Již od příchodu chytrých hodinek se objevují názory, že jde o nepotřebný produkt, který na trhu bude přinejlepším stagnovat. Chování zákazníků i velkých společností však ukazuje zcela opačný trend – přibývají noví výrobci a s nedávnou akvizicí Fitbitu do hry vstoupil dokonce i samotný Google.
Největší rozmach zaznamenal Samsung s neuvěřitelnými 73 %, následován Applem se stále slušnými 51 %. Z hlediska dominance na trhu však stále vede Apple s podílem 47,9 %, za nímž zaostává Samsung (13,4 %) a Fitbit (11,3 %). Ostatní značky výzkum bohužel sloučil do kategorie „jiné“, kde skončilo nemalých 27,5 % trhu. Výsledky přehledně ukazuje tabulka níže.
Jak si hodinky vedou ve spojení s operačními systémy chytrých telefonů, pro změnu odhalila analýza od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Ta se zaměřila na majitele chytrých telefonů, které zpovídala právě ohledně hodinek. Do výzkumu se zapojilo 500 uživatelů z USA, a u nás se tak situace může mírně lišit.
Výsledky ukázaly, že 35 % majitelů iPhonů již chytré hodinky vlastní, zatímco u smartphonů s Androidem je to (pouze) 16 %. iPhonisté přitom preferují Apple Watch (19 %), případně Fitbit (10 %). Naopak u Androidu vedou chytré hodinky značky Fitbit (5 %) a Samsungu (4 %).
Jelikož uživatelé iPhonů preferují chytré hodinky stejné značky, mohl by se tento trend brzy projevit také u Androidu. Fitbit totiž nově spadá pod Google, který zároveň stojí za Androidem. Majitelé tohoto systému tak teoreticky mohou začít dávat přednost právě hodinkám Fitbit.
Zdroje: CIRP, StrategyAnalytics
Nové chytré hodinky se chlubí propracovanějším designem, hezčím displejem, větší výdrží a samozřejmě i výrazně lepšími funkcemi. Rychle rostoucí zájem o ně tak samozřejmě není kdovíjak velkým překvapením a jinak tomu zřejmě nebude ani v budoucnu. Chcete-li se podívat na naši nabídku chytrých hodinek i vy, můžete tak učinit skrze zelené tlačítko níže.