Obnovit stránku

Využij dopravu zdarma! Vlož do košíku kód PLATIMONLINE při objednávce nad 1 000 Kč vč. DPH. Více informací zde

Ghost Recon Breakpoint (NOVINKA) – „We are Brothers“, hřímá přeživší Duch

Aktualizováno

Napětí budované mezi stranami konfliktu v Ghost Recon Breakpoint začíná pořádně gradovat. Během prezentace Ubisoftu na E3 na nás s plnou vervou vyrukoval Jon Bernthal aka Cole D. Walker a začal vyhrožovat všem, kdo chtějí zavítat na jeho ostrov Auroa. Vzápětí mu kontrovala svým prohlášením jednotka Duchů. Silácké řeči byly podtrženy náloží informací a možností si jednu misi chystané hry zahrát, o čemž se dočtete v naší novince.

NovinkyPreview

Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: cover, horolezec

• Žánr: Taktická střílečka • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Ubisoft Paris • Vydavatel: Ubisoft • Platformy a Datum vydání: PC (Epic Store), PS4, Xbox One (4. října 2019), Stadia (listopad 2019) • Homepage: ghost-recon.ubisoft.com/game/en-us/ • Čeština: ?


Části článku:


Ghost Recon Breakpoint – Novinky

  1. (12. 6. 2019) Konečně záporák, který nás bude bavit
  2. (8. 6. 2019) Aurou vládnou Vlci
  3. HW nároky pro Ghost Recon Breakpoint PC

Konečně záporák, který nás bude bavit

• Novinka: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Určitě sami znáte tituly, jež se skvěle hrají, pořád máte co dělat, ale během příběhové složky přestávají mít šťávu, protože vás vlastně nebaví bojovat proti nepřátelům. Dobře vymyšlený záporák dokáže přikovat k obrazovce, i když se samotná hra potýká s menšími problémy. Proto je dobře, že společnost Ubisoft se plácla přes kapsu a nasmlouvala do role Cola D. Walkera charismatického Jona Bernthala, kterého bych nechtěl potkat naštvaného uprostřed pustého lesa. Jeho cameo přímo na pódiu E3 prezentace Ubisoftu možná trochu postrádalo atmosféru (nestačí si vzít psa, abyste byli jako John Wick, Keanu Reeves je jen jeden), ale sdělení bylo jasné: Auroa je jeho teritoriem.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: E3 2019 Walker Manifesto | Ubisoft [NA]

Cole D. Walker se s nikým na svém ostrově párat nebude. Brutalita a chladnokrevnost mu čiší z očí, takže v Ghost Recon Breakpoint konečně narazíme na zlosyna, který nebude k smíchu, tedy přesně v duchu světa Toma Clancyho.

Vše potvrdí jeho motivační řeč k ostatním Vlkům (Wolves), bývalým členům jednotky Ghost, kteří se přidali na jeho stranu. Musí projevit hlad po boji a žízeň po krvi nepřátel snažících se zmařit snahu učinit svět podle jejich vlastních představ. Z uvolněných gameplayů od novinářů (např. Kotaku, IGN), kteří měli to štěstí, že si Ghost Recon Breakpoint zahráli, vyplývá, že se Walkerem budeme setkávat ve vzpomínkových sekvencích přímo ve hře, díky čemuž si postupně složíme mozaiku o jeho motivaci obrátit se proti bývalým zaměstnavatelům.

Bratři ve zbraní se hlídajících Vlků nezaleknou

Hutná atmosféra stále ještě visí ve vzduchu sálu a vy jste mohli přemýšlet, jak fanatika vládnoucí nejmodernější technologií včetně bojových dronů porazíte, když se na plátně objevila rázná odpověď ze strany Duchů (Ghost). Zarostený vousáč sloužící jako ústřední postava propagační kampaně (vy si svou postavu samozřejmě vytvoříte sami) svým drsně hrčivým hlasem vzdává hold výborně vycvičené armádě, v níž slouží jeho bývalí kolegové, možná dokonce také přátelé, a uznává, že se ocitli v jejich teritoriu, jenže Duchům pomáhají tři aspekty vedoucí k vítězství – bratrská soudržnost, moment překvapení a fakt, že Duch nikdy neumírá.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint: E3 2019 We Are Brothers Gameplay Trailer | Ubisoft [NA]

We Are Brothers Trailer – Pamatujte, Duch se nikdy nevzdává, nepodléhá depresi a vždy drží se svými přáteli. A proto jej nic a nikdo nezastaví.

Osobně to vnímám tak, že Vlci nejsou jen další hrozba, s níž se musí Duchové vypořádat, ale že tady se bude zabíhat do hodně osobní roviny, což udělá z boje ještě intenzivnější podívanou, v níž se půjde opravdu až na krev. Svědčí o tom také uvolněné záběry z hraní modelové mise, jíž jsme mohli vidět již při oznámení Ghost Recon Breakpoint měsíc zpátky. Jakákoliv chyba kazící moment překvapení se okamžitě promění v problém, kdy se na vás vrhne dobře vybavený nepřítel. Zato cílená tichá a koordinovaná likvidace jasně převažuje výhodu na vaši stranu. Rambo styl se nenosil už v minulém dílu Wildlands a na ostrově Auroa už nemá své místo vůbec.

To ovšem neznamená, že byste nemohli na své oponenty tvrdě udeřit. Když se dostanete k nějaké takticky výhodné zbrani (těžký kulomet na korbě náklaďáku nebo ve dveřích vrtulníku), tak můžete nepřátelskou jednotku smáznout. Jenže po velkém rozruchu je třeba okamžitě změnit pozice. Opevnit se s omezeným počtem nábojů a čekat na vlny nepřátel ve stylu Just Cause 4 opravdu fungovat nebude. Dle mého mínění se jako nejúčinnější taktika jeví guerillově partyzánské „zasáhni a uteč“, ale uvidíme, co bude platit v praxi.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint: Gameplay Kotaku

Serióznější průchod modelovou misí Ghost Recon Breakpoint vám ukáže možnosti nové kooperativní střílečky.

Bivak funguje v Ghost Recon Breakpoint jako základna

Přežívání v drsných podmínkách se ovšem nedá vydržet 24/7, takže potřebujete bezpečné místo k odpočinku. Se svým týmem si na vybraných místech můžete rozložit přístřešek, tzv. bivak, v němž se můžete postarat o svou postavu. Díky záběrům z hraní jsme měli příležitost vidět, že si v zázemí můžete proměnit svou specializaci do další mise – tankovací Assault, odstřelovačský Shapshooter, plíživý Panther a všemi oblíbený Field Medic, lépe ošetřit zranění, prověřit vybavení, vyčistit zbraně, vyrobit spotřební předměty (např. obvazy) nebo se najíst. Pozor, Ghost Recon Breakpoint vůbec nenutí hráče starat se o základní potřeby postavy v survival principech.

Ale když věnujete čas jídlu, tak dostanete chvilkový bonus do dalších bojů a to už za úvahu stojí. Představte si situaci, jak se plížíte podél horské říčky a tu vás napadne se napít. Proč ne, ještě když se na chvilku stanete odolnější proti únavě. Právě tyto nenápadné detaily dělají z aktuálního Ghost Recon velmi zajímavý kousek. Už při oznamování se mluvilo o vlivu zranění na další průběh mise – zásah do nohy zpomalí běh, zraněná ruka roztřepaně míří a kulka v dutině břišní na náladě také nepřidá. Ošetřování je nutné, ale při přestřelce stojí drahocenné desítky vteřin, takže musíte hodně dobře promyslet, jestli jste na tom tak špatně, abyste sáhli po gáze a tišícím prostředku místo dalšího zásobníku.

26 Minutes of Ghost Recon Breakpoint Gameplay with Commentary - E3 2019

Novináři z IGN ukázali, že když máte dobrou mušku, tak si můžete dovolit dělat i chyby, nebo se proletět ve vrtulníku s rotačním kulometem.

Průběh samotných misí bude značně nelineární a bude se odvíjet od vaší snahy na bojišti. Pokud budete tišší, nemusí k přímému střetu ani dojít, ale myslím si, že v signifikantních úkolech se nakonec dočkáme naskriptovaných událostí s hranými předěly, jež se ukázaly také v gameplay záběrech přímo z E3. Mně osobně tento ústupek směrem k vyprávění nevadí, ale je pravdou, že může pokazit celou dosavadní snahu mise. Když potichu vyčistíte celý areál, jak na vás mohou elitní vojáci s drony přijít, že? Hodně bude záležet také na umělé inteligenci spolubojovníků v singleplayeru, kteří byli nakonec na žádost komunity potvrzeni.

Ostatně vše si budete moci do čtvrt roku vyzkoušet sami, protože od 5. září se spustí uzavřená beta, do níž máte zajištěný přístup za předobjednávku Ghost Recon Breakpoint. Pokud budete chtít vydržet do vydání plnohodnotného titulu, tak si zakroužkujte v kalendáři 4. říjen, kdy se Duchové podívají na PC (Epic), PS4, Xbox One a Google Stadia (listopad).

• Zdroje: YouTube, Kotaku, Ign



Aurou vládnou Vlci

• Novinka: 8. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Po prvních trailerech a gameplayích už víme, že ostrov Auroa není pro vojáky elitní jednotky Ghost Recon tím pravým místem na dovolenou. Smyšlená země uprostřed Pacifiku totiž slouží jako základna zběhlých veteránů speciálních sil, kteří nyní sami sobě říkají Wolves (Vlci) a v jejichž čele stojí charizmatický vůdce Cole D. Walker, jehož jsme již měli možnost poznat v menší roli v rámci DLC pro Ghost Recon Wildlands. Ten nyní převzal velení nad továrnou ultramoderních dronů a robotů společnosti Skell Tech, jimiž trápí lidstvo po celém světě.

Ghost Recon Breakpoint – We Are Wolves (gameplay trailer)

Musím přiznat, že Ghost Recon Breakpoint disponuje zajímavým záporákem, kterého bude radost sledovat.

Jeho pravá tvář se ukazuje teprve s aktuálním trailerem, kde podmanivým hlasem herce Jona Bernthala vysvětluje, co jej vede k osobní vendetě vůči společnosti. Svými činy chce totiž vystrašit všechny tak, aby neměli choutky bojovat proti němu a už vůbec ne vůči sobě navzájem. Svým způsobem mu sice můžete dát za pravdu, ale tohle nejsou ideály, na nichž stojí současný svět, takže se s Walkerem musíte vypořádat. Ten již stihl zmapovat a prozkoumat celý ostrov, takže je ve značné výhodě, protože jste se na jeho území ocitli jako vyvrženci bez podpory. Sami nebo ve společnosti přátel tak musíte postupovat velmi obezřetně, abyste jej společně s nohsledy efektivně zlikvidovali.

Osobně doufám, že vyprávění příběhu Ghost Recon Breakpoint bude plné emocí a zapamatovatelných momentů, díky nimž bude působit uceleněji než poslední vydaný díl Wildlands. Ten hráče uchvátil otevřenou krajinou, ale scénář za technickým provedením mírně pokulhával. K budování atmosféry by měly pomoci také survival prvky, jež jsou do novinky z rodiny titulů Toma Clancyho zařazeny. Více detailů o projektu chystaném na 4. říjen pro PC, PS4 a Xbox One se snad dozvíme příští týden v rámci E3.

• Zdroje: YouTube (Ubisoft North America)

Ghost Recon Breakpoint – Preview

  1. Kde se vzal nový díl Ghost Recon?
  2. Elitní jednotka lovnou zvěří
  3. Samotář, nebo parťák?
  4. Ghost Recon Breakpoint ukazuje boj o holý život
  5. HW nároky pro Ghost Recon Breakpoint PC

Kde se vzal nový díl Ghost Recon?

• Preview: 10. 5. 2019 • Autor: Jakub Němec

Po bitvě je každý generál, říká přísloví, které udeřilo na hlavičku také v případě oznámení nejnovějšího přírůstku do videoherní rodiny na motivy děl Toma Clancyho. Indicií o novém dílu Ghost Recon Breakpoint při využití zpětné optiky totiž vypouštěl francouzský vydavatelský dům Ubisoft víc než dost. Posuďte sami nezvratné příznaky o blížícím se pokračování: slevová akce na Ghost Recon Wildlands, následovaná víkendovým hraním zdarma, během něhož se „náhodou“ objeví nový obsah, v němž se vyskytne v cameo roli seriálová hvězda Jon Bernthal (Punisher, Živí mrtví) jako veterán speciálních jednotek. 

Ghost Recon Breakpoint: Official Announce Trailer

Elitní jednotka Ghost Recon se v novém dílu Breakpoint pořádně zapotí, protože bude bojovat s odpadlíky z vlastních řad ovládajícími vyspělou technologii.

Jenže na základě podobných signálů se Samem Fisherem v hlavní roli jsme očekávali také nový Splinter Cell, který se asi opět o nějaký čas odloží (snad se pletu). Takže poslední minipřídavek Operation Oracle nechával hráčskou veřejnost klidnou. To se 9. května ukázalo jako velká chyba, protože právě v tento den se po několika neoficiálních únicích konečně potvrdil Ghost Recon Breakpoint. Od začátku prezentace se diváci dočkali neustálého ujišťování, že titul vydaný v říjnu bude větší, lepší, odladěnější a kdoví jak vyšperkovaný, což mě ani nikoho jiného zřejmě nepřekvapilo. Co ovšem můžeme od „Zlomového bodu“ předběžně očekávat, zkusím nastínit na dalších řádcích.

Elitní jednotka lovnou zvěří

Sami jste si určitě všimli, že herním světem se v současnosti prohání velmi populární vlna survival mechanik, ať už vezmeme v potaz akční adventury (Fade to Silence), kooperativní střílečky (World War Z) nebo multiplayerové variace battle royale módu (Fortnite, PUBG). Ubisoft samozřejmě tento vývoj bedlivě sleduje, a tak se nelze divit tomu, že některé prvky přežívání umístil do Ghost Recon (jaký jiný jejich titul by byl vhodnější?). Poprvé v rámci série se tak hráč nestává členem elitní jednotky, která má situaci na bojišti pevně ve svých rukou, ale jedním z přeživších nezdařeného výsadku na ostrov Auroa, fiktivní atol uprostřed Pacifiku.

Zde totiž sídlí firma Skell Tech technologického génia Jace Skella, jenž se snaží svými drony pomáhat lidem po celém světě ke spokojenějšímu životu. Ale cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly a každý dobrý nápad se dá zneužít na tisíc způsobů, což se nevyhne ani vizím uznávaného vynálezce. Jeho základnu na ostrově Auroa totiž vezmou ztečí renegáti z řad speciálních jednotek, převezmou vládu nad drony, z nichž učiní nástroje zkázy, a začnou terorizovat svět. V jejich čele stojí Cole D. Walker, bývalý velitel ghostí jednotky, který se objevil v poslední aktualizaci Wildlands (chápete správně, ztvárnil jej právě Jon Bernthal).

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Official Gameplay Walkthrough | Ubisoft [NA]

Třináctiminutová ukázka přímo ze hry představuje veškeré novinky Ghost Recon Breakpoint – zážitek sólo hraní, mechaniku zranění, využívání vlastností lokací a kooperační přepadení základny Skell Techu. Zatím to vypadá velmi dobře.

Sílu, proti níž je vysláno vaše speciální komando, ovšem poznáte hned na začátku mise. Díky tomu, že Walker stojící v čele skupiny Wolves, prošel stejným výcvikem jako vy, jej nic nepřekvapí a rozmetá váš výsadek v jeho prvopočátku. Už od první minuty tušíte, že tady přestává jakákoliv legrace, protože čelíte technologické převaze bez řádného zásobování a zpočátku si budete muset pomoci, jak se dá. Postupem času si vytvoříte dostatečně zajištěnou a komfortní pozici, abyste se popasovali s vychytralým nepřítelem, ale i tak se přikloníte spíše ke guerillovému způsobu boje, abyste zasadili rány na nejcitlivějších místech technologické infrastruktury Skell Techu.

Samotář, nebo parťák?

Příběhové pozadí ještě nebylo odhaleno natolik, abychom mohli spekulovat o jeho scénáristických kličkách, dá se ovšem předpokládat, že vyprávění se bude držet rámce z Ghost Recon Wildlands, v němž jste svými činy ovlivňovali vývoj celého světa. V mantinelech vytyčených předchůdcem se bude držet také hratelnost dílu Breakpoint. Tvůrci si dali hodně záležet, abyste se mohli na Aurou vydat osamoceni, nebo v partě až čtyř lidí. Rozdíl mezi kooperací a solitérstvím má být opravdu zásadní, protože v singleplayeru nebudete mít podporu kolegů vedených umělou inteligencí. Proto se musíte snažit být co nejnenápadnější, udeřit v nejvhodnější chvíli, rozpoutat chaos a opět se stáhnout.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: tým Ghost Recon Breakpoint; gameplay: aurora Ghost Recon Breakpoint; trailer: na dřeň

Obrázek 1: Do boje se můžete pustit jako vlk samotář, ovšem postup s přáteli bude v Ghost Recon Breakpoint o poznání komfortnější. Obrázek 2: Ostrov Auroa nabídne snad všechny myslitelné biotopy, které na naší planetě najdeme. Uvidíme, jak do očí bijící budou přechody mezi nimi. Rozloha ostrova má být ovšem větší než herní plocha ve Wildlands. Obrázek 3: V Ghost Recon Breakpoint dojde na řadu střetů muže proti muži, v nichž nebude o napětí a adrenalin nouze.

Osamocený voják na nepřátelském území se bude potýkat s větší výzvou, ale ani kooperace nepředstavuje procházku rajskou zahradou. S podporou kamarádů samozřejmě využijete řadu taktických postupů, jež dokáží sevřít a rozdrtit protivníky, ale jejich výcvik a početní převaha představují pořád velkou výzvu. Největší výhodu v týmovém hraní vidím v možnosti léčit své padlé spolubojovníky, což se v sólo hraní samozřejmě využít nedá. Kooperace také nabízí možnost kombinovat různá povolání vojáků do smrtícího koktejlu, který pořádně zamotá hlavu každému, kdo proti vám pozvedne zbraň.

Ghost Recon Breakpoint ukazuje boj o holý život

Jako velmi sympatický krok od Ubisoft Paris směrem k hráčům vnímám otevřenost změny povolání během průchodu příběhem. V jednom z bivaků rozesetých po celém ostrově můžete kdykoliv přesedlat z odstřelovače na plíživého pantera, či další dvě zaměření, jež zatím nebyla blíže představena. Sniper pochopitelně útočí z dálky, má přístup k ničivým speciálním projektilům a dokáže na delší čas zadržet dech, aby lépe zacílil. Panter nevládne destrukčními zbraněmi (má omezený přístup), ale svůj způsob boje zakládá na kradmém postupu, rychlosti a možnosti kdykoliv zmizet z bojiště díky dýmovnicím. Tvůrci u každého povolání slibují rozsáhlý strom skillů, mezi nimiž se objeví také řada novinek.

Ghost Recon Breakpoint; trailer: wolves Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: walker Ghost Recon Breakpoint; gameplay: dron

Obrázek 1: Prozatím nám byly představeny některé řadové jednotky (raketometčík, nájezdník s borkovnicí a obrněnec) bojující v Ghost Recon Breakpoint, elitní Wolves jsou zahaleni rouškou tajmeství. Obrázek 2: Cole D. Walker patří k nejnebezpečnějším nepřátelům v historii série, protože zná všechny triky jednotky Ghost. Obrázek 3: Během pobíhání po lese, horách a stepích sice nebudete pod neustálým nátlakem ze strany žoldáků, ale budou vás na každém kroku pronásledovat drony lokalizující vaší polohu.

Svého bojovníka, kterého si budete piplat pěkně od vizuální podoby až po poslední prvek výbavy, si přenášíte ze singleplayeru přes kooperaci až k multiplayerovým módům. Neustále se tak budou zlepšovat jeho osobnostní statistiky a otevírat cesty k zajímavějším kouskům zbraní a oblečení. Rozhodně se nebude jednat o tak hojný přísun jako v jeho příbuzném Division 2, jenž si na velkém lootu zakládá, ale troufnu si říci, že se autoři tímto úspěšným titulem inspirovali.

Důraz na realismus

Na rozdíl od městské taktické akce v ulicích Washingtonu se Ghost Recon Breakpoint zaměřuje na herní zážitek v rozmanitém prostředí. Podobně jako ostrov v Just Cause 4 se Auroa může pyšnit horami, džunglí, pobřežím a dokonce sopkou. Každý biotop nabídne řadu možností, jak využít jeho vlastností k efektivnímu způsobu boje. Třináctiminutový gameplay nám ukázal možnost zamazat se bahnem a poté zaútočit na pronásledovatele pěkně ze zálohy, což bylo doprovozeno velmi drsnou animací s nožem v ruce. Syrovost aktuálního ghostího dílu příhodně demonstruje systém zranění.

Váš avatar má po celém těle rozesetu řadu bodů, jež po zásahu dokáží pěkně znepříjemnit další postup. Po ráně do nohy se zpomalí váš pohyb, zranění ruky rozhodí zaměřování a při trefě hrudníku se zadýcháte již po pár usprintovaných metrech. Nebojte, tato survival mechanika není nepřekonatelná. Na bojišti vyřeší každý problém obvaz a injekce proti bolesti, ale uprostřed bitevní vřavy nebude na léčení čas, takže se při větším zranění musíte uklidit někam do rohu, kde si své bolístky můžete v klidu vyřešit. V trailerech vypadá systém zranění velmi pěkně, ale uvidíme, jak se projeví v reálném hraní.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: World Premiere Livestream | Ubisoft [NA]

Záznam livestreamu – Kompletní záznam z představovací akce Ghost Recon Breakpoint nabídne kupu dalších zajímavých detailů.

Celkově vzato jsem se v dnešním preview pokusil nastínit, co vše můžeme od Ghost Recon Breakpoint čekat, a řekl bych, že nastolený kurz ovlivněný trendem her na přežití může být zásahem do černého. Grafická a zvuková stránka se pohybuje na nejvyšší úrovni, takže pokud se tvůrcům podaří odladit hratelnost (skloubit singleplayer a kooperaci může být oříšek) a nabídnout kvalitní, postupem času doplňovaný endgame obsah, může se jednat o černého koně našlapaného podzimního trhu. Ghost Recon Breakpoint vychází 4. října na PC (na Epic Store), PS4 a Xbox One a očekávat bychom mohli i češtinu, podobně jako u jiných kousků od společnosti Ubisoft.

• Zdroje: ghost-recon.ubisoft.com, YouTube (Ubisoft North America)

iPodívejte se na všechny články z herní sekce. Další novinky ze světa her, esportu a technologií naleznete na facebooku a instagramu Alza Gaming.

HW nároky pro Ghost Recon Breakpoint PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7, 8.1, 10 64-bit Windows 7, 8.1, 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4670 / AMD FX-8120 Intel Core i7-6770 / AMD Ryzen 7 1700
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 960 / AMD Radeon R7 265 NVIDIA GeForce GTX 970/GTX 1060 / AMD R9 290X /R9 390/RX480
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 6 GB 8 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB

S jakým herním PC na Ghost Recon Breakpoint?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox GTX1060

Minimální požadavky:

Alza GameBox GTX1060

Alza GameBox RTX2060

Doporučené požadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080

Pro náročné:

Alza BattleBox RTX2080

i Mohlo by vás zajímat

Ghost Recon Breakpoint vychází 4. října 2019 na PC, PS4 a Xbox One. V listopadu by měl být dostupný na Google Stadia. O novinkách vás budeme informovat.