Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Nejlepší sporty na hubnutí

Aktualizováno

Hledáte sport, při kterém byste mohli spojit příjemné s užitečným, spálit spoustu kalorií, zformovat postavu a zároveň posílit svaly? Přemýšlíte, jaký sport je na hubnutí nejlepší? Máte běhat, hrát tenis, squash, beach volejbal či raději plavat, jezdit na kole nebo na bruslích? Možností je opravdu hodně, ale která aktivita na hubnutí bude nejlepší právě pro vás?

plavání; sport; hubnutí

Nejlepší sporty na hubnutí – OBSAH

  1. Top 10 nejlepších sportů na hubnutí
  2. Tenis
  3. Badminton
  4. Squash
  5. Běh
  6. Nordic walking
  7. Cyklistika
  8. Plavání
  9. In-line bruslení
  10. Fotbal
  11. Beach volejbal

Top 10 nejlepších sportů na hubnutí

Jaké jsou nejlepší aktivity na hubnutí? 

  • raketové sporty – tenis, squash, badminton

  • míčové hry – fotbal, beach volejbal

  • ostatní – běh, plavání, cyklistika, nordic walking, in-line bruslení

i Rychlost, jakou vaše tělo spaluje tuky, závisí i na tepové frekvenci. Pokud pulzuje v aerobním rytmu (60 až 80 procent maximální tepové frekvence), spaluje tuky lépe. Ideálním pomocníkem pro optimální tepovou frekvenci jsou sporttestery. Proč se při hubnutí vyplatí znát svou tepovou frekvenci, se dozvíte v článku Tepová frekvence pro efektivní trénink a spalování.

V našem přehledu se dozvíte nejen přibližný počet kalorií, které při sportu spálíte, ale i jaké pozitivní účinky bude mít na vaše tělo. Kolik kalorií ale skutečně spálíte, pak závisí na intenzitě sportování i vaší kondici.

Tenis

Spálíte: až 520 kcal/hod. a více podle stylu hry

Zapojíte: nohy, ruce, ramena, zadek a střed těla

Posiluje srdeční činnost a rozvíjí koordinaci a rychlost. Časté změny směru jsou náročné pro klouby, navíc zatěžujete tu polovinu těla, ve které držíte raketu. Pokud však „nevypustíte“ žádný míček, tenis je na hubnutí přímo ideální.

tenis; sport; hubnutí

Kvalitní tenisovou výměnou můžete spálit až 600 kalorií za hodinu.

Badminton

Spálíte: až 450 kcal/hod. podle stylu hry

Zapojíte: nohy, ruce, ramena, zadek a střed těla

Badminton je jeden z nejrychlejších raketových sportů. Kromě rakety a košíčků budete potřebovat hlavně postřeh a výbornou kondici. Během zápasu totiž klidně naběháte až několik kilometrů. Další z horkých favoritů pro hubnutí.

i Hubnutí si můžete zpestřit účastí na amatérských turnajích v tenise, badmintonu nebo beach volejbale, které pro rekreační hráče pořádají sportovní centra ve vašem okolí.
Badminton;raketa;košíček

Plastové košíčky jsou ideální pro začátečníky a rekreační hráče. Péřové (vyrobené z pravého husího peří) jsou určeny pro pokročilé a závodní hráče.

Squash

Spálíte: 560 a více kcal/hod. podle stylu hry

Zapojíte: nohy, ruce, ramena, zadek a střed těla

Squash je sport náročný na kondici hráče. Střídají se při něm klidné a velmi rychlé fáze s náhlými změnami směru, proto také zatěžuje klouby a šlachy. Ovšem pokud vydržíte hrát ve vysokém tempu, odmění se vám skutečně rychlým úbytkem váhy.

i Trápí vás celulitida? Badminton je (stejně jako squash, tenis a volejbal) sport se spoustou úklonů, výpadů a rychlých startů. Tedy ideální pro ženy, které se chtějí zbavit celulitidy.

Běh

Spálíte: až 700 kcal/hod. podle intenzity

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla

Běh je ideálním sportem na hubnutí. Zde se rozhodně vyplatí investovat do kvalitní běžecké obuvi, aby netrpěly klouby a šlachy. Pokud to myslíte s během a hubnutím vážně, neváhejte vyrazit na trénink se sporttesterem. Jestliže s běháním teprve začínáte, přečtěte si náš článek, kde se dozvíte, jak správně běhat a jak běháním zhubnout.

Běžkyně v parku

Když budete běhat 4–5krát týdně, můžete díky tomu hubnout až kilo týdně!

Nordic walking

Spálíte: až 350 kcal/hod.

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla, paže

Nordic walking (chůze se speciálními holemi) je skvělou šancí na hubnutí pro aktivní sportovce i začátečníky. Každý si může vybrat vhodný terén a nastavit tempo přesně podle svých schopností.

Cyklistika

Spálíte: 420 až 700 kcal/hod. podle intenzity jízdy

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla

Jízdou na kole posilujete především spodní část těla, nezatěžujete klouby ani šlachy. Na rozdíl od běhání určitě zvládnete jezdit delší dobu, a tím spálíte i více kalorií. Nezapomeňte však na cyklistickou přilbu.

cyklistika;sport;kolo

Každý má možnost prostě nasednout na kolo a vyrazit. Můžete jezdit třeba do práce.

i Ženy se cyklistice vyhýbají v domnění, že jim zesílí stehna. Není to pravda, svaly na nohách se pouze zpevní. Pokud zrovna netrénujete na Tour de France, pak vám nárůst svalů na stehnech opravdu nehrozí.

Plavání

Spálíte: až 480 kcal/hod. v závislosti na stylu a tempu

Zapojíte: ramena, hrudník, záda, ruce, nohy a střed těla

Plavání je ideální sport na hubnutí, při kterém nezatěžujete klouby a posilujete všechny svaly rukou, nohou, zad i hrudníku. Zaleží jen na vás, jaké zvolíte tempo a styl, ale nejvíce zhubnete při plavání kraulem nebo motýlkem.

i Pozor na studenou vodu! Lépe budete hubnout, pokud poplavete v teplejší vodě. Studená naopak vede v první fázi k vytvoření vrstvičky tuku. Vaše hmotnost se tak může přechodně zvýšit.
Plavání;bazén

Plavání je vhodné i pro těhotné ženy až do posledního trimestru těhotenství.

In-line bruslení

Spálíte: až 400 kcal/hod.

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla

Jízdou na kolečkových bruslích spálíte stejné množství kalorií jako při běhání, ale nebudete tolik zatěžovat klouby. Posílíte nejen dolní končetiny a zadek, ale i střed a horní polovinu těla.

i Pokud budete jezdit opravdu rychle a intenzivně, noste přilbu a chrániče kolen, dlaní a loktů. Při pádu totiž hrozí nejen odřeniny, ale i vážné úrazy včetně zlomenin a otřesu mozku.

Fotbal

Spálíte: až 700 kcal/hod.

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla

Nejoblíbenější kolektivní hra, při které uplatníte nejen fyzičku, ale i své technické schopnosti, a posílíte svaly na nohách. Při fotbalu dochází k nadměrnému zatěžování kloubů a šlach, proto aktivním fotbalistům doporučujeme investovat do kvalitních kopaček.

i Hrát fotbal v písku je fyzicky náročnější, a tak při něm můžete spálit až 900 kcal za hodinu.

Beach volejbal

beach volejbal sport na hubnutí

Díky beach volejbalu budete mít silné a pevné břišní svaly.

Spálíte: až 700 kcal/hod.

Zapojíte: nohy, zadek, střed těla, záda, ramena, ruce

Beach volejbal je fyzicky poměrně náročný sport, při kterém nejen zhubnete, ale také protáhnete a posílíte svalové skupiny celého těla i vazy a šlachy na nohách. Písek navíc dokonale tlumí všechny dopady.

Sport je nejlepší cestou k dokonalé postavě. Stačí si jen vybrat ten, který bude ideální právě pro vás.

P-DC1-WEB28