Budovatelské strategie mají po celém světě slušnou fanouškovskou základnu, z čehož v posledních letech těžil primárně Paradox Interactive produkující jedno výrazné dílo za druhým. Na herní scéně však existují i jiné šikovné společnosti, o čemž nás nyní chtějí přesvědčit vývojáři z českého studia Nepos Games. To aktuálně pracuje na stavitelské RTS Nebuchadnezzar, o níž vám více řekneme v našem dnešním oznámení.
• Oznámení •
• Žánr: Budovatelská strategie • Multiplayer: Ne • Vývojář: Nepos Games • Vydavatel: Nepos Games • Platformy a Datum vydání: PC (Q3 2020) • Čeština: Ano
• Oznámení: 8. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Pojmenovat zajímavě budovatelskou hru není podle mého názoru vůbec jednoduché, protože špatně zvolené jméno může od vašeho díla hráče vyloženě odradit, a tak tvůrci často pracují s obvyklými alternativami, jimiž nikoho nepřekvapení, ani neurazí. Velmi příjemným překvapením proto pro mě bylo, že se vývojáři z pražského studia Nepos Games rozhodli svému titulu přiřknout jméno jednoho z nejvýraznějších panovníků Babylonu, Nebuchadnezzara, který je považován za hlavního tahouna své dynastie. Jejich hra totiž necílí na nic jiného než na historii Mezopotámie, která nám v ní je prezentována skrze šestnáct historických misí, v nichž uvidíme vzestup i pád Babylonu.
Nebuchadnezzar – Announcement Trailer
Budování vám v Nebuchadnezzar připomene staré dobré časy.
V rámci hratelnosti by měl Nebuchadnezzar představovat tradičního zástupce budovatelského žánru, jimiž se herní scéna na počátku nového milénia doslova hemžila. Hráčovou prioritou v ní tím pádem bude vytvoření fungující společnosti, která nebude mít nouzi o stavební materiály, jídlo a luxusní zboží. Jakmile se vám podaří tento nesnadný cíl splnit, budete se moci pustit do budování chrámů a velkolepých monumentů, díky nimž si vás historie zapamatuje stejně jako egyptské faraony, do jejichž kůže se šlo vžít v legendárním Pharaoh. Vyloženě odlišit by se měl Nebuchadnezzar od svých předchůdců propracovanějším systémem cest a možností hru modifikovat, díky čemuž se můžeme těšit na desítky různých modifikací, jimiž půjde hru vylepšit.
Na prezentovaných záběrech nevypadá Nebuchadnezzar vůbec zle, za sebe však doufám v to, že se hra v průběhu vývoje skrze výraznější vizuál odliší od free-to-play projektů, které jsou jí minimálně v tento moment po grafické stránce velmi podobné. Stejně tak by mi jakožto hráči starších děl nevadilo, kdyby si vývojáři pohráli s velikostí jednotlivých obyvatel města, kteří jsou aktuálně větší než většina struktur, když tedy nebereme v potaz chrámy. Dorazit by však měl Nebuchadnezzar na PC až ve třetím kvartálu 2020, díky čemuž mají jeho tvůrci dostatek času na to, aby leccos dali do pořádku. Snad se jim zadaří a dodají nám plnohodnotného nástupce nezapomenutelného Pharaoh.
• Zdroje: YouTube (Nepos Games)
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |
Podle předpokladů by k nám měl Nebuchadnezzar dorazit ve třetím kvartálu 2020 exkluzivně na PC. O novinkách vás budeme informovat.