Obnovit stránku

Assassin's Creed Valhalla (RECENZE) – Vikingské výboje na next-genu prokoukly

• Autor: Jakub Němec

K významným hitovkám letošního podzimu nepochybně patřila výprava Havraního kmene do Anglie, kterou tvůrci z Ubisoftu pojmenovali jako Assassin's Creed Valhalla. Jedná se o jeden z projektů figurující coby startovní titul nové generace konzolí, ale zároveň vyšel také na dosluhujících strojích. V naší recenzi jsme se rozhodli nejprve posoudit verzi pro PS4, protože ji (či její ekvivalent na Xbox One) vlastní většina našich čtenářů, ale nyní se na Eivorovu ságu podíváme z pohledu hraní na PlayStationu 5. Je rozdíl znatelný, či pouze kosmetický?

Jak se hraje na PS5Recenze PS4 Pro

Alza Magazín

Assassin's Creed Valhalla (hra) | Assassin's Creed (IP)

Akční RPG Assassin's Creed Valhalla je dvanáctý díl herní série Assassin's Creed. Hru vyvíjí studio Ubisoft Montreal a vydává společnost Ubisoft. Hra vychází 10. 11 2020 na PC, PS4Xbox One, Xbox Series X/S a Stadia, 12. 11. (v ČR/SK 19. 11.) také na PS5. Hra vychází bez české lokalizace a multiplayeru. Homepage


Články: RecenzeSpeciál: Vše, co víme

Části článku:


Assassin's Creed Valhalla (RECENZE PS5) – Obsah článku

  1. Assassin's Creed Valhalla na steroidech
  2. Občas to však stále skřípe
  3. Recenze Assassin's Creed Valhalla: závěrečné hodnocení
  4. HW nároky pro Assassin's Creed Valhalla PC

Assassin's Creed Valhalla na steroidech

Assassin's Creed je značka, jež neodmyslitelně patří k hernímu průmyslu. Jako každá velká série vzbuzuje patřičné emoce spojené s očekáváním, zklamáním, nařčením z neoriginality nebo fanatickým zbožňováním. Já se nebojím přiznat, že současné open-world pojetí mi sedí a trávit hodiny prozkoumáváním rozmanitého světa plného tajemství mě hodně baví. Proto jsem si velmi užíval chvilky ve společnosti Assassin's Creed Valhalla, což byl také důvod k vlídným slovům v PS4 recenzi v rámci příběhu a hratelnosti. Od pohodového zážitku mě ovšem odtrhávala řada technických a designérských chyb, u nichž jsem doufal, že v next-gen verzi zmizí. Z větší části byly mé naděje vyslyšeny.

Assassin's Creed Valhalla; screenshot: Eivor
Eivor se může na nových konzolích vyhřívat v paprscích slunce, které doslova vidíte. Díky zapracování ray tracingu Assassin's Creed Valhalla graficky prokoukne.

Nové konzole se totiž předvádí ve skvělém světle, takže moje největší výtka – extrémně dlouhé načítací obrazovky (až minutové), se rozplynula jako mniši z rabovaného kláštera. Během rozjíždění hry už si tak nestihnete uvařit kafe, místo toho do minuty od spuštění Assassin's Creed Valhalla nerušeně hrajete. Vymizelo také otravné najíždění dialogů spojených s příběhem či návštěvou obchodníka. Najednou se tak z rozvleklého a rozkouskovaného zážitku stává svižná jízda na drakkaru, během níž se s vikingskou družinou proháníte Anglií jako sněžná bouře.

Jako mávnutím kouzelného proutku zmizela také většina technických nedostatků, které kazily výsledný dojem. Až na několik výjimek odpadlo otravné doskakování textur a objektů během rychlejšího pohybu Eivora. Nevšiml jsem si také, že by tak často „problikávaly“ textury, jako na verzi pro PS4. Bohužel občas dojde k propadům snímků za vteřinu (i v performance režimu zaměřeném na hladký chod), což zamrzí o to více, že celkově vypadá Assassin's Creed Valhalla opravdu nádherně. Všechny moderní vychytávky včetně částicových efektů a práce se světlem totiž umocňují finální estetické dojmy.

Assassin's Creed Valhalla Start of Soma's Saga I Alza Magazin (Gameplay, PS5, No Commentary)

Na záběrech z hraní Assassin's Creed Valhalla je patrné, jak se vylepšil technický stav hry. Absence doskakování textur a objektů společně s nádhernou grafikou je balzám pro oči.

Občas to však stále skřípe

Jedna velká nepříjemnost, která bude bolet především lovce trofejí, ale přetrvala. Stále narazíte na rozbité questy, jež zkrátka nejde dokončit kvůli neopraveným bugům. I na PS5 jsem musel jedenkrát hru vypnout a restartovat, protože mi zamrzla při zaseknutí postavy o plot během plnění úkolu. S tím souvisí také prolínání objektů, které se také nepovedlo úplně odladit, stále roztěkané parkourové běhaní a občasné úlety umělé inteligence, jež jsem Assassin's Creed Valhalla vytýkal již v původní recenzi. Snad tyto nepříjemné patálie Ubisoft vyřeší co nejdříve, aby už nic nebránilo epickému průběhu jinak povedené severské ságy o Eivorovi a jeho úloze v plánech První civilizace.

Assassin's Creed Valhalla; screenshot: loď drakkar
Cestování je v Assassin's Creed zábava, ale jestli chcete šetřit čas, není už díky rychlému načítání na next-gen konzolích využívání mechaniky Fast Travel sebemrskačstvím.

Využití předností PS5 při řešení zásadních problémů tedy proběhlo téměř dokonale, jen mě mírně zklamalo, že si v montrealské pobočce Ubisoftu nepohráli s využitím možností ovladače DualSense. Díky těmto úpravám se nebojím povýšit původní hodnocení 75 % (pro PS4 Pro) o celých deset bodů na 85 %. Po odstranění utahaného načítání totiž dostanete kvalitní příběhovou akční adventuru se zábavným soubojovým systémem a množstvím vedlejších aktivit. Navíc musím ocenit, že za povýšení na PS5 verzi nezaplatí majitelé původní hry ani o korunu navíc (platí také pro Xbox Series X/S), jen si stáhnou do svého stroje modernější verzi. Titul Assassin's Creed Valhalla si v současnosti můžete zahrát na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S a Google Stadia.

Tato recenze byla napsaná pro PS5 verzi hry. Kopii hry poskytl český distributor ConQuest entertainment.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Assassin's Creed Valhalla: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 85 % Alza Magazín
Verdikt:

Titul Assassin's Creed Valhalla na konzolích nové generace prokoukl díky rychlému načítání a grafickým kouzlům. Vikingská sága se tak stala ještě více přitažlivou, především pro fanoušky open-world akčních adventur, kteří vedle příběhů rádi odhalují všechny kouty digitálních světů.

Assassin's Creed Valhalla; recenze

Klady

  • Sympatický hrdina a první polovina jeho příběhu
  • Mytologická odnož děje a nečekané výpravy mimo Anglii
  • Zábavné vedlejší aktivity
  • Kostková hra orlog
  • Uvěřitelný a živoucí svět
  • Soubojový systém s mnoha možnostmi
  • Upravitelná obtížnost (36 možností)
  • Starost o osadu Ravensthorpe
  • Audiovizuální zpracování

Zápory

  • Některé questy jsou rozbité
  • Občasné prolínání objektů a jiné technické bugy
  • Rozporuplný parkour
  • Občas pochybná AI
  • Citelná absence češtiny
Alza Magazín, banner, slim 2020

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Jakub Němec

Jakub Němec

Hraní počítačových a deskových her patří k mému životnímu stylu už více než dvacet let, protože mě baví prozkoumávat nápadité příběhy a světy, které můžu sám ovlivnit, případně si rád zablbnu ve sportovních a závodních titulech. O svých dojmech z návštěv těchto fantaskních míst neomezených možností píšu s různě dlouhými přestávkami přes třináct let, z toho poslední tři roky pro Alza Magazín.

Assassin's Creed Valhalla (RECENZE PS4 Pro) – Obsah článku

  1. Přišel Assassin's Creed Valhalla brzy?
  2. Eivor je nebezpečný sympaťák
  3. Žádné vedlejší questy – world eventy!
  4. Bugfest jako tradiční zábava Vikingů?
  5. Adrenalinové souboje s důrazem na taktiku
  6. Ravensthorpe oázou klidu
  7. Současná generace konzolí ztěžka oddychuje
  8. Recenze Assassin's Creed Valhalla: závěrečné hodnocení
  9. HW nároky pro Assassin's Creed Valhalla PC

Přišel Assassin's Creed Valhalla brzy?

Recenze: 16. listopadu 2020 • Autor: Jakub Němec

Už od ohlášení Assassin's Creed Valhalla ve fanoušcích série rostla nedočkavost a těšili se, jak si zahrají za Vikingy, kteří budou dobývat britské pobřeží, rozsévat hrůzu ve vnitrozemí a plenit bohaté kláštery (ovšem bez zabíjení nebohých mnichů a dalších civilistů, to se nedělá!). Přiznám se, že jsem patřil mezi ně, protože jsem v podstatě cílová skupina pro historické eposy vycházející pod hlavičkou francouzského vydavatele Ubisoft. Mám rád historii, rozsáhlé světy k prozkoumávání (jsem fanda Zaklínače 3 či Ghost of Tsushima) a počítám se mezi fanatiky, kteří musí odhalit každý otazníček na mapě, aby objevili ukrytý fragment příběhu. Implementace RPG mechanik do série se mi také zamlouvá a egyptské Origins i řecké Odyssey jsem vyždímal na sto procent.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: Eivor
V Assassin's Creed Valhalla se stane Anglie novým domovem pro Eivora a jeho havraní klan.

Hodně mě také potěšil fakt, že se o vývoj postarala montrealská pobočka Ubisoftu, v níž za scénáře zodpovídá Darby McDevitt, takže jsem měl od Assassin's Creed Valhalla vysoká očekávání, která byla z mnoha důvodů zadupána do země, jak se s následujících řádků dozvíte. Nevím, v jaké části vývoje Assassin's Creed Valhalla se stala chyba: jestli se projevily skandály uvnitř pobočky, po nichž musel své místo opustit mj. hlavní designer Ashraf Ismail, zda se projevila koronavirová krize a nutnost pracovat z domova, nebo jestli se odbylo betatestování s následným odlaďováním chyb.

V každém případě vikingská výprava je jako cukr a bič – po duši vás pohladí skvěle zpracovaný svět a styl vyprávění, zatímco budete trpět pod zmršenou optimalizací pro konzole současné generace. Možná v Ubisoftu přemýšleli nad odkladem, podobně jako u ambiciózního RPG Cyberpunk 2077, jenž se zpozdí právě kvůli problémům s verzemi pro PS4 a Xbox One, ale možnost ukrást si listopad jen pro sebe byla asi moc lákavá. Assassin's Creed Valhalla však v mnoha ohledech nepůsobí jako hotový produkt, což vzhledem k ceně není úplně šťastný přístup. Pozor, v žádném případě nechci tvrdit, že by se vikingská odysea v Anglii hrála špatně, ale pohodový a ničím nerušený zážitek je na hony daleko.

Assassin's Creed Valhalla – Raid (Gameplay)

Krvavé nájezdy na kláštery a jejich zásoby budou nutnou podmínkou pro rozšíření vaší osady Ravensthorpe. Pozor na zabíjení civilistů, to není v Assassin's Creed Valhalla povoleno, takže Eivor je ten „hodný“ Viking.

Eivor je nebezpečný sympaťák

Přestože vás Assassin's Creed Valhalla bude v mnohých ohledech trápit, stejně se přibití u obrazovky budete muset přemlouvat, abyste hru vypnuli a šli už spát. Evropa v 9. století je totiž podmanivým místem, v němž se mísí lidové pověsti, severské báje a raně středověká křesťanská víra, což je mix lahodící všem fandům historie. Samozřejmě musíme přihlédnout k tomu, že k sérii neodmyslitelně patří mytologie tzv. První civilizace a že scenáristé občas historii z učebnic dějepisu ohnou podle své potřeby, aby byl příběh „lákavější“. To platí také pro typy zbraní a způsob boje, jenž nahrává spíše fantasknímu podání normanských nájezdníků. Přesto se z mého pohledu zpracování světa povedlo a je zábava se v něm toulat.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: Norsko Assassin's Creed Valhalla; gameplay: Layla Hassan Assassin's Creed Valhalla; gameplay: Anglie
Ústřední postavou Assassin's Creed Valhalla je Eivor. U hlavního hrdiny si lze zvolit pohlaví, ale dějová linka ze současnosti je pevně svázána s Laylou Hassanovou.

Beze sporu za to může zdařile napsaná ústřední postava Eivora (budu jej oslovovat z pohledu muže, což byla má volba; můžete hrát i za ženu, případně mezi pohlavími libovolně přepínat). Zatímco příběh Bayeka z Origins a Kassandry z Odyssey mě trochu míjel, tenhle vikingský sympaťák si mě získal na svou stranu podobně jako Edward Kenway z Black Flag nebo Fryeova dvojčata ze Syndicate. Navíc si jej z velké části můžete přizpůsobit pomocí dialogových voleb, které z něj učiní horkokrevného norského válečníka nebo chladnokrevného a cynického zabijáka, z něhož vám půjde mráz po těle. Až na několik příběhových uzlů rozhovory nemají dopad na vývoj děje, ale to nic neubírá na fajn pocitu, že někoho ztrapníte místo toho, abyste mu ufikli hlavu.

Podle mého názoru scenáristé svou práci zvládli i co se týče vedlejších postav, s nimiž se setkáte během ústřední kampaně. Někteří vás spolehlivě naštvou, s jinými budete sympatizovat, ale až na několik výjimek budete chápat jejich rozhodnutí, což je pro vyprávění jen a jen dobře. Assassin's Creed Valhalla se vyznačuje hodně pomalým rozjezdem, během nějž chvilku pobudete v rodném Norsku a pak se přesunete do Anglie, kde budete hledat spojence pro upevnění své pozice v zemi. Až po několika hodinách se naplno ponoříte do příběhu, začnete cestovat i mimo britské ostrovy (dokonce i mimo naší realitu), díky čemuž si mě vyprávění omotalo kolem prstu. I když se některé typy úkolů opakují, hlavní postavy pro mě byly tak zajímavé, že mi to ani nevadilo.

Assassin's Creed Valhalla – Sail (Gameplay)

Ústředním dopravním prostředkem Vikinga je drakkar, v Assassin's Creed Valhalla tomu není jinak. Ale ovládání dlouhé lodi je docela kostrbaté, takže se vyplatí využít koně a naučit jej rychle plavat, díky čemuž se dostanete rychle téměř do každého kouta čtyř království – Mercia, Northumbria, East Anglia a Wessex.

Žádné vedlejší questy – world eventy!

Assassin's Creed Valhalla vás nebude bavit jen kvůli Eivorovu podílu na utváření dějin vikingského národa, ale také díky nepovinným úkolům, které už nejsou typickými vedlejšími questy. Jedná se spíše o zpestřující epizodky na pár minut. Většina z nich se nebere nijak vážně a mají humorný podtón občas až trochu za čárou, ale já si užíval, jak autoři jednotlivé nápady rozvedli. Z obyčejného nošení krabic a jejich házení z útesu se nečekaně vyklubal jeden z nejsilnějších zážitků prvních pěti hodin, který přišel jako blesk z čistého nebe a já se pořádně od srdce zasmál.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: prolnutí Assassin's Creed Valhalla; gameplay: mytologie Assassin's Creed Valhalla; gameplay: nosič
Vedle zajímavých úkolů s neobvyklou pointou označovaných jako world eventy absolvujete v Assassin's Creed Valhalla prostorové puzzly využívající prolnutí se současností nebo docela dlouhý mytologický výlet do Asgradu.

Ubisoft samozřejmě neopomněl ani na klasické sbírání všeho možného od pokladů po návrhy tetování létající jako cár papíru nad střechami budov (podobně jako popěvky v Black Flag). Zatímco některé hráče hledání skrýší s jednoduchými puzzly bude bavit, odpůrci tohoto typu her si patrně ublinknou, protože mapa je podobnými událostmi přímo posetá. Nejedná se však o klasické otazníčky, ale svítící body, jež až v bezprostřední blízkosti odhalí podstatu úkolu. Modrá tečka může znamenat příběhový zážitek, souboj ve flytingu (urážlivé rýmování) nebo jinou příležitost k zisku peněz a zkušeností, zlatá tečka pak značí suroviny a stříbrná záhady. Vedle toho si můžete zachytat ryby, podstoupit souboje s alfa zvířaty či odhalit tajemství sektářského sesterstva.

Vrcholem dokonalosti je orlog, vikingská kostková hra fungující podobně jako Gwent v Zaklínači 3. Tedy jako obrovský a návykově zábavný žrout času, jemuž bezesporu podlehne většina z vás. Jak jste asi sami poznali, z pohledu herní náplně je Assassin's Creed Valhalla robustní jako jeho předchůdci. Jenže řadu z questů zatím trápí bugy, které vám neumožní úkoly dokončit. Zaseknutí postavy ve dveřích, ztráta důležitého klíče u inventáře či chyba v animaci jsou zkrátka k vzteku a neodpustitelné. Dokonce jsem byl nucen restartovat hru a načítat znovu hlavní quest, protože se správně nespustila sekvence a já nedostal jeho zadání. To je už pořádný průšvih, tím spíš za cenu blížící se dvěma tisícům.

Assassin's Creed Valhalla – Orlog (Gameplay)

Jednou z nejnávykovějších kratochvílí v Assassin's Creed Valhalla je kostková hra orlog. Principiálně je velmi snadný, ale skýtá neobvyklé strategické možnosti, podobně jako zaklínačský Gwent.

Bugfest jako tradiční zábava Vikingů?

Bohužel chyby se nevyhnuly žádnému aspektu hry a téměř na každém kroku narazíte na bug, který vám může pokazit příběhový zážitek, divně vypadá (směšné situace jako s Geraltovou Klepnou jsou na denním pořádku) nebo shodí celou hru. Já se nedobrovolně podíval do základního rozhraní PlayStationu přibližně jednou za deset hodin, ale i tak to naštve. Tím spíš ve spojení s nehorázně dlouhou dobou načítání, kterou zcela jistě vyřeší přechod na nové konzole, případně SSD disk v PC. Většinou jde o načtení příběhového videa, ale někdy si minutu počkáte na zobrazení nabídky tatéra. Pro zajímavost jsem stopoval svůj čas s načítací obrazovkou na PS4 Pro a za dvanáctihodinovou seanci to dělalo zhruba hodinu čistého času. A to je zkrátka hodně.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: bug - textury Assassin's Creed Valhalla; gameplay: bug - textury, pes Assassin's Creed Valhalla; gameplay: bug - Klepna
Prolínání objektů, doskakování předmětů či dokreslování textur se více projeví v pohybu, ale levitujícího koně nepřehlédnete. Assassin's Creed Valhalla bohužel trápí dost technických problémů, které kazí celkový dojem z kvalitní audiovizuální podívané.

Optimalizace pro současnou generaci se zkrátka příliš nepovedla a autoři ji zřejmě budou řešit v průběhu několika týdnů, ale day one patch upravil pouze několik problémů (stabilita hry, oprava některých rozbitých questů). Co ovšem opravné balíčky nevyřeší, je podivný pohyb postavy během parkourového běhání. Ikonickou součást, která se stala jedním ze signifikantních prvků série, se zkrátka nepodařilo úplně odladit. Eivor se chytá všeho kolem sebe a vylézt na věž je zkouška trpělivosti. Běhat za létajícím listem papíru s tetováním je přímo očistec. Bohužel se to projeví také během soubojů a obyčejného běhu, protože náš Viking i jeho nepřátelé mají tendenci se zasekávat o vše do výše kolen (nepřekonatelnou překážkou je pobořený plot).

Adrenalinové souboje s důrazem na taktiku

Drsné šarvátky se sekerou v ruce ovšem patří mezi nejlepší části Assassin's Creed Valhalla. Od prvních ukázek se tvůrci netají tím, že přidali na brutalitě a plná verze hry to jen potvrzuje. Střety „jeden proti většině“ se drží zavedeného „tanečního“ schématu, který k dokonalosti dovedly souls tituly. Eivor tedy uskakuje (tlačítko dedikované na čtvereček je pro mě ovšem designérským přešlapem) a vykrývá rány soupeře, jež následně osekává lehkými a silnými údery s ohledem na ubývající výdrž. Během bitvy může volně přepínat mezi chladnou zbraní a lukem, což je efektní způsob, jak dostat do kolen i ty nejzatvrzelejší protivníky. Svěže působí také možnost vybrat si zbraně podle vašeho vkusu, přidat k nim schopnosti nalezené v knihách a doplnit je vlastnostmi ze stromu dovedností.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: Goliáš Assassin's Creed Valhalla; gameplay: štít Assassin's Creed Valhalla; gameplay: prapor
Tvůrci Assassin's Creed Valhalla popustili uzdu brutalitě, což se projevuje v množství končetin létajících vzduchem, gejzírech krve a také efektními dorážecími údery, které ovšem občas ubírají na přehlednosti bitvy.

Definování bojového stylu podle vašich představ nic nebrání, protože si veškeré skilly a zkušenostní body můžete bez postihu přeskládat. Jako ideální způsob testování nových buildů bych doporučil nájezdy na vesnice s vaší družinou. Adrenalinová a krutá podívaná, kdy s křikem vyrazíte v ústrety obráncům, se hned tak neomrzí a rozsáhlé dobývání pevností v příběhové kampani budou vaše nejsilnější momenty v Assassin's Creed Valhalla. Soubojový systém bohužel poznamenává mírně tupá AI, soupeři jsou občas zcela zaseklí a bez zájmu se nechají masakrovat, či přihlížejí, jak na onen svět posíláte jejich kamarády. Dalším hřebíčkem do rakve je splašená kamera, která především v uzavřených prostorech mění střety s nepřítelem v boj s ovladačem.

Ravensthorpe oázou klidu

Vedle akcí nabitých střetů a povedeného příběhu si můžete Assassin's Creed Valhalla užít jako nádherně vypadající walking simulator a jednoduchý budovací manažer v jednom. Během svého putování po Anglii nasbíráte obrovské množství zásob, jež investujete do rozvoje své osady, v níž bydlí členové vašeho havraního kmene. Ze staveb plynou příjemné bonusy v boji, můžete zde upravovat vzhled, dostávat asasínské zakázky (pronásledování členů řádu je podobné jako v Odyssey) nebo vylepšovat své zbraně, kterých není tolik jako v předchozích dílech, takže si jich budete více vážit. Také tu můžete verbovat nové členy posádky, či si najmout hotové nájezdníky od ostatních hráčů (jediný online prvek hry).

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: výhled Assassin's Creed Valhalla; gameplay: detail Assassin's Creed Valhalla; gameplay: trosky
Grafická stránka Assassin's Creed Valhalla vypadá úchvatně a z dokonalosti ji vytrhují jen dříve zmiňované chyby. Obrázky vytvořené ve fotomódu ovšem dokazují, že si tvůrci zakládají na sebemenším detailu, pokud jim to hardware herního stroje dovolí.

Právě v těchto klidových fázích, ať už se procházíte pěšky, jedete na koňském hřbetu či brázdíte řeku ve své dlouhé lodi za poslechu lidových písní, ukazuje Assassin's Creed Valhalla skvělou atmosféru. Když se pohybujete pomalu, vše okolo Eivora vypadá nádherně a věřím, že na nových konzolích to bude ještě o řád lepší. Jakmile se ovšem rozběhnete, začnou se ukazovat nedostatky současné generace herních strojů – divoké doskakování textur (především rostlin), zprůhledňování objektů a jejich prolínání zkrátka kazí dojem. Když do toho započtete trhavé pohyby obyvatel vesnic, mluvení do zad během dialogů, mizení postav před koncem animace a další neduhy, zbydou vám oči pro pláč. Nádhernou hru totiž kazí zbytečné nedodělky a omezený hardware.

Současná generace konzolí ztěžka oddychuje

Po více než padesáti hodinách s Assassin's Creed Valhalla na PS4 Pro jsem se stále nerozhodl, zda se Eivorova sága povedla, ale já si ji i tak se skřípěním zubů užívám. Postupem času se totiž do široka otvírají nůžky mezi kvalitním příběhem Eivorovy cesty za slávou, zábavným průzkumem anglické krajiny, povedeným soubojovým a RPG systémem či úchvatným audiovizuálním zpracováním, vedle nichž vás budou stále více iritovat nezdařilý parkour, technické nedostatky a sáhodlouhé načítací obrazovky. Navíc jsme si zvykli na českou lokalizaci, jež tady bude řadě hráčů citelně chybět (flyting slabší angličtináři asi nerozdýchají), což zklamaní fanoušci Ubisoftu neodpustí.

Assassin's Creed Valhalla; gameplay: světlo
Už verze Assassin's Creed Valhalla pro PS4 dokazuje, že engine Anvil skvěle prácuje se světlem. Uvidíme, jaká kouzla hra předvede na konzolích nové generace.

Assassin's Creed Valhalla tedy nebude pro vlastníky současné generace konzolí hrou roku, protože ji sužuje řada nedostatků i po day one patchi. Řada neduhů ani odstranit nepůjde kvůli nedostatečnému hardwaru, a proto očekávejte také naši recenzi pro next-gen konzole, kde by se titul Assassin's Creed Valhalla mohl předvést v lepším světle. Assassin's Creed Valhalla vychází 10. listopadu na PC, PS4, Xbox One, Xbox Series X/S a Google Stadia. Od 12. listopadu bude dostupný na PS5, ale pro hráče z našeho kraje až od 19. listopadu, kdy konzole v ČR vychází. Při přechodu na novější verzi konzole se hra zdarma updatuje do vylepšené podoby.

Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi hry. Kopii hry poskytl český distributor ConQuest entertainment.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Assassin's Creed Valhalla: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 75 % Alza Magazín
Verdikt:

Assassin's Creed Valhalla je typickým předělovým titulem mezi současnou a budoucí generací konzolí. Podařené mechaniky, uvěřitelný příběh a zážitek z vikingského tažení tak na starších herních strojích brzdí technické chyby, grafické bugy a pokažená optimalizace.

Assassin's Creed Valhalla; recenze

Klady

  • Sympatický hrdina a první polovina jeho příběhu
  • Mytologická odnož děje a nečekané výpravy mimo Anglii
  • Zábavné vedlejší aktivity
  • Kostková hra orlog
  • Uvěřitelný a živoucí svět
  • Soubojový systém s mnoha možnostmi
  • Upravitelná obtížnost (36 možností)
  • Starost o osadu Ravensthorpe
  • Audiovizuální zpracování (i přes jeho chyby)

Zápory

  • Občas extrémně dlouhé načítací obrazovky
  • Některé questy jsou rozbité
  • Technické chyby a bugy
  • Doskakování textur a prolínání objektů
  • Neukočírovaná optimalizace pro současnou generaci konzolí
  • Rozporuplný parkour
  • Občas pochybná AI
  • Citelná absence češtiny
Alza Magazín, banner, slim 2020

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Jakub Němec

Jakub Němec

Hraní počítačových a deskových her patří k mému životnímu stylu už více než dvacet let, protože mě baví prozkoumávat nápadité příběhy a světy, které můžu sám ovlivnit, případně si rád zablbnu ve sportovních a závodních titulech. O svých dojmech z návštěv těchto fantaskních míst neomezených možností píšu s různě dlouhými přestávkami přes třináct let, z toho poslední tři roky pro Alza Magazín.

HW nároky pro Assassin's Creed Valhalla PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4460 3.2GHz / AMD Ryzen R3 1200 Intel Core i7-4790 4-Core 3.6GHz / AMD Ryzen R5 1600
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / Radeon R9 380 NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 570 8GB
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0
Operační paměť 8 GB 8 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB

• Zdroj: game-debate.com (9. 11. 2020)

S jakým herním PC na Assassin's Creed Valhalla?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základní sestava:

Alza GameBox Core GTX1650

Alza GameBox Core RTX3070

Optimální sestava:

Alza GameBox Core RTX3070

Alza BattleBox Core RTX3080 Helios

Sestava pro náročné:

Alza BattleBox Core RTX3080 Helios

i Mohlo by vás zajímat

P-DC1-WEB29