Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Káva a hubnutí: jak si pitím kávy pomoci a ne uškodit

Aktualizováno

Káva sice nemá kouzelnou moc a nezbaví vás nadbytečných tuků, ale může vám při hubnutí pomoci. Díky kávě se totiž v našem organismu odehraje řada procesů, které mají podpůrný vliv a umožňují nám z hubnutí vytěžit maximum. Nezapomeňme ale také na to, že záleží na tom, jaký druh kávy pijete. Ne všechny mají blahodárné účinky, některé vám naopak mohou vaše snažení zpomalit.

Káva a hubnutí

OBSAH: Káva a hubnutí

  1. Pití kávy při hubnutí – je to vhodné?
  2. Co dělá káva s naším tělem
  3. Káva na hubnutí – která ano a která ne
  4. Čas pití kávy hraje při hubnutí důležitou roli
  5. Jaké množství kávy při hubnutí je ještě v pořádku?
  6. Jak si připravit kvalitní kávu doma

Pití kávy při hubnutí – je to vhodné?

V přiměřené míře ano. Kvalitní káva zrychluje metabolismus a dokonce může snížit chuť k jídlu. Abyste ale mohli naplno využít schopností kávy, musíte mít dostatek pohybu, v ideálním případě cvičit a vhodně si upravit jídelníček.

Pojďme si říct, jak káva na lidský organismus působí a kdy ji pít, aby vám skutečně pomohla a neuškodila.

Co dělá káva s naším tělem

  • Odvodňuje. Proto ji pokaždé zapijte velkou sklenicí vody, abyste nebyli dehydrovaní. Dehydratace negativně ovlivňuje vnitřní orgány, tkáně a kvalitu pleti.
  • Zvyšuje krevní tlak. Ale to ne nijak závratně. Lidé s vysokým tlakem by ale raději měli být na pozoru a krevní tlak si průběžně měřit.
  • Pomáhá dorovnat nízký krevní tlak do normálních hodnot.
  • Navozuje pocity štěstí. Podobně jako čokoláda nebo sklenka dobrého vína.
  • Snižuje riziko vzniku diabetu 2. typu. Pravidelné popíjení kávy jej může snížit až o 20 – 50 %.
  • Má protizánětlivý účinek. Obsahuje polyfenoly a mnoho antioxidantů (dokonce více než zelený čaj), takže přispívá k likvidaci volných radikálů v organismu.
  • Potlačuje hlad. Na určitou dobu dokáže tělo „zasytit“.
  • Zrychluje metabolismus. Jedná se ale pouze krátkodobý efekt. Když si navíc tělo zvykne na pravidelný přísun kofeinu, může se organismus po jeho vysazení naopak zpomalit, zvýší se únava a chuť k jídlu.
  • Zatěžuje játra a ledviny. Denně byste neměli pít větší množství silné kávy a kombinovat ji s dalšími nápoji s obsahem kofeinu.
  • Ovlivňuje spánek. Kofein je v těle přítomen přibližně 6 hodin od jeho požití. Pokud tedy kávu vypijete před spaním, může se stát, že budete mít problém s usínáním.

Káva na hubnutí – která ano a která ne

Černá káva a hubnutí, jde to dohromady? Ano. A stejně tak i zelená káva, která neprochází typickým pražením, svou chutí se podobá zelenému čaji a obsahuje velké množství kofeinu.

Obě dvě nejvýrazněji potlačují chuť k jídlu a zrychlují metabolismus. Zelená káva navíc pomáhá snižovat ukládání tuku v těle, a tak redukovat nejen podkožní, ale i vnitřní tuk a zlepšuje činnost vnitřních orgánů.

Nezapomeňte ale na pravidelný pohyb. Bez něj se nezmění téměř nic.

Při hubnutí se naopak vyhněte slazeným kávám. Na nějakou dobu zapomeňte na vídeňskou kávu, americano či karamelové macchiato. Ani caffe latte či capuccino nejsou příliš žádoucí. A úplně zapovězte cukr. Pokud chcete opravdu zhubnout, kávu si neslaďte a přidejte do ní jen kapku mléka, jinak byste veškerou svou snahu poslali opět na startovací čáru.

i Vybírejte z nabídky kávovarů Nespresso

Čas pití kávy hraje při hubnutí důležitou roli

Doba pro pití kávy je vcelku zásadní jak pro vaše trávicí ústrojí, tak pro úspěch při hubnutí.

Káva při hubnutí
Když budete pít kávu správně, stane se s ní velmi dobrý pomocník při hubnutí.

Před fyzickou aktivitou

Pokud máte na kávu chuť, dejte si ji ideálně 20–40 minut před cvičením. Jelikož vaše tělo aktivuje, zrychlí váš metabolismus a podpoří i vaši energii a výdrž.

Když ji naopak vypijete před tím, než si například sednete k televizi, může se velmi rychle stát, že na vás padne obrovská únava a vzápětí usnete. To je také naprosto přirozená reakce po šálku kávy, jen v jiné situaci – neaktivní.

Až po jídle

Káva dráždí žaludek, žlučník a částečně zpomaluje trávení. Vyhněte se proto pití kávy na lačno nebo hned po jídle. Mohlo by vám být „těžko“ a rovněž by na vás mohla padnout únava, jelikož váš žaludek musí pracovat na plné obrátky.

Nejlepší čas na pití kávy je přibližně 30 minut až hodinu po jídle. Žaludek už se stihne pustit do „práce“ a trávení pak probíhá mnohem rychleji a lépe.

Jaké množství kávy při hubnutí je ještě v pořádku?

1–3 šálky denně jsou v normě. Při vyšším počtu káv byste mohli pocítit zvýšenou nervozitu, bolesti hlavy, zrychlení srdečního rytmu či žaludeční potíže. Proto všeho s mírou. Odměnou vám bude svěží organismus.

Jak si připravit kvalitní kávu doma

Pokud byste se rádi naučili pít kávu bez cukru a mléka a dalších dochucovadel, existuje několik způsobů, jak si ji jednoduše připravit v pohodlí domova. Pomůže vám k tomu například Aeropress, Dripper nebo French Press.

Pomáhá káva skutečně zhubnout? Je to dobrý pomocník, ale sama vše nezvládne. K vysněné postavě vás dovede jen v případě, že ji zkombinujete se cvičením a vyladěním svého jídelníčku tak, aby obsahoval dostatečné množství bílkovin, vlákniny a zdravých tuků.

P-DC1-WEB14