On-Site záruka je bezplatný záruční servis přímo u zákazníka doma nebo v práci. Zkrátka na místě, které si určíte během telefonického kontaktu s operátorem. Oprava navíc probíhá následující pracovní den, což vám zkrátí dobu, kdy notebook nemůžete používat, na naprosté minimum času.
Vyškolený operátor nejen posoudí míru závažnosti vašeho problému, ale často i vše vyřeší, nebo k vám na druhý den pošle IT specialistu.
Ještě než budete volat servisní podporu, je nutné si ujasnit, na co se záruka typu On-Site nevztahuje.
V případě, kdy zjistíte, že váš notebook nefunguje, je nutné kontaktovat zákaznickou linku výrobce vašeho notebooku. Tu lze vždy dohledat přes oficiální webové stránky. Linka podpory je obvykle k dispozici v pracovních dnech od 8:00 do 17:00 hod. Existují však i výrobci, kteří nabízejí telefonickou podporu v režimu 24/7.
V rámci telefonického rozhovoru nahlásíte sériové číslo výrobku a postupně s operátorem projdete chybová hlášení, případně podrobně popíšete daný problém. Ten se následně s pomocí operátora pokusíte diagnostikovat za podpory vestavěných nástrojů. Bude-li to možné, dojde k odstranění problémů například po obnovení systému, aktualizaci ovladačů nebo firmwaru.
Poslední možností je povolání servisního specialisty na další pracovní den. Ten již dorazí vybavený potřebným hardwarem, který většinou během pár minut vymění a opět zprovozní notebook.
Vždy věnujte pozornost typu záruky ještě před nákupem notebooku. Obecně platí, že On-Site záruka je dostupná spíše u dražších modelů určených pro firemní používání (= obsahují systém Windows 10 Pro). Například prakticky všechny pracovní notebooky Dell obsahují záruku typu NBD – Next Business Day On-Site v délce trvání 24 až 32 měsíců.
Oproti tomu notebooky značky HP tento typ záruky v základu neobsahují, ale zájemce o tyto služby si může záruku individuálně dokoupit. Jedná se o tzv. HP CarePack. U některých modelů lze záruku zakoupit až na celých 5 let. Službu HP CarePack si k novému přístroji můžete koupit během 180 dní od data nákupu produktu.