Obnovit stránku

Během svátku 28. 10. zůstává většina našich prodejen otevřena, ale nakoupit můžete i z pohodlí domova. Zboží vám totiž stále doručujeme zdarma.

Vážení zákazníci, varujeme před podvodnou SMS, která informuje o losování výhry. Tato SMS není zasílána společností Alza.cz. Prosíme, na tuto SMS nereagujte.

On-Site záruka

Co je záruka On-Site?

On-Site záruka je bezplatný záruční servis přímo u zákazníka doma nebo v práci. Zkrátka na místě, které si určíte během telefonického kontaktu s operátorem. Oprava navíc probíhá následující pracovní den, což vám zkrátí dobu, kdy notebook nemůžete používat, na naprosté minimum času.

Telefonický help-desk

Vyškolený operátor nejen posoudí míru závažnosti vašeho problému, ale často i vše vyřeší, nebo k vám na druhý den pošle IT specialistu.

Na co se nevztahuje On-Site záruka?

Ještě než budete volat servisní podporu, je nutné si ujasnit, na co se záruka typu On-Site nevztahuje.

  • Řešení softwarových problémů s operačním systémem (typicky nefunkční Windows),
  • instalaci tiskáren nebo mapování síťových disků apod.,
  • jakoukoli obnovu nebo přenos dat či aplikací.

Typický postup nahlášení opravy a její průběh

V případě, kdy zjistíte, že váš notebook nefunguje, je nutné kontaktovat zákaznickou linku výrobce vašeho notebooku. Tu lze vždy dohledat přes oficiální webové stránky. Linka podpory je obvykle k dispozici v pracovních dnech od 8:00 do 17:00 hod. Existují však i výrobci, kteří nabízejí telefonickou podporu v režimu 24/7.

V rámci telefonického rozhovoru nahlásíte sériové číslo výrobku a postupně s operátorem projdete chybová hlášení, případně podrobně popíšete daný problém. Ten se následně s pomocí operátora pokusíte diagnostikovat za podpory vestavěných nástrojů. Bude-li to možné, dojde k odstranění problémů například po obnovení systému, aktualizaci ovladačů nebo firmwaru.

Notebook, profesionální oprava Notebook, složitá oprava
Některé problémy může vyřešit pouze zkušený a odborně vybavený pracovník. Obzvláště pokud je zařízení v záruce.

Poslední možností je povolání servisního specialisty na další pracovní den. Ten již dorazí vybavený potřebným hardwarem, který většinou během pár minut vymění a opět zprovozní notebook.

Jak získat On-Site záruku?

Vždy věnujte pozornost typu záruky ještě před nákupem notebooku. Obecně platí, že On-Site záruka je dostupná spíše u dražších modelů určených pro firemní používání (= obsahují systém Windows 10 Pro). Například prakticky všechny pracovní notebooky Dell obsahují záruku typu NBD – Next Business Day On-Site v délce trvání 24 až 32 měsíců.

Notebook, rozebrání a oprava Notebook, náročnější oprava
Při opravě se postupuje dle přesně daných postupů. Jedině tak může výrobce garantovat rozšířenou záruku typu NBD.

Oproti tomu notebooky značky HP tento typ záruky v základu neobsahují, ale zájemce o tyto služby si může záruku individuálně dokoupit. Jedná se o tzv. HP CarePack. U některých modelů lze záruku zakoupit až na celých 5 let. Službu HP CarePack si k novému přístroji můžete koupit během 180 dní od data nákupu produktu.

WEB7