Obnovit stránku

Prodloužili jsme otevírací dobu našich prodejen, ale pokud nemáte cestu kolem, objednávky nad 2 000 Kč stále doručujeme zdarma!

Mad Box (PREVIEW) – autoři Project CARS oznamují novou herní konzoli

Aktualizováno

Microsoft, Sony a Nintendo. Svatá trojice herního průmyslu se dost možná v příštích letech rozroste o nového hráče. Slightly Mad Studios, autoři série Project CARS či některých dřívějších dílů Need for Speed, totiž oznámili práci na své vlastní konzoli. Mad Box, jak se připravovaná konzole jmenuje, by měl vyjít za dva až tři roky a má se stát nejvýkonnější konzolí světa. Jak toho hodlá dosáhnout a proč o jejím úspěchu zatím hodně pochybujeme, se dozvíte níže v článku.

Preview

Mad Box; screenshot: konzole

Mad Box – Preview

  1. Autoři Project CARS oznamují vlastní 4K herní konzoli Mad Box
  2. Vlastní engine zdarma pro všechny
  3. Má Mad Box šanci na úspěch?

Autoři Project CARS oznamují vlastní 4K herní konzoli Mad Box

• Preview: 19. 1. 2019 • Autor: Filip Němec

Slightly Mad Studios nepracují pouze na třetím díle Project CARS, ale jak nedávno trochu mimoděk prohlásili, v útrobách jejich relativně malého studia se aktuálně vyvíjí i nová herní konzole. Konkurovat chtějí komu jinému než přímo Microsoftu, Sony a trochu i Nintendu, míří tedy na mety nejvyšší. Jejich připravovaná konzole ponese název Mad Box a má být nejvýkonnější konzolí na světě. Otázkou samozřejmě je, zda-li se chtějí porovnávat se současnou generací, pravděpodobnější se však zdá, že Mad Box bude konkurentem až generace nadcházející. Vývoj konzole je totiž v začátcích a uvedení na trh se předpokládá nejdříve za dva roky.

Mad Box by měl být zjednodušeně řečeno konzolovou verzí velmi výkonného herního počítače, který by měl zvládnout hraní ve 4K při 60 snímcích za sekundu a virtuální realitu se 120 snímky za vteřinu. To jsou rozhodně silná slova, vezmeme-li v potaz, že CEO společnosti Ian Bell prohlásil, že konfigurace se rovná výkonnému PC postavenému zhruba za dva roky ode dneška.

Jde o podivně ambiciózní výrok, zejména uvážíme-li, že už neplatí letitý Moorův zákon (počet tranzistorů, které mohou být umístěny na integrovaný obvod, se při zachování stejné ceny zhruba každých 18 měsíců zdvojnásobí). Navíc bez silného partnera v oblasti vývoje a výroby může doposud čistě vývojářské studio pouze věštit z ruky. Dále, podobný stroj by musel stát dle mého odhadu minimálně 15 - 20 000 Kč a s takovou cenovkou by mohla začínající značka soupeřit s roky zavedenu konkurencí jen velmi těžko. Podle zmíněných specifik navíc Mad Box vypadá spíše jako hybrid mezi klasickým herním PC a konzolí, čemuž nasvědčují i další indicie.

Mad Box; screenshot: platforma

Vydání konzole je prozatím v nedohlednu a tak i její samotný vzhled je prozatím hudba budoucnosti. Autoři už však ukázali první koncepty. Zatímco Sony i Microsoft jsou v posledních letech až příliš konzervativní, tady se kreativitou rozhodně nešetřilo.

Vlastní engine zdarma pro všechny

Mad Box by měl pohánět vlastní engine Madness, který bude dostupný zdarma všem vývojářům, kteří o něj budou mít zájem. A kde tato nová konzole vezme hry? To je otázka, jak bychom řekli u nás, za zlatého bludišťáka. Slightly Mad Studios nechtějí jít cestou exkluzivních titulů, naopak. Mad Box by měl být rájem multiplatformových her, což by měl umožnit právě Madness engine, který funguje jak na konkurenčních strojích, tak i na PC.

CEO Slightly Mad Studios Ian Bell zatím popisuje Mad Box spíše jako spasitele konzolového trhu, který si téměř monopolním způsobem rozdělil Microsoft se Sony, přičemž svůj specifický segment si roky pro sebe uzurpuje ještě Nintendo. Mad Box by prý měl zamíchat kartami, vytvořit více konkurenční prostředí a prý dokonce nabídnout i levnější hry díky volně přístupnému enginu a menší byrokracii kolem schvalování a vydávání konzolových her.

Má Mad Box šanci na úspěch?

Osobně však vidím šanci na úspěch velmi malou (rád bych se však pletl). Protože bude mít konzole svůj vlastní engine, v případě, že by se někdo ze zaběhnutých herních vydavatelů chtěl podělit o svou hru právě na této konzoli, musel by ji celou vytvořit v Madness enginu. A proč tímto krokem, který by mohl zhoršit kvalitu hry na ostatních, zaběhnutých platformách, riskovat její potenciální úspěch? Myslím si, že nějakého Far Cry, Need for Speed či Assassin´s Creed se na Mad Boxu jen tak nedočkáme.

Mad Box; screenshot: koncept

Tohle je jeden z dřívějších konceptů. Rozhodně vypadá lépe než ty aktuální, kde tělo konzole kopíruje tvar písmene M. Futuristicky působí zabudovaný LCD display, snad se ale nic takového do finální verze neprobojuje. Konzole bývá většinou blízko televizní obrazovky, a tak jakékoli světlo vyzařující z těla konzole je vždy na škodu.

Vzpomeňme si, jak z počátku absolutně ignorovali velcí vydavatelé Nintendo Switch a to šlo o platformu již zavedeného výrobce herních konzolí. Zdá se, že Mad Box by mohl uspět spíše jako líheň menším a nezávislých her díky kvalitnímu enginu dostupnému zcela zdarma. Pak by ale nedávalo smysl dělat nejvýkonnější konzoli na světě. Dalším otazníkem je také, jak vůbec takový stroj chtějí vytvořit. Slightly Mad Studios byli doposud pouze tvůrci kódu, ne výrobci hardwaru.

Studio prý již jedná s partnery, kteří vývoj nejen zafinancují, ale také možná přímo provedou. To zní na jednu stranu jako slibná zpráva, na tu druhou to však znamená, že vůbec nic ještě není jisté a z tohoto ambiciózního plánu by také mohlo úplně sejít. Nějaký větší úspěch Mad Boxu se mi v tuto chvíli zdá velmi nepravděpodobný, z jakéhokoli zvýšení konkurence ale budeme těžit zejména my hráči, takže Slightly Mad Studios fandím. Jak se na příchod nové konzole díváte vy?

i Podívejte se na všechny články z herní sekce
i Mohlo by vás zajímat

Mad Box, nová herní konzole od Slightly Mad Studios, tvůrců Project CARS, zatím nemá stanové datum vydání. O novinkách vás budeme informovat.

WEB16