Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Conglomerate 451 (Mini RECENZE) – Značně stereotypní cyberpunk

Aktualizováno

Éra, během níž dominovali herní scéně zástupci série Might and Magic či Dungeon Master, je dnes už dávno minulostí. Někteří vývojáři se však přesto snaží tvořit podobně laděná díla, se kterými chtějí navázat na odkaz slavných značek. Tvůrci dungeon crawler RPG Conglomerate 451 k tomuto konceptu navíc přidávají tématiku cyberpunku, aktuálně značně proslavenou hrou Cyberpunk 2077. Zda to stačí k úspěchu, vám poví naše recenze.

Mini Recenze


• Žánr: RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: RuneHeads • Vydavatel: 1C Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC (20. února 2020) Homepage • Čeština: Ne


Obsah mini recenze Conglomerate 451

  1. Budoucnost je v Conglomerate 451 nebývale temná
  2. Stereotyp se dostaví možná až příliš brzy
  3. Conglomerate 451 je hrou s promarněným potenciálem
  4. Mini Recenze Conglomerate 451: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Conglomerate 451 PC

Budoucnost je v Conglomerate 451 nebývale temná

• Mini Recenze: 20. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman

Píše se rok 2099. Gigantické futuristické město Conglomerate se ocitá ve válce, která pohlcuje jednu jeho část za druhou. Primárním bojištěm je však sektor 451, v němž bojují o moc různé kriminální živly placené korporacemi, kterým jde jen o to, aby si získaly co největší vliv. Situace se nakonec stane natolik kritickou, že se vládní představitelé rozhodnou k nasazení speciální agentury, která se nebojí společností nepříliš schvalovaného klonování, díky čemuž si může dovolit nasazovat své lidi i do míst, jimž se ostatní širokým obloukem vyhýbají z obavy ze ztrát. Shodou okolností k tomuto uskupení patří i váš hrdina, jehož prvním úkolem je vést svůj tým do oblasti 756, kde leží teroristy napadená laboratoř, v jejichž útrobách se nachází smrtící virus, jenž nesmí být vypuštěn.

Conglomerate 451; screenshot: cover
Průchod ulicemi města má v Conglomerate 451 něco do sebe, škoda jen, že úkolové úrovně nejsou zpracovány lépe.

Počáteční akce se nakonec nevyvede úplně dle vašich představ, nadřízení jsou s vámi však spokojeni, a tak vás vysílají do genetické laboratoře, ve které si máte zformovat svůj nový tým tvořený prakticky jen různě specializovanými klony. Pokud počítáte s tím, že vám Conglomerate 451 hned ze startu nabídne komplexní tvorbu postavy, možná vás nyní trošku zklamu. Přestože hra samotná nabízí osm povolání, v úvodu vám budou nabídnuty pouze tři specializace, protože k vytvoření zástupců ostatních tříd potřebujete reputaci, kterou jinak než plněním zakázek nezískáte. Osobně se mi tento koncept jakožto hráči, jemuž k srdci přirostl Legends of Grimrock či série Might and Magic, moc nezamlouvá, chápu však, proč se tvůrci rozhodli kráčet touto cestou.

Stereotyp se dostaví možná až příliš brzy

V rámci hratelnosti má Conglomerate 451 hodně blízko k již zmíněnému Legends of Grimrock, nebo Might and Magic. Totožně jako ve zmíněných hrách se i zde touláte víceméně koridorovým světem, který vás občas vezme do otevřenějších prostor. Primární mise se však většinou odehrávají v jasně definovaných destinacích, jimiž se pohybujete a hledáte cíl, jenž je nutné eliminovat, nebo předměty potřebné ke zdárnému zakončení celé akce. Stereotyp se tu na scéně objevuje o něco dříve než v jiných titulech, což je způsobeno buď tím, že cyberpunk tématika není ve finále až tak zajímavá, nebo nedostatečnou schopností tvůrců vytvořit zajímavou škálu destinací. Osobně si myslím, že je problém spíše ve druhém bodu, protože existují futuristická díla držící si tempo po celou dobu hraní.

Conglomerate 451 – Hive (Gameplay)

Kdyby tvůrci pracovali s konceptem náhodně generovaných úrovní, zřejmě by dosáhli lepšího výsledku než s formátem, který je v Conglomerate 451 nyní.

Do jisté míry za rychle nastupující stereotyp jistě může také elementární koncept Conglomerate 451. Vaším cílem je totiž v této hře minimálně po dobu několika úvodních hodin škodit korporacím. Ty se tu i přes svůj vliv nezmohly na více než na jedno či dvě působiště, což v praxi znamená, že se na některá místa podíváte častěji, než je zdrávo, takže vás jejich průzkum velmi rychle omrzí. Je vcelku škoda, že se tvůrci nerozhodli pro komplexní systém náhodného generování map, jehož pomocí by se leccos vyřešilo. Celek v mých očích zachraňuje primárně dobře fungující soubojový systém spolu s detailním návrhem nepřátel, na nichž si vývojáři dali jistě hodně záležet. Špatná popravdě není ani tvorba postav, jen by mohla být propracovanější.

Conglomerate 451 je hrou s promarněným potenciálem

Když jsem uviděl Conglomerate 451 poprvé, byl jsem nadšen. Těšil jsem se totiž na to, že na konci vývoje dostanu do rukou řádný dungeon crawler, jehož autoři se poučí z chyb starších projektů, díky čemuž se jim nakonec povede stvořit aktuální, konkurenceschopný titul, k němuž se budu rád vracet. Finální verze jejich projektu je pro mě mírným zklamáním, namísto skutečně komplexního díla jsem dostal hru, které se úplně nedaří úspěšně bojovat se stereotypem, jenž začnete pociťovat kvůli absenci náhodně generovaných úrovní a nutnosti se do lokací vracet kvůli formování reputace, příliš brzy. Za určitou záchrannou páku lze považovat obstojné vytváření postav a plně fungující soubojový systém, stavící vám do cesty jednoho zajímavého nepřítele za druhým.

Conglomerate 451; gameplay: ochranka Conglomerate 451; gameplay: šašek Conglomerate 451; gameplay: terorista
Paleta nepřátel je v Conglomerate 451 relativně rozsáhlá, díky čemuž si souboje skutečně užijete.

• Zdroje: Vlastní

Mini Recenze Conglomerate 451: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 59 % Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
65 %
 Audiovizuální zpracování
60 %
 Znovuhratelnost
60 %
Conglomerate 451; mini recenze

Klady

  • Rozsáhlý počet možností, jak vylepšit členy svého týmu
  • Slušná škála nepřátel
  • Plynulý soubojový systém
  • Samotný koncept cyberpunku tu není navržen vůbec špatně

Zápory

  • Nutnost několikrát projít neměnnými úrovněmi
  • Vysoká míra stereotypu
  • Na počátku trošku omezenější tvorba družiny


Conglomerate 451 – Verdikt:

Conglomerate 451 je ucházející dungeon crawler RPG, ale postrádá schopnost hráče pohltit, jelikož mu schází hloubka, kterou naleznete třeba v Legends of Grimrock. Pokud vám tato skutečnost nevadí, nebo vyloženě toužíte si zahrát cyberpunk RPG, zkuste jej. V případě, že jste fanoušky propracovanějších úrovní a nenávidíte stereotyp, poohlédněte se jinde, protože zde se mu nevyhnete. Investici do Conglomerate 451 za sebe nedoporučuji, jelikož mi přijde, že jsou tu i zajímavější díla než tento kus.

HW nároky pro Conglomerate 451 PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows Vista SP1/7/8/10 Windows Vista SP1/7/8/10
Procesor Intel 2.5 Ghz Intel Core 2 Duo Processor Intel 3.5 Ghz Intel i5
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 500 series 1GB NVIDIA GeForce GTX 960 2 GB
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 6 GB 16 GB
Pevný disk 10 GB 10 GB

• Zdroj: store.steampowered.com (20. 2. 2020)

i Mohlo by vás zajímat
iPodívejte se na všechny články z herní sekce. Další novinky ze světa her, esportu a technologií naleznete na facebooku a instagramu Alza Gaming.

Conglomerate 451 vychází 20. února 2020 exkluzivně na PC.

WEB2