Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

World of Warriors (RECENZE) – když chce mobilní hra hrát první ligu velkých konzolí

Aktualizováno

Bývaly doby, a nejsou ještě tak dávno, kdy hraní na mobilních telefonech nebyla přisuzována zářná budoucnost. Jenže pak se začal zlepšovat jejich výkon a z mobilního hraní se rychle stala neoddělitelná část herního průmyslu. A co tahle vzít mobilní hru, která má na své domovské platformě velký úspěch, a vytvořit její PlayStation 4 klon? Podobný nápad měli patrně v Saber Interactive s populární bojovkou World of Warriors. Jak ale zjistíte v naší recenzi, velké konzole mají na herní zábavu trochu jiné požadavky.


• Žánr: RPG • Multiplayer: Ano (local, co-op) • Vývojář: Sabre Interactive • Vydavatel: Sabre Interactive • Platformy a Datum vydání: PS4 a iOS (21. března 2018) • Homepage: worldofwarriorsgame.squarespace.com • Čeština: Ne


Obsah recenze World of Warriors

  1. Kdo jsou World of Warriors a kde se vzali?
  2. Překombinovaný soubojový systém
  3. World of Warriors je pouze o soubojích
  4. Multiplayer bohužel není hlavní tahák World of Warriors
  5. World of Warriors potěší alespoň vizuálem
  6. Malá mobilní hra ve velkém světě konzolí
  7. Recenze World of Warriors: závěrečné hodnocení

Kdo jsou World of Warriors a kde se vzali?

• Recenze: 28. 3. 2018 • Autor: Filip Němec

Jako první reakce se vcelku logicky nabízí postesknutí nad tím, že na PlayStation 4 dostáváme mobilní hru, což už samo o sobě nezní příliš lichotivě. Ostatně kdo by taky chtěl hrát malé mobilní hry na velké televizi. I Angry Birds v tomto ošklivě narazili, a to jde o značku s velkým Z. Jenže World of Warriors nejsou nějakým jednoduchým portem. V zásadě jde o zcela novou hru, která ze svého mobilního předchůdce přebírá pouze některý obsah a samozřejmě základní premisu.

World of Warriors; Wallpaper: arena, souboj

Arény vypadají až na výjimky opravdu dobře. Přestože je jejich prostorové rozvržení většinou stejné, vizuálně se od sebe odlišují, jak to jen možné. 

Ta je vcelku jednoduchá a ano, World of Warriors se tak trochu chtějí stát nástupcem populárních Pokémonů. Skrze celou historii totiž ve hře shromažďujete válečníky z různých historických epoch, od Vikingů přes samuraje až po bojovníky antické Sparty. Cílem však není nic ušlechtilého jako záchrana světa nebo snad vesmíru. Svoje válečníky prostě jen posíláte proti jiným válečníkům. Pro slávu a radost z boje. V jednoduchých arénách proti sobě stanou rozliční protivníci, přičemž úkolem je pouze vyhrát souboj a přičíst si nějaké ty zkušenostní body. Nic víc, nic míň. Prostě klasická pokémonská premisa, kdy do arény vhodíte pečlivě vybrané bojovníky.

Ačkoli má každá postava své statistiky, jež lze různě vylepšovat a měnit pomocí talismanů, RPG principy zde jdou stranou. Jádrem hry jsou právě souboje, ve kterých své hrdiny plně ovládáte, a tak je nakonec trošku jedno, kdo má více života nebo nižší poškození. Když se neumíte do protivníka strefit a zároveň nejste schopni odolat jeho útokům, jsou vám statistiky k ničemu. Musím říct, že tato filosofie se mi docela líbí. Sbírat jednotlivé válečníky, piplat si je a nakonec s nimi vyrazit do boje. Jenže právě samotný boj je hlavním nedostatkem.

World of Warriors; Gameplay: samuraj World of Warriors; Gameplay: výběr bojovníků

Obrázek 1: Ústředním motivem World of Warriors je sbírání bojovníků. Obrázek 2: Před začátkem online souboje vidíte výběr protivníka, na který můžete reagovat do chvíle, než vyprší odpočítávání.

Překombinovaný soubojový systém

Udělat soubojový systém, který by opravdu stál za to aby ostříleného konzolového hráče uspokojil, není tak úplně jednoduché. Ve World of Warriors na to jdou jednoduše, ale i tak se jim podařilo bojování trošku překombinovat. V základu umí vaše postavička pouze lehký a těžký útok. Lehčí je rychlejší, ale s menším poškozením, ten těžký dokáže ubrat hodně života, ale než se válečník rozmáchne, může protivník uhnout. Zkrátka a dobře klasika. Pak má ještě každý charakter štít, kterým může blokovat útoky a při dobrém načasování nepřítele na chvíli ochromit a připravit protiútok.

Léty osvědčená klasika, u které kdyby autoři zůstali, udělali by dobře. Bohužel na dobrý základ nabalili další prvky, jež nejsou příliš vyladěné. Předně je docela těžké nepřítele zasáhnout, protože postavičky jsou relativně malé, rychle se pohybují a válčení tak není úplně komfortní. Naštěstí autoři World of Warriors přišli s rovněž osvědčeným uzamčením pohledu na nepřítele, kdy stiskem analogu směřuje vaše postavička vždy čelem k soupeři, takže je podstatně jednodušší ho trefit a uhýbat mu. 

Bohužel v Saber Interactive nepřišli na způsob, jak do hry implementovat sbírání surovin, protože hra nenabízí žádnou adventurní část, pouze arénové souboje. Po pár sekundách tak do arény vždy padne truhla se surovinami. Nepřítel řízený umělou inteligencí se k ní logicky rozeběhne a vy také. Ale co to? Vaše postava se chová zcela jinak, než požadujete, protože je stále uzamčená v soubojovém režimu zaměřeném na protivníka. Namísto sprintu k truhle se tak potácíte arénou opačným směrem, zatímco protivník sbírá věci. Samozřejmě není problém zacílení na soupeře rychle vypnout, nicméně truhly padají tak často, že celý tento proces je neuvěřitelně otravný.

Ve výsledku tak není komfortní ani boj, ani sbírání surovin. Do toho všeho pak mají postavy speciální schopnost, jíž nabíjíte orby, které z vás vypadnou v případě, že vás nepřítel zasáhne. Trošku prapodivný způsob, ale dobře. Problém je v tom, že každá z postav má svou vlastní speciální super schopnost a vzhledem k množství charakterů nejste schopni si zapamatovat, kdo co umí. Bránit se tak těmto útokům soupeře je dost složité. 

World of Warriors; Gameplay: aréna World of Warriors; Gameplay: výhra World of Warriors; Gameplay: truhla

Obrázek 1: V písečné aréně na vás z prostředka srší spalující oheň. Obrázek 2: Na konci každého utkání uvidíte, co vše jste při souboji získali. Obrázek 3: V průběhu souboje vypadávají z truhel suroviny na výrobu talismanů a lektvarů.

World of Warriors je pouze o soubojích

Když jsem po úvodním tutoriálu dostal rozkaz vyrazit ven z osady, čekal jsem průzkum krajiny a možná nějaké souboje s podřadnými protivníky. Okamžitě jsem však byl vhozen do arény, což jsem nejdříve považoval za svou chybu při ovládání hry. Pravda je však taková, že World of Warriors nabízí co do herních činností právě výše zmíněné souboje v arénách a tím variabilita herní náplně končí. Kouzelný kreslený svět přímo vybízí k alespoň jednoduchému průzkumu lokací, kde se mohli designéři královsky vyřádit, ale bohužel. I v tomto směru World of Warriors ukazují svůj původ v jednoduché mobilní hře a neschopnost nebo nechuť udělat cokoli s přesahem.

World of Warriors; Gameplay: management postav World of Warriors; Gameplay: menu

Obrázek 1: V krčmě můžete obhospodařovat všechny své bojovníky. World of Warriors v tomto ohledu hodně připomínají karetní hru. Obrázek 2: Hlavní nabídku zde supluje malinkaté náměstíčko, odkud se dostanete do všech částí hry.

Jakousi hlavní nabídkou hry je maličké město, jež je zároveň rozcestníkem pro vše ostatní, co lze ve World of Warriors dělat. Podobně jako to známe z mobilních či prohlížečových her. Snad jen s tím rozdílem, že musíte k dané budově dojít se svou postavičkou a nestačí na ní pouze kliknout. Najdete zde cvičnou arénu pro trénink soubojů, honosný zámek, kde si odemykáte nové válečníky a také krčmu, kde probíhá jednoduchý management vaší sbírky bojovníků. Zde také z nasbíraných surovin vyrobíte talismany a lektvary, jimiž lze obohatit jednotlivé válečníky a vylepšit jim tak statistiky.

Pak se můžete hlavní branou vydat ven z města, čímž se vám otevře nabídka turnajů a tím i hlavní náplň hry pro jednoho hráče. Vítězstvími si odemykáte další a další turnaje, jež jsou rozesety po jednotlivých krajích, jako je Midnight Fores, White Wastes nebo Sea of Night. Každá ze sedmi lokací se od sebe diametrálně odlišuje a rozdílnost arén tak patří k tomu nejlepšímu, čím se mohou World of Warriors chlubit. Co naopak zamrzí, je absence kooperace, což je nepochopitelný přešlap. Turnaje se totiž odehrávají většinou ve dvou týmech po dvou hráčích, což ke gaučové kooperaci přímo vybízí.

World of Warriors; Gameplay: amulety World of Warriors; Gameplay: turnaje World of Warriors; Gameplay: zámek

Obrázek 1: Talismanů a lektvarů je opravdu hodně. Obrázek 2: Z města se dostanete rovnou do nabídky s jednotlivými turnaji, žádné prozkoumávání světa zde není. Obrázek 3: Za prvního bojovníka dáte pouze jeden krystal, s dalšími ale začínají požadavky strmě narůstat.

Multiplayer bohužel není hlavní tahák World of Warriors

Vedle hostince najdete arénu, jež spouští online multiplayer. Je takřka pravidlem, že tam, kde část pro jednoho hráče pokulhává, online hraní vše vynahrazuje. S živými hráči je zkrátka vždy větší zábava a existuje téměř nekonečný seznam titulů, které byly zachráněny právě nabídnutím multiplayeru. V případě World of Warriors to ovšem platí tak napůl. Ano, souboje jsou rozhodně zábavnější. Okamžitě poznáte, že proti vám stojí živá myslící bytost a hra tím dostává naprosto jiný náboj.

Bohužel autorům se tuto příležitost nepodařilo příliš využít. Online hraní je rozhodně zábavnější než singleplayer, avšak zůstává tu množství prostoru pro zlepšení. Předně multiplayer probíhá trošku jiným způsobem než kampaň. Zde proti sobě stojí čtveřice bojovníků, ale v případě, že zabijete soupeře, na pár sekund sice padne mrtvý k zemi, ale za okamžik se sám oživí. Kolo však vyhrajete pouze tak, že zabijete oba soupeře. Když se vám tak v lítém boji podaří skolit jednoho z nich, ten druhý může zhruba patnáct vteřin pobíhat po aréně a čekat, až se soupeř sám oživí. Tento postup bohužel funguje velmi dobře, protože jak už jsem popsal výše, trefit protivníka je někdy dosti složité.

Online část však trpí především svým nicotným obsahem. Jeden herní režim, kdy proti sobě nastoupí dva týmy po dvou. A víc nic. Díky tomu neexistuje ani pořádný matchmaking. Hra se sice snaží proti sobě stavět podobné úrovně hráčů, ale neexistuje nic jako srovnání hladin životů nebo poškození zbraní, což skvěle funguje v jiných titulech. Vybrat si můžete pouze z rychlého zápasu, který je určen spíše méně náročným hráčům, a ligy, kde se vaše výkony bodují. A co je opravdu smutné, přestože World of Warriors proti sobě staví dva a dva hráče, ani online režim nenabízí hraní ve dvou na jedné konzoli, ačkoli hra jako taková vždy zabírá všechny postavy v aréně, takže by nebyl absolutně žádný problém s rozdělením obrazovky.

World of Warriors; Gameplay: multiplayer World of Warriors; Gameplay: online

Obrázek 1: Hra více hráčů je někdy dost zběsilá zábava, při níž ztrácíte pojem o tom, který bojovník je zrovna ten váš. Obrázek 2: Vybírat lze mezi rychlou hrou a ligovými zápasy, kde se váš progres dlouhodobě hodnotí.

World of Warriors potěší alespoň vizuálem

Co do grafického zpracování vychází hra celkem logicky ze své mobilní předlohy. PlayStation 4 zpracování World of Warriors však vypadá o poznání lépe než mobilní adaptace, a pokud vám sedí kreslený vizuální styl, není si v zásadě na co stěžovat. Autoři vlastně neměli s prostředím příliš práce, protože se vše odehrává v malých arénách s takřka fixní kamerou. Arény jsou ale velmi hezky zpracované a až na pár výjimek jsou opravdu pěkné, bohaté na detaily, a především se od sebe diametrálně odlišují. Jednou tak budete bojovat v korytu řeky, jindy zase na plovoucí lodi nebo gladiátorské aréně s rotujícím plamenometem uprostřed.

World of Warriors; Gameplay: ohnivá aréna World of Warriors; Gameplay: heroic lands World of Warriors; Gameplay: písečná aréna, souboj

Obrázek 1: I přes svou jednoduchou grafiku vypadají World of Warriors opravdu pěkně. Obrázek 2: Každá aréna nabízí zcela odlišný vizuál. Obrázek 3: Na závěrečné několikakolové souboje se přijdou podívat i ostatní bojovníci.

S tím jde ruku v ruce i variabilita a rozličnost jednotlivých postav. Najdete sice podobné typy, ale v zásadě jsou všichni odlišní už ve svých základních atributech, jako je brnění a zbroj. Každý válečník pak má svou speciální schopnost a další tři unikátní perky. Jednotliví bojovníci jsou pak vyznavači jednoho ze čtyř přírodních elementů, což je zcela zásadní prvek při výběru aktérů do následujícího boje. Na ohnivého protivníka musíte poslat vodního a tak podobně. Jednoduché, ale velmi účelné a vlastně i zábavné.

Postěžovat si v tomto směru musím na kolísající obtížnost kampaně, což je ale dle mého zamýšlený efekt. V každém ze 7 světů můžete absolvovat zhruba patnáct soubojů, jejichž obtížnost je nevalná a vítězit dokážete bez sebemenších problémů. Závěrečný souboj je ale neúměrně náročný oproti předchozím střetům. Hra vás tak nepřímo nutí absolvovat naprosto všechny odemčené souboje, abyste své bojovníky co nejvíce vylepšili, dokázali zvládnout závěrečný střet a posunuli se dál.

World of Warriors; Wallpaper: exploze

Speciální schopnosti bojovníků jsou vždy unikátní a doprovází je velmi pěkné vizuální efekty. 

Malá mobilní hra ve velkém světě konzolí

Vývojáři ze Saber Interactive rozhodně vykročili dobrým směrem, ale velké konzole mají velké požadavky a hráči potřebují podstatně větší servis, než na který jsou ochotni přistoupit u mobilního hraní. Jinak vcelku hezká premisa World of Warriors tak naráží na strohý obsah. Herní náplň představují pouze oddělené souboje v arénách, což jak už jsem zmínil, by na mobilním trhu stačilo, ale na velkou hru je to zkrátka málo.

World of Warriors; Gameplay: bodáky World of Warriors; Gameplay: bodáky

Obrázek 1: Některé arény jsou nepřítelem samy o sobě, dokáží totiž překvapit četnými nástrahami. Obrázek 2: Vždy je však nějaký prostor, kde se dá na chvíli odpočinout. Opravdu ale jen na chvíli.

World of Warriors navíc trpí nepochopitelnými nedostatky, jako je zcela chybějící offline kooperace, i když hra samotná k tomu přímo vybízí. Ideálnější podmínky pro hraní ve dvou na jedné konzoli si nedokážu představit. Přitom zahrát si společně za jeden tým prostřednictvím internetu jde, takže šlo snad jen o lenost vývojářů než přehlédnutí jasné příležitosti. Přičtěte si k tomu ještě velmi strohou náplň online klání, jež má nedostatky v základních principech fungování multiplayer soubojů a hřebíčkem do rakve pak bude už jen velmi pomalé vytváření online zápasů, kdy několik minut budete sledovat nápis „Players found, creating match“, abyste se po drahné době čekání vrátili k „Searching match“.

Když se pak zklamaní navrátíte ke kampani pro jednoho hráče, brzy zjistíte, že souboje jsou neuvěřitelně repetitivní, systém vylepšování postavy velmi strohý a motivaci postrádající, takže ve výsledku jediným tahákem hry je sbírání válečníků. Zkrátka a dobře mobilní hra jak vyšitá. Tenhle přestup do první ligy se tedy úplně nepovedl. Je možné, že si World of Warriors najdou své příznivce, ale kopat s těmi nejlepšími rozhodně nemohou. World of Warriors vychází 21. března 2018 na PlayStation 4

World of Warriors; Gameplay: vítězství

O soubojích a vítězství. O ničem jiném World of Warriors nejsou. Jen o čirém potěšení z boje a rozšiřování své sbírky válečníků. 

Recenze World of Warriors: závěrečné hodnocení

Hodnocení 50% Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
50%
Audiovizuální zpracování
75%
Znovuhratelnost
45%
World of Warriors; recenze

Klady

  • Hezky stylizovaná grafika
  • Variabilní a líbivé arény
  • Zaměření na sbírání válečníků

Zápory

  • Nedoladěný soubojový systém
  • Chybějící offline kooperace
  • Velmi strohý online multiplayer
  • Stereotypní kampaň s minimem obsahu
i Mohlo by vás zajímat

World of Warriors vyšlo 21. března 2018 na PlayStation 4.


WEB4