Obnovit stránku

King's Bounty 2 (RECENZE) – Máme tu nástupce Heroes of Might and Magic?

• Autor: Ondřej Zeman

Pokračování slavné série King's Bounty je po letech čekání konečně tu. Jak se King's Bounty 2 nakonec vyvedl, co přináší v rámci voleb, jakou transformací prošla bitevní pole a mnohem více naleznete v naší recenzi.

Recenze PCDojmy z hraní

King's Bounty 2; wallpaper: cover

zdroj: 1C Entertainment

Části článku:


King's Bounty 2 (RECENZE PC) – Obsah článku

  1. Příběh King's Bounty 2 z vás udělá vyvoleného
  2. Vaše vlastní zvídavost vám tu umožní vyhnout se prolévání krve
  3. Klasické střety jsou tu zpracovány přijatelně
  4. Válku je třeba v King's Bounty 2 aktivně financovat
  5. Je King's Bounty 2 nástupcem Heroes of Might and Magic?
  6. Recenze King's Bounty 2: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

Příběh King's Bounty 2 z vás udělá vyvoleného


Magický svět Nostria se začal pomalu měnit v místo plné hrůz. Ne, že by za transformaci mohla pouze monstra, jenže jak už to tak bývá, stala se nejvýraznějším problémem zcela zastiňujícím korupci a vyloženě špatné vládnutí vyšších vrstev. Pomyslnou třešničkou na dortu se stala vražda krále, z níž byl obviněn vámi vybraný protagonista (či protagonistka). Možností, jak odstartovat kariéru hrdiny, není v King's Bounty 2 mnoho. Za dobrodružstvím se můžete vydat buď v kůži statečného válečníka, udatné paladinky nebo prohnané kouzelnice.

King's Bounty 2; gameplay: artefakt

zdroj: vlastní

Ne všechny předměty vašeho hrdinu posílí. Některé věci si vedle bonusů přinášejí také určitou formu penalizace, jíž je třeba zvážit.

Každá z postav se zaměřuje na trošku jiný bojový styl. Paladinka Elisa je spíše podporou a vůdkyní než vyloženou bojovnicí. Magii ovládající Katharine taktéž na přímé údery nesází, avšak namísto nich disponuje nadáním v magických uměních, takže se více než do plátové zbroje vyplatí navléct jí do ladného hávu a do rukou dát magickou hůl namísto meče. Ten se hodí spíše válečníkovi, protože má vliv na efektivitu jeho věrných. Předměty upravující statistiky vašeho hrdiny a jeho věrných tu získáte primárně tak, že se naplno pustíte do plnění úkolů a činění nesnadných voleb.

Vaše vlastní zvídavost vám tu umožní vyhnout se prolévání krve


V King's Bounty 2 v podstatě neustále činíte nesnadná rozhodnutí, jež mají vliv nejen na podobu cesty, po níž se bude ubírat primární dějová linka, ale také na chod celého světa. Do jisté míry by se dalo říct, že je jedno úzce propojeno s druhým. Čím více se tedy zapojíte do dění, tím větší je šance, že narazíte na prvek, který následně bude formovat vývoj jiného úkolu. V rámci plnění jedné z hlavních zakázek máte kupříkladu před sebou bandu lupičů, jež je nutné kvůli bezpečnému průchodu eliminovat. Vzhledem k tomu, že se však nacházejí na dobře chráněné pozici, není to úplně nejlehčí zadání, s nímž se budete trápit skutečně hodně dlouho, protože přechody přes most jsou smrtící pastí.

King's Bounty II - Order vs Anarchy

zdroj: vlastní

Počáteční minuty před vás moc velké výzvy nepostaví, časem se však budete nuceni vypořádat s tužšími nepřáteli.

Sám jsem se u této zakázky slušně zapotil, než jsem začal více vnímat svět a promluvil si s nedaleko stojící dvojicí, která na první pohled působila skutečně nenápadně. Jenže právě šedivé duo bylo klíčem k tomu, jak se skrze bandu pobudů dostat bez toho, abych kvůli velké palebné síle nepřátel dočista nevykrvácel. Když jsem s nimi zavedl řeč, vypadlo z nich, že mají s bandity nevyřízené účty a k dispozici spojence schopné vyřešit můj problém, nebo mi s ním minimálně značně pomoci. Podobných situací je v King's Bounty 2 samozřejmě více, je tím pádem dobré mít oči stále otevřené.

Pochválit je nutné tvůrce též za samotný formát, jakým jsou zpracovány vedlejší zakázky, jež vám téměř vždy nabízí rovnou dvě možnosti, jak je zakončit. Opět tu však platí, že čím bystřejší budete, tím více alternativ budete schopni využít. Při průzkumu kobek jsem kupříkladu narazil na zakletého mága. Postupem času jsem se dostal do míst, kde jsem měl na výběr mezi bojem a vařením. Díky své předchozí touze objevovat jsem naštěstí mohl situaci vyřešit druhým nabízeným, protože souboj, který přede mně King's Bounty 2 postavilo, byl prostě nad mé síly. Celkově jsem narazil minimálně na desítku kvalitních úkolů. Velkou výhodou dle mého je tu skutečnost, že vaše rozhodnutí nemají vliv pouze na obyvatele tohoto vesmíru, ale také na vás.

King's Bounty 2; gameplay: věž

zdroj: vlastní

Při putování herním světem narazíte na řadu zajímavých míst. Škoda, že zpracování jednotlivců vyloženě nezasazených do příběhu není trošku lepši, protože pak by byl průchod mapou živější.

V podstatě každý úkol, který dokončíte, vám nabídne nějaké možnosti, jak jej završit. Vaše volba vám následně dá bodíky prezentující určitým způsobem vámi zastávané hodnoty. Za předpokladu, že se zaměříte na morálku a vyznávání dobra, hra vás odmění tak, že se z vás stanou vynikající vůdci schopní ve svém vojsku mít větší mix a lepší jednotky než jiní. Jestliže naopak po většinu času budete volit spíše za pomoci rozumu než podle svého morálního kompasu, můžete se těšit na to, že se z vašeho hrdiny stane smrtící mág, kterému nedělá problém užívat knihu kouzel i dvakrát za kolo bez jakéhokoliv postihu. Osobně nevím, zda je to ideální forma vývoje, protože mi to připadá dosti limitující, ale do jisté míry má určitý smysl. Možná bych ale uvítal více volnosti a možných alternativ.

Klasické střety jsou tu zpracovány přijatelně


King's Bounty 2 je i přes přítomnost pestré škály voleb a rozhodnutí primárně tahovým RPG, takže se bitvám po většinu času nevyhnete, ani kdybyste chtěli sebevíc. Při hraní preview verze mi přišlo, že se ze střetů stane něco vyloženě vás nutící k určitým taktickým rozhodnutím. Nakonec tomu tak naštěstí není. Míst tlačících vás po vzoru logických hádanek do dělání specifických tahů tu naštěstí není mnoho, což je jedině dobře, jelikož nikdy není dobře, když vás taktické RPG do něčeho nutí. Menší bitvu jasně formující prostor tu najdete primárně u šarvátek spojených s příběhem. U těch ostatních se můžete těšit na o kapku rozlehlejší kolbiště s řadou alternativ.

King's Bounty II - Order vs Trolls

zdroj: vlastní

Některé úkoly jsou v King's Bounty 2 propojeny, díky čemuž si jejich absolvování můžete zjednodušit.

Prostředí normálních bitev v King's Bounty 2 odpovídá místu, kde začnou. Při odstartování šarvátky na čerstvě sklizeném políčku se například octnete na rovince vyplněné stohy sena sloužícími jako ideální krytí před projektily všeho druhu. Pokud naopak střet rozjedete v bažinách, je nutné se připravit na to, že protivník využije přírodní vyvýšené pozice a krytí k tomu, aby vám zatopil. Za zajímavé popravdě považuji to, že startovní pozice není definována náhodně, ale podle toho, ze které strany přijdete, takže za jistých okolností započnete bitvu z výhodnějšího bodu, zatímco za jiných se z vašich mužů stanou chodící terče.

Následný vývoj bitvy je pak už na vás. Její průběh máte možnost ovlivnit za pomoci svých taktických schopností, speciálních dovedností vašich věrných a knihy kouzel. První prvek asi není třeba příliš popisovat, prostě čím efektivněji s jednotkami pracujete, tím lepší výsledek nakonec dostanete. Druhý aspekt však už za detailnější pohled stojí. Každý z válečníků, které pošlete na bojiště, má několik pasivních a minimálně jednu aktivní schopnost. Vojáci se štítem představují profíky odolné vůči střelám, navíc mají silný úder, zatímco nemrtví lučištníci disponují šípy napuštěnými pomalu působícím jedem. Samotné složení týmu je v podstatě na vás, frakce se však mezi sebou nemají rády, což je třeba při sestavování armády brát alespoň trochu v potaz.

King's Bounty 2; gameplay: drak

zdroj: vlastní

Některé souboje vyřešíte pouze jednou cestou, protože se jedná o příběhové střety postavené na určitých tazích.

Válku je třeba v King's Bounty 2 aktivně financovat


Průběh bojů se jen málokdy obejde bez ztrát, velet však nebudete zástupům jako v jiných hrách. Celkem dostanete pět míst, která můžete zaplnit válečníky, jejichž oddíl je vždy složený pouze z několika mužů. Pokud při boji část skupiny zemře, lze ji po střetu doplnit přímo na místě za pomoci léčení. Horší to je s jednotkou, která byla vymlácena do posledního muže. O tu přijdete a jediný způsob, jak ji znovu získat, je zajít k žoldákovi dané frakce a koupit ji od něj za nemalé finanční prostředky. Naštěstí pro vás se King's Bounty 2 odehrává v otevřeném světě plném zdrojů, takže o penízky není vyloženě nouze.

Vynakládat je ale nebudete pouze k náboru nových válečníků, doplňování a vytváření záloh. Kromě verbířů tu najdete také klasické obchodníky ochotné vám za dostatečně vysokou sumu prodat vše, co mají na krámě, lze se u nich tím pádem relativně slušně vyzbrojit, a především dokoupit věci se zajímavými statistikami. Jejich měšce jsou doslova bezedné, takže nemají problém si od vás koupit vše, co na svých cestách najdete, včetně harampádí, které naštěstí lze střelit kupčíkovi rychlým zmáčknutím tlačítka. Užívat je půjde též na přenastavení vašeho dovednostního stromu, jehož podoba vám časem může vzhledem k vašemu zaměření přestat vyhovovat.

King's Bounty II - Order vs Death

zdroj: vlastní

Ne všichni obyvatelé světa King's Bounty 2 vás za pomoc odmění. Nemrtví kupříkladu nejsou moc přátelští.

Formování samotné není v King's Bounty 2 zpracováno nikterak komplexně. Máte zde čtyři směry s několika zaměřeními, do nichž máte možnost investovat své dovednostní body. Na své si přijdou milovníci magie, vedení, válečnictví a pokoutných praktik. Nové možnosti v rámci vývoje si tu otevíráte primárně skrze správně činěné volby. Je tím pádem dobré nad svými rozhodnutími řádně přemýšlet a činit je tak, abyste mohli ve vámi preferovaném směru co nejdříve pokračovat ve vývoji. Ve výsledku jsem ale očekával něco propracovanějšího, tak snad příště.

Je King's Bounty 2 nástupcem Heroes of Might and Magic?


King's Bounty 2 má své kvality. Žádný z jeho prvků však není zpracován natolik dobře, aby jej bylo možné považovat za něco revolučního, či zásadně zábavného. Máme tu slušně navržené souboje, pestrou škálu jednotek a relativně velký herní svět, který je vyplněn obstojným množstvím středně zajímavých úkolů. Ty sice nejsou nikterak kreativní, ale dopad voleb během nich učiněných má jisté kouzlo, a především formují vaši postavu. Vývoj samotný bych si po zkušenostech z RPG nebo Heroes of Might and Magic dokázal představit komplexnější. Prostě a jednoduše bych se nebránil více směrům, jimiž bych mohl mého šampiona zaměřit. Stejně tak tu trošku postrádám přítomnost editoru hrdiny, to je však ve výsledku detail.

• Zdroje: Vlastní


King's Bounty 2 (RECENZE)


Závěrečné hodnocení

King's Bounty 2 je tahové RPG, které vyvíjí a vydává 1C Entertainment. Hra vychází 24. srpna 2021 na PC, Xbox One, PS4 a Switch.

Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Kopii pro recenzi poskytla distributorská společnost Cenega.

        Hodnocení7/10 DOBRÁ
Verdikt:

King's Bounty 2 je díky otevřenějšímu světu zajímavým mixem mezi tradičním RPG a tahovou strategií. Nejedná se však o titul, který by byl v rámci žánru něčím revolučním. Prostě další z řady nadprůměrných tahovek s pár zajímavými nápady, ale nic víc. Pokud vyhlížíte nový Heroes of Might and Magic, raději počkejte na Songs of Conquest.

King's Bounty 2; recenze

Klady

  • Slušně navržené souboje
  • Pestrá škála jednotek
  • Rozsáhlý herní svět
  • Relativně zajímavé úkoly formující cestu vaší postavy

Zápory

  • Omezený vývoj hrdinů
  • Některá bojiště vám nedají moc možností
  • Absence výrazných inovací dělající z tohoto kusu něco reálně zapamatovatelného
Alza Magazín, banner, slim 2020

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

King's Bounty 2 (DOJMY Z HRANÍ PC) – Obsah článku

  1. Dopady vašich voleb v King's Bounty II pocítíte ihned
  2. Partu je nutné skládat s rozumem
  3. Co bojiště, to rébus
  4. Preview King's Bounty II bylo slušnou předehrou před hlavním chodem
  5. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

Dopady vašich voleb v King's Bounty II pocítíte ihned


Upřímně nevím proč, ale hodně dlouho jsem pracoval s myšlenkou, že si hlavního protagonistu King's Bounty II budu moci zformovat od píky sám, nebo se minimálně na jeho počátečním utváření půjde aktivně podílet. Nakonec to však vypadá, že hráč dostane k dispozici trojici jasně nastavených postav s jedinečným příběhem a schopnostmi, které bude utvářet skutečně jen sporadicky. Ne, že by mi to vadilo, avšak větší porci svobody bych se zřejmě nebránil. První možností je válečník Aivar, který má být ideální startovní volbou pro začátečníky díky své přístupnosti. Druhá alternativa se orientuje na magii, zatímco třetí představuje něco mezi těmito dvěma směry, což z ní v podstatě dělá nejnáročnější volbu, nebo minimálně v průběhu hraní mi to tak přišlo.

King's Bounty 2; screenshot: monstrum

Některé jednotky jsou silné sami o sobě, takže nepotřebují žádné společníky.

zdroj: 1C Entertainment

Nejvíce času při hraní preview verze King's Bounty II jsem nakonec věnoval kouzelnici, která mi přišla v rámci mého klasického herního stylu asi jako nejlepší volba. Škála kouzel, s nimiž bylo možné pracovat, mi přišla obstojná, samozřejmě bych si dokázal představit více startovních zaříkadel, ale v tomto ohledu možná zazáří finální verze. Jen málokdo chce přeci jen ukázat všechny své karty ještě před vydáním. Už nyní však musím říci, že se mi líbí formování dovednostního stromu, na nějž nemá vliv pouze to, jak pracujete s dovednostními body, ale především to, jaké činíte v rámci své herní cesty rozhodnutí.

Ne, že by „dělání voleb“ bylo po stránce dialogů nějak převratné, vlastně naopak. S postavami moc košaté rozhovory nepovedete. Dialogy tu samozřejmě jsou, ale zasahovat do nich moc nelze. Prim proto následně hrají vaše činy. Jedna zabitá zombie přeci jen paladinům řekne více než tisíc líbivých slov pronesených o tom, jak chcete nemrtvé hubit, zatímco reálně s nimi budete v rámci možností kooperovat. Hráč vlastně má díky tomu možnost vidět vždy přímý dopad toho, co si vybral, což je v rozsáhlém světě, ve kterém se King's Bounty II odehrává, ideální volbou, protože vzhledem ke stabilní zásobě soubojů stejně není úplně jednoduché udržet v hlavě vývoj všech dějových linek.

King's Bounty 2; screenshot: orli

Řada map hodně nahrává leteckým jednotkám, které nejsou zatíženy nástrahami terénu.

zdroj: 1C Entertainment

Partu je nutné skládat s rozumem


Během preview ukázky King's Bounty II jsem se měl možnost podívat do dvou slušně zpracovaných lokací. První sněhem zavátá mapa byla tradičním výukovým prostorem, úkoly v něm však byly nadmíru zajímavé. Jakmile jsem jej ovšem opustil, velmi rychle jsem na zimní destinaci i s jejími zakázkami zapomněl, protože jsem dostal otevřenější lokaci se vším, co to obnáší – tedy haldu více i méně propracovaných kontraktů a bezpočet míst k prozkoumání. Zatímco v minulosti byl průzkum dosti omezenou záležitostí, zde je prohledávání míst celkem zásadní především kvůli tomu, že předměty, jež nacházíte, následně házíte na svou postavu nebo prodáváte překupníkům. Se získanými penězi poté aktivně pracujete.

Zakoupit je za ně možné novou výbavu, ale též válečníky všech frakcí. Všem totiž imponuje zvuk cinkajícího zlata, pro něž jsou ochotni se k vám přidat. Nečekejte však, že byste mohli verbovat bez hranic jako v minulosti. Každá jednotka má omezený limit naverbovaných, který se u některých válečníků navyšuje s tím, jak vaše postava postupuje na vyšší úrovně. Zpočátku budete disponovat pouze hrstkou mužů, zatímco za pár hodin už máte vcelku slušnou družinu, jejíž složení je čistě jen na vás. Lze v ní mít bojovníky s kopími, bandity, golemy, nemrtvé nebo divoká zvířata.

King's Bounty 2; screenshot: troll

Do party lze naverbovat různá monstra. Celku to však nemusí neprospět.

zdroj: 1C Entertainment

Volnost v rámci formování družiny však není bezmezná. I když si můžete složit partu obsahující zombie, lučištníky, elementály a medvědy, její fungování nebude z nejefektivnějších. Členové jednotlivých frakcí k sobě totiž pociťují jistou averzi zvyšující se tím, jak moc různorodý je jejich tým. Ideální je proto válečníky příliš nemixovat a stvořit set obsahující pouze zástupce jedné, maximálně dvou frakcí, čímž se vyhnete výrazným penalizacím morálky způsobených tím, že cpete nemrtvé k živým, zvířátka ke golemům a tak podobně. Dopad kombinování pravděpodobně půjde rapidně zredukovat skrze vývoj, který tradičně vyřeší leccos.

Co bojiště, to rébus


Jestliže bylo něco prezentováno jako vyloženě silný prvek King's Bounty II, řekl bych, že se jednalo o formát, jakým jsou v tomto titulu zpracovaná bitevní pole. Fungují totiž na větší práci s mapou samotnou, takže namísto náhodně vygenerovaného bojiště vždy dostáváte jedinečnou lokaci. Rozsah těchto míst však není nikterak závratný. Vlastně jsou relativně malá, takže manévrovací prostor je ve finále ještě menší než v tradičních zástupcích tohoto žánru, jemuž byl často právě nedostatečný rozsah vytýkán. Tvůrci si tu relativně aktivně hrají s terénem. V prostorech, kde jsem mohl bojovat, však nemáte moc pocit toho, že by se vám snažili dát co nejvíce možností, jak se s danými situacemi vypořádat.

Prostě před sebou máte ve velkém množství případů určitý klíč, který je nutné pro úspěch aplikovat, a pokud se rozhodnete vsadit na jiné karty, nedopadne to moc dobře, protože každé bojiště je určitým rébusem. Ten vás vlastně nutí dělat postupně jednotlivé kroky. Když si kupříkladu na jedné mapě hned ze startu špatně rozestavíte jednotky, klidně se vám může stát, že bitva skončí dříve, než naplno započne, jelikož k nim přes maličké bitevní pole přiletí gryf a jedním sekem eliminuje kupříkladu celou četu střelců. Za sebe musím říct, že mi tento formát úplně nesedí. Jsem totiž hráčem, který má rád k dispozici co největší počet alternativ, nikoliv pouze dvě cestičky, jež mě za odklon z vytyčené stezky penalizují téměř jistou prohrou.

King's Bounty 2; screenshot: hřbitov

Určité bojiště vás dost tlačí k praktikování konkrétní a neměnné taktiky.

zdroj: 1C Entertainment

Abych však tvůrcům v rámci bitev zcela nekřivdil, je nutné podotknout, že zpracování jednotek je spolu s jejich vybalancováním na vysoké úrovni. Hráč má díky tomu možnost formovat hodně zajímavé sestavy schopné uspět v dosti nepříznivých podmínkách. Všichni válečníci mají navíc k dispozici nějakou tu unikátní schopnost, která jim dává možnost párkrát za boj získat nad protivníky navrch. Váleční ohaři kupříkladu dokáží kousat natolik efektivně, že způsobí krvácení, kopiníci naopak pracují zdatněji se svými píkami a léčitelé prostě léčí, což až tak překvapivé není, že? Upřímně se hodně těším na to, až dostanu do rukou celou škálu postav.

Preview King's Bounty II bylo slušnou předehrou před hlavním chodem


Hraním preview verze King's Bounty II jsem strávil více než patnáct hodin a stále mi přišlo, že má počáteční lokace co nabídnout, řekl bych proto, že finální verze bude slušně nabušená a fanouškům taktických RPG dá, po čem jejich srdce touží. Už nyní lze počítat s velkým otevřeným světem procházejícím určitou formou proměny, pestrou škálou jednotek a vývojem postavy, který je založen jak na rozdělování bodíků, tak i na tom, jak se budete rozhodovat. Ne každého zřejmě osloví nabízený formát bitev, ale není vyloučeno, že v pozdějších etapách hráč dostane zajímavější bojiště než ta, jimiž jsem mohl projit sám.

King's Bounty 2; screenshot: bojiště

Některá bitevní pole se tu opravdu povedla.

zdroj: 1C Entertainment

Pokud jde o aktuální stav optimalizace, řekl bych, že je na velmi vysoké úrovni. Na PC hra šlape stabilně bez výraznějších propadů, sice jsem zaznamenal pár pádů, ale to už k testování nehotových her prostě patří. Upřímně se však trošku obávám toho, jak pojede King's Bounty II na Nintendo Switch, protože herní svět je překvapivě rozsáhlý, takže možná bude mít s jeho rozjetím trošku obtíže. Na závěr však musím říct, že jsem byl s preview verzí King's Bounty II opravdu spokojen, vlastně jsem v ní dostal vše, co jsem od ní očekával, což je dobře. I kdyby byl finální produkt „pouze“ naditější verzí, je nač se těšit. Přesto doufejme, že tohle nebyla velká část hlavního chodu, ale jen řádný předkrm.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi hry.

• Zdroje: Vlastní

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

HW nároky pro King's Bounty 2 PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4690 | AMD FX-9370 Intel Core i5-7400 | AMD Ryzen 7 1700X
Grafická karta GeForce GTX 970 | Radeon RX 480 GeForce GTX 1060 | Radeon RX 580
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB 8 GB
Pevný disk 20 GB 20 GB

• Zdroj: Steam (23. 8. 2021)

S jakým herním PC na King's Bounty 2?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza Gamebox Ryzen Starter

Základní sestava:

Alza Gamebox Ryzen Starter

Alza GameBox Core RTX2060

Optimální sestava:

Alza GameBox Core RTX2060

Alza Gamebox Ryzen RTX3070

Sestava pro náročné:

Alza Gamebox Ryzen RTX3070

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Co jsme dříve napsali o King's Bounty 2

King's Bounty 2 – Novinky

  1. (7. 2. 2020) S nekonečnými zástupy věrných v King's Bounty 2 nepočítejte
  2. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

S nekonečnými zástupy věrných v King's Bounty 2 nepočítejte

• Novinka: 7. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman

Vzhledem k tomu, že se nejedná o úplně aktuální sérii, rozhodli se vývojáři z 1C Entertainment King's Bounty 2 světu prezentovat podobně jako ostatní tvůrci her skrze videa, jimiž nás provázejí. Startovním dílem s číslovkou jedna je počin zaměřený primárně na tři elementární pilíře King's Bounty 2: průzkum herního světa, vývoj hrdiny a  samozřejmě soubojový systém, jehož kvalita ve finále definuje úspěch každého tahového RPG. Prvním bodem, na němž tato hra stojí, je objevování herního světa, který má být řádně naplněn, takže se při jeho průchodu rozhodně nudit nebudete. Navíc tentokrát nemáme být limitováni hranicemi či cestou, po které je nutno putovat.

King's Bounty 2 – Dev Diary #1: Introduction

První vývojářský deníček k King's Bounty 2 se nese na vlně inovací vzbuzujících v hráči nemalá očekávání.

Hodně velkou roli ve volnosti má podle slov vývojářů sehrát nový koncept prezentace herního světa, v němž kamera snímá hlavního hrdinu podobně jako ve Witcher 3: The Wild Hunt nebo jiných akčních RPG. Herním univerzem se tím pádem můžete jen tak procházet, naslouchat dialogům jeho obyvatel, řešit hádanky a plnit úkoly. Ty se svým návrhem nemají moc lišit od toho, co známe z klasických RPG, takže lze počítat s tím, že na nás budou čekat náročné volby, jež určitým způsobem ovlivní směr, kterým se bude ubírat cesta hlavního hrdiny. Primární protagonista sám o sobě má být formován hned od samého začátku hry, umožněno mu bude zaměřit se na jednu ze čtyř specializací, definující jeho bojové schopnosti, i přístup k obyvatelům království, po němž se budete pohybovat.

Zacílit lze hlavního hrdinu King's Bounty 2 na sílu, vědění, anarchii nebo řád. Každý ze směrů by měl hráči otevírat nové dialogové možnosti a způsoby, jak řešit vzniklé situace. Když kupříkladu hráč se slušnou úrovní síly a anarchie potká skupinu banditů, zřejmě se s nimi bude schopen domluvit na kompromisu. Jakmile jim však zkříží cestu šampion s velkým důrazem na vědění a řád, s vysokou pravděpodobností dojde k boji, protože přesvědčení takové postavy jí prostě neumožní ignorovat bezpráví, a tak eliminuje rabiáty už jen z principu. Za sebe musím říct, že se mi tato myšlenka skutečně líbí, moc ovšem nevěřím tomu, že se tvůrcům podaří z King's Bounty 2 opravdu udělat tak komplexní dílo, jehož každý průchod bude jedinečnou záležitostí.

King's Bounty 2; screenshot: hrdina
Minimálně podle informací prezentovaných ve videu si budeme moci zvolit jednu ze čtyř cest, po nichž se následně v King's Bounty 2 vydáme.

Úpravou neprošel v průběhu vývoje nového projektu jen herní svět a jeho prezentace. Inovace mají postihnout také fungování některých starých mechanizmů. Původní koncept jednotek prezentovaný v prvních King's Bounty kupříkladu pracoval s myšlenkou, s níž přišla série Heroes of Might and Magic. Charismatický rek mohl mít v armádě díky tomu klidně tisíce válečníků, jež v poli zastupovala jediná postava. King's Bounty 2 se v tomto ohledu bude od svých předchůdců lišit, namísto nekonečného zástupu ukrytého v útrobách jednoho šampiona tu dostaneme jasně limitované oddíly bojovníků, takže kupříkladu k praporu lučištníků více než dvanáct střelců nenatěsnáte. Stejně tak ani počet extrémně silných rytířů nebo jiných efektivních specialistů v jedné četě nepřekročí číslovku dva.

Vývojáři se k tomuto kroku rozhodli z relativně prostého důvodu. Nelíbilo se jim, že hráči procházeli celou hru s jen pár vyvolenými, a tak přišli s alternativou. Ta má přinutit vůdce družiny měnit její sestavu v závislosti na dostupných jednotkách a situaci, do níž se dostane tak, aby se z ní byl schopen bez větších obtíží dostat. Osobně tuto změnu vítám, protože bylo už třeba odklonit se od konceptu Heroes of Might and Magic, který byl využit primárně kvůli přítomnosti různých limitů. Stejně tak jsem nadšen z toho, že se tvůrci King's Bounty 2 odhodlali k upuštění od původního náhodného výběru map. Namísto něj nám má být nabídnut systém, který udělá z lokace, v níž se aktuálně nacházíte, bojiště pracující s předměty a objekty, jež bylo možné spatřit před bitvou.

King's Bounty 2; screenshot: výhoda
Pokud budete chtít v King's Bounty 2 zvítězit bez větších ztrát, vždy budete muset maximálně využít možnosti terénu.

Škála bitevních polí má být díky této inovaci mnohem pestřejší než v minulosti. Bitvu navíc budete rozhodovat rovnou ve třech rozměrech, takže pokud se stane vaším cílem přežití družiny, nezbude vám nic jiného než se naučit užívat terén, předměty nacházející se na bojišti a řadu dalších aspektů, jež přikloní misky vah na vaši stranu. Podobně jako v případě úpravy konceptu jednotek považuji i tento krok za pozitivní, protože jednoduchá bojiště už jsou dávno věcí, která nemá v typu her, k nimž King's Bounty 2 patří, co pohledávat. Celkově vypadá King's Bounty 2 v záběrech z vývojářského deníčku hodně ambiciózně, snad se během vývoje nic výrazně nezmění a nakonec dostaneme v průběhu tohoto roku na PC, Xbox One a PS4 to, co je nám aktuálně slibováno.

• Zdroje: Tisková zpráva

King's Bounty 2 – Oznámení

  1. Lidé se v King's Bounty 2 opět budou muset postavit zlu
  2. HW nároky pro King's Bounty 2 PC

Lidé se v King's Bounty 2 opět budou muset postavit zlu

• Oznámení: 16. 8. 2019 • Autor:Ondřej Zeman

Zatímco konkurenční série cílily jak na zážitek pro jednotlivce, tak i na hru pro více hráčů, značka King's Bounty odjakživa kladla velký důraz na to, aby člověk řádně užil příběh, který mu byl prezentován. Nikdy proto nedisponovala oblíbeným multiplayerem, namísto něj však svým fanouškům servírovala příběhy, jež jí mohlo závidět nejedno RPG. V King's Bounty 2 chtějí 1C Entertainment navázat na tradiční koncept, takže ani tentokrát si ho proti nikomu nezahrajete. Nabídnut vám ale bude na reálie bohatý herní svět mixující středověk s temně laděným fantasy univerzem, jehož obyvatelé se nebudou s do zbroje zakutými rytíři nějak zvlášť párat.

King's Bounty 2 – odhalení (trailer)

Herní svět King's Bounty 2 bude plný života, což má být dle 1C Entertainment jedním z primárních kladů celku.

Příběh King's Bounty 2 má být zacílen na události v království Antara, které je podobně jako Lordaeron z Warcraft 3 postiženo tajemnou chorobou, která se rychle šíří a mění vše, čeho se dotkne, v neživá monstra bloudící bezcílně po krajině a napadající vše živé. Ti, kteří přežijí, se pokoušejí stáhnout do říše Nostria, jež se stává symbolem naděje, s jehož pomocí se podle některých dá nákaza porazit. Podle vývojářů bychom se měli v herním světě setkat s řadou náročných voleb, jež nakonec rozhodnou o osudu nakažených, i impérií, jež obývají. Teoreticky je možné, že se z hlavního protagonisty stane Arthas Menethil 2, jen s tím rozdílem, že nad ním budeme mít větší kontrolu, díky čemuž bude možné zabránit hrůzám, jež napáchal ve Stratholmu.

Celkem nám má být v hlavní příběhové lince King's Bounty 2 nabídnuto několik protagonistů disponujících unikátními příběhovými linkami a rozsáhlou škálou specifických úkolů. Z aktuálně prezentovaných záběrů lze soudit, že v trojlístku nalezneme statečného rytíře Arthase Menethila 2, který bude aktivně bojovat proti zlu, jež bude pohlcovat jeho zemi. Druhým aktérem se zřejmě stane mág, hledající lék, na jehož vyprávění naváže ženská hrdinka. Přesné informace o tom, kdo bude tvořit škálu šampionů bojujících za záchranu Antary a Nostrie však prozatím nejsou známy, takže se po této stránce jedná o čisté spekulace. Jisté ale je, že herní svět King's Bounty 2 budeme zkoumat z pohledu třetí osoby, což osobně považuji za velký posun vpřed.

King's Bounty 2; screenshot: vojsko

V King's Bounty 2 se budou na bojišti střetávat rozsáhlé armády, které nebudou vždy tvořeny jen pěchotou a jízdou.

Jakmile dojde na boj, kamera se přepne z TP do tradičního strategického režimu známého z většiny tahových strategií. Totožně jako u konkurenčních projektů má i v King's Bounty 2 hrát velkou roli terén na kterém budete bojovat, takže si bude podle slov vývojářů z 1C Entertainment vždy dobré bojiště před začátkem bitvy obhlédnout. Rozhodně prý nemůžeme počítat s plochými bitevními poli bez různých překážek a aspektů určitým způsobem definujících bojiště. Když se vaši střelci například dostanou na přilehlý kopec, zvýší se jim dostřel a šance na to, že svůj cíl zasáhnou. Projektily konkurence naopak nebudou disponovat takovým doletem, takže dokud se dostatečně nepřiblíží, budou její lučištníci bez šance.

Vzhledem k tomu, že nám King's Bounty 2 nabídne tři unikátní hrdiny, můžeme se těšit na specifický systém vývoje jednotlivých postav definovaný především volbami a rozhodnutími, jež učiníme. K dispozici by nám měla být dána cesta síly, řádu, umění a anarchie. To, jakým směrem se vydáme, neurčí jen dovednosti našeho vyvoleného, ale také sestavu družiny, s níž potáhne do pole. Každá družina se dle 1C Entertainment má skládat z osobitých členů, kteří budou neustále pracovat na budování vzájemných vztahů. Počítat je prý možné s lidmi, trolly, elfy a řadou dalších magických tvorů, kteří budou bojovat za vaši věc.

King's Bounty 2; screenshot: město

Podobně jako v jiných RPG se i v King's Bounty 2 budete moci projet městskými ulicemi.

V aktuálně představeném traileru vypadá King's Bounty 2 skutečně hodně lákavě. Jakožto velkému fandovy tahových strategií se mi zamlouvá hlavně to, že se vývojáři tentokrát rozhodli vydat po temnější stezce, díky čemuž jejich hra připomíná třeba osobitou tahovku Legends of Eisenwald. Počítat s King's Bounty 2 můžeme v průběhu příštího roku na PC, Xbox One a PS4. Přesné datum však aktuálně oznámeno nebylo, předobjednatelé se ale mohou v následujících měsících těšit na uzavřenou betu.

• Zdroje: YouTube (1C Entertainment), Tisková zpráva

Na vašem soukromí nám záleží

My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací
Rozumím Podrobné nastavení
P-DC1-WEB03