Refresh the page

Back 4 Blood (RECENZE) – Masakrování zombie ve velkém stylu

• Autor: Ondřej Zeman

Již nikdo nedoufal, že bychom se dočkali plnohodnotného pokračování kultovní kooperační střílečky Left 4 Dead. I když si to komunita neuvědomovala, vyloučeno to bylo primárně z toho důvodu, že tvůrci nevlastnili práva na značku. Nakonec je touha vytvořit následovníka zřejmě vedla k tomu, že se dali do vývoje Back 4 Blood, které na první pohled působí jako duchovní nástupce oblíbené FPS. Zda dosahuje jejích kvalit, vám řekneme v naší recenzi. 

Recenze PCDojmy z hraní PC

Back 4 Blood; wallpaper: cover

zdroj: Turtle Rock Studios

Části článku:


Back 4 Blood (RECENZE PC) – Obsah článku

  1. Kampaň Back 4 Blood má grády
  2. Evoluci nezastavíš
  3. Štěstí je v Back 4 Blood pěkná bestie
  4. PvP nepatří mezi silné karty tohoto kusu
  5. Back 4 Blood představuje perfektního nástupce za Left 4 Dead
  6. Recenze Back 4 Blood: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro Back 4 Blood PC

Kampaň Back 4 Blood má grády


Už je to tu zase. Lidstvo má opět potíže a jediný, kdo ho dokáže z tohohle průšvihu dostat, jste vy a vaše parta Uklízečů. I když by se z předchozího řádku mohlo zdát, že nafasujete mop a kýbl, není tomu tak. Nejste totiž žádný pomocný personál ale tým obyčejných lidí, kteří se rozhodli riskovat své životy při snaze zachránit svět. Že je to klišé? Možná trochu ano, ale u tohoto žánru to není až takový problém. Příběh je tu navíc prezentován velmi kvalitně, díky čemuž jsem si ho skutečně vychutnal. Rozdělen byl do čtyř rozsáhlých aktů rozložených vždy do několika na sebe navazujících koridorových misí, které prakticky procházíte jedním tahem s tím, že některé slouží jako záchytné body. Na absolvování scénáře máte totiž vždy pouze určitý počet pokusů, po jejichž vyčerpání tažení končí.

Back 4 Blood; gameplay: karty

zdroj: vlastní

Pokud se rozhodnete absolvovat tažení osamoceni, můžete počítat s tím, že na vás hra bude klást o něco menší nároky, než když byste hráli s ostatními hráči. Problém je, že v rámci kampaně pro jednotlivce nedostáváte zásoby ani odměny.

Po každé zdárně dokončené misi si máte možnost vybrat kartu představující dočasné vylepšení vašeho hrdiny. Kartičky si otevíráte v průběhu hraní, a čím dále v jejich sbírání jste, tím zajímavější kousky se vám dostávají do rukou. Zatímco na startu máte po ruce pouze pár karet, v pozdějších etapách se už budete muset těžko rozhodovat, jaké z nich si na misi vzít, protože pracovat během tažení můžete pouze s balíčkem složeným z patnácti kusů, které fakticky určují to, nač se specializujete. Některé karty jsou zaměřené na vytváření zranění, zatímco jiné se hodí spíše pro hráče toužící po roli podpory. Budování paklíku je bezesporu jedním z nejsilnějších prvků Back 4 Blood. Celku to dává taktickou vrstvu, kterou Left 4 Dead dle mého názoru postrádal.

Set karet je do jisté míry dobré sestavovat tak, aby seděl k vašemu operátorovi. Celkem máte k dispozici osm postav, které mají vždy nějakou tu speciální schopnost a dovednost, jíž podporují tým. Někteří jsou specialisty na kontaktní boj, jiní naopak cílí spíše na střelbu. Škála zbraní, jimiž je lze vybavit, je relativně pestrá. Celkovému dojmu hodně pomáhá rozsáhlé spektrum dodatečných vylepšení a též formát různě kvalitní výstroje, protože jste kvůli ní nuceni své smrtící nástroje občas vyměnit za nové a především efektivnější.

Back 4 Blood - Run with Bots

zdroj: vlastní

Při hraní kampaně pro jednoho hráče máte k dispozici všechny karty, které Back 4 Blood nabízí, takže si můžete balíček poskládat skutečně pečlivě.

Evoluci nezastavíš


Zombie za normálních okolností moc velkým vývojem neprochází. Nakažení z Back 4 Blood jsou však trošku jiným typem monster než bezduší nemrtví z konkurenčních projektů, na které jsme zvyklí. Jedná se totiž o parazitem proměněné jedince, což z nich dělá ideální materiál pro nekontrolovanou evoluci projevující se různými způsoby. V základu při hraní potkáváte většinou klasické šourající se těla bez mozku hnaná pouze pocitem hladu po šíření nákazy. Na tomto bitevním poli však nejsou sami. Čas od času jejich snažení podpoří o něco odolnější kusy, z nichž paraziti udělali jednoho ze čtyř speciálních mutantů, jež mají své dvě vlastní podtřídy, disponující jedinečnými schopnostmi, jež aplikují v boji.

Přítomná je tu alternativa takřka za všechny monstra z Left 4 Dead, od nichž se příšery z Back 4 Blood liší primárně vzhledem, což fanouškům série jistě vadit nebude, přestože vývojáři přeci jen mohli být trochu kreativní a přijít s nějakými nováčky, kteří netěží pouze z jejich předchozí práce. Ve hře dokonce neschází ani variace na posmrkávající čarodějku, která byla nahrazena obézní kreaturou shodou okolností obdařenou jmenovkou čarodějnice. Asi nejzajímavějším kouskem ve spektru nepřátel je gigantický ogr s nepřekonatelnou silou a odolností.

Back 4 Blood; gameplay: bedna

zdroj: vlastní

Výstroj tu máte možnost získat dvěma způsoby. Lze jí buď zakoupit v obchodu, nebo nalézt v bednách a místnostech, kde je zanechalo původní obyvatelstvo.

Všechny kreatury tu procházejí průběžnou formou evoluce, která je definována primárně tím, jaké karty při hraní dostanete. Normální nakažení jsou kupříkladu schopni projít vývojem, v jehož rámci jim z těl vyrostou bodliny, které je s obyčejným nožem nebývale náročné prorazit. Obří monstra s přerostlou pravačkou si mají možnost nechat narůst na své tělesné skořápce kusy ztvrdlé kůže. Ty jsou rozmístěny primárně na slabých bodech, čímž se z jejich nositelů stávají o to tužší protivníci, protože už na ně nadále úplně nejde aplikovat taktika střílení do rudě světélkujícího místa, skrze něž dostávají větší zranění. Hráč je tím pádem přinucen k tomu, aby trošku změnil svou rutinu, čímž se do jisté míry navyšuje tempo a znovuhratelnost.

Štěstí je v Back 4 Blood pěkná bestie


Dalším prvkem majícím bezesporu vliv na celkovou znovuhratelnost je fakt, že zmíněné transformace monster jsou náhodným prvkem. Věcí štěstí jsou též podmínky, za kterých mapou procházíte. Nikdy tím pádem nenarazíte na vyloženě totožnou výzvu. Jednou se budete pohybovat městem ponořeným do mlhy, zatímco jindy ji nahradí bezpečnostní dveře reagující na každou snahu je násilně otevřít spuštěním poplachu lákajícím hordu nakažených. Jednou z největších výzev, na něž jsem při hraní Back 4 Blood narazil, byla přítomnost ogra a tří speciálních monster hned na začátku mise, což bylo něco, s čím se hned na počátku tažení vypořádává skutečně těžko. Ve výsledku to byla ale pouze jedna z mála výzev, na které jsem v průběhu hraní narazil.

Back 4 Blood - Heroes never die

zdroj: vlastní

Některé situace vás v Back 4 Blood donutí k tomu, abyste se vykašlali na týmového ducha a prostě zachránili svůj zadek, čímž prakticky zdárně dokončíte celou misi.

Hodně drsným prvkem je aspekt náhodného generování nepřátel v průběhu hraní, dopadající na vás hlavně v momentu, kdy se rozhodnete si trošku navýšit úroveň obtížnosti. Protivníci se tu objevují skutečně podle toho, jak vám přeje štístko. Občas zažijete relativně dobré průchody, kdy se setkáte pouze s hrstkou výjimečných monster. Většinou ale spíše prožijete mise, v jejichž rámci se ze speciálních monster stanou víceméně obyčejní návštěvníci, kterým budete čelit tak často, že vám z toho půjde hlava kolem. Za sebe si nejsem úplně jist, zda je to dobře. Samotné zjevování založené na náhodě je víceméně v pořádku, problémem je především intenzita a počty protivníků, jež proti vám Back 4 Blood postaví.

Když se během mise utkáte se speciálními monstry kupříkladu třikrát až čtyřikrát s tím, že na vás budou nabíhat v rozumných počtech, střet s nimi si dokážete vychutnat, jelikož během nich nebudete zažívat žádnou frustraci. Horší je situace, kdy na vás Back 4 Blood valí jednu vlnu elitních protivníků za druhou a aby toho nebylo málo, neposílá je na vás ve vůbec malých počtech a kombinacích. Představte si, že se na vás žene horda a spolu s ní se vstříc vaší partě valí ogr a dva až tři speciálové, zastupující nejednou pouze jednu třídu. Jednou si zřejmě poradíte, podruhé vám to však zlomí vaz, ať už hrajete sebelépe. Ideální by zřejmě bylo lépe vybalancovat obtížnosti, či snížit frekvenci vln, protože někdy je to možná příliš zbytečný extrém. Někomu ale takové tempo naopak může vyhovovat.

Back 4 Blood; gameplay: ogr

zdroj: vlastní

Karty formující podobu nepřátel jsou často prokletím, protože jakmile vám padne špatný set, nebo před vás hra postaví některého z bossů, čekají na vás problémy a to už vůbec nemluvím o tom, když takového ogra potkáte spolu s dalšími třemi specialisty.

Abyste si Back 4 Blood skutečně vychutnali, je dobré si sehnat partu přátel, s nimiž ho budete hrát. Důvody, proč se do hraní nepouštět osamocen, jsou rovnou dva. První skutečností, jež vás má  motivovat k pozvání kamarádů, je úroveň umělé inteligence kontrolující společníky za předpokladu, že se vám nepodaří nikoho sehnat. AI je na dosti diskutabilní úrovni. Rozhodně nepočítejte s tím, že byste se setkali s podobným konceptem botů, jaký nabízí kupříkladu Warhammer: Vermintide 2, kde jsou počítačem ovládaní kumpáni občas lepšími spojenci nežli lidé. Druhým faktem, jenž vás dříve nebo později nakopne k sehnání stálejších spoluhráčů, jsou náhodní hráči z různých platforem, kteří jsou stejně jako jinde častým zdrojem problémů a mrzení všeho druhu.

PvP nepatří mezi silné karty tohoto kusu


Na Back 4 Blood jde hodně cítit, nač se jeho tvůrci zaměřili především. Hra však nepostrádá PvP režim, a tak je naprosto nezbytné zhodnotit i jej. Zatímco u Left 4 Dead byl tento prvek jedním z klíčových aspektů vedoucích k úspěchu daného díla, zde si nejsem úplně jist tím, zda autoři neměli s vydáním tohoto módu počkat. Kdyby ho totiž navrhli tak, aby cílil primárně na souboj hráčů v rámci kampaně, jak tomu bylo právě u duchovního předchůdce této kooperační FPS, měl by na všechny zúčastněné daleko větší dopad než v současnosti prezentované formě. Ta posílá dva týmy na nevelká bojiště, na kterých si střídají role, načež jsou posláni do další lokace, v níž boj pokračuje.

Back 4 Blood - Failed Run

zdroj: vlastní

V současnosti si člověk musí na spoluhráče počkat, což nepovažuji za nedostatek hry samotné. Jakmile se k vám ale připojí, je to vždy slušný zážitek, protože na rozdíl od botů reagují nepředvídatelně.

Bitky mají určité tempo, osobně si však nemyslím, že u nich hráči dlouho vydrží, protože tento režim působí svým zpracováním dosti polovičatě. Jednoduše řečeno jako něco, co bylo původně zamýšleno, avšak nebylo zcela dokončeno. Je skutečně škoda, že si tvůrci s tímto aspektem svého díla více nevyhráli, protože minimálně monstra jsou navržena výborně. Kdyby bojovali ve stejném formátu, jaký nabízel Left 4 Dead, asi bych se nebál sáhnout klidně i po vyšší známce, jelikož by se tím extrémně navýšila znovuhratelnost a také škála hráčů, kteří by se kolem Back 4 Blood dlouhodobě pohybovali. Tak snad se nějakého výraznějšího vylepšení tohoto aspektu dočkáme v budoucnu.

Back 4 Blood představuje perfektního nástupce za Left 4 Dead


Tvůrcům Left 4 Dead se podařilo vytvořit svižnou akci s hrstkou jedinečných protagonistů, dynamickým příběhem, pěkně zpracovanými úrovněmi, zajímavými protivníky a systémem karet, jenž hráči dává možnost svou postavu při průchodu kampaní jasně zaměřit, díky čemuž má komplet jistý taktický rozměr. Back 4 Blood v mých očích trápí pouze minimální vady na kráse, v jejichž čele je zřejmě polovičatě zpracované PvP a pro některé trošku nevybalancovaná obtížnost. Když se vám ale tyto zmíněné nedostatky podaří překousnout, dostanete brilantně zpracovanou kooperační akci, která má potenciál zabavit vás minimálně na dvě desítky hodin s tím, že zábava po absolvování kampaně díky vysoké znovuhratelnosti rozhodně nekončí.

• Zdroje: Vlastní, back4blood.com


Back 4 Blood (RECENZE)


Závěrečné hodnocení

FPS Back 4 Blood vyvíjí Turtle Rock Studios a vydává společnost Warner Bros. Interactive Entertainment. Titul vychází 12. 10. 2021 na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S a Xbox One.

Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Kopii pro recenzi poskytla distributorská společnost Cenega.

        Hodnocení8/10 VELMI DOBRÁ
Verdikt:

Back 4 Blood je kooperační FPS, na kterou fanoušci legendární akce Left 4 Dead dlouho čekali. V podstatě je to jimi oblíbené dílo s řadou zajímavých změn, které dávají kompletu vlastní identitu, což je jedině dobře. Pokud se chcete s kamarády zabavit a hledáte střílečku, jež vám nabídne slušnou porci zábavy, Back 4 Blood by vás nemělo minout.

Back 4 Blood; recenze

Klady

  • Výborně zpracované mapy
  • Zajímavá paleta postav
  • Smrtící nepřátelé
  • Fungující příběh
  • Vysoká náročnost
  • Obstojná návykovost
  • Systém karet
  • Koncept prokletých karet definujících podobu průchodu

Zápory

  • Obtížnosti by mohly být lépe vybalancovány
  • Polovičaté PvP, které snad časem vývojáři vylepší
  • Progres v kampani pro jednoho hráče by mohl být plně navázán na multiplayer
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.

Back 4 Blood (DOJMY Z HRANÍ PC) – Obsah článku

  1. Příběh Back 4 Blood ukazuje lidstvo v ofenzivě
  2. Se správným balíčkem až ke hvězdám
  3. Návrh map se pravděpodobně stane silnou stránkou Back 4 Blood
  4. Back 4 Blood nám v betě ukázal své karty
  5. HW nároky pro Back 4 Blood PC

Příběh Back 4 Blood ukazuje lidstvo v ofenzivě


Lidstvo je zase až po krk v problémech. Vědátorům totiž ještě před začátkem příběhu Back 4 Blood unikly z laboratoře smrtonosní paraziti, měnící vše, s čím přijdou do kontaktu, v nemyslící monstra bažící po krvi. V rámci uzavřené bety Back 4 Blood jsme se mohli podívat na první krůčky týmu, který by měl s trochou štěstí změnit rovnováhu sil a vrátit zlovolné červíky tam, kam patří. Aktuální verze hry mi nabídla pouze část protagonistů patřících k četě Čističů. Ve finále jsem si však našel svého oblíbence. Mým favoritem se stal Evangelo. Hlavním důvodem, proč jsem si zamiloval právě jej, nebyla jeho pěkná tvářička, ale schopnost dostávat se bez pomoci z pastí a také ostrá mačeta, s níž startoval.

Back 4 Blood; gameplay: mlha

zdroj: vlastní

Mlha je v Back 4 Blood hodně nepříjemná.

Každá postava v Back 4 Blood totiž začíná s unikátní zbraní. Někdo má po ruce mačetu, jiný zase baseballovou pálku. Ne všichni však mají k dispozici kontaktní hračky. Určití hrdinové mají na místo nich lehčí palné nástroje, což ve své podstatě není vyloženě špatně. Dokázal bych si však představit, že by všichni startovali s něčím, co nedělá vyloženě rámus. V úvodní lokaci samozřejmě lze vyměnit jednu pistoli za jinou, většinou ale na páčidlo či sekeru nenarazíte. Primárním důvodem, proč se mi aktuální rozložení výstroje moc nezamlouvá, je fakt, že tato hra do jisté míry cílí na to, abyste jí postupovali rychle a tiše, čehož lze puškami a brokovnicemi dosáhnout dost těžko.

Samotná škála postav je však více než slušná. Naleznete tu postavy zaměřené na kontaktní boj, střelbu na větší vzdálenosti nebo hrdiny schopné vás během chvíle zvednout ze země, čímž nejednou zachrání zadek celému týmu. Vzhledem ke stabilnímu nedostatku munice je jedním z nejzajímavějších protagonistů bezesporu Hoffman. Ten nejenže navyšuje celému týmu kapacitu nesené munice, ale navíc při každém zabití generuje tolik potřebné náboje, takže se ho vyplatí mít v partě za každou cenu. Dobrý je též výše zmíněný Evangelo, mlátička Holly, nebo Mom s její dovedností postavit člověka automaticky na nohy při prvním doteku. Trošku bych uvítal, kdybych si mohl otestovat i lékařku Doc nebo další charaktery, ale na ty si budu muset zřejmě počkat.

Back 4 Blood - Farm

zdroj: vlastní

Likvidace hnízd je občas v Back 4 Blood náročná, protože ne vždy vidíte, kde přesně jsou body, které je nutné rozstřílet.

Se správným balíčkem až ke hvězdám


Jedním z hlavních tahounů Back 4 Blood však nemají být osobité postavy s jedinečnou výstrojí, nýbrž systém karet, na což vás hra sama upozorní už při vstupu do výcvikového tábora přeživších. Hned na startu si totiž musíte poskládat balíček, se kterým se vydáte na cesty. Zpočátku jsou možnosti omezené. Máte po ruce pouze pár karet, jejichž škála je tvořena různými středně zásadními vylepšeními, mezi nimiž najdete pár kousků, bez nichž je průchod na vyšších obtížnostech doslova očistcem. Za zajímavý považuji fakt, že je ve hře přítomna třeba možnost regenerování životů skrze eliminaci monster. O něco méně překvapivé jsou kousky zaměřené na objem nesené munice či výdrže nutné k ruční eliminaci monster a utíkání před hordou.

Počáteční karty nejsou žádná sláva. Sice vám pomohou do jisté míry vyřešit třeba absenci kontaktní zbraně, protože jedna z nich vám dá k dispozici nůž, ale velké zázraky s nimi neuděláte. S těmi pozdějšími však budete schopni vykonat větší věci, protože vám nejenže navyšují statistiky, ale též vám třeba umožňují vykonávat silnější údery, k nimž za normálních okolností nemáte přístup. Karty samotné si otevíráte za herní měnu a jsou vždy součástí určitého vývojového stromu obsahujícího jak vylepšení, tak různé kosmetické úpravy, tematické obrázky a značky ke sprejování. V betě Back 4 Blood působí tento systém hráčsky přívětivě. Hráč má možnost se v rámci hraní přirozeně vyvíjet, a to se mi vskutku líbí. Snad tento formát tvůrci do vydání výrazně nepřekopou.

Back 4 Blood; gameplay: karty

zdroj: vlastní

Karet je v Back 4 Blood hodně, takže je si z čeho vybírat. Časem si navíc otevíráte nové formující do jisté míry váš herní styl.

Kartičkami ovšem moc monster neudoláte. Vedle nich vám naštěstí Back 4 Blood nabídne skutečně pestrou škálu zbraní, ve které naleznete vedle mačet, seker a palic také pistole, lehké kulomety, odstřelovačky, brokovnice nebo útočné pušky. Všechny nástroje mají unikátní statistiky. Každý navíc může být v průběhu hraní obohacen o mířidlo, pažbu, tlumič či řadu jiných vychytávek. Kvalita jednotlivých hraček a vylepšení tu ale není stejná. Nalézt v krabících můžete šedé, zelené, modré, fialové nebo také oranžové předměty, jejichž efektivita je definována právě barvou, kterou mají. Přítomen je ve hře též obchod, v němž nakupujete za peníze získané při průchodu.

Návrh map se pravděpodobně stane silnou stránkou Back 4 Blood


U obchodníka je v Back 4 Blood možné nalézt leccos. Nastřádané finance v krámku lze vyměnit za lékárničky, zbraně, výbušniny, různá vylepšení či permanentní posílení pro váš tým. Asi nejzajímavější věcí, kterou tu zakoupíte, jsou nástroje k otevírání uzavřených beden a místností. Uzamčené prostory ve svých útrobách skrývají munici, karty, a dokonce i různě vylepšenou výstroj. Pro ty, co počítají, že je najdou vždy na stejném místě, mají však tvůrci nepříjemné překvapení. Mapy se v tomto ohledu náhodně generují, takže zatímco určitá část koridoru je předem daná, některé pasáže se mění, stejně tak nenajdete vždy stejnou výstroj ani totožně rozmístěné bedny s předměty.

Back 4 Blood - Train Station

zdroj: vlastní

Určité situace vám v Back 4 Blood dají zabrat.

Pokud jde o návrh map, prozatím jsem měl možnost vidět jen část z toho, co nám vývojáři z Turtle Rock Studios v říjnu naservírují. Už nyní však musím říct, že jednotlivé destinace jsou zpracovány velmi povedeně. Pochvalu si tvůrci zaslouží také za to, jak se jim povedlo vypořádat se s designem nepřátel, kteří dokáží hráči při hraní slušně zatápět. Hlavně při hraní na vyšších obtížnostech je eliminace speciálních monster osazených slabými body něčím, co dá zabrat, protože zasáhnout několikrát jeden bodík umístěný třeba na rameni není vůbec snadné. Kontaktní zbraně jsou vám v takových momentech navíc k ničemu, takže když dojde týmu munice, jste téměř ztraceni.

Nejslabším prvkem celé bety Back 4 Blood se ve výsledku stalo něco, co jsem dlouho považoval za jeden z největších plusů této FPS. Slabinou tohoto díla je dosti ledabylé zpracování PvP režimu. Namísto toho, abyste se s protihráči střetli na normálních mapách během jejich průchodu, jsou před vás postaveny speciální lokace, jejichž návrh nezabral vývojářům moc práce. Většinou se jedná o pár kůlniček, kolem nichž zuří boje, kvůli čemuž tento formát ztratil z velké části svou atraktivitu. Dalším jeho nedostatkem je fakt, že v něm nemůže figurovat AI, takže když se v průběhu hraní někdo odpojí, což u tohoto žánru není nic neobvyklého, můžete hru vypnout, protože sami to neutáhnete, ani kdybyste se snažili sebevíc.

Back 4 Blood; gameplay: PvP

zdroj: vlastní

PvP je v Back 4 Blood nedořešené. Hráči se v průběhu nepřipojují, takže když vás spoluhráči opustí, je fakticky konec.

Zatímco PvP režim na hráče moc velký dojem neudělá, optimalizace je naopak něčím, zač je třeba tvůrce Back 4 Blood pochválit, je totiž vidět, že si na ni dali autoři záležet. Během hraní jsem se nesetkal s výraznými záseky nebo častými pády, z čehož jsem měl radost, jelikož bety s tímto mají často potíže. Pokud jde o cross-play, ten při hraní funguje na jedničku. Pří průchodu kampaní jsem se často setkával hráči z PS či Xbox a vždy jsem s nimi prošel celý scénář bez toho, že by u nich byl nějaký výraznější problém.

Back 4 Blood nám v betě ukázal své karty


Evolve dodnes patří mezi hry, které měly velký potenciál, avšak během času ztratily dech kvůli absenci stabilní podpory tvůrců. Tedy přesněji řečeno vývojářů z Turtle Rock Studios. Při oznámení Back 4 Blood jsem v ně pro tuto zkušenost neměl moc velkou důvěru. Po absolvování bety však musím říct, že mě velmi příjemně překvapila, za což může zřejmě především skutečnost, že se autoři vrátili ke kořenům a v podstatě nám servírují duchovního nástupce Left 4 Dead, jehož skutečné pokračování k nám pravděpodobně nikdy nedorazí.

S ohledem na aktuální verzi je samozřejmě ještě trošku brzo k posouzení celé hry. Už nyní má však Back 4 Blood vcelku slušné grády. Design map je vydařený, nepřátelé smrtící, hrdinové disponují jistou dávkou šarmu a karty fungují jako něco, čím se tento kus výrazně odlišuje od Left 4 Dead. Příjemným překvapením je ve finále také fungování cross-play a optimalizace, jíž jsem se popravdě trochu obával. Pokud takto bude vypadat i finální výtvor Turtle Rock Studios, tak se máme v říjnu nač těšit.

Back 4 Blood - Big Booooooooooooom!

zdroj: vlastní

Ne vždy se vám v Back 4 Blood povede splnit misi. K neúspěchu stačí třeba nestihnout utéct z bombami obložené lodě.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi hry.

• Zdroje: Vlastní, back4blood.com/en-us

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

My name is Ondřej Zeman. I've been playing video games since I was a kid, and over the past few years, my hobby has become a professional reality. Now, I write several dozens of video game reviews. I mostly play strategy games, turn-based RPGs, and quality FPS.

HW nároky pro Back 4 Blood PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-6600 3.3 GHz | AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz Intel Core i5-8400 2.8 GHz | AMD Ryzen 7 1800X 3.6 GHz
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti | AMD Radeon RX 570 NVIDIA GeForce GTX 970 | AMD Radeon RX 590
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0
Operační paměť 8 GB 12 GB
Pevný disk 40 GB 40 GB

• Zdroj: Steam (11. 10. 2021)

S jakým herním PC na Back 4 Blood?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

AlzaPC GameBox Core - i5 / A380 / 16GB RAM / 1TB SSD

Základní sestava:

AlzaPC GameBox Core - i5 / A380 / 16GB RAM / 1TB SSD

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

Optimální sestava:

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

Alza BattleBox Raphael R5 RX7800XT

Sestava pro náročné:

Alza BattleBox Raphael R5 RX7800XT

i Mohlo by vás zajímat

We care about your privacy

Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.

More information
I understand Detailed settings Reject everything
P-DC1-WEB18