Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Muzikálový Chorus od jednoho z tvůrců Dragon Age úspěšně zafinancován (NOVINKA)

Aktualizováno

Studio Summerfall v čele s bývalými zaměstnanci BioWare plánuje vydat své premiérové dílo, interaktivní muzikál Chorus, až v roce 2021. Tvůrci tak mají čas na hře usilovně pracovat a nedávno je dokázali skvěle motivovat i fanoušci. Již více než 5 000 z nich totiž vývojářům pomohlo splnit stanovený finanční cíl na crowdfundingovém portále fig.co a kampaň přitom ještě nekončí. Více v naší novince.

NovinkyOznámení

Chorus; screenshot: Grace

• Žánr: Interaktivní muzikál, adventura • Multiplayer: ? • Vývojář: Summerfall Studios • Vydavatel: ? • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (Q4 2021) • Čeština: ?


Části článku:


Chorus – Novinky

  1. (7. 11. 2019) Víc peněz, víc obsahu a možností zamilovat se
  2. HW nároky pro Chorus PC

Víc peněz, víc obsahu a možností zamilovat se

• Novinka: 7. 11. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Není pochyb o tom, že netradiční adventura od nově vzniklého studia Summerfall přinese do svého žánru adventur čerstvý vítr. V roli zpěvačky a zároveň múzy Grace budeme pátrat po vrazích její přítelkyně v moderním světě inspirovaném mytologií a prostřednictvím rozhovorů a (což je nejpodstatnější!) písní ovlivníme osud některých postav (obšírněji jsme se této herní mechanice věnovali v oznámení).

Navzdory (nebo spíš kvůli?) své originalitě měl Chorus problém najít vlastního vydavatele či peněžní prostředky pro další vývoj. Tvůrci se proto rozhodli poprosit o finanční pomoc hráčskou veřejnost. A vyplatilo se. Přesně pět dní před ukončením sbírky byla totiž dosažena plánovaná částka (600 000 dolarů) a jakékoli další příspěvky hru ještě více rozšíří – prostřednictvím tzv. „Stretch goals“.

Chorus; screenshot: Stretch Goals
V době psaní tohoto článku má Chorus na kontě již více než 620 tisíc dolarů, což znamená, že nás dělí přibližně 30 tisíc od prvního dodatečného cíle.

Pokud studio získá další peníze, bude schopné svůj interaktivní muzikál ještě více rozšířit a obohatit například o nové vztahy mezi postavami či písně. Přibudou takové romance mezi jednotlivými postavami. Na hře přece jen pracuje scénárista Dragon Age (které na romance nebylo skoupé), David Gaider, takže se nejen v této oblasti máme rozhodně na co těšit.

Skutečně lákavým je ale nejvyšší cíl – kompletní nadabování Chorus, které bychom si asi přáli všichni. Na hlasy herců se totiž můžeme těšit pouze v některých sekcích hry a většina dialogů probíhá prostřednictvím oken s textem. Jen připomínám, že protagonistům hlasy propůjčí Laura Bailey či Troy Baker, kteří nejsou na poli herního dabingu žádní nováčci.

Dosažení cílové částky oznámilo studio na svém oficiálním twitteru a přidalo také poděkování jeho členů.

Znamenalo by to však, že Summerfall Studios by pro svůj nový výtvor muselo nasbírat ještě více než 200 tisíc, což je poměrně dost. Jak jsme se ale měli možnost přesvědčit, lidí ochotných investovat do jedinečných, originálních her není rozhodně málo. Koneckonců, můžete se k nim připojit i vy. Kampaň končí už za pár dní, tak si pospěšte.

• Zdroje: Eurogamer, Rock Paper Shotgun, Gamespot, Only Single Player

Chorus – Oznámení

  1. Interaktivní píseň udává směr příběhu
  2. HW nároky pro Chorus PC

Interaktivní píseň udává směr příběhu

• Oznámení: 17. 10. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

V září tohoto roku byla oficiálně oznámena existence australského indie studia Summerfall Studios (založené údajně už v říjnu 2018), jehož spoluzakladatelem je i David Gaider. Právě jeho jméno je pravděpodobně povědomé fanouškům klasického RPG Baldur's Gate II nebo modernějších Dragon Age: Origins. Jako člen studia BioWare totiž nemalou částí přispěl k jejich vývoji (jako scenárista).

Chorus: An Adventure Musical Fig Trailer

Před pár dny světlo světa spatřil první trailer, ve kterém David Gaider spolu s druhým zakladatelem studia Liamem Eslerem (podílel se na vývoji Pillars of Eternity či Baldur's Gate) přibližují svou hru a vysvětlují, proč se vydali dosti netradiční cestou interaktivního muzikálu.

Poté, co byla představena oficiální videoukázka, se tvůrci trochu rozpovídali také o základních principech hry. V Chorus hráč sleduje osud zpěvačky Grace, neprávem obviněné z vraždy kamarádky, které umírající přítelkyně předala „dar písně“ (pravděpodobně půjde o schopnost ovlivnit budoucnost prostřednictvím zpěvu). Mladá umělkyně tak bude muset prokázat svou nevinu a odhalit skutečného vraha.

Děj ovlivníme díky zpěvu a jednotlivým písním, které v určitý čas umožní hráči zvolit si jeden z několika veršů, a tím pozměnit osud některých postav. Podle vývojářů se budeme navíc muset snažit neporušit tzv. „flow“ (plynulý, přirozený průběh) dané skladby.

Chorus; screenshot: sing Chorus; screenshot: grace band

Tvůrci se rozhodli příběh rozvíjet v moderním světě ovlivněném řeckou mytologií, naše hlavní hrdinka je tedy zároveň i múzou.

V roli Grace dáme řeč například s Apollónem či Persefoné, kteří to nemají v dnešním moderním světě dvakrát jednoduché, a hlavní hrdinka se pro řecké bohy stane příležitostí k jakémusi vykoupení či nadějí na změnu nelehké situace. V dialozích navíc budeme moci uplatnit jednu z vlastností Grace (moudrost, šarm, dobrodružnost), které opět určitým způsobem změní výsledek rozhovoru.

Chorus; screenshot: grace persefone Chorus; screenshot: apollo

V Chorus se kromě jiných můžeme těšit na hlas Laury Bailey (World of Warcraft, Street Fighter, Persona 4) a s projektem je spojován také Troy Baker (The Last of Us, BioShock Infinite, Uncharted 4). Ten však momentálně „pouze“ na pozici režiséra dabingu, je však možné, že hlas propůjčí i jedné z postav./p>

Podle slov Liama Esler se idea hry vydavatelům velmi zamlouvala, ale mnozí z nich měli respekt před novým žánrem, který se studio Summerfall Studios snaží na herní trh přinést. Samotní tvůrci do jejich prvotiny investovali vlastní finanční prostředky, ale zároveň žádají o pomoc hráče prostřednictvím crowdfoundingu (kolektivního financování) na portálu fig.co (v době psaní tohoto článku mělo Chorus „na účtu“ téměř čtvrtinu z cílové částky).

Chorus se zatím jeví jako velmi zajímavý projekt, který si určitě zaslouží vaši pozornost, zejména pokud máte rádi příběhové adventury. Premiéra studia Summerfall mi svým provedením připomíná hlavně akční interaktivní adventuru od studia Telltale Games s názvem The Wolf Among Us, i díky své noir atmosféře nebo orientací na určité nadpřirozeno. Vypadá to však tak, že výtvor australského studia poskytne spoustu originálních prvků, ve kterých se naplno projeví rukopis Gaidera a Eslera, přičemž nejzajímavějším z nich je právě možnost pozměnit děj zpěvem a výběrem částí písní

Chorus; screenshot: underworld

Grace si v rámci vyšetřování úmrtí své kamarádky možná udělá výlet i do podsvětí.

Po grafické stránce hra podle dostupných záběrů ukazuje, že méně je někdy více, a velmi mě potěšilo, že hudbu si vzal na starost Austin Wintory. V minulosti totiž kromě jiných spolupracoval také s tvůrci z Thatgamecompany, kteří nám přinesli indie adventury Flow a pouštní Journey.

• Zdroje: Polygon, GameIndustry, PC Gamer, Venturebeat

HW nároky pro Chorus PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor bude oznámeno bude oznámeno
Grafická karta bude oznámeno bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť bude oznámeno bude oznámeno
Pevný disk bude oznámeno bude oznámeno
i Mohlo by vás zajímat

Vydání interaktivního muzikálu Chorus je zatím naplánováno na druhou polovinu roku 2021 a tvůrci se chtějí zaměřit primárně na PC, vydání hry na ostatní platformy ale nevylučují. O novinkách vás budeme informovat.

P-DC1-WEB14