Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

King’s Bounty 2 (NOVINKA) se prezentací herního světa značně přiblíží současným akčním RPG

Aktualizováno

V průběhu minulého Gamescomu představené tahové RPG King's Bounty 2 většinu fanoušků kultovní série Heroes of Might and Magic hned nadchlo, protože jeho předchůdci k ní měli proklatě blízko. Aktuálně se však začíná čím dál tím více ukazovat, že novinka se bude od těch, v jejichž odkazu má podle hráčů pokračovat, v mnohém lišit. S jakými inovacemi přesně přijde a jak budou vypadat bitvy, vám řekneme v naší novince.

NovinkyOznámení

King's Bounty 2; screenshot: lučišníci

• Žánr: Tahové RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: 1C Entertainment • Vydavatel: 1C Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2020) • Čeština: Ne


Části článku:


King's Bounty 2 – Novinky

  1. (7. 2. 2020) S nekonečnými zástupy věrných v King's Bounty 2 nepočítejte
  2. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

S nekonečnými zástupy věrných v King's Bounty 2 nepočítejte

• Novinka: 7. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman

Vzhledem k tomu, že se nejedná o úplně aktuální sérii, rozhodli se vývojáři z 1C Entertainment King's Bounty 2 světu prezentovat podobně jako ostatní tvůrci her skrze videa, jimiž nás provázejí. Startovním dílem s číslovkou jedna je počin zaměřený primárně na tři elementární pilíře King's Bounty 2: průzkum herního světa, vývoj hrdiny a  samozřejmě soubojový systém, jehož kvalita ve finále definuje úspěch každého tahového RPG. Prvním bodem, na němž tato hra stojí, je objevování herního světa, který má být řádně naplněn, takže se při jeho průchodu rozhodně nudit nebudete. Navíc tentokrát nemáme být limitováni hranicemi či cestou, po které je nutno putovat.

King's Bounty 2 – Dev Diary #1: Introduction

První vývojářský deníček k King's Bounty 2 se nese na vlně inovací vzbuzujících v hráči nemalá očekávání.

Hodně velkou roli ve volnosti má podle slov vývojářů sehrát nový koncept prezentace herního světa, v němž kamera snímá hlavního hrdinu podobně jako ve Witcher 3: The Wild Hunt nebo jiných akčních RPG. Herním univerzem se tím pádem můžete jen tak procházet, naslouchat dialogům jeho obyvatel, řešit hádanky a plnit úkoly. Ty se svým návrhem nemají moc lišit od toho, co známe z klasických RPG, takže lze počítat s tím, že na nás budou čekat náročné volby, jež určitým způsobem ovlivní směr, kterým se bude ubírat cesta hlavního hrdiny. Primární protagonista sám o sobě má být formován hned od samého začátku hry, umožněno mu bude zaměřit se na jednu ze čtyř specializací, definující jeho bojové schopnosti, i přístup k obyvatelům království, po němž se budete pohybovat.

Zacílit lze hlavního hrdinu King's Bounty 2 na sílu, vědění, anarchii nebo řád. Každý ze směrů by měl hráči otevírat nové dialogové možnosti a způsoby, jak řešit vzniklé situace. Když kupříkladu hráč se slušnou úrovní síly a anarchie potká skupinu banditů, zřejmě se s nimi bude schopen domluvit na kompromisu. Jakmile jim však zkříží cestu šampion s velkým důrazem na vědění a řád, s vysokou pravděpodobností dojde k boji, protože přesvědčení takové postavy jí prostě neumožní ignorovat bezpráví, a tak eliminuje rabiáty už jen z principu. Za sebe musím říct, že se mi tato myšlenka skutečně líbí, moc ovšem nevěřím tomu, že se tvůrcům podaří z King's Bounty 2 opravdu udělat tak komplexní dílo, jehož každý průchod bude jedinečnou záležitostí.

King's Bounty 2; screenshot: hrdina
Minimálně podle informací prezentovaných ve videu si budeme moci zvolit jednu ze čtyř cest, po nichž se následně v King's Bounty 2 vydáme.

Úpravou neprošel v průběhu vývoje nového projektu jen herní svět a jeho prezentace. Inovace mají postihnout také fungování některých starých mechanizmů. Původní koncept jednotek prezentovaný v prvních King's Bounty kupříkladu pracoval s myšlenkou, s níž přišla série Heroes of Might and Magic. Charismatický rek mohl mít v armádě díky tomu klidně tisíce válečníků, jež v poli zastupovala jediná postava. King's Bounty 2 se v tomto ohledu bude od svých předchůdců lišit, namísto nekonečného zástupu ukrytého v útrobách jednoho šampiona tu dostaneme jasně limitované oddíly bojovníků, takže kupříkladu k praporu lučištníků více než dvanáct střelců nenatěsnáte. Stejně tak ani počet extrémně silných rytířů nebo jiných efektivních specialistů v jedné četě nepřekročí číslovku dva.

Vývojáři se k tomuto kroku rozhodli z relativně prostého důvodu. Nelíbilo se jim, že hráči procházeli celou hru s jen pár vyvolenými, a tak přišli s alternativou. Ta má přinutit vůdce družiny měnit její sestavu v závislosti na dostupných jednotkách a situaci, do níž se dostane tak, aby se z ní byl schopen bez větších obtíží dostat. Osobně tuto změnu vítám, protože bylo už třeba odklonit se od konceptu Heroes of Might and Magic, který byl využit primárně kvůli přítomnosti různých limitů. Stejně tak jsem nadšen z toho, že se tvůrci King's Bounty 2 odhodlali k upuštění od původního náhodného výběru map. Namísto něj nám má být nabídnut systém, který udělá z lokace, v níž se aktuálně nacházíte, bojiště pracující s předměty a objekty, jež bylo možné spatřit před bitvou.

King's Bounty 2; screenshot: výhoda
Pokud budete chtít v King's Bounty 2 zvítězit bez větších ztrát, vždy budete muset maximálně využít možnosti terénu.

Škála bitevních polí má být díky této inovaci mnohem pestřejší než v minulosti. Bitvu navíc budete rozhodovat rovnou ve třech rozměrech, takže pokud se stane vaším cílem přežití družiny, nezbude vám nic jiného než se naučit užívat terén, předměty nacházející se na bojišti a řadu dalších aspektů, jež přikloní misky vah na vaši stranu. Podobně jako v případě úpravy konceptu jednotek považuji i tento krok za pozitivní, protože jednoduchá bojiště už jsou dávno věcí, která nemá v typu her, k nimž King's Bounty 2 patří, co pohledávat. Celkově vypadá King's Bounty 2 v záběrech z vývojářského deníčku hodně ambiciózně, snad se během vývoje nic výrazně nezmění a nakonec dostaneme v průběhu tohoto roku na PC, Xbox One a PS4 to, co je nám aktuálně slibováno.

• Zdroje: Tisková zpráva

King's Bounty 2 – Oznámení

  1. Lidé se v King's Bounty 2 opět budou muset postavit zlu
  2. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

Lidé se v King's Bounty 2 opět budou muset postavit zlu

• Oznámení: 16. 8. 2019 • Autor:Ondřej Zeman

Zatímco konkurenční série cílily jak na zážitek pro jednotlivce, tak i na hru pro více hráčů, značka King's Bounty odjakživa kladla velký důraz na to, aby člověk řádně užil příběh, který mu byl prezentován. Nikdy proto nedisponovala oblíbeným multiplayerem, namísto něj však svým fanouškům servírovala příběhy, jež jí mohlo závidět nejedno RPG. V King's Bounty 2 chtějí 1C Entertainment navázat na tradiční koncept, takže ani tentokrát si ho proti nikomu nezahrajete. Nabídnut vám ale bude na reálie bohatý herní svět mixující středověk s temně laděným fantasy univerzem, jehož obyvatelé se nebudou s do zbroje zakutými rytíři nějak zvlášť párat.

King's Bounty 2 – odhalení (trailer)

Herní svět King's Bounty 2 bude plný života, což má být dle 1C Entertainment jedním z primárních kladů celku.

Příběh King's Bounty 2 má být zacílen na události v království Antara, které je podobně jako Lordaeron z Warcraft 3 postiženo tajemnou chorobou, která se rychle šíří a mění vše, čeho se dotkne, v neživá monstra bloudící bezcílně po krajině a napadající vše živé. Ti, kteří přežijí, se pokoušejí stáhnout do říše Nostria, jež se stává symbolem naděje, s jehož pomocí se podle některých dá nákaza porazit. Podle vývojářů bychom se měli v herním světě setkat s řadou náročných voleb, jež nakonec rozhodnou o osudu nakažených, i impérií, jež obývají. Teoreticky je možné, že se z hlavního protagonisty stane Arthas Menethil 2, jen s tím rozdílem, že nad ním budeme mít větší kontrolu, díky čemuž bude možné zabránit hrůzám, jež napáchal ve Stratholmu.

Celkem nám má být v hlavní příběhové lince King's Bounty 2 nabídnuto několik protagonistů disponujících unikátními příběhovými linkami a rozsáhlou škálou specifických úkolů. Z aktuálně prezentovaných záběrů lze soudit, že v trojlístku nalezneme statečného rytíře Arthase Menethila 2, který bude aktivně bojovat proti zlu, jež bude pohlcovat jeho zemi. Druhým aktérem se zřejmě stane mág, hledající lék, na jehož vyprávění naváže ženská hrdinka. Přesné informace o tom, kdo bude tvořit škálu šampionů bojujících za záchranu Antary a Nostrie však prozatím nejsou známy, takže se po této stránce jedná o čisté spekulace. Jisté ale je, že herní svět King's Bounty 2 budeme zkoumat z pohledu třetí osoby, což osobně považuji za velký posun vpřed.

King's Bounty 2; screenshot: vojsko

V King's Bounty 2 se budou na bojišti střetávat rozsáhlé armády, které nebudou vždy tvořeny jen pěchotou a jízdou.

Jakmile dojde na boj, kamera se přepne z TP do tradičního strategického režimu známého z většiny tahových strategií. Totožně jako u konkurenčních projektů má i v King's Bounty 2 hrát velkou roli terén na kterém budete bojovat, takže si bude podle slov vývojářů z 1C Entertainment vždy dobré bojiště před začátkem bitvy obhlédnout. Rozhodně prý nemůžeme počítat s plochými bitevními poli bez různých překážek a aspektů určitým způsobem definujících bojiště. Když se vaši střelci například dostanou na přilehlý kopec, zvýší se jim dostřel a šance na to, že svůj cíl zasáhnou. Projektily konkurence naopak nebudou disponovat takovým doletem, takže dokud se dostatečně nepřiblíží, budou její lučištníci bez šance.

Vzhledem k tomu, že nám King's Bounty 2 nabídne tři unikátní hrdiny, můžeme se těšit na specifický systém vývoje jednotlivých postav definovaný především volbami a rozhodnutími, jež učiníme. K dispozici by nám měla být dána cesta síly, řádu, umění a anarchie. To, jakým směrem se vydáme, neurčí jen dovednosti našeho vyvoleného, ale také sestavu družiny, s níž potáhne do pole. Každá družina se dle 1C Entertainment má skládat z osobitých členů, kteří budou neustále pracovat na budování vzájemných vztahů. Počítat je prý možné s lidmi, trolly, elfy a řadou dalších magických tvorů, kteří budou bojovat za vaši věc.

King's Bounty 2; screenshot: město

Podobně jako v jiných RPG se i v King's Bounty 2 budete moci projet městskými ulicemi.

V aktuálně představeném traileru vypadá King's Bounty 2 skutečně hodně lákavě. Jakožto velkému fandovy tahových strategií se mi zamlouvá hlavně to, že se vývojáři tentokrát rozhodli vydat po temnější stezce, díky čemuž jejich hra připomíná třeba osobitou tahovku Legends of Eisenwald. Počítat s King's Bounty 2 můžeme v průběhu příštího roku na PC, Xbox One a PS4. Přesné datum však aktuálně oznámeno nebylo, předobjednatelé se ale mohou v následujících měsících těšit na uzavřenou betu.

• Zdroje: YouTube (1C Entertainment), Tisková zpráva

HW nároky pro King's Bounty 2 PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor bude oznámeno bude oznámeno
Grafická karta bude oznámeno bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť bude oznámeno bude oznámeno
Pevný disk bude oznámeno bude oznámeno
i Mohlo by vás zajímat

King's Bounty 2 vychází v průběhu roku 2020 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.

P-DC1-WEB12