Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Bojovka Guilty Gear Strive předvedla své schopnosti v uzavřené betě (DOJMY Z HRANÍ)

• Autor: Štěpán Lenk

Studio Arc System Works se vrací na bojovkovou scénu a zaťatou pěstí si dělá další zářez na pažbě tohoto žánru. Po úspěšném (a podařeném) Dragon Ball FighterZ tentokrát oprašují sérii Guilty Gear, která sice v našich končinách není až tak proslulá, o to více by vás ale mohly zajímat naše dojmy z uzavřené bety chystaného pokračování nazvaného Guilty Gear -Strive-.

Guilty Gear -Strive-; screenshot: logo uzavřené bety

Alza Magazín

Guilty Gear -Strive- (hra)

Bojovku Guilty Gear -Strive- vyvíjí studio Arc System Works a vydává společnost Bandai Namco. Hra by měla dorazit koncem roku 2020 na PS4 bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Dojmy z hraní

Guilty Gear -Strive- navazuje na dlouholetou sérii

Přiznám se rovnou a bez mučení, že jsem o existenci série Guilty Gear ještě před několika dny vůbec nevěděl. A i když se jedná o dlouholetou značku bojovek (první díl vznikl už v roce 1998) oplývající slušnou řádkou pokračování, nemluvě o komiksových adaptacích a dokonce i rádiových inscenacích, nějakou záhadou se jí více než 2 dekády dařilo unikat mému videoherního radaru.

Do uzavřeného online beta testu Guilty Gear: Strive jsem tedy vstupoval prakticky nepolíben, z trailerů jsem pouze věděl, že se má jednat o bojovku s výrazným vizuálním stylem inspirovaným japonským anime, dynamickým soubojovým systémem a řízným rockovým soundtrackem. 

GUILTY GEAR -STRIVE- Trailer#3 - March 21st, 2020

Že nevíte, co je série Guilty Gear -Strive- vlastně zač? Z traileru si uděláte poměrně jasný obrázek.

O to více mne po spuštění a příchodu do lobby překvapila jednoduchá 2D grafika plná ostře řezaných pixelů, kde po moderním vyhlazeném 3D enginu, natož nějaké anime stylizaci, nebylo ani vidu, ani slechu. Velmi brzy jsem ale zjistil, že takto nezvykle je řešeno pouze lobby, kde jsem si v jednoduchém, ale poměrně bohatém editoru navrhnul svého herního avatara, a mohl se směle pustit do bojů.

V rámci online bety Guilty Gear -Strive- byl pochopitelně přístupný jen online režim, což znamenalo nutnost postavit se tváří v tváří živým hráčům. Přiznejme si, že u bojovky, kterou jste nikdy předtím nehráli, to není zrovna nejlepší výchozí situace, ale co se dalo dělat. 2D lobby byla plná dalších hráčů, které jsem mohl pozvednutím své zbraně vyzvat na souboj. A když konečně došlo k přijetí mé drzé pobídky na duel, hra se přepla do moderní grafiky a mohla začít lítá řež. 

Guilty Gear -Strive-; screenshot: lobby
Lobby online složky hry je zcela nečekaně zpracována v pixelové 2D grafice.

Nutno podotknout, že servery Guilty Gear -Strive- během testování neměly zrovna své nejlepší dny. Ostatní hráče se mi i přes úpornou snahu nedařilo vyzvat k zápasu, a když už na nějaký opravdu došlo, velmi často se ukončil předčasně kvůli problémům s připojením. Což nebyla ideální situace vzhledem k faktu, že beta byla přístupná jen ve třech několikahodinových intervalech.

Povedený soubojový systém a stylový vizuál

Bez okolků ale můžu prohlásit, že ačkoli jsem v sérii Guilty Gear naprostým nováčkem, zápolení s ostatními hráči jsem si i přes problémy s konektivitou užíval, hlavně díky podařenému soubojovému systému. K dispozici bylo na výběr ze sedmi hratelných postav (Sol, Ky, Chipp, Axl, Potemkin, May a Faust), ze kterých mi nejvíce k srdci přirostl bizarně vypadající Faust s papírovým pytlíkem přetaženým přes hlavu, jedním svítícím okem a obřím skalpelem. Ale i takový Ky Kiske se svým mečem a šokovými projektily se často vyhříval ve světle mé přízně. 

Souboje byly neúprosně rychlé a dynamické, oproti ostatním bojovkám typu Mortal Kombat mi zde ale papírově přišla o něco menší nabídka jednotlivých komb. Nejspíš to ale byl opravdu jen první dojem, v samotných zápasech už jsem žádný nedostatek úderů nepociťoval, ba naopak. Zkušenější hráči, kteří už evidentně měli se sérií Guilty Gear své zkušenosti, mi názorně vysvětlili, že i se zdánlivě menším repertoárem pohybů se dá odehrát velké divadlo (čti velká přesdržková). 

Guilty Gear -Strive-; screenshot: triple Guilty Gear -Strive-; screenshot: triple Guilty Gear -Strive-; screenshot: triple
Souboje jsou akční, efektní a hlasité. Nápis „SLASH” přes celou obrazovku oznamuje vítězství jednoho z bojovníků.

A ačkoli bych i v rámci bety ocenil alespoň nějaký zrychlený tutoriál, pokud jste nějakou bojovku ve svém životě už hráli, zorientujete se poměrně rychle. Bojová komba na mne působila poměrně jednoduše, jsem si ale skoro jistý, že se pod zdánlivou jednoduchostí skrývají hluboké mechaniky, do kterých jsem v omezeném čase bety neměl šanci zcela proniknout. 

Jako v každé bojovce, i zde mají všechny postavy své silné i slabé stránky – některá je rychlejší, jiná pomalejší, někdo útočí spíše z dálky, další se zase snaží držet svému nepříteli co nejblíž. Zkrátka takové klasické typy válečníků, Guilty Gear -Strive- ovšem jejich „klasičnost” úspěšně maskuje jejich vzhledem, zbraněmi, potažmo vizuálním stylem obecně.

Guilty Gear -Strive-; screenshot: Faust
Bizarně, až hororově vypadajícího Fausta jsem si velmi rychle oblíbil.

Hra je nadupaná adrenalinem až na půdu, během zápasů v pozadí burácí heavy metalová hudba a krásná kreslená grafika plná všemožných efektů tomu bojovému chaosu krásně sekunduje. Guilty Gear -Strive- se stejně jako předchozí hra (Dragon Ball FighterZ) studia Arc System Works silně inspiruje estetikou žánru anime, a opět to k bojovce sedí jako pěst na monokl. Prostě to všechno vypadá (a hraje se) parádně. 

Musím říci, že ačkoli jsem na začátku nevěděl, do čeho vlastně jdu, má krátkodobá zkušenost s Guilty Gear -Strive- mě příjemně navnadila a „nahypovala” na plnou verzi hry, která mi v nějakém příběhovém režimu doufejme blíže představí bizarní svět této herní série. Je trochu kuriózní, že během beta testu zaměřeného primárně na online složku hry byly největší problémy právě s připojením, ale od toho nakonec beta testy jsou. Doufejme tedy, že se tvůrcům do vydání podaří tyto neduhy odstranit. 

Kdy ovšem PS4 exkluzivita Guilty Gear -Strive- vyjde, to je zatím velkou neznámou. Oficiální zdroje uvádí „konec roku 2020”, což se přesně kryje s nástupem dlouho očekávané konzole PS5. Tvůrci by se tedy mohli ještě vytasit i s verzí pro „pětku“ a hráči by se tak u Guilty Gear -Strive- mohli rozloučit s žánrem bojovek na platformě PS4 opravdu ve velkém stylu. Osobně se na to velmi těším.

• Zdroje: Vlastní

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství sledujte také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

P-DC1-WEB13