Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Pokémon: Sword and Shield (NOVINKA) – Live prezentace Nintenda přislíbila dvě DLC

Aktualizováno

9. ledna 2020 v 15:30 našeho času proběhla prezentace japonské videoherní společnosti Nintendo, která tentokrát nesla název Pokémon Direct. Ano, chápete správně, Nintendo se v tomto případě zaměřilo především na legendární kapesní příšerky a budoucnost svého relativně nedávno vydaného titulu Pokémon Sword and Shield. Co nám tedy v roce 2020 přinesou Pikachu a spol.?

NovinkyRecenze


• Žánr: RPG • Multiplayer: Ano • Vývojář: Game Freak • Vydavatel: Nintendo • Platformy a Datum vydání: Switch (15. listopadu 2019) Homepage • Čeština: Ne


Části článku:


Pokémon: Sword and Shield – Novinky

  1. (14. 1. 2020) Pokémon: Sword and Shield – Nová dobrodružství čekají
  2. (14. 11. 2019) Sword and Shield využívá pokémoní formuli naplno
  3. (21. 10. 2019) Sword and Shield bude nostalgie se slušnou porcí novinek
  4. (10. 9. 2019) Pokémon: Sword and Shield si dokáže uložit pozici sám
  5. (8. 6. 2019) Nintendo Direct novými informacemi nešetřilo

Pokémon: Sword and Shield – Nová dobrodružství čekají

• Novinka: 14. 1. 2020 • Autor: Štěpán Lenk

V rámci Pokémon Direct nám studio Game Freak představilo své plány na nadcházející rok. Pokémon: Sword and Shield se dočká dvou rozšíření v podobě Expansion Passu, který si můžete pořídit už teď za 749 korun. Koupě tohoto balíčku vám zajistí přístup k nadcházejícím přídavkům The Isle of Armor (vychází v červnu 2020) a The Crown Tundra (listopad 2020), jež do hry přidají dvě zcela nové lokace plné trenérských výzev a nových druhů pokémonů k pochytání, včetně legendárního druhu Kubfu.

Každé ze dvou zmíněných rozšíření bude obsahovat ucelené dobrodružství, do kterých se plně přenese váš dosavadní postup základní hrou a budete se do nich moci pustit i se všemi svými pochytanými pokémony a nasbíranou výbavou. DLC také do hry přidají více než 200 existujících pokémonů, tyto příšerky ale naštěstí budou dostupné v podobě free updatu i pro hráče bez Expansion Passu, jak v prezentaci Pokémon Direct potvrdili samotní vývojáři ze studia Game Freak.

Stejně jako základní hra i Expansion Pass vyjde ve variantě Sword a Shield, které se od sebe budou v některých ohledech lišit. V každé verzi se vám totiž do cesty bude plést jiný „rival”, tedy konkurenční adept na titul největšího trenéra pokémonů všech dob. Na Avery, která se specializuje na psychický typ pokémonů, budete narážet ve variantě Shield, zatímco Klaru, specialistku na jedové pokémony, potkáte ve verzi Sword.

Pokémon: Sword and Shield; screenshot: The Isle of Armor Pokémon: Sword and Shield; screenshot: The Crown Tundra
Obě dvě plánovaná DLC nabídnou nová a velmi odlišná prostředí.

Nové lokace by měly být značně rozlehlé a nepřerušované nahrávacími obrazovkami, v mnoha ohledech by tedy měly připomínat Wild Areas ze základní hry, ovšem s mnohem větší nabídkou vedlejších činností a dalších aktivit, což zní skvěle. Isle of the Armor by měl aspirující trenéry pokémonů zavést na obří ostrov plný relativně rozmanitého terénu (pláže, lesy, hory, písečné duny), zatímco The Crown Tundra představí razantní změnu podnebí v podobě značně promrzlé a sněhem zaváté… no… tundry, kde se bude prohánět například legendární Pokémon Calyrex. A velkou novinkou by měl být i co-op režim, který vás po boku ostatních hráčů pošle na průzkum nebezpečných doupat ještě nebezpečnějších pokémonů.

Zmínku si zaslouží i připravovaná cloud služba Pokémon Home, jež byla poprvé oznámena a představena světu minulý rok. Tato aplikace pro mobilní zařízení a Nintendo Switch by vám měla umožnit spravovat vaši sbírku pokémonů pochytaných napříč tituly Pokémon Sword and Shield, Pokémon Go, Pokémon: Let's Go Eevee, Pokémon: Let's Go Pikachu a Pokémon Bank. Jak ovšem bude Pokémon Home v praxi fungovat, to zatím tak úplně přesně nevíme. Jediná známá fakta v tuto chvíli jsou datum vydání (únor 2020) a také skutečnost, že se bude jednat o službu placenou. Únor ale není zas tak daleko, takže jakmile se šustne něco nového, můžete si být jisti, že si o tom u nás přečtete.

• Zdroje: YouTube (Nintendo), swordshield.pokemon.com



Sword and Shield využívá pokémoní formuli naplno

• Novinka: 14. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait

Těmito slovy by se dala shrnout reakce většiny herních webů, jež měly možnost Pokémon Sword and Shield řádně ozkoušet. Je to Pokémon další generace s řadou nových charakterů, oblastí a hromadou potvůrek, které budete cestou přidávat do své sbírky.

Většina kritiků se shoduje na tom, že se tato iterace zbavila několika nepraktických herních prvků, ty nejdůležitější zachovala a ještě je více zpřístupnila širšímu okruhu hráčů (a hlavně pokémoních fanoušků). Teď už k samotným recenzím:

Gamespot je poslední dobou na recenzované tituly velmi kritický, ale Pokémon Sword and Shield si od nich odneslo známku 9/10. Redaktorka chválila hlavně svobodu při průzkumu nové oblasti, rozsah Pokedexu a výběr pokémonů celkově a odstranění některých nepraktických prvků. Hru označuje za první pořádný titul v sérii, který debutoval na Switchi.

Podle recenzenta z IGN je Pokémon Sword and Shield přesně to pokémoní RPG, jaké si vysnil. Sice by si přál o něco lepší cutscény, companiony, kompletní Pokedex a vizuálně zajímavější Wild Area (hlavní dějová oblast), ale toto jsou prý jen maličkosti, které se rychle ztratí, jelikož zbytek hry je ve všech ohledech parádní. Pokémon Sword and Shield obdrželo známku 9,3/10.

GamesRadar+ označují Pokémon Sword and Shield za jedno z nejlepších pokémoních dobrodružství. Příběh vás prý motivuje k pokračování, hratelnost je plná zajímavých prvků a důraz na detail dělají ze hry to nejlepší, co v současnosti může série nabídnout – 4,5/5.

Od Game Informer si Pokémon Sword and Shield vysloužilo hodnocení 8,75/10. Podle redaktora drží několik chybiček titul od toho, aby dosáhl „skutečně legendárního statusu“ v sérii, ale i tak toho má hra mnoho co nabídnout a je zábavná od začátku až do konce.

Pokémon: Sword and Shield; screenshot: pokédex
Pokémon Sword and Shield zatím vypadá na RPG roku, alespoň co se Nintenda Switch týče.

Kotaku u Pokémon Sword and Shield chválí schopnost vtáhnout hráče do světa, který by měl být už z principu pro dospělejší uživatelé méně přístupný. Což prý neznamená, že to je dílko pro všechny (a ani by nemělo být), ale fanoušky pokémonů uspokojí. Kotaku neuděluje známkované hodnocení.

VG247 to s chválou nepřehání. Podle nich je Pokémon Sword and Shield v některých ohledech zklamání (a někdy prý působí vyloženě nedodělaně), ale i přesto si jej užili a nikdy neměli pocit, že by hru chtěli odložit, protože by se začali nudit. Titul od nich získal známku 3 hvězdičky z 5.

The Verge rovněž nehodnotí číselnou známkou, ale Pokémon Sword and Shield je podle nich skvělá hra. Od získávání pokémonů až po ten pocit, kdy poprvé vstoupíte do stadiónu plného vřískajících pokémoních fanoušků. Hru označují za jednu z nejlepších Pokémon titulů za poslední roky.

Eurogamer byl z této vybrané skupinky asi nejkritičtější. Pokud jste prý hráli několik pokémoních děl, nic už vás v Pokémon Sword and Shield nepřekvapí. I když je v některých ohledech titul zábavný, prostě to není Breath of the Wild, který udělal dva kroky dopředu, kdežto Sword and Shield šel opačnou stranou.

Tak tady to máte černé na bílém. I když si titul v poslední době vysloužil poněkud negativní PR (znovupoužití starších modelů pokémonů), jedná se o hru, která si celkem jednoznačně zaslouží pozornost. Pokémon Sword and Shield vychází 15. listopadu na Switch. Recenzi pro vás připravujeme.

• Zdroje: Gamespot, IGN, GamesRadar+, Game Informer, Kotaku, VG247, The Verge, Eurogamer



Sword and Shield bude nostalgie se slušnou porcí novinek

• Novinka: 21. 10. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Novináři z vybraných světových herních médií měli možnost osahat si prvních pár hodin hry a podle všeho to vypadá, že si příznivci této série přijdou na své. Podle článku herního serveru Eurogamer.net je Pokémon: Sword and Shield značně nostalgickým pokračováním, které ale zároveň přináší i dost novinek a inovací. Hlavního hrdinu či hrdinku, kterou si nově budete moci vytvořit k obrazu svému v detailním editoru postavy, ovšem pohání motivace stále stejná, dalo by se říci až klasická – touha stát se tím nejlepším trenérem pokémonů ze všech.

Už krátce po spuštění hry byste ale měli postupně začít vnímat drobné rozdíly a vylepšení. V první řadě můžete v divočině narazit na pokémony, kteří budou na drasticky vyšším levelu než vy. Rozsáhlý region Galar, kde se bude celá hra odehrávat, bude relativně volně přístupný k objevování, čas od času ale narazíte na lokace, které vám velmi důrazně naznačí, že byste si měli sebrat svoji partičku nedostatečně nalevelovaných pokémonů a vrátit se, až budete o něco zkušenější. To půjde ruku v ruce s upravenou mapou, jež nyní bude obsahovat označení aktuálního questu a alespoň malou vysvětlivku, co a kde máte vlastně dělat. Takže i při nekonečném objevování nikdy neztratíte svůj primární cíl, což je příjemné.

Pokémon: Sword and Shield – Gigantamax (Trailer)

V režimu Max Raid Battles se utkáte s obřími a o poznání silnějšími verzemi známých pokémonů – takzvanými Gigantamaxy.

Na multimediálním portálu The Verge zase Pokémon: Sword and Shield popisují jako dobrosrdečné a odlehčené dobrodružství, které svou atmosférou často připomene tituly jako Dragon Quest nebo Final Fantasy. Region Galar je prý radost prolézat křížem krážem, objevovat všechna jeho zákoutí a lovit další a další pokémony, po vizuální stránce navíc prostředí čerpá inspiraci z Velké Británie, ať už se jedná o zelenou kopcovitou krajinu, malá městečka s viktoriánskou architekturou, či pokémon mistry připomínající trenéry britské Premier League.

Většina článků se ale shoduje, že jednou z největších novinek je plánovaný mód zvaný Max Raid Battles, ve kterém se po boku 3 dalších trenérů (ať už je ovládá AI nebo jiní hráči) utkáte s obřími a neuvěřitelně silnými verzemi známých pokémonů, takzvanými gigantamaxy. K vidění byl například vylepšený Pikachu, Eevee, Charizard, Meowth a Butterfree, ovšem jaká odměna na vás bude po jejich porážce čekat či jak vás bude hra v první řadě vůbec motivovat k podstoupení těchto náročných soubojů, zatím není známo.

Jak už jsem ale psal o pár řádků výše, fanoušci série Pokémon se mají nač těšit. 15. listopadu na Nintendo Switch na ně totiž čeká plnohodnotné pokračování série, které má dobře našlápnuto na to, aby nadchlo ostřílené veterány, ale i úplné nováčky a novopečené příznivce. Tak snad budou zvěsti pravdivé.

• Zdroje: Eurogamer, The Verge



Pokémon: Sword and Shield si dokáže uložit pozici sám

• Novinka: 10. 9. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Lidé by měli být velmi obezřetní v tom, co se rozhodnou zveřejnit na internet. Stačí totiž jedna malá chybička, které si někdo všimne, a daná informace se začne šířit jako virálové video se štěkajícím koťátkem. Fanoušci série Pokémon mají zřejmě zrak jako ostříž, jelikož z přibližně pikosekundového záběru stačili vypozorovat poměrně zásadní detail: Pokémon: Sword and Shield zřejmě bude disponovat funkcí autosave. Což je v rámci série (nepočítaje různé spin-offy) historický unikát.

Pokémon Sword and Pokémon Shield – Nintendo Direct

Kromě údajného odhalení funkce autosave ale video přináší i několik jiných, podstatných informací.

Kýžený snímek se objeví v čase 0:45, kdy v pravém horním rohu na chviličku blikne nápis Now Saving…, což je poměrně přesvědčivý důkaz o přítomnosti automatického ukládání hry. Otázkou spíše zůstává, jak moc automatické to bude? Dočkáme se dvou slotů, jeden pro manuální a druhý pro autosave, nebo si hra bude ukládat sama za všech okolností? Nebo je to všechno jen jeden velký trolling ze strany Nintenda? To se zřejmě dozvíme až někdy v budoucnu.

Sword and Shield – kempování a customizace postavy

Když už jsme ale zmínili prezentaci Nintendo Direct, pojďme se podívat, co na sebe v rámci této akce Pokémon: Sword and Shield prozradil nového. V první řadě se dočkáme opravdu detailní customizace vaší postavy. Účes, barva vlasů atd. je vcelku klasika, co se týče oblečení, tam noví pokémoni udělali velký krok kupředu. Trička, bundy, mikiny, sukně, kalhoty, batoh, čepice, brýle, boty, ba dokonce i ponožky, vše si budete moci nakombinovat podle libosti, což je skvělé.

Další podstatnější záležitostí je funkce Pokémon Camp, což je, překvapivě, možnost během cestování regionem Galar složit hlavu v takzvaném Pokémon Campu. V tomto táboře budete moci trénovat své pokémony, případně si s nimi hrát a zlepšovat tak jejich vlastnosti. Video také zmiňuje možnost utábořit se v divočině v kempu jiného hráče, kde vaši pokémoni budou moci interagovat s pokémony dalších návštěvníků.

A když jsme u táboření, nemůžeme nezmínit i funkci vaření, což se profiluje jako roztomilá minihra, kde budete moci uvařit kari s rýží na sto způsobů, podle použitých surovin. Jídlo samozřejmě budete muset hlídat, aby se nespálilo a na závěr do něj vložit trochu toho srdíčka, aby každému chutnalo. Takový pokrm vám nepochybně poskytne nějaký ten boost k vašim statistikám, ačkoli v prezentaci to explicitně řečeno nebylo. Ale já osobně bych dal ruku do ohně, že to tak v plné verzi hry bude.

Nakolik byl můj odhad přesný, se dozvíme již poměrně brzy, přesněji už za 2 měsíce a pár dní (15. listopadu 2019), kdy Pokémon: Sword and Shield vychází.

• Zdroje: YouTube



Nintendo Direct novými informacemi nešetřilo

• Novinka: 8. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Prezentace sice trvala pouhých 16 minut, nové poznatky o nejnovějším pokémonském RPG ale byly dosti zhuštěné a nebylo jich zrovna málo, nemá tedy cenu dlouho chodit kolem husté kaše (Říká se to tak?) a pustíme se do toho.

Pokémon: Sword & Shield se bude odehrávat v doposud neznámém regionu Galar, můžeme se tedy těšit na nová prostředí, postavy i zcela nové druhy pokémonů. Na začátku hry se již poměrně tradičně seznámíte s místním profesorem, který vám bude poskytovat cenné rady během vašeho dobrodružství, potkáte svého rivala, lokálního šampiona v zápasech pokémonů a zástupy trenérů, které budete muset porazit, abyste se stali tím nejlepším z nejlepších.

Pokémon Direct 6.5.2019

Podívejte se na kompletní prezentaci Nintendo Direct.

Nintendo a studio Game Freak ve své prezentaci představili hned 4 doposud neznámé druhy pokémonů – huňatou skoroovci jménem Wooloo, hrozivou želvu Drednaw, pokémona travního typu Gossifleura, jehož pyl má léčivé účinky, a v neposlední řadě také havrana Corviknighta, jenž bude  tak trochu suplovat funkci fast travel.

Čím překvapí Pokémon: Sword & Shield?

Co se nových herních mechanismů týče, dočkáme se funkce zvané Dynamax, která vašeho pokémona zvětší do absurdní velikosti a mimo to jistě i posílí jeho schopnosti. Tuto funkci ale budete moci aktivovat pouze jednou za zápas a úzce s ní souvisí nový herní režim zvaný Raid Battles.

V těchto skupinových soubojích budete až ve čtyřech hráčích čelit silnému pokémonovi, který své vlastnosti ještě vybičoval do extrému právě funkcí Dynamax. Rozhodně se tedy nebude jednat o lehké zápasy, trenérské schopnosti celé vaší skupiny tak budou prověřeny na maximum.

Jisté modernizaci se nevyhne ani legendární encyklopedie pokémonů zvaná Pokedex. V Pokémon: Sword & Shield dostane podobu relativně běžného smartphonu a měl by zvládat ještě další funkce, což bezesporu ocení zejména mladší generace. Jen doufejme, že to nebude umět selfíčka.

Pokémon Sword and Shield; screenshot: legendary

Dvojice legendárních pokémonů regionu Galar zřejmě nebude zrovna snadnou kořistí.

Ve finální fázi své prezentace tvůrci ještě ukázali dva legendární pokémony regionu Galar, kteří svým designem poměrně jasně osvětlují titul Sword a Shield. Obě zvířata na první pohled připomínají vlky, Zacian ale ve své tlamě pevně svírá těžký meč (a nápadně připomíná Sif z Dark Souls), Zamazenta naopak disponuje silným plátováním tvořícím odolný štít. Mám dojem, že tito pokémoni se nenechají chytit vůbec snadno.

A kdy Pokémon: Sword & Shield vlastně vyjde?

A konečně v úplném závěru jsme se dozvěděli to možná nejdůležitější – totiž datum vydání. Pokémon: Sword & Shield dorazí na Nintendo Switch již na podzim, přesněji 15. listopadu. Ve stejný den mimochodem vychází i akční adventura Star Wars Jedi: Fallen Order, Nintendo a Studio Game Freak tak jasně ukazují, že se silné konkurence nebojí a svému projektu bezpodmínečně věří. A už to je podle mého názoru dobrá zpráva.

• Zdroje: YouTube

Obsah recenze Pokémon: Sword and Shield

  1. Pokémon: Sword and Shield – Příběhově vše při starém
  2. Region Galar otevírá svou náruč
  3. Pokémon: Sword and Shield – Tam, kde žijí divočiny
  4. A co pokémoni? Mají si kde hrát?
  5. Jak to pokémonům sekne v Sword and Shield?
  6. Chytili noví pokémoni nás, nebo my je?
  7. Recenze Pokémon: Sword and Shield: závěrečné hodnocení

Pokémon: Sword and Shield – Příběhově vše při starém

• Recenze: 20. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Pokémoni jsou prostě pojem. Tento popkulturní fenomén v 90. letech smetl celý svět, a i když už má období své největší slávy za sebou, miliony stále věrných fanoušků této sérii nikdo upřít nemůže. A protože Nintendo už třetí rok slaví úspěch se svou konzolí Nintendo Switch, bylo jen otázkou času, kdy pokémoni zavítají i sem. Několik her s pokémoní tématikou se na této platformě sice už objevilo (Pokémon: Let’s Go, Pokken Tournament DX), nejednalo se ale o plnohodnotná pokračování série, tím je až právě Pokémon: Sword and Shield. A poznáte to hned na první dobrou.

Pokémon: Sword and Shield; screenshot: logo
Pokémon: Sword and Shield jsou vlastně dvě samostatné edice hry, které se liší převážně rozdílným druhem legendárního pokémona, který ve hře půjde odchytit.

Příběh jede podle velmi podobné šablony jako předchozí díly. Jako mladý/á aspirující trenér/ka pokémonů se vydáváte do světa „na zkušenou”, přičemž vaším cílem je ulovit co nejvíce roztomilých příšerek všech možných tvarů, barev a schopností, které vám posléze pomohou porazit několik legendárních trenérů, abyste se právě vy mohli stát tím nejlepším z nejlepších. Neslyšel jsem to já už někde?

Nebudeme si nic nalhávat, toto dějové schéma se v pokémoních hrách vyskytuje pravidelně a ačkoli je už poměrně ohrané, jako základní motivace hlavní postavy funguje stále dobře. Celkově je děj Pokémon: Sword and Shield takové pohodové dobrodružství s milou atmosférou, které vás sice po příběhové stránce nijak neohromí, díky zábavné herní náplni ale příjemně plyne a vy se u něj budete dobře bavit. Jak se ale Pokémon: Sword and Shield vlastně hraje?

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: domov Pokémon: Sword and Shield; gameplay: switch Pokémon: Sword and Shield; gameplay: cesta
Hra začíná roztomile – v útulném venkovském domě plném nenápadného product placementu Nintenda.

Region Galar otevírá svou náruč

Na začátku si standardně vyberete jednoho ze tří startovních pokémonů – tentokrát to jsou trávový Grookey, ohnivý Scorbunny a vodní Sobble. Jakmile se pro jednoho z nich rozhodnete, nic už vám nic nebrání v objevování zcela nového regionu jménem Galar. Ten se svým vizuálním stylem notně inspiruje Velkou Británií a její kulturou, hra tedy působí značně „evropsky”, ať už se jedná o krajinu, architekturu, nebo vzhled zdejších obyvatel.

Hratelnost je v rámci série poměrně klasická, žádná zásadní evoluce herních mechanismů zde neproběhla. Lovení pokémonů je stále tou nejdůležitější činností, jelikož jejich prostřednictvím bojujete v tahovém soubojovém systému s ostatními trenéry, které stůj co stůj musíte porazit. Pokémonů existuje několik typů (Normal, Fire, Water, Grass, Psychic, Dark, Dragon, Bug atd.) a každý má své silné i slabé stránky, přičemž samotné zápasy fungují tak trochu na způsobu kámen – nůžky – papír. Pro představu, proti ohnivým pokémonům (Fire) je vhodné postavit druh vodní (Water), na ten ale zase platí třeba typ trávový (Grass), který si zase neškrtne proti zemním pokémonům (Ground)... a tak podobně.

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: Sobble Pokémon: Sword and Shield; gameplay: Scorbunny Pokémon: Sword and Shield; gameplay: Grookey
Vybrat z této trojice pokémonů bude na začátku hry vaším nejtěžším rozhodnutím.

Ve vašem vlastním zájmu je tedy vytvořit si co největší a nejrozmanitější portfolio kapesních příšerek, abyste byli připraveni na všemožné bojové scénáře a následně mohli porazit všechny ostatní trenéry a další vyzyvatele, na které během své cesty za slávou narazíte.

Každý z Pokémonů má k dispozici 4 dovednosti, ofenzivní i defenzivní, přičemž se postupem času učí schopnostem novým a pouze na vás je, které z nich budete používat. Díky tomu si můžete opravdu každého pokémona přizpůsobit svému vlastnímu hernímu stylu – navíc při učení nových útoků pokémoni v Sword and Shield automaticky nezapomínají ty staré, jako se to dělo v předchozích dílech série, což je jednoznačně pozitivní změnou.

Pokémon: Sword and Shield – Tam, kde žijí divočiny

Kde ale nové pokémony vlastně hledat, abyste je mohli chytit? Ve volné přírodě. Ve hře totiž neustále cestujete z města do města a okolní trasy se volně žijícími pokémony jen hemží. Pak už jen stačí si vyhlédnout nějaký exemplář, přiblížit se k němu, a jakmile vás zmerčí, začíná lov. Než ale nové zvířátko zdárně polapíte a zaklapnete do blyštivého bílo-červeného pokéballu, budete jej muset pořádně oslabit.

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: souboj Pokémon: Sword and Shield; gameplay: souboj Pokémon: Sword and Shield; gameplay: souboj
Souboje s trenéry, potažmo jejich pokémony, jsou zde na denním pořádku a naprostou klíčovou složkou hry.

Největším nalezištěm pokémonů je nepochybně divočina, tedy takzvané Wild Areas – rozlehlé otevřené oblasti, kde můžete volně pobíhat (nebo projíždět na kole) krajinou a chytat vše, co se vám postaví do cesty. Což je super, trochu nepříjemně mě ale překvapil fakt, že už nemůžete chytit pokémona na výrazně vyšším levelu, než je ten váš. Když se pustíte do souboje s nějakou příšerou, která vaši partu z hlediska levelů významně převyšuje a vám se přesto podaří ji s vypětím sil nějak upižlat a oslabit, je úplně jedno, kolik na ni naházíte pokéballů, hra vám to prostě nedovolí, čímž se tak nějak vytrácí pocit „vyššího risku a vyšší odměny”.

Pokémon: Sword and Shield má totiž pevně daný maximální level pokémonů, které dokážete chytit, a vždy po poražení nového trenéra se tento „level cap” přirozeně o několik levelů zvedne. Což není nejlepší řešení, osobně si myslím, že by mělo být možné chytit potvoru na jakékoli úrovni, hra by vám ale v takovém případě prostě měla znemožnit jeho bojové nasazení, dokud vy sami nezískáte plus mínus stejný level. Koneckonců, mnohem lépe to měly vyřešeny už předchozí Pokémon hry – ulovení pokémoni na mnohem vyšším levelu než vy měli tendence se vzpouzet, neposlouchat a vůbec se chovat jako povýšení spratci. A když jste je „dorostli”, následně se uklidnili. Proč to měnit, když to fungovalo dobře?

Pokud se ale v divočině zrovna nevěnujete lovu, můžete zde potkávat ostatní hráče (pokud hrajete online), vyzývat je na trenérské souboje, měnit s nimi pokémony, kempovat, případně se účastnit takzvaných Max Raidů, což jsou kooperativní souboje pro čtyři hráče, kde se kolektivními silami snažíte porazit a chytit ultrasilného pokémona v Dynamax režimu.

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: dynamax Pokémon: Sword and Shield; gameplay: dynamax
Dynamax režim vypadá děsně cool.

Dynamax režim je speciální bojový stav, díky kterému pokémoni vyrostou do velikosti mladistvé Godzilly a zesílí natolik, že vám jedním úderem klidně seberou všechno zdraví. Své slabé stránky si naštěstí zachovávají, takže brát si do boje ten správný druh pokémona je užitečné i zde. Tyto výzvy oscilují mezi „vcelku jednoduché” a „pekelně těžké”, po vizuální stránce jsou ale vždy efektní a monumentální. Vidět obřího pokémona, jak se napřahuje ke zničujícímu úderu, působí úplně famózně a vám v tu chvíli nezbude nic jiného než se modlit, aby si za cíl nevybral zrovna vás.

A co pokémoni? Mají si kde hrát?

Pokud zrovna nebojujete s ostatními trenéry či nechytáte pokémony nové, můžete se případně starat o ty, které už se vám podařilo ochočit. K tomu slouží mimo jiné i jedna z novinek Pokémon: Sword and Shield – kempování. Nově totiž můžete postavit pro sebe, ale i pro případné ostatní hráče v oblasti tábory, kde si se svými příšerkami můžete hrát, mluvit, případně vařit curry, což jim přidává zkušenosti, doplňuje zdraví a prohlubuje váš vzájemný vztah.

Nevyužité pokémony (u sebe jich můžete nosit maximálně 6) lze poslat na brigádu, přičemž po zdárném splnění úkolu se dočkají zkušenostního boostu, eventuálně další bonusové odměny. Tímto si můžete své aktuálně nepoužívané pokémony pozvolna levelovat, dejte si ale pozor, protože čas strávený na těchto brigádách je počítán ve skutečných lidských hodinách. Což je informace, kterou by Štěpán z minulosti určitě ocenil ještě předtím, než většinu svých pokémonů poslal na celý jeden den (24 hodin) do roboty.

A když už jsme s kempováním nakousli novinky v sérii, pojďme si vyjmenovat ty další. Takže: mapa vám vůbec poprvé ukazuje aktuální úkol a místo, kam se máte vydat, což je rozhodně příjemná vychytávka. Do boxu s neaktivními pokémony nyní máte přístup kdykoli, mezi jednotlivými městy a dalšími důležitými body na mapě konečně můžete cestovat díky funkci fast travel, divoké pokémony lze lákat pískáním a hra poprvé v historii celé série obsahuje funkci autosave. Užitečné, že? A přitom taková blbost.

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: hra Pokémon: Sword and Shield; gameplay: curry Pokémon: Sword and Shield; gameplay: camp
Kempování je nesmírně užitečná aktivita, která prohlubuje vztahy mezi trenérem a jeho pokémony.

Jak sami vidíte, celkově těch změn není mnoho, naštěstí ale vesměs dávají smysl. Tvůrci prostě sem tam něco uhladili a vylepšili, ale v konečném výsledku vám usnadňují hraní a dělají zážitek ze Sword and Shield o něco příjemnější. Což se počítá.

Jak to pokémonům sekne v Sword and Shield?

Z audiovizuálního hlediska je Pokémon: Sword and Shield parádní. Grafika vypadá skvěle, trochu nešťastné jsou ale občasné propady FPS, ke kterým dochází zejména v rozlehlých divokých krajinách a to jak v handheld, tak i v TV módu.

Po vizuální stránce je region Galar značně rozmanitý, zejména jednotlivá města, která postupně navštívíte. Začínáte na malém venkovském městě obklopeným zelenými kopečky, načež se probojujete až do přístavního města, středověkého industriálního města, do pouště, zkrátka, na nudu si v této oblasti stěžovat nebudete. Tomu nakonec pomůže i poměrně rozsáhlá customizace vaší postavy, ať už se jedná o účesy nebo bohatou nabídku oblečení.

Pokémon: Sword and Shield; gameplay: poušť Pokémon: Sword and Shield; gameplay: hrad
Lokace jsou v Pokémon: Sword and Shield velice rozmanité.

Co se audia týče, i tady převládá spokojenost, zejména díky solidní a chytlavé hudbě, citelně mi zde ale scházelo alespoň částečné namluvení dialogů. Textu je zde totiž poměrně velké množství a alespoň hlavní postavy by si zasloužily nadabovat. Chápu, že v JRPG se obecně na dabing moc nehraje, koneckonců i série Pokémon tento aspekt vždy ignorovala a spoléhala primárně na text, myslím si ale, že v této oblasti je třeba se trochu posunout, podobně jako to udělala konkurenční série Legend of Zelda s posledním dílem Breath of the Wild.

Chytili noví pokémoni nás, nebo my je?

Takže, když to vezmeme kolem a kolem, jak vlastně noví pokémoni dopadli? V mých očích velmi dobře. Nejedná se sice o žádnou zásadní evoluci v rámci série, představené novinky a vylepšení herních mechanismů ovšem ve většině případů dávají smysl. Studio Game Freak odvedlo dobrou práci a nabízí hráčům povedené dobrodružství s milou atmosférou a chytlavou hratelností, které si bez problémů užijí úplní nováčci, ale i ostřílení veteráni, kteří už mají nějakou tu hru s kapesními příšerkami za sebou. Pokémon: Sword and Shield vyšlo 15. listopadu 2019 pouze pro platformu Nintendo Switch.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Pokémon: Sword and Shield: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 83 % Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
85 %
 Audiovizuální zpracování
85 %
 Znovuhratelnost
75 %
Pokémon: Sword and Shield; recenze

Klady

  • Atmosféra
  • Grafika a hudba
  • Hratelnost
  • Customizace vaší postavy
  • Zábavné tahové souboje
  • Malá, ale užitečná vylepšení hratelnosti
  • Kempování

Zápory

  • Občasné propady FPS
  • Omezení chytání pokémonů na výrazně vyšším levelu
  • Dabing postav začíná v rámci série chybět víc a víc
i Mohlo by vás zajímat

Pokémon Sword and Shield vychází 15. listopadu 2019 exkluzivně na Nintendo Switch. O novinkách vás budeme informovat.

Pokémon Sword and Shield – Oznámení

Pokémon Sword and Shield – Oznámení

  1. Pokémon Sword a Shield – nová hra, nový region
  2. Nová kapitola kapesních monster čeká

Pokémon Sword a Shield – nová hra, nový region

• Oznámení: 1. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Pokud jste posledních 20 let nežili někde pod kamenem, zcela nepochybně jste o pokémonech alespoň slyšeli. Tomuto fenoménu 90. let prakticky nešlo uniknout a i dnes  se může pyšnit početnou a věrnou fanouškovskou základnou. Po loňském vydařeném titulu Pokémon Let’s Go Pikachu a Let’s Go Eevee navíc bylo jasné, že tyto roztomilé bytosti ještě na videoherním poli zdaleka neřekly poslední slovo. A také, že ne.

Pokémon Sword and Shield – odhalení (trailer)

Mrkněte na úvodní trailer Pokémon Sword and Shield

V rámci nedávné prezentace Nintendo Direct producent Junichi Masuda a ředitel projektu Shigeru Ohmori představili 2 zbrusu nová RPG z pokémonského univerza nesoucí jméno Pokémon Sword a Pokémon Shield. Ač se oba tituly liší svými názvy, pravděpodobně se bude jednat o tu samou hru, pouze s odlišnými startovními bonusy.

Pokémon Sword a Shield se bude odehrávat v Pokémon univerzu dosud neviděném regionu zvaném Galar. Ten by měl být značně rozlehlý a variabilní, co se týče typů prostředí. Podívat bychom se tak měli na idylický venkov, do moderních měst, hustých lesů a sněhem pokrytých hor. Jako snad v každé Pokémon hře bude vaším cílem stát se tím největším trenérem pokémonů, co kdy žil, během svých cest tak navštívíte i několik Gymů, jejichž vůdce budete muset porazit.

Pokémon Sword and Shield; screenshot: startovní druhy

V Pokémon Sword a Pokémon Shield budete postaveni před složitou volbu hned na začátku. S jakým pokémonem se vypravit na cestu za dobrodružstvím?

Na začátku hry si budete moci vybrat jednoho ze 3 startovních pokémonů, se kterým se potom na svoji dobrodružnou pouť vydáte. Na výběr bude Grookey (zvědavý tvor připomínající šimpanze), Scorbunny (neustále pobíhající králík přímo nažhavený energií) a Sobble (ještěrka využívající vodu k úkrytu i útoku), což je poměrně zajímavá volba. Ostatních druhů pokémonů volně žijících v kraji Galar ovšem bude velká spousta, zatím potvrzení jsou Pikachu, Wishiwashi, Grubbin, Hoothoot, Munchlax a další.

Nová kapitola kapesních monster čeká

Fanoušci Pokémonů a vlastníci konzole Nintendo Switch teď pod vlivem několika předešlých odstavců musí samou radostí skákat až do stropu. Jako největší neznámá se ovšem momentálně jeví otázka, jaký rozdíl mezi oběma edicemi (Sword a Shield) vlastně bude? To zatím bohužel nevíme, bezpochyby se ale velmi brzy dočkáme dalších nových informací. Pokémon Sword a Pokémon Shield vyjde na konci roku 2019 pro Nintendo Switch.

• Zdroje: ign.com, swordshield.pokemon.com

P-DC1-WEB18