Obnovit stránku

No Man's Sky (NOVINKA) – Update Synthesis do hry přinese spoustu drobných vylepšení

Aktualizováno

Poslední update No Man's Sky zvaný Beyond dorazil letos v létě a přinesl do hry opravdu velkou porci vylepšení, nových mechanismů a pořádných změn, které byly hráčskou komunitou přijaty pozitivně. Tvůrci ze studia Hello Games ovšem neusínají na vavřínech a pár měsíců poté přichází s novou aktualizací zvanou Synthesis. Jak se No Man's Sky promění tentokrát, se dozvíte v naší novince.

NovinkyRecenze

No Man’s Sky; screenshot: Synthesis Exocraft

Části článku:


No Man’s Sky – Novinky

  1. (29. 11. 2019) Synthesis – zlepšení, kam se podíváš
  2. (9. 8. 2019) No Man’s Sky: Beyond – nekonečný vesmír se dále rozpíná
  3. (18. 3. 2019) Vesmír se opět dočká výrazných změn
  4. (23. 11. 2018) No Man’s Sky Visions - nové podoby starého vesmíru
  5. (2. 11. 2018) No Man’s Sky šlape na paty Subnautice
  6. (8. 10. 2018) No Man’s Sky přidává nové vozítko na dvou kolech
  7. HW nároky pro No Man’s Sky PC

Synthesis – zlepšení, kam se podíváš

• Novinka: 29. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Update Synthesis se podle slov Seana Murrayho, jednoho ze zakladatelů studia Hello Games, zaměřuje především na vylepšení stávajících herních mechanismů, v mnoha ohledech nastavených právě předchozí aktualizací Beyond. Změny, jež update Synthesis přináší, vznikly převážně na základě zpětné vazby a návrhů hráčské komunity No Man's Sky, fanouškové se tedy mohou těšit, že jejich prosby a tužby budou konečně vyslyšeny.

No Man’s Sky; screenshot: krajina

V první řadě budete nyní moci vlastnit hned několik Multi-Toolů (univerzální pistole) a libovolně mezi nimi přepínat pomoci rychlého menu. Můžete si tedy klidně jeden Multi-Tool vyhradit na těžení materiálů a druhý si postavit jako regulérní palnou zbraň, což zní skvěle. Při editaci terénu konečně půjde vrátit povrch země do původní podoby, nebo zcela jednoduše vytvořit rovnou plochu, což doposud nebylo v No Man's Sky možné. Při projíždění krajinou, ať už editovanou, nebo ne, nyní budete moci pilotovat své vozítko Exo-Craft z pohledu první osoby, podobně jako u vaší vesmírné lodi.

Objevit by se měl i nový terminál, kde budete moci svou loď rozšiřovat o sloty v inventáři, případně ji pomocí nanitů upgradovat na vyšší třídu. Na stejném místě ovšem půjde i nechtěná plavidla rozebrat na součástky a získat tak spoustu materiálů a užitečných technologií. Poletování galaxiemi by mělo být o něco příjemnější díky upravené a mnohem přehlednější vesmírné mapě. Stejně tak bude upravena i záložka mezihvězdných objevů Discoveries, kde získáte rychlejší přístup k planetárním datům a přibude zde i hromadné nahrávání vašich objevů a průzkumnických úspěchů.

No Man’s Sky; screenshot: loď No Man’s Sky; screenshot: exocraft No Man’s Sky; screenshot: terén
Vesmírné lodě, pozemní vozítka nebo úprava terénu. Update Synthesis myslel opravdu na všechno.

Lepší inventář a svižnější manipulace s předměty

Podstatně rychlejší a svižnější by měly být aktivity, které ve hře provádíte opravdu často – spouštění nákupních terminálů či rozhovory s obchodníky by nyní měly skočit rovnou k nákupnímu interfacu. Což je jedině dobře, konečně totiž zmizí ty nesmyslné textové průpovídky prodejců, které mě otravují prakticky ode dne vydání No Man's Sky.

Podstatné vylepšení díky bohu oblaží i těžkopádný inventář, se kterým ve hře pracujete poměrně často a je proto nepochopitelné, že až v updatu Synthesis se naučil několik zcela zásadních funkcí, jako je automatická výměna pozic dvou položek v inventáři, když se rozhodnete je přesunout. Opravit poškozenou výstroj teď bude možné pouhým přetažením potřebných materiálů na její slot a tak podobně. Stejně tak transfer materiálů mezi vámi, vaší lodí a dalšími úložnými prostory bude fungovat na mnohem větší dálku.

No Man’s Sky; screenshot: spacecamp
Hvězdná mapa by po updatu Synthesis měla být přehlednější a funkčnější.

Nabídka stavebních prvků pro budování základny se rozroste o nový geometrický prvek – trojúhelník. Díky této základní „kostičce” budete moci vytvářet složité a kreativní konstrukce, úprav a lepšího fungování by ovšem mělo být viditelné na samotném „stavění”. Jednotlivé díly prý k sobě budou lépe pasovat a budou méně chybové, navíc bude zredukována cena materiálů potřebných pro sestavení jednotlivých komponent.

No Man's Sky má tedy opět nakročeno stát se zase o něco lepší hrou, než byla doposud. Kromě výše zmíněných úprav ale update Synthesis přináší o poznání více, pokud chcete, oficiální patch notes si můžete přečíst na tomto odkazu. Málem bych ale zapomněl na to nejdůležitější, totiž na datum vydání. Tak tedy prosím pěkně, free aktualizace No Man's Sky zvaná Synthesis vychází dnes (28. 11. 2019) na platformách PC, P4 a Xbox One.

• Zdroje: nomanssky.com, PlayStation.Blog



No Man’s Sky: Beyond – nekonečný vesmír se dále rozpíná

• Novinka: 9. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

O free updatu zvaném Beyond už víme několik měsíců, zásadními informacemi o jeho obsahu ale tvůrci nijak nehýří a nejnovější trailer v tomto trendu víceméně pokračuje. Na základě nové ukázky je tedy zřejmé, že nově půjde některé druhy procedurálně generované fauny osedlat a využít jako dopravního prostředku, kromě toho ale nejnovější trailer příliš nových informací nepřináší.

No Man's Sky – Beyond (trailer)

Nejnovější trailer není příliš informačně bohatý, můžeme si v něm ale povšimnout jedné novinky – možnosti využití zvířat jako dopravního prostředku.

Beyond mělo původně tvořit několik menších aktualizací vydávaných postupně, studio Hello Games se ale nakonec rozhodlo vše vypustit najednou v rámci jednoho masivního updatu složeného ze tří pomyslných částí. První část se bude týkat online složky hry, jež by se měla dočkat výrazného přepracování a rozšíření. Důraz bude kladen na sociální aspekt hry, ta by tedy nyní měla hráče přímo vybízet ke společnému hraní s ostatními galaktickými dobrodruhy. Což nezní vůbec špatně, možnost budovat ve skupině obří vesmírné základny v partě několika lidí bylo jednou z hlavních předností předchozího updatu NEXT. Pokud Beyond multiplayer ještě prohloubí a vylepší, tím lépe.

Druhá třetina tvořící update Beyond bude podpora VR. No Man’s Sky by vám tedy nově mělo umožnit se opravdu ponořit do hlubin zdánlivě nekonečného vesmíru. Díky headsetu si tak můžete vychutnat průzkum, sběr surovin a poletování ve vlastní raketce z planety na planetu opravdu naplno. Hello Games už několik zahraničních médií nechal VR režim vyzkoušet na vlastní helmy a třeba podle serveru GamesRadar se jedná „o naprosto dechberoucí podívanou”.

A konečně třetí a finální složka obřího updatu Beyond je... zatím neznámá. Ano, Hello Games poslední část této aktualizace stále nechávají zahalenou tajemstvím. Můžeme tedy doufat, že se bude jednat o něco opravdu velkého, něco, co tvář No Man’s Sky změní opravdu k nepoznání. A nebo také ne. To momentálně ví jenom lidé ze studia Hello Games.

My ostatní se to každopádně dozvíme již 14. srpna, kdy free aktualizace Beyond obohatí stávající podobu hry na všech dosavadních platformách, tedy na PC, PS4 a Xbox One. Takže pomalu začněte plnit nádrže své raketky palivem, v polovině srpna se opět vydáme do nekonečného vesmíru.

• Zdroje: Hello Games, GamesRadar+, vlastní



Vesmír se opět dočká výrazných změn

• Novinka: 18. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Sean Murray, jeden ze zakladatelů studia Hello Games, nedávno na svém twitteru prohlásil, že No Man’s Sky v létě čeká další obří update, jenž by měl svou velikostí být srovnatelný snad jen se středně velkou kometou. Ve svém tweetu prohlásil, že momentálně pracují na 3 velkých updatech, jež za pár měsíců vyjdou zdarma pod hlavičkou No Man’s Sky Beyond.

No Man's Sky Beyond

Krátké video nám toho opravdu mnoho neřekne, ale přinejmenším navnadí.

Podle jeho slov chtěli vytvořit něco, co by na budoucnost No Man’s Sky mělo opravdový dopad a prozradil, že první z těchto updatů bude zaměřený na online prvky, které ještě výrazněji prohloubí. Prý ale rozhodně nemáme počítat s tím, že by z tohoto titulu snad stalo MMO, nebo že by do něj tvůrci začali nějak násilně šroubovat mikrotransakce. Pro všechny stávající hráče No Man’s Sky bude tato aktualizace zcela zdarma a já se velice těším. S každou novou aktualizací je tato hra lepší a lepší a já jsem nesmírně zvědavý, co dalšího přinesou zbývající 2 updaty. O těch bohužel zatím nevíme ani „ň”.

• Zdroje: Twitter



No Man’s Sky Visions – nové podoby starého vesmíru

• Novinka: 23. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Update 1.75 měla být podle slov tvůrců původně vcelku malou aktualizací přidávající pouhých pár drobností, Hello Games ji ale postupně rozšiřovali o další a další funkce, až si vysloužila svůj vlastní název - Visions.

No Man's Sky Visions (Trailer)

Podívejte se na update Visions v oficiálním traileru.

Tento update pak do hry přidává nové biomy plné anomálií, bizarní druhy zvířat a především zcela nové barevné spektrum v podobě nových odstínů trávy a vody, dokonce přibyly i nové atmosférické jevy, jako je třeba duha. Tou ale změny na povrchu planet zdaleka nekončí, nově totiž můžete narazit hned na několik druhů agresivních rostlin, fluoreskní krystaly či dokonce kráčející balvany. A u kamenů ještě chvíli zůstaneme, respektive u zkamenělin prastarých mimozemských tvorů, jejichž cenné ostatky budete moci vykopávat ze země za účelem rychlého profitu.

Na exotických planetách zase tu a tam narazíte na záhadné artefakty, které si budete moci jako trofeje vystavit na své základně, jako ukázku toho, co vše jste už v obřím vesmíru No Man’s Sky stihli prozkoumat.

No Man’s Sky; screenshot: anomálie No Man’s Sky; screenshot: rozmanitost No Man’s Sky; screenshot: voda

Obrázek 1: Po instalaci updatu 1.75 na vás čeká několik nových biomů plných anomálií. Obrázek 2: Více vizuální rozmanitosti - to je heslo Hello Games. Obrázek 3: Od teď už v No Man’s Sky můžeme očekávat i různě barevnou vodní hladinu.

Aktualizace Visions se ale nevěnuje jen vizuálním úpravám planet, přináší i čistě kosmetické záležitosti typu nových emotes či přileb, ale třeba i také sdílené komunitní mise. Jak sami vidíte, změn a vylepšení je více než dost, jejich plný výčet si v případě zájmu můžete přečíst na odkazu zde.

Hello Games tedy rozhodně nezaháleli a zase svou vesmírnou hru obohatili o něco nového. Co asi přijde příště? Můžeme jen hádat, jedno je ale jisté, No Man’s Sky bude po instalaci updatu Visions zase o něco rozmanitější a barevnější. 



No Man’s Sky šlape na paty Subnautice

• Update: 2. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

V nejnovějším updatu No Man’s Sky nazvaném Abyss (Hlubina) nám otevře svou mokrou náruč samotné dno oceánů. Lidé ze studia Hello Games do hry přidali nová, mnohem variabilnější podmořská prostředí, ponorky, vraky lodí a podvodní pozůstatky prastarých civilizací, které budeme moci prozkoumávat.

No Man’s Sky – The Abyss (trailer)

Podívejte se na update The Abyss v oficiálním traileru.

Dobrá zpráva je, že výrazného přepracování se dočkalo i ovládání plavání pod vodou, které před updatem nebylo nijak extra povedené. Pro větší rychlost lze využít tryskového boostu a pro lepší komunikaci s ostatními hráči pak přibyly i nové emoty. A protože zásoby kyslíku nejsou nekonečné, do hry přibylo také více než 10 nových podvodních částí základny, kterými si budeme moci vystavět naše akvatické báze pěkně k obrazu svému.

Ponorku bude možno po vzoru ostatních vozidel plně upravovat, a to jak po technické, tak i po vizuální stránce. A protože vozový park už se poměrně rozrostl, na vesmírných stanicích se nově začne objevovat i Vehicle Shop, kde si budete moci do svých dopravních prostředků dokupovat potřebné upgrady. Změn tedy není zrovna málo, co myslíte, bude No Man’s Sky možnosti své podvodní říše prohlubovat natolik, aby se stalo přímou konkurencí podobně zaměřené Subnauticy? Já osobně bych se tomu zas tolik nedivil.

No Man’s Sky; screenshot: okoryba No Man’s Sky; screenshot: mise No Man’s Sky; screenshot: lastura

Obrázek 1: The Abyss přináší spoustu nových podvodních tvorů. Obrázek 2: Těšit se ale můžete i na nové příběhové mise. Obrázek 3: Podvodní prostředí mají být po nové aktualizaci mnohem variabilnější.

Těmito změnami ale aktualizace The Abyss zdaleka nekončí, přináší také spoustu oprav technických problémů a nedostatků, úpravy chování podmořských tvorů, zlepšení stability v mnoha ohledech, zkrátka je toho dost. Kompletní seznam změn a vylepšení naleznete na odkazu zde. Tak u příštího updatu zase nashledanou.



No Man’s Sky přidává nové vozítko na dvou kolech

• Update: 8. 10. 2018 • Autor: Štěpán Lenk

Poslední update se zaměřuje především na vylepšení vozidel, kterými se můžeme prohánět po povrchu planet v obřím vesmíru stvořeném studiem Hello Games. Stávající vozový park obohatil zbrusu nový typ vozítka zvaný Pilgrim, rychlý, motorku připomínající stroj na dvou kolech. Vesmírní motorkáři jásají, všichni ostatní se ale mohou radovat z nové možnosti všechna vozidla (takzvané exocrafty) vizuálně customizovat, tedy upravovat jejich vzhled, což rozhodně vítáme.

No Man’s Sky – NEXT (trailer)

Trailer na velký patch NEXT, který No Man’s Sky vlil do žil novou krev.

Samozřejmostí tohoto updatu jsou pak i méně či více zásadní opravy některých chyb a technických neduhů, kompletní patch notes si ostatně můžete pročíst na odkazu zde. No Man’s Sky tak po obřím červencovém updatu NEXT chytilo druhý dech a tvůrci, zdá se, ve vysokém tempu přidávání nových funkcí a vylepšení nehodlají přestat. Jen tak dál. U další aktualizace nashledanou.

Obsah recenze No Man’s Sky

  1. No Man’s Sky NEXT – lehce stereotypní vesmírná odysea
  2. Mít tak svou vlastní vesmírnou základnu
  3. Do nekonečna a ještě dál, to je No Man’s Sky
  4. No Man’s Sky ve více hráčích
  5. Krása hvězd se dotýká
  6. Je čas se vrátit k No Man’s Sky?
  7. Recenze No Man’s Sky: NEXT: závěrečné hodnocení
  8. HW nároky pro No Man’s Sky PC

No Man’s Sky NEXT – lehce stereotypní vesmírná odysea

(1. 8. 2018) Jsem asi jeden z mála, kdo si No Man’s Sky užíval už v původní day one verzi. Ano, ta hra měla spoustu chyb, padala, hodně slíbených funkcí chybělo (multiplayer) a v tom obřím vesmíru krom neustálého těžení materiálů vlastně nebylo moc co dělat. Ale sakra, mít vlastní raketku a možnost s ní létat z planety na planetu a z galaxie do galaxie bylo prostě splněním mého dětského snu. 

No Man’s Sky: Next; wallpaper: cover

No Man’s je teď větší a lidnatější.

A ať už vás No Man’s Sky baví nebo nebaví, jedno se mu musí nechat. Jako hra má asi jeden z nejpůsobivějších začátků vůbec. Probouzíte se na neznámé planetě, máte rozbitou loď, poškozený skafandr a kolem vás je jen opuštěná krajina a tísnivá samota. Ticho okolního světa jen občas prořízne robotický hlas oznamující klesající zásoby kyslíku, a protože počasí je nevyzpytatelné a široko daleko není ani živáčka, musíte se spolehnout jen sami na sebe. Pomocí svého multi-toolu pak pomalu začnete sbírat suroviny nutné k záchraně vlastního krku a opravě vybavení a kousek po kousku tak zvětšujete své šance na přežití. 

A když už konečně dáte svou vesmírnou loď do kupy, za burácení motorů a bez jakéhokoli loadingu vyletíte mezi hvězdy a před vámi se otevře nekonečný vesmír, úžasem vám pravděpodobně spadne brada někam na plechovou podlážku kokpitu. Vesmír vytvořený studiem Hello Games je prostě a jednoduše obrovský, plný planet i měsíců (údajně až 18 kvintilionů) s vlastní atmosférou a podnebím, na jejichž průzkum by nestačil ani celý váš život. 

No Man’s Sky: Next; gameplay: vedlejší mise No Man’s Sky: Next; gameplay: inventář No Man’s Sky: Next; gameplay: story

Obrázek 1: Vedlejší mise jsou vítaným zdrojem financí. Obrázek 2: Manipulace s inventářem je i po updatu NEXT bohužel stále poněkud kostrbatá. Obrázek 3: Příběhové mise ozvláštňují v jádru stereotypní hratelnost.

V No Man’s Sky máte hodně zjednodušeně řečeno dvě možnosti. Buď se budete toulat vesmírem, jak se vám zlíbí, nebo se pustíte do hlavní příběhové linie, ve které odhalíte skrytá tajemství vesmíru, původ záhadné mimozemské rasy, vesmírných portálů a mnoho dalšího. Právě slabý příběh byl jedním z největších neduhů původní hry, v průběhu času ovšem No Man’s Sky získalo vcelku obstojnou dějovou linii a spousty vedlejších nepovinných misí, kterými můžete získávat potřebnou herní měnu (a kterých v rámci updatu NEXT ještě přibylo a přidávají hře na variabilitě).

Příběhu a vedlejším misím se zároveň částečně daří zakrývat fakt, že No Man’s Sky je vlastně jeden obří festival craftování. Bez craftování se totiž prostě a jednoduše nehnete, je to samotná podstata celé hry. No Man’s Sky je plné enviromentálních nebezpečí, nehostinných planet, radioaktivity, masožravé fauny, pirátů a dalších nástrah. Přežít vám pomáhá vaše výbava, která ale, co čert nechtěl, potřebuje nějakou tu energii k provozu. Chemické prvky, baterie, články a další napájecí prostředky pak těžíte či přímo vyrábíte, čímž vzniká doslova nekonečný koloběh sbírání surovin a jejich proměny na něco užitečného. Hra je tak ve své podstatě velmi stereotypní, a pokud pro vás není tahákem právě průzkum a objevování hlubokého vesmíru, dejte od No Man’s Sky ruce pryč. Tohle není titul pro vás.

No Man’s Sky: Next; wallpaper: pláž

No Man's Sky je především o objevování nových světů... a craftování.

A když už jsem nakousnul craftování a materiály, samotný inventář je v No Man’s Sky bohužel trochu nepraktický a manipulace s jednotlivými položkami je poměrně neohrabaná. Interface sice v updatu NEXT prošel vcelku výraznou proměnou, na inventáři se to ale bohužel zas tolik neprojevilo a kdykoli ho otevřu, mám dojem, že jsem v něm strávil více času, než by bylo bezpodmínečně nutné.

Mít tak svou vlastní vesmírnou základnu

Průzkum planet je ale v No Man’s Sky fascinující a objevování nových druhů zvířat a rostlin (taky náhodně generovaných) zabaví na docela slušnou dobu. Každý vesmírný dobrodruh začne ovšem dříve či později toužit po nějakém bezpečném útočišti, kde by mohl na chvíli spočinout. A co může být lepšího, než vlastní základna?

No Man’s Sky: Next; gameplay: místnost No Man’s Sky: Next; gameplay: možnosti No Man’s Sky: Next; gameplay: specialista

Obrázek 1: Klasickou čtvercovou místností budování zpravidla začíná. Obrázek 2: Výběr stavebních komponent je opravdu široký. Obrázek 3: Bez specialistů se neobejdete.

O budování základen si mohli majitelé původního No Man’s Sky nechat jen zdát. Tato možnost byla později do hry přidána v rámci bezplatných rozšíření a nutno podotknout, že něco takového bylo potřeba jako sůl. Osobně jsem tvorbou vlastní základny strávil nechutně mnoho času, protože mít v tom obřím vesmíru místo, které je prostě moje a můžu se do něj kdykoli vrátit, je zkrátka skvělý pocit. NEXT navíc přidal spoustu stavebních prvků, takže si svou základnu opravdu můžete postavit podle svého gusta, značně byl ale také navýšen velikostní limit celé báze, který byl v předchozích verzích poněkud otravný a bránil mi vybudovat si onu prosklenou pozorovatelnu s výhledem na vzdálené pohoří s jezerem.

Svá útočiště navíc díky updatu No Man’s Sky NEXT můžete budovat kdekoli na planetě, což je příjemné vylepšení, jelikož v minulé verzi to šlo pouze na předem určených místech. Trochu nešťastné ale je, že má základna z předchozí verze hry přestala fyzicky existovat a je údajně uložená někde v archivu, odkud ji mohu znovu vyvolat. Bohužel jsem do dnešního dne pořádně nepřišel na to, jak. Když už se tedy tvůrci odhodlají k tam razantnímu zásahu, příště bych prosil srozumitelnější instrukce, jak tuto situaci napravit.

No Man’s Sky: Next; wallpaper: stavba

Podstatné vylepšení možností při budování základny je jedním z největších přínosů updatu NEXT.

Do nekonečna a ještě dál, to je No Man’s Sky

Prolézání jednotlivých planet je ale jen polovičním obrazem No Man’s Sky. Velkou část hratelnosti také tvoří cestování ze systému do systému a komunikace s ostatními obyvateli vesmíru. Problém je v tom, že zpočátku nikomu nerozumíte ani slovo a mimozemské jazyky se po jednotlivých slovíčkách učíte díky speciálním artefaktům na povrchu jednotlivých planet. Jakmile si rozšíříte slovníček, pomalu se v rozhovorech začnou objevovat známé výrazy a celá ta hatmatilka začne dávat trochu smysl, Což je podle mého vtipně vymyšlený systém, který navíc ještě prohlubuje iluzi rozlehlého vesmíru s několika odlišnými civilizacemi koexistujícími vedle sebe. 

No Man’s Sky: Next; gameplay: pulse jump No Man’s Sky: Next; gameplay: křižník No Man’s Sky: Next; gameplay: stanice

Obrázek 1: Pulzními skoky cestujete napříč planetami v systému. Obrázek 2: Obří mezihvězdný křižník teď můžete vlastnit i vy! Obrázek 3: Hvězdné stanice působí mnohem živěji než v předchozích verzích hry.

Na mimozemšťany narazíte nejčastěji na vesmírných stanicích, které mimochodem prošly výraznou vizuální a strukturální obměnou a připomínají už konečně trochu rušné mezihvězdné přístavy. Zde si můžete zapsat nové vedlejší mise, nakupovat a prodávat materiály, případně si za tučný obnos pořídit novou vesmírnou kocábku. 

U nové hvězdné lodě ale No Man’s Sky NEXT nekončí, nyní máte možnost si pořídit (za strašnou spoustu peněz) hvězdný křižník a menší fregaty, kterým posléze můžete velet a posílat je na samostatné mise. Pokud se ovšem rozhodnete vyrazit mezi hvězdy na vlastní pěst, číhají tam na vás mnohá nebezpečí, hlavně ve formě pirátů, kteří se vás pokusí připravit o váš cenný náklad. Dají vám sice možnost se z prekérní situace vykoupit, mnohem jednodušší (a levnější) ale je si to s nimi vyříkat pěkně z očí do laseru. A pokud se těšíte na epické hvězdné souboje, musím vás zklamat. Vizuálně vše vypadá skvěle, samotné lodě ale nejsou nijak zvlášť obratné a poletovat vesmírem a snažit se trefit rychle poletující bandity je často spíše frustrující. Naštěstí tato střetnutí nejsou až tak častá.

No Man’s Sky: Next; gameplay: fregata

Najímatelné fregaty mají svá specifická zaměření.

No Man’s Sky ve více hráčích

Zcela jednoznačně největším tahákem updatu NEXT je plnohodnotný multiplayer, jehož nepřítomnost byla už od začátku trnem v oku značné části fanouškovské základny. A teď, téměř po dvou letech od původního vydání, si konečně můžeme zahrát No Man’s Sky ve více lidech a toulat se společně galaktickými dálkami.

No Man’s Sky: Next; gameplay: multiplayer No Man’s Sky: Next; gameplay: kooperace No Man’s Sky: Next; gameplay: výlet

Obrázek 1: V multiplayeru není problém spojit se s cizími hráči. Obrázek 2: Stavět základnu ve více lidech je velmi uspokojivé. Obrázek 3: Nezáleží na tom, kde je zrovna váš partner. V No Man’s Sky můžete být oba klidně na opačné straně galaxie.

Chcete spolu nekonečné hodiny těžit na povrchu planet vzácné nerosty? Nebo ve svých lodích vyrazit na lov pirátů do pásu asteriodů? Nebo postavit společné útočiště pro celou partu? Není problém, to všechno je po posledním updatu možné a to jak s náhodnými hráči, tak s přáteli. Osobně nevidím důvod hrát zrovna No Man’s Sky s cizími astronauty, ale domluvit se s několika kamarády a společně si budovat obří základnu a postupně ji rozšiřovat, mi přijde jako brilantní nápad. Hello Games mají můj obdiv, že multiplayer do hry nakonec přidali, jen mě trochu mrzí, že nikdo z mých kamarádů No Man’s Sky nehraje.

Krása hvězd se dotýká

Vizuální styl No Man’s Sky se mi líbil už v původní verzi, grafika sice nebyla nijak extra detailní, ale na dění na obrazovce se hezky dívalo a i když některé planety byly výrazně hezčí než jiné, jako celek hra působila povedeně. S nástupem updatu NEXT ovšem přichází vcelku zásadní vizuální upgrade a jednotlivé planety vypadají o mnoho lépe, textury jsou detailnější a i úplně pusté planety díky tomu působí esteticky daleko uspokojivějším dojmem. Atmosféru také výtečně dokresluje skvělá elektronická hudba skupiny 65 Days of Static, jež nenuceně, a přesto působivě doplňuje vizuální zážitek.

No Man’s Sky: Next; gameplay: editor No Man’s Sky: Next; gameplay: grafika No Man’s Sky: Next; gameplay: photo mód

Obrázek 1: Konečně si můžeme upravit svůj vlastní charakter! Obrázek 2: Upravená grafika vypadá ještě lépe, než předtím. Obrázek 3: Svérázný vizuální styl ještě vynikne v efektním Photo módu.

Přibyl také pohled z třetí osoby, a to jak u vašeho kosmonauta, tak i u vaší lodi, a také vcelku robustní editor vzhledu, kde si můžete poměrně detailně navolit vlastní vzezření, a to i včetně rasy. V jinak velmi slušném audiovizuálním zpracování ovšem nepotěší občasné propady ve snímkování a zejména trhavý zvuk ozývající se při průletu světelnou rychlostí mezi jednotlivými galaxiemi. Nejsem sice astrofyzik, ale domnívám, že ve skutečném vesmíru tohle neuslyšíte.

Je čas se vrátit k No Man’s Sky?

No Man’s Sky už více než dva roky po svém původním vydání stále prochází evolucí a čím dál více se podobá původně slibované vizi. Kvalitativní vzestup je zde rozhodně vidět a i když si já osobně pomalé a atmosférické proplouvání vzdálenými galaxiemi užívám, rozhodně se nejedná o hru pro každého. Prim zde stále hraje především craftování, update NEXT ale přináší spoustu nových funkcí a malých vylepšení, která poněkud stereotypní hratelnost částečně vyvažují. Celkový dojem sice kazí menší technické chyby, i přesto si studio Hello Games za péči o svůj vysněný projekt zaslouží minimálně naše uznání. Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.

No Man’s Sky: Next; wallpaper: závěr

Skupina vesmírných dobrodruhů vyráží objevovat.

Recenze No Man’s Sky: závěrečné hodnocení

    Hodnocení 75% Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
65%
Audiovizuální zpracování
65%
Znovuhratelnost
70%
No Man’s Sky; recenze

Klady

  • 18 kvintilionů planet k prozkoumání
  • Vizuální update
  • Multiplayer a společné stavění základen
  • Hudba

Zápory

  • V jádru stereotypní hratelnost
  • Těžkopádný inventář
  • Chyby technického rázu
  • Frustrující vesmírné souboje

HW nároky pro No Man’s Sky PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core i3-530 2.9GHz / AMD Athlon X4 730 Intel Core i7-860 Quad 2.80GHz / AMD FX-8120
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 480 / Radeon HD 6970 NVIDIA GeForce GTX 960 / Radeon R9 285
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB RAM 8 GB RAM
HDD 10 GB 10 GB

S jakým herním PC na No Man’s Sky?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox GTX1660 Lite

Minimální požadavky:

Alza GameBox GTX1660 Lite

Alza GameBox RTX2060

Doporučené požadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

Pro náročné:

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

i Mohlo by vás zajímat

Související články

Hodnocení metacritic

No Man’s Sky vyšlo 12. srpna 2016 na PC a PS4. 26. července vyšlo společně s velkým updatem NEXT na Xbox One. O novinkách vás budeme pravidelně informovat.


P-DC1-WEB07