Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Nové tituly od Ubisoftu by měly být navzájem odlišnější (TÉMA)

Aktualizováno

Když na konci roku 2019 oznámila společnost Ubisoft odložení her Watch Dogs Legion Gods & Monsters a dalších, CEO této francouzské společnosti Yves Guillemot to zdůvodnil nutností restrukturalizace ideového základu vývojářských týmů. Nyní se rouška interních tajemství ještě více odkrývá a díky tomu se dozvídáme, jak produkce her v Ubisoftu vypadala a hlavně jak by se měla změnit. O nové tvůrčí vizi se více dočtete v našem článku.

Ubisoft; screenshot: tituly

Svěží nápady zabíjela odvaha riskovat

• Téma: 23. 1. 2020 • Autor: Jakub Němec

Ve světě počítačových her se stále častěji objevují kritické hlasy, jež dští oheň a síru na vývojáře AAA titulů, které se pohodlně uchýlily k neoriginalitě a vydávání velmi podobných projektů, až jsme mohli mít pocit, že od sebe navzájem opisují. Mezi políčkované vývojáře často řadíme studia pod hlavičkou francouzské společnosti Ubisoft, u nichž jsme měli problém s generičností jednotlivých sérií. Posuďte sami, kolikrát jste někde četli pojmy jako „přeskinovaný Far Cry“, „stejné asasínské dobrodružství v jiném městě“ či „další looter shooter“? Také u nás v redakci jsme se pozastavovali nad tím, jak obratně jednotlivé tvůrčí týmy recyklují nápady předešlých dílů a přinášejí velmi málo originálních prvků.

Far Cry 4; wallpaper: cover Assassin's Creed Syndicat; wallpaper: cover Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: cover
Svého času sklidily vlnu kritiky za neoriginalitu Far Cry 4 či Assassin's Creed Syndicate, i když za sebou mají řadu spokojených hráčů, kteří rádi navázali na své oblíbené série. Největším průšvihem Ubisoftu je v současnosti Ghost Recon Breakpoint, jenž čeká zřejmě podobný osud jako první díl The Division.

Po informacích zveřejněných v článku webu Video Game Chronicle ovšem musíme přiznat, že vývojáři byli tak na uzdě od vedení Ubisoftu, jež přistupovalo k vydávání nových titulů velmi konzervativně, že si na revolučnější herní mechaniky museli nechat zajít chuť. Pařížský redakční tým čítající okolo stovky lidí ovlivňoval vývoj veškerých her z pohledu herního designu, implementovaných principů a vyprávění příběhu, takže studia ve městech po celém světě se jen řídila pokyny z Francie a pro vlastní nápady moc prostoru nezbylo (resp. si je asi museli velmi náročně prosazovat).

Tvůrčí nesvoboda se tak projevovala tím, že vedení nutilo vývojáře k vytváření velkých otevřených světů, zavádění online mechanik a tematického přibližování k (odpolitizovaným) reáliím dnešní doby (že by se právě tak udržovala při životě neoblíbená dějová linka současnosti v sérii Assassin's Creed?), což se nelíbilo úplně každému. Z minulosti víme, že řada vizionářů opustila Ubisoft ve zlém, protože prý byly omezovány jejich tvůrčí vize, mezi jiným třeba Patrice Désilets, jenž si založil vlastní studio produkující jen mírně nadprůměrnou, ale na druhou stranu hodně inovátorskou survival hru Ancestors: The Humankind Odyssey.

The Division 2; wallpaper: cover
První díl The Division byl zpočátku proklínaným projektem, ale postupem času a po řadě velkých patchů se do něj hráči rádi vrací. Druhý díl byl ze startu kvalitativně mnohem lepší, ale mnoho příznivců odmítlo platit za plnou hru ve Washingtonu, která je při zběžném pohledu podobná jako návštěva New Yorku. Kde udělal Ubisoft chybu?

Větší volnost pro vývojářské týmy Ubisoftu

Zkostnatělému konzervatismu a sázkám na jistotu zisku by ale mělo odzvonit, tedy alespoň trošku. Jak jsem zmínil v úvodu, na konci roku 2019 Yves Guillemot, CEO Ubisoftu, oznámil restrukturalizaci vývoje s důrazem na kvalitu titulů a jejich vzájemnou odlišnost. Dle zákulisních informací měl totiž rozhodující slovo o finálním produktu série pouze malý okruh lidí okolo Serge Hascoeta, vedoucího oddělení zodpovídajícího za kreativitu, jenž velmi pravděpodobně dělal klíčová rozhodnutí u všech velkých AAA projektů, kvůli čemuž si začaly být stále více podobné. To by se po komerčním neúspěchu The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint mělo změnit.

Podle informací z Video Game Chronicle sice Hascoet zřejmě zůstane na své pozici, ale jeho pravomoci budou rozděleny mezi dalších sedm viceprezidentů, kteří budou zodpovědní za jednotlivé série, čímž by se měl otevřít prostor pro unikátní nápady a vlastní tvořivost. Tituly by tak měly získat vlastní identitu, připravovat pro hráče různorodé zážitky provázané s odlišnými herními mechanikami, čímž se od sebe jednotlivé projekty výrazněji odliší, což by mělo znamenat větší příjmy do kasičky Ubisoftu a také vzít kritikům vítr z plachet.

Watch Dogs Legion; wallpaper: cover Gods and Monsters; screenshot: cover Beyond Good and Evil 2; wallpaper: cover
Změna tvůrčí vize postihla pevně oznámené tituly Watch Dogs Legion a Gods & Monsters, ale jistě se projeví také v připravovaných projektech jako Beyond Good and Evil 2.

Z náznaků víme, že některé neoznámené projekty se tak musely od základu předělat, popř. se úplně zrušily. Tyto změny měly největší podíl na odkladu hackerské akce Watch Dogs Legion a pohádkového Gods & Monsters, ale zcela jistě byly zasaženy také další projekty. Jak jste možná vypozorovali z našich novinek, v zákulisí se hodně mluví o vikingském Assassin's Creed, internetem létají náznaky o novém Prince of Persia, občas se vzpomene na Splinter Cell a na své vypuštění také čeká Beyond Good and Evil 2 (které je stále v nedohlednu). Co myslíte, že se v současnosti kuchtí v kuchyni Ubisoftu? Já bych si moc přál nové eskapády uličníka Raymana.

• Zdroje: Video Game Chronicle

i Mohlo by vás zajímat

Co myslíte, že se v současnosti kuchtí v kuchyni Ubisoftu? Já bych si například moc přál nové eskapády uličníka Raymana.

WEB2