Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Kontaktní čočky – jak je to s vrácením a reklamací?

Aktualizováno

Manipulace s kontaktními čočkami nebývá zrovna snadnou záležitostí. V tomto článku vám přinášíme několik tipů na to, jak se vyhnout jejich poškození. Zároveň pro případ potřeby poradíme, kdy je možné uplatnit právo na reklamaci a jak postupovat při vrácení čoček. Naším cílem je vaše plná spokojenost!

kontakntí čočky; Alza.cz; reklamace; vrácení; jak postupovat

Kontaktní čočky (RADY A TIPY) – OBSAH

  1. Jak se vyvarovat poškození kontaktních čoček?
  2. Pohodlná a úspěšná reklamace kontaktních čoček
  3. Jak správně vrátit kontaktní čočky?
  4. Příbalové letáky

Jak se vyvarovat poškození kontaktních čoček?

Kontaktní čočky jsou vyrobeny z velmi citlivých materiálů, které jsou šetrné k vašim očím, ale zároveň se mohou velmi snadno poškodit neopatrnou manipulací. Proto je vhodné dodržovat několik zásad, jež mohou zabránit případným nepříjemnostem.

kontakntí čočky; Alza.cz; reklamace; vrácení; jak postupovat
Pravidlo číslo jedna pro manipulaci s kontaktními čočkami – nikdy nedržte čočku nehty!

Jak lze poškodit kontaktní čočku?

  • Natržením při vyjímání z pouzdra,
  • přiskřípnutím šroubovacím víčkem (u plochých pouzder),
  • poškozením nehtem nebo nevhodnou pinzetou,
  • zanedbáním čištění (vznik škodlivých usazenin).

Jak správně manipulovat s kontaktní čočkou?

  • Nikdy nedržte čočku nehty.
  • Nevyjímejte čočku tažením po vnitřní straně pouzdra – nalepte čočku na bříško prstu nebo použijte speciální pinzetu.
  • Používejte pouze pinzety určené k manipulaci s kontaktními čočkami.
  • Vždy se ujistěte, že čočka plave v roztoku a není nalepena na stěně pouzdra – zavíráním víčka by se mohla poškodit.
  • Při odstraňování nečistot mnutím nepohybujte prstem kruhovitě, ale přímo – při kruhovitých pohybech může dojít k natrhnutí čočky.

Pohodlná a úspěšná reklamace kontaktních čoček

K reklamaci kontaktních čoček lze přistoupit především v situaci, kdy je čočka poškozená již z výroby a také v některých dalších případech. Pro úspěšnou reklamaci je nutno předložit kontaktní čočku a blistr, na němž je číslo šarže. Toto číslo je velmi důležité pro výrobce, aby poznal případnou vadnou sérii a mohl ji stáhnout z trhu.

kontakntí čočky; Alza.cz; reklamace; vrácení; jak postupovat
Za jakých podmínek lze kontaktní čočky reklamovat?

Jaké vady lze reklamovat?

  • Kontaktní čočka v blistru zcela chybí – k reklamaci je nutno poslat blistr.
  • V blistru jsou dvě čočky slepené k sobě – k reklamaci je nutno poslat blistr.
  • Čočka je z výroby přiškvařená k okraji blistru.
  • Vada materiálu – extrémně neobvyklá situace, kdy následně dochází ke stažení celé šarže z trhu.

Jaké vady nelze reklamovat?

  • Nevhodnost čočky pro nositele – čočky nelze pořizovat na zkoušku, každé čočky by měly být nejdříve řádně vyzkoušeny u kontaktologa.
  • Mechanické poškození způsobené kupujícím – čočky lze snadno poškodit necitlivou manipulací, (píchlou pneumatiku bohužel také nelze reklamovat). Alza garantuje dodání zboží v nejvyšší jakosti, a proto pro zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození musí být kupujícímu toto poškození přímo prokázáno nebo přiznáno v důvodech reklamace.

Jak správně vrátit kontaktní čočky?

I pro kontaktní čočky samozřejmě platí možnost vrácení zboží – tedy odstoupení od smlouvy. Pro úspěšné odstoupení od smlouvy je potřeba dodat kompletní zboží. Za takové zboží se považuje odpovídající počet kusů kontaktních čoček s neporušeným blistrem.

kontakntí čočky; Alza.cz; reklamace; vrácení; jak postupovat
Kontaktní čočky můžete samozřejmě vrátit podobně jako jiné zboží – při vrácení kompletního zboží se však očekává odpovídající počet kontaktních čoček s neporušeným blistrem.

Od smlouvy nelze odstoupit v případě, že čočka již byla z blistru vyjmuta, v souladu s ust. § 1837 písm. g) občanského zákoníku, jedná se o zboží, které spotřebitel vyňal z obalu a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

Nicméně je možné od smlouvy odstoupit částečně, tedy ve zbývající části, ve které blistry kontaktních čoček nebyly nijak narušeny. V takovém případě má kupující nárok na vyplacení části kupní ceny odpovídající hodnotě nenarušených blistrů kontaktních čoček.

i

Reklamní formulář a další užitečné informace a odkazy najdete na stránce Servis v Alza.cz.

Příbalové letáky

Stále vám něco není jasné? Součástí webové prezentace kontaktních čoček v naší nabídce je vždy také elektronický příbalový leták v českém, slovenském a anglickém jazyce. Na vyžádání jej rovněž rádi zašleme e-mailem nebo vytištěný poštou.

Nyní už víte, jakým způsobem manipulovat s kontaktními čočkami tak, abyste předešli jejich poškození. V případě, že vada nevznikne na vaší straně, je na našem e-shopu možné kontaktní čočky pohodlně reklamovat a vrátit.

WEB4