní.

Hru ukládáte u speciálních ohnišť, kde se můžete levelovat, opravovat si výzbroj, doplnit estusy a tak dále. Z každého vámi zabitého protivníka padají duše, jež fungují jako zkušenosti v klasických RPG. Pokud vás zabijí, prostě se objevíte u posledního táboráku, který jste navštívili. Brzy ale pochopíte, že smrt zde oproti jiným hrám nese i nepříjemné důsledky. Vtip je v tom, že společně s vámi znovu ožijí i všichni poražení nepřátelé (kromě bossů). Druhý vtip je v tom, že přicházíte o všechny duše, jež jste v tu chvíli nosili u sebe. A do třetice vší vtipnosti, duše zůstaly ležet na místě vašeho skonu a můžete je znovu sebrat, pokud ovšem cestou k nim opět zemřete, přicházíte o ně definitivně. Au.

Dark Souls: Remastered; gameplay: backstab Dark Souls: Remastered; gameplay: havel Dark Souls: Remastered; gameplay: solaire

Obrázek 1: Backstab je velmi silný úder, který se vyplatí používat. Obrázek 2: Havel, rytíř navlečený do těžkého brnění ozbrojený dračím zubem, vás klidně zabije na jednu ránu. Obrázek 3: Solaire z Astory (nalevo) je sympaťák a jeden z mála příčetných postav, na které narazíte.

Všechny tyto ingredience Dark Souls povyšují na unikátní, až intimní herní zážitek, kdy v relativním osamění opatrně prozkoumáváte nové lokace, z každého střetnutí s protivníkem máte respekt a vážíte si každé vydobyté dušičky. Je to drsné, ale dodává to hře úžasné napětí. Tomu pocitu, kdy s několika desítkami tisíc duší v kapse náhodou objevíte nové ohniště, se prostě nic nevyrovná. Tedy, jedna věc vlastně ano. Záplava euforie po zdárném poražení bosse.

Dark Souls: Remastered; gameplay: gargoyle Dark Souls: Remastered; gameplay: zuby

Obrázek 1: Souboj s oživlým chrličem je jedním z mých oblíbených. Dávejte si ale pozor na okraj střechy. Obrázek 2: Jsou to zuby, nebo žebra? Asi je to jedno. Utíkejte!

Boss si žádá vaši přítomnost

Jestli je série Dark Souls něčím proslulá (kromě vysoké obtížnosti), jsou to právě fantastické boss fighty, které vaše dovednosti prověří na maximum. Jsou až nepříjemně obtížné, vyžadují přesné načasování vašich útoků a úskoků a jedna jediná chybička často vede k vaší potupné smrti. Vše korunuje naprosto unikátní design jednotlivých bossů, kteří se rekrutují z řad obtloustlých démonů, oživlých chrličů, železných golemů a nejrůznějších bytostí připomínajících oživlé noční můry. 

Není problém se u bossů zaseknout klidně i na několik hodin (dní, let, životů) a některé z nich budete opravdu nenávidět. Jakmile vkročíte skrz mlžnou bránu do bojové arény a poprvé spatříte svého protivníka, určitě se neubráníte otázce: “Tohle mám jako zabít?” A pravděpodobně během několika vteřin zemřete. Na obrazovce se objeví rudý nápis YOU DIED, načež se probouzíte u posledního ohniště. Nevadí, pokus č. 2. YOU DIED. Ha! To bylo něco lepší, navíc už se pomalu učíte bossovy útoky a pohyby. Teď už to určitě vyjde. YOU DIED. Jak to? YOU DIED. He? YOU DIED. Graaaaaaah!

Nemusíte se stydět, když po nekonečných pokusech TOHO JEDNOHO bosse porazit prohodíte ovladač televizí, televizi oknem a vzdáte to. Prošli jsme si tím všichni. Ale po nějaké době to zase zkusíte, protože Dark Souls nikdy nepůsobí beznadějně. Vždycky víte, jak na to, jen prostě musíte podat maximální výkon. A když konečně zasadíte ten poslední úder a na obrazovce se objeví slastný nápis VICTORY ACHIEVED, nával štěstí, zadostiučinění a hrdosti vás málem porazí. A budete chtít víc... právě tyto pocity překonání sebe sama podle mého názoru dělají z této hry nezapomenutelný zážitek.

Dark Souls: Remastered; gameplay: demon Dark Souls: Remastered; gameplay: dragon

Obrázek 1: Jiné hry občas začínají poměrně nudnými tutoriály. Dark Souls začínají boss fightem. Obrázek 2: Gaping Dragon je jedním z těch lehčích bossů. Když si ale nedáte pozor, zabije vás jako nic.

Jaká vylepšení nabízí Dark Souls: Remastered?

Největší úpravou zde prošla jednoznačně vizuální stránka. Grafika vypadá po remasteru slušně, nejnovějším hrám ale samozřejmě konkurovat nemůže. Věk je už na prvních Dark Souls přeci jen znát i po faceliftu. Přesto nemohu říci, že by tvůrci odvedli špatnou práci. Hra teď běží ve stabilních 60 snímcích za vteřinu a Xbox One X a PS4 Pro rozlišení vytáhnou až na uspcaled 4K. O PC verzi schopné ze sebe vymáčknout nativní 4K ani nemluvě. 

Textury jsou ostřejší, světelné efekty realističtější, přibylo krve, tráva a některé porosty jsou nově animované a jemně se pohupují ve větru. Kouzla, oheň, uhnilá kůže či srst na monstrech – vše vypadá lépe. Dokonce i mlžné brány tvořící předěly mezi jednotlivými lokacemi či arénami bossů jsou mnohem detailnější.

Dark Souls: Remastered; gameplay: covenant Dark Souls: Remastered; gameplay: duse Dark Souls: Remastered; gameplay: konzumace

Obrázek 1: U ohniště můžete levelovat, opravovat zbroj či nově měnit covenanty. Obrázek 2: Nalezené duše můžete nově konzumovat po více kusech najednou. Obrázek 3: Prostě si zvolíte počet, jaký vám vyhovuje.

To je ale paradoxně na škodu, protože ačkoli je postupné procházení pomalu se rozplývající mlhou efektní, na pár vteřin vám kompletně zakryje výhled, což je v případě boss fightů často smrtící. Konkrétně u Bell Gargoyle nebo Capra Demona jsem musel okamžitě po průchodu do arény naslepo uskočit do strany, abych se vyhnul „uvítacímu útoku”, který jsem přes nové efekty jen tušil. To není dobré.

Rozmístění nepřátel, truhel a předmětů zůstalo beze změny, jedná se prostě o tu samou hru z roku 2011, pouze v modernějším hávu. Ani fenomenální level design, kdy je celý svět sestaven z jednotlivých úrovní pospojovaných důmyslným systémem chodeb, výtahů a zkratek, ani ten úžasný organický celek, jež hra tvoří a který můžete klidně projít od začátku do konce, naštěstí nikoho předělávat nenapadlo. V původní verzi byl ovšem často problém s optimalizací a na některých místech docházelo k citelným propadům snímkování.

Dark Souls: Remastered; wallpaper: hrdinové

Kámoši jak hrom.

Blighttown byl v původních Dark Souls přímo odpudivým místem. Zbytky morem zamořeného města postaveného na jedové bažině plné tuhých nepřátel, úzkých dřevěných můstků a výrazných poklesů FPS, které z této lokace dělaly hotovou noční můru. Remasterovaná verze tyto neduhy naštěstí odstranila, takže si nyní tu otravu (toxiny) a padání do bezedných hlubin budete moci užít v celé své plynulosti. 

Další úpravy zahrnují možnost nastavit si vlastní konfiguraci kláves (i na konzolích), zmenšit/zvětšit veškerá herní menu nebo se podržením šipky dolů na D-padu okamžitě vrátit na první položku (většinou estus) v rychlé nabídce předmětů. Přibylo nové ohniště poblíž kováře Vamose a covenanty (něco jako gildy) můžete měnit kdykoli právě u těchto checkpointů. A asi by bylo dobré zmínit, že Dark Souls: Remastered rovnou obsahuje i DLC Artorias of the Abyss. 

Dark Souls: Remastered; gameplay: plamen Dark Souls: Remastered; gameplay: svetlo Dark Souls: Remastered; gameplay: textury

Obrázek 1: Plameny a světelné efekty vypadají v Dark Souls Remastered o mnoho lépe. Obrázek 2: I v Dark Souls, převážně depresivní hře, občas narazíte na záblesky naděje. Obrázek 3: Textury jsou sice ostřejší, věk původní hry je ale na grafice znát.

Kromě úprav singleplayeru se Dark Souls: Remastered dočkal i překopaného multiplayeru, který byl u Dark Souls komunity odjakživa velmi oblíbeným prvkem. V zásadě funguje tak, že si můžete na pomoc přivolat ostatní hráče, zároveň se vám ale do hry můžou klidně nabourat cizí lidé, kteří vám půjdou do krku. PVP je tak klíčovým prvkem hratelnosti a v rámci podpory těchto hrátek byl navýšen maximální počet lidí v jedné hře, z původních 4 na 6. Nově si také můžete nastavit heslo pro jednodušší hraní se svými přáteli, stejně jako v Dark Souls 3. Servery navíc přešly z P2P na čistě dedikované.

Dark Souls: Remastered – změn mohlo být i víc

Jak sami vidíte, změn nakonec není úplně málo. Nemůžu se ale ubránit pocitu, že mohli autoři ve vylepšeních jít ještě dál. Přál bych si úpravu hnusného designu ukazatelů zdraví a staminy. Stále nejde pořádně mířit kuší. Do okleštěného editoru charakteru na začátku hry mohlo klidně přibýt pár typů účesů a jiných voleb. A když už jsme u toho, předdefinované obličeje měli rovnou předělat celé, protože vypadaly naprosto směšně už v roce 2011.

Toť pár mých návrhů, jak by se remaster od FromSoftware dal ještě vylepšit. Nejedná se o nic, co by nějak zásadně proměnilo hratelnost, všechny tyto změny by ale podle mého názoru z Dark Souls: Remastered udělaly o moc vyladěnější titul a opravdu definitivní verzi, jakou by si každý dlouholetý fanoušek této série zasloužil.

Dark Souls: Remastered; gameplay: Blighttown Dark Souls: Remastered; gameplay: obličeje Dark Souls: Remastered; gameplay: účesy

Obrázek 1: Hra konečně běží krásně plynule, dokonce i v nechvalně proslulém Blighttownu. Obrázek 2: Předdefinované obličeje v editoru postavy se bohužel faceliftu nedočkaly. Obrázek 3: Zabilo by snad tvůrce, kdyby přidali pár účesů navíc? Nezabilo.

Závěrečné posezení u ohniště

Dark Souls: Remastered je výborná hra, přesto mohli autoři z této verze vymáčknout ještě více. Upravená grafika vypadá slušně, některé přidané efekty (mlžné dveře) ale ve finále spíše překáží. Stáří hry je ale znát a i přes vizuální update je na naleštěném plátovém brnění vidět rez. Hratelnost je ale stále vynikající i po 7 letech od původního vydání. Ať už jste ostřílený veterán či naprostý nováček, máte jedinečnou příležitost tento neúprosný svět navštívit. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.

Dark Souls: Remastered; gameplay: the depths Dark Souls: Remastered; gameplay: voda Dark Souls: Remastered; gameplay: zahrada

Obrázek 1: Stoky jsou v Dark Souls smrtelně nebezpečným místem. Obrázek 2: Voda vás nepříjemně zpomaluje a omezuje v pohybu. Obrázek 3: I zapálení botanikové si zde přijdou na své.

Recenze Dark Souls: Remastered: závěrečné hodnocení

Hodnocení 83% Alza.cz
Hlavní parametry: Hratelnost
85%
Audiovizuální zpracování
70%
Znovuhratelnost
85%
Dark Souls: Remastered; recenze

Klady

  • Skvělá hratelnost
  • Fantastický level design
  • Vylepšená grafika
  • Výborný soubojový systém

Zápory

  • Na grafice je i přes výrazný update znát stáří
  • Nové efekty mlhy spíše překáží
  • Změn mohlo být ještě více

Dark Souls Remastered preview

Dark Souls Remastered nebudou pouze o vylepšené grafice

• Preview: 5. 4. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

V první řadě nás nemine výrazný grafický update. Na základních verzích PS4 a Xbox se dočkáme 60 FPS při rozlišení 1080p, kdežto PS4 Pro a Xbox One X rozlišení na kompatibilních monitorech a TV vytáhnou na upscale 4K. PC hráči si ovšem užijí 4K v plné parádě. Nintendo Switch rozhýbe Dark Souls Remastered při rozlišení 1080p a 30 FPS v TV módu, při handheld hraní nabídne stejný počet snímků za vteřinu a rozlišení 720p. Úprav se dočkají také všechny textury a především světelné efekty, které už tak pořádně hutnou atmosféru ještě zhutní a vaše ponoření do hry umocní. Mrkněte na porovnání a gameplay z youtube kanálu PlayStation Access

Ještě lepší utrpení ve více hráčích

Velkých změn se dočká hlavně hra více hráčů a my si teď krátce představíme ty nejdůležitější. Maximální počet lidí připojených do jedné hry se zvedá z původních 4 na 6, přičemž byl výrazně vylepšen samotný matchmaking. Díky nastavitelnému heslu bude nyní mnohem jednodušší se spojit se svými přáteli a zařídit si tak privátní hru, přičemž charakterový level ostatních hráčů se přizpůsobí tomu, kdo online session zakládal. Multiplayer se tak těmito úpravami silně blíží principům Dark Souls 3.

Během PVP střetnutí v Dark Souls Remastered navíc kromě proslulých Estus Flask nebude možné používat žádné léčivé předměty. Útočníkům se počet těchto lahviček v inventáři navíc sníží na polovinu, což má vypjaté a leckdy dlouhotrvající souboje značně urychlit. Trochu drsné, leč sympatické řešení. Co taky u Dark Souls čekat, že?

Dark Souls Remastered; PVP, multiplayer, battle Dark Souls Remastered; PVP, multiplayer, battle

Obrázek 1: Perfektní soubojový systém zůstane zachován téměř beze změny. Obrázek 2: Protivníci obdaření štítem dokážou být pěkně otravní, naštěstí i oni se dají přelstít.

Dark Souls Remastered – drobná vylepšení ku prospěchu věci

Kromě vizuální stránky hry a online režimu se tvůrci také podívali na zoubek i samotné hratelnosti, a i když jde o věci spíše drobnějšího charakteru, mohou vám tyto úpravy v konečném důsledku hraní Dark Souls Remastered výrazně zpříjemnit.

V první řadě si konečně (konečně!) můžete u spotřebních předmětů typu léčivých lektvarů či duší vybrat, kolik jich zkonzumujete najednou. Už nikdy více tedy nebudete muset duše pojídat po jedné a pak se trapně znovu vracet do inventáře, když chcete pozřít další. U kováře Vamose přibude zbrusu nové ohniště (slouží jako checkpoint i teleport). Veteráni série se teď jistě radují, jelikož mají určitě v živé paměti nepříjemnou cestu, která k tomuto důležitému NPC vedla.

Dále covenanty, které v Dark Souls Remastered vlastně suplují gildy, nově budete moci měnit přímo u ohniště a nebudete se tak muset trmácet k šéfovi cechu pokaždé, když se rozhodnete přidat k jinému uskupení. Velkou novinkou je i možnost nastavení vlastní konfigurace ovládání, pokud jste tedy zvyklí na trochu jiné schéma tlačítek z Dark Souls 2 nebo 3, není problém si vše v mžiku nastavit podle svého.

Dark Souls Remastered; Archery Dark Souls Remastered; Gameplay, casting Dark Souls Remastered; Grafika, vista

Obrázek 1: Značně vylepšené světelné efekty výtečnou atmosféru ještě umocní. Obrázek 2: Vizuální podoba kouzel a magie dostane pořádný grafický facelift. Obrázek 3: Legendární a často proklínaná lokace Anor Londo samozřejmě nebude chybět.

A na závěr ještě jedna drobnost. V Dark Souls 3 jste se delším stisknutím šipky dolů na ovladači v rychlém menu automaticky vrátili na první položku v seznamu, kde má většina lidí nastavenou uzdravovací Estus Flask. Během napínavých soubojů jste v případě potřeby nemuseli panicky listovat mezi předměty a hledat svůj Estus, stačilo prostě podržet šipku dolů a uzdravení bylo nasnadě. Dark Souls Remaster tuto funkci přejímá a já jsem za to hodně rád.

Jak sami vidíte, tvůrci dělají, co mohou, aby první díl Dark Souls představili nové generaci hráčů, potažmo konzolí, s plnou parádou. Sami se už nemůžeme dočkat, až se znovu ponoříme do tohoto důvěrně známého světa, který bude v mnoha ohledech působit jako zcela nová zkušenost.

Dark Souls Remastered; gameplay, boss fight, multiplayer Dark Souls Remastered; gameplay, healing

Obrázek 1: Jeden z vizuálně nejděsivějších bossů - nyní ve vyšším rozlišení! No, nekup to. Obrázek 2: Pokud bude obtížnost příliš velká, přivolat si přítele na pomoc ještě nikdy nebylo jednodušší.

Následuje původní článek, preview Dark Souls Remastered...

Série Dark Souls je zpátky!

• Preview: 12. 1. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Dark Souls zde nejspíš nemusím nijak sáhodlouze představovat, jedno menší shrnutí ale určitě nikoho nezabije. Jedná se o sérii akčních RPG studia FromSoftware proslulých skvělou hratelností, nezaměnitelnou atmosférou a vysokou obtížností, kde vás každá sebemenší chyba může stát život. První díl této značky vyšel už v roce 2011 pro platformy PS3 a Xbox One, o rok později i na PC v edici příhodně nazvané „Prepare to Die“. A teď se po necelých 7 letech vrací zpět na scénu v naleštěném brnění.

Skvělá hra v ještě lepším rozlišení

Nádherně ponurý svět Dark Souls si tak budeme moci užít ve 4K rozlišení a 60 FPS na PC, PS4 a Xbox One, verze pro Nintendo Switch nabídne rozlišení 1080p a 30 FPS v TV módu. Kromě grafických vylepšení se zásadní změny dočká i multiplayerová složka hry – z původních 3 aktivních hráčů v jedné hře se maximální počet zvedne na příjemných 6. A aby toho nebylo málo, Dark Souls Remastered bude obsahovat i DLC Artorias of the Abyss. Co víc si přát?

Dark Souls; Dark Souls 1, bonfire, hero Dark Souls; Dark Souls 1, Iron Golem Boss

Ukázané screenshoty jsou zatím z původní verze Dark Souls z roku 2011. FromSoftware zatím novou podobu grafiky bedlivě střeží, což jen podporuje naše napjatá očekávání.

Zároveň bylo oznámeno i souhrnné vydání trilogie Dark Souls ve verzi pro PS4. Bude obsahovat všechny díly – Dark Souls Remastered, Dark Souls 2: Scholar of the First Sin a Dark Souls 3: The Fire Fades Edition společně se všemi soundtracky, encyklopedií, art bookem a knižními zarážkami v podobě rytíře a ohniště. Tento překrásný boxset bude ale bohužel k dostání pouze v Japonsku, alespoň podle zatím dostupných informací.

Každopádně se jedná o skvělé zprávy a já už se prostě neskutečně těším, až se znovu plně ponořím do krásně brutálního světa Dark Souls a budu se radovat z každého zabitého bosse. Ve vyšším rozlišení to bude ještě lepší, co myslíte?

Dark Souls Remastered; trilogie

Připravované souhrnné vydání celé trilogie Dark Souls vypadá překrásně a je nacpané k prasknutí obsahem. Plné hry, soundtracky, encyklopedie, art book a knižní zarážky musí potěšit každého fanouška série.

Jak se hraje Dark Souls Remastered na PC

• Novinka: 27. 5. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Svou část textu zacílenou na to, jak Dark Souls Remastered šlape na počítačích, začnu menším ohlédnutím do minulosti. Když v roce 2012 dorazil první díl série Dark Souls, nadchnul herní komunitu natolik, že se jeho portu začali dožadovat také PC hráči, pro něž nebyl tento skvost původně určen. Nakonec jejich nářky FromSoftware vyslyšelo a rok po vypuštění konzolových verzí rozšířilo nabídku Windows store o Dark Souls: Prepare to Die Edition. Bohužel pro všechny, kteří tento kousek s očekáváním vyhlíželi na stolní a přenosné počítače, nakonec dorazila hodně nepovedená konverze s extrémně nevyladěnou technickou stránkou a příšerným ovládáním, které mé maličkosti i většině normálních pařanů znemožnilo dohrát jí až do konce.

Dark Souls: Remastered; wallpaper: boss, dragon

Pokud si chcete původní Dark Souls konečně zahrát na PC bez frustrace z neohrabaného ovládaní, je pro vás Dark Souls Remastered dobrou volbou.

Po několika letech od vydání Dark Souls: Prepare to Die Edition k nám nyní dorazil Dark Souls Remastered, který cílí primárně na vlastníky PS4 a Xbox One. Zahrát si ho ale mohou prostřednictvím služby Steam i hráči na PC, mezi něž se už nějaký ten pátek řadím. Možná právě proto jsem se rozhodl opět na něj vrhnout, abych zjistil, zda vývojáři z FromSoftware konečně uvedli první díl kultovní série do stavu, kdy si jeho hraní užijí i jedinci preferující klávesnici s myší.

V rámci ovládání se Dark Souls Remastered hodně podobá aktuálním dílům série

Abych mohl porovnat, jak moc se Dark Souls Remastered liší od původní verze vydané na PC, věnoval jsem jí před pár týdny několik hodin. Ovládání je tam i po letech stále příšerné. Pokud se rozhodnete eliminovat vaše nepřátele za pomoci klávesnice a myši, často se pořádně zapotíte, protože celek se s tímto příslušenstvím moc nekamarádí. Nově vypuštěný Dark Souls Remastered je v tomto ohledu vyladěn o poznání lépe, takže budete schopni střety prakticky se všemi typy protivníků absolvovat, aniž byste byli v jejich průběhu zabiti jen proto, že si vaše postava dělá, co chce.

Dark Souls Remastered mi v tomto ohledu skutečně hodně připomíná Dark Souls 2 a Dark Souls 3. I tam totiž bylo vývojáři ovládání značně upraveno tak, aby více vyhovovalo hráčům, kteří moc neholdují klasickým konzolovým ovladačům, díky čemuž je člověk neměl problém zdolat od začátku až do konce jen za pomoci klávesnice a myši.

Dark Souls: Remastered; gameplay: umírající Dark Souls: Remastered; gameplay: Jezero Dark Souls: Remastered; gameplay: Hříbek

Obrázek 1: Narazíte na staré známé. Obrázek 2: Některé lokace dokáží potěšit oko více než jiné. Obrázek 3: Na první pohled nevinně vypadající monstra většinou patří mezi ty nebezpečnější kousky.

Dark Souls Remastered lépe šlape i vypadá

Hodně zásadním problémem Dark Souls: Prepare to Die Edition byla optimalizace. Celek jel na většině PC bez ohledu na specifikaci sestavy špatně, nebo dokonce vůbec. Dark Souls Remastered vám na většině aktuálních strojů nabídne velmi odladěný zážitek, takže se můžete po nainstalování těšit na jízdu prezentovanou ve stabilních 60 fps bez ohledu na to, v jaké situaci se vaše postava zrovna nachází.

Mírného vylepšení se dočkala také vizuální stránka, která zde působí o něco výrazněji než v Dark Souls: Prepare to Die Edition, jež už ve své době nevypadalo zrovna nejlépe. Celek se aktuálně pyšní podobnou grafikou, jakou jsme mohli nalézt třeba v Dark Souls 2. Osobně jsem s kompletem na PC spokojen stejně jako Štěpán na PS4.

Dark Souls: Remastered; gameplay: Výtah Dark Souls: Remastered; gameplay: obličeje Dark Souls: Remastered; gameplay: účesy

Obrázek 1: Výtahem budete v Dark Souls Remastered cestovat překvapivě často. Obrázek 2: Design jednotlivých monster je v Dark Souls Remastered hodně propracován. Obrázek 3: Na zoubek se tu podíváte i drakům.


i Mrkněte na náš nový Herní magazín!

HW nároky pro Dark Souls: Remastered PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2300 / AMD FX-6300 Intel Core i5-4570 / AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 460 v2 / AMD Radeon HD 6870 NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 6 GB RAM 8 GB RAM
HDD 8 GB 8 GB
i Mohlo by vás zajímat

Dark Souls: Remastered vychází 25. května 2018 pro PC, PS4 a Xbox One. 19. října 2018 vyjde na Nintendo Switch. 


P-DC1-WEB29