Elektromobily jsou velkým krokem k budoucnosti, která bude dbát o šetrný dopad společnosti na naše životní prostředí. Alza.cz tak jako první e-shop zařadí elektromobily do své stálé nabídky. Už teď si můžete jeden přijít prohlédnout do showroomu Alzy v Praze – Holešovicích, konkrétně se jedná o nový Volkswagen e-Golf 2017. Přinášíme o něm vše důležité, například cenu, dojezd a také informace, jak si vede ve srovnání s jinými elektromobily!
Jak už je z pojmenování modelu nejspíše jasné, zvenčí si Volkswagen e-Golf ponechává křivky klasických modelů Golf. Legendární hatchback Volkswagen Golf je na českých silnicích stále k vidění na každém kroku. Nutno však říci, že zcela oprávněně. Spolehlivost, skvělé jízdní vlastnosti a v neposlední řadě i cena. To vše řadí téměř všechny modely Volkswagen Golf ke kultovním automobilům přelomu století.
Přesto všechno se nový VW e-Golf 2017 snaží modelu Golf vtisknout jinou, modernější tvář. To realizuje tak, že zpřístupňuje elektrickou mobilitu s nulovými emisemi co nejširšímu okruhu uživatelů. Tímto tahem také vyslala automobilka Volkswagen do světě jasnou a dlouho avizovanou zprávu: „Nečekáme na budoucnost, vytváříme ji“. Modernizovaný elektromobil e-Golf je čerstvou novinkou na českém trhu a láká hlavně na výrazně delší dojezd a vyšší výkon než u jeho předchůdců.
Aktuální čísla jsou taková, že na jedno nabití je elektromobil Volkswagen e-Golf 2017 schopen urazit vzdálenost až 300 km. Takové vzdálenosti nejsnáze dosáhnete v případě, že sami zvolíte nejekonomičtější jízdu, volbou módu ECO+. Stále ale musíte počítat se sníženým zrychlením a maximální rychlostí omezenou na 90 km/h. Pro vyznavače sportovnějšího stylu jízdy je pak volbou komfortní mód ECO nebo nejméně úsporná varianta, mód Normal. Ve všech módech je však v případě potřeby možné krátkodobě zrychlit nebo dosáhnout vyšší rychlosti.
Další možností, jak zvýšit dojezdovou vzdálenost, je trochu paradoxně brzdění. Nový elektromobil e-Golf to dokáže díky rekuperaci energie, avšak opět s ohledem na optimalizaci výkonu. Rekuperace využívá právě energii uvolněnou při brzdění a ukládá ji do vysokonapěťové baterie, pro pozdější použití. Dojezd elektromobilu VW e-Golf 2017 tak zvýšíte poměrně jednoduše, nemyslíte?
Pojem elektromobil se většinou okamžitě váže s nízkým výkonem, a ne příliš poutavým požitkem z jízdy. To ale pro elektromobil VW e-Golf tak úplně neplatí. Silný motor vozu je přímým důkazem toho, jak dokáží být dnešní elektromotory výkonné. Maximální výkon 100 kW a krouticí moment 290 Nm hovoří samy za sebe.
Nový e-Golf 2017 zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 9,6 sekundy, při maximální rychlosti dokáže jet až 150 km/h. A i tak se může e-Golf spolu s VW e-Up pyšnit titulem nejúspornější elektromobil ve své třídě. VW e-Golf má v sobě zasazený nový li-ion akumulátor s kapacitou 36 kWh (o 14 kWh více než u staršího modelu) a spotřebuje pouhých 12,7 kWh energie na 100 km.
O pohodlí a komfort ve voze se stará sériová klimatizace Air Care Climatronic s antialergenním filtrem. Volkswagen e-Golf rovněž v sériové výbavě disponuje vyhříváním čelního skla. Veškeré tyto funkce lze dálkově aktivovat pomocí aplikace v chytrém telefonu. Díky tomu můžete ihned vyrazit bez nutnosti seškrabávat led z čelního skla.
Naopak jedna věc v sériové výbavě chybí, a to tepelné čerpadlo. Veškeré vyhřívání a topení využívá elektrickou energii přímo z baterie a může tak omezit dojezdovou vzdálenost. Šetrnější tepelné čerpadlo je k dispozici za nezanedbatelný příplatek, na rozdíl od tepelného čerpadla v Nissanu Leaf, který jej nabízí už v sériové výbavě.
Doba nabíjení je snad tím nejdiskutovanějším problémem u elektromobilů. Dříve až desítky hodin nabíjení se stále více a více zkracují. Elektromobil e-Golf je možné nabíjet prakticky všemi možnými způsoby.
V případě využití domovní zásuvky se čas potřebný pro nabití vyšplhá přibližně na 17 hodin. Další možností je zakoupení takzvaného wallboxu, díky kterému se čas domácího nabíjení zkrátí zhruba na 6 hodin. Klasické nabíjení z dobíjecích stanic je samozřejmě taky možné a zabere stejné množství času jako při použití wallboxu. Revoluční a zároveň nejrychlejší způsob, jak nabít Volkswagen e-Golf, je nabíjení stejnosměrným proudem, prostřednictvím rychlonabíjecího sytému CCS. Takto stačí k 80 % nabití baterie přesně 45 minut.
Síť dobíjecích míst se neustále rozšiřuje. V roce 2017 jejich počet dokonce přesáhl 300. Nejčastěji se dobíjecí stanice budují na veřejných místech, kde je pro řidiče elektromobilů nějaká možnost, jak smysluplně využít volnou chvíli. Většina z nich je samoobslužná a velice jednoduchá na použití. U některých stanic je dobíjení dokonce úplně zdarma, jinde stačí mít čip, který pořídíte za symbolický měsíční poplatek. V důsledku toho, nás „tankování“ elektromobilů vyjde až několikanásobně levněji než u běžných automobilů se spalovacím motorem.
Přemýšlíte, zdali je zrovna někde ve vašem blízkém okolí dobíjecí stanice? Neváhejte se sami podívat na přehlednou interaktivní mapu dobíjecích stanic v ČR, která je pravidelně aktualizována o nové stanice.
Nabídka pro zákazníka prahnoucího po elektromobilu je aktuálně až překvapivě pestrá. Postavili jsme tak proti sobě Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-Up, BMW i3 a Nissan Leaf. Rozměrově se jedná o menší vozy, hlavně z toho důvodu, aby hmotnost byla co nejnižší. Rovněž mají elektromobily společný, lehce futuristický design, jako by tímto odkazovaly na svou unikátnost. Možná jedině jen e-Golf 2017 snadno zaměníte za klasický VW Golf.
Elektromobil | VW e-Golf | VW e-Up | Nissan Leaf | BMW i3 |
Maximální dojezd | 300 km | 160 km | 250 km | 250 km |
Rychlonabíjení (80%) | 45 minut | 30 minut | 30 minut | 30 minut |
Klasické nabíjení (100 %) | 17 hodin | 11 hodin | 13 hodin | 14 hodin |
Kapacita baterie | 36 kWh | 18,7 kWh | 30 kWh | 33 kWh |
Výkon | 100 kW | 60 kW | 80 kW | 125 kW |
Hmotnost | 1 510 kg | 1 214 kg | 1 505 kg | 1 195 kg |
Točivý moment | 290 Nm | 210 Nm | 224 Nm | 250 Nm |
Spotřeba (na 100 km) | 12,7 kWh | 11,7 kWh | 15 kWh | 12,6 kWh |
Maximální rychlost | 150 km/h | 130 km/h | 144 km/h | 150 km/h |
Objem zavazadlového prostoru | 341 l | 251 l | 370 l | 260 l |
Cena | 959 000 Kč | 639 900 Kč | 790 000 Kč | 954 000 Kč |
Cena nového elektromobilu VW e-Golf 2017 je bohužel jeho největší slabinou. Pětidveřový e-Golf je nabízen v základní sériové výbavě za cenu okolo 959 000 Kč. Stává se z něj tak jeden z nejdražších vozů v kategorii elektromobilů. Pro srovnání, klasický Volkswagen Golf z roku 2016 pořídíte za cenu od 410 000 Kč.
Ano, je to tak. Alza mění historii nakupování a nabízí první skladové elektromobily Tesla, které si můžete na vlastní oči prohlédnout v showroomu Alza.cz v Praze – Holešovicích. Tak se přijďte podívat. .
V Alza.cz věříme, že dokážeme po vzoru Norska zvýšit počet elektromobilů v ČR zásadním způsobem. Čím dostupnější tyto vozy budou, tím rychleji eliminujeme negativní dopad automobilů se spalovacími motory na prostředí, ve kterém žijeme.
Elektromobilitu podporuje stát i Evropská unie. Již dnes existují programy bojující za zvýšení podílu elektromobilů ve flotilách dopravních podniků. Například právě v Norsku pořídíte VW e-Golf za nezdaněnou cenu a k tomu je navíc mýtné pro všechny elektromobily zcela zdarma. V ČR je elektromobilů momentálně registrováno přes 1 200, kdežto v Norsku se jen loni prodalo 45 000 hybridních vozidel.