• Autor: Ondřej Zeman
Zatímco velká část remasterů selhává na plné čáře, tvůrcům Halo: The Master Chief Collection se doposud vedlo vcelku dobře. Povedené bylo jak Halo: Combat Evolved Anniversary, tak i Halo: Reach, které patřilo mezi velmi příjemná překvapení. Před několika dny jsme si mohli zahrát Halo 2: Anniversary, jež je taktéž součástí této kolekce obsahující zástupce série Halo. Jak si v našich očích vede, vám řekne náš dnešní článek.
Halo 2: Anniversary (hra) | Halo: The Master Chief Collection (hra) | Halo (IP)
FPS Halo 2: Anniversary vychází jako součást Halo: The Master Chief Collection, kolekce remasterovaných her ze série Halo. Titul vyvíjí ve spolupráci s dalšími studii 343 Industries a vydává společnost Xbox Game Studios. Hra vychází 11. 11. 2014 na Xbox One a 13. 5. 2020 na PC bez české lokalizace a obsahuje multiplayer . | Homepage
Články: | Recenze – PC
V rámci příběhu Halo: Combat Evolved Anniversary dosáhlo lidstvo velkolepého vítězství, za které ovšem zaplatilo velmi krutou daň v podobě ztráty korábu Pillar of Autumn, jenž byl obětován ve jménu vyššího dobra. Pokud jste si však mysleli, že tímto krokem agresivní politika Covenantu skončí, počáteční minuty Halo 2: Anniversary vás hodně rychle vyvedou z omylu. Mimozemská rasa totiž zaútočí přímo během předávání medailí, kterého se vedle řady jiných aktérů předchozího dílu neúčastní nikdo jiný než legendární Master Chief ve své bojem obroušené zbroji. Jeho přítomnost prakticky celou akci zachrání, protože tenhle chlápek dokáže zvládnout jakýkoliv problém, jenž je před něj postaven, o čemž jsme se mohli v minulosti už mnohokrát přesvědčit.
Střetem na oslavě pro vás však celý konflikt nekončí, nýbrž pouze začíná. Covenant totiž nenapadne pouze na orbitě se pohybující lodě, ale také svět, který se nachází pod nimi, na což námořnictvo reaguje okamžitým výsadkem, ve kterém nechybí ani Master Chief. Celkově je před vás v Halo 2: Anniversary postavena slušná škála misí, v jejichž rámci se vydáte do ulic lidských měst, útrob nepřátelských vesmírných korábů, nebo na mimozemšťany ovládané světy, které budete prozkoumávat v kůži trošku nečekaných spojenců. Celková prezentace příběhu mě u této FPS velmi příjemně překvapila, jelikož jsem kvůli jeho stáří moc velké zázraky nečekal. Nakonec jsem dostal slušnou dějovou linku plnou zajímavých momentů a stabilně dávkované akce.
Umělá inteligence nepřátel v Halo 2: Anniversary patří opět mezi AI, za které se vývojáři nemusejí vůbec stydět, protože se její oddíly aktivně účastní boje, pokoušejí se protivníka obcházet a hlavně spolupracují, díky čemuž vám dokáží slušně zatopit. Podobně jako v případě Halo: Combat Evolved Anniversary a Halo: Reach se však moc nevyvedl návrh kolektivního mozku ovládajícího lidské jednotky, které působí vedle mimozemských vojáků vyloženě tupě. V průběhu hraní jsem měl s mými spolubojovníky řadu špatných zkušeností, z nichž se mi do paměti zřejmě nejvíce zafixovala pasáž s autem. Řízení dopravních prostředků spojencům znovu moc nejde, což mi má řidička dokázala tak, že celou dobu naší společné cesty jela pozpátku, čímž nás nejednou zabila.
Bojová zdatnost vašich věrných společníků bohužel není ničím, čím by se AI v Halo 2: Anniversary mohla chlubit. Naštěstí pro vás tvůrci zvládli hratelnost posunout na konkurenceschopnou úroveň, a tak si dokážete s většinou situací poradit sami bez toho, aby vás musel někdo doprovázet. Překvapivě vydařená je tentokrát také technická stránka, která se povedla vývojářům vyladit na jedničku, díky čemuž jede hra stabilně bez citelných propadů či pádů. Navíc se jim zadařilo také obstojně zpracovat zvuky zbraní, takže si můžete palbu vychutnat oproti předchozím dílům skutečně naplno. Pokud jde o grafický kabátec, tak ten je v Halo 2: Anniversary na slušné úrovni, dokázal bych si však představit, že by mohl být navržen o něco aktuálněji.
Tvorba remasterů je až překvapivě náročnou disciplínou, dá se na nich totiž zkazit překvapivě mnoho, což nám ukázala nejedna předělávka časem ohlodaných projektů. Vývojářům z 343 Industries se však prozatím daří odvádět až překvapivě kvalitní práci. Další část kolekce Halo: The Master Chief Collection je do jisté míry ještě povedenější než jeho předchůdci. Výraznější je jak po stránce hratelnosti, tak i vizuálu. Podobně jako její předchůdci ovšem doplácí na absenci snahy vypořádat se s umělou inteligencí spojenců, která mi byla kvůli své extrémní tuposti trnem v oku jak v Halo: Combat Evolved Anniversary, tak i Halo: Reach, kde byla jízda v dopravních prostředcích „nezapomenutelným“ zážitkem.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi hry.
• Zdroje: Vlastní
Halo: The Master Chief Collection nám přináší Halo 2: Anniversary ve skutečně dobré formě, takže pokud patříte mezi fanoušky tohoto dílu, či dokonce celé série, tenhle kousek by vám ve vaší herní knihovničce neměl za žádných okolností chybět. Avšak v případě, že fandíte modernějším FPS, raději se mu vyhněte, protože zřejmě neuspokojí vaše požadavky.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 | Windows 10 |
Procesor | Intel Core i3-550 / AMD Phenom II X4 960T | Intel Core i7-870 / AMD FX-4100 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTS 450 / AMD Radeon HD 6850 | NVIDIA GeForce GTX 560 TI / AMD Radeon R7 360 |
DirectX | – | – |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | 20 GB | 20 GB |
• Zdroj: systemrequirementslab.com/ (16. 5. 2020)
Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.