Zdálo se, že nepříjemné rzi se už automobilky zbavily, ale auta reznou stále. Největším problémem zimy je břečka z posoleného sněhu ničící hlavně podvozky. Pokud chcete podvozek ochránit, neměli byste zapomínat na nástřik podvozku. Nevíte, jak si nástřik podvozku vybrat? Níže vám poradíme, jak na to.
Nejlepší ochrana podvozku je prevence. Nenechte si auto nahlodat nebezpečnou rzí, kterou dolů dostane jen zkušený automechanik nebo účinný odrezovač. Lepší je problémům s korozí předcházet. K tomu slouží nástřik podvozku nebo antikorozní nátěr. Proč je důležitý?
Nezkorodovaná karoserie je pevná, a tudíž bezpečná.
Automobil je hezčí a drží si svou hodnotu.
Bez problémů projde STK.
Jaké další výhody přináší nástřik podvozku auta?
Nástřik podvozku auta chrání spodní část vozidla a její dutiny před působením nejrůznějších vnějších vlivů. Jeho použití se vyplatí jak u nových, tak u starších vozidel zejména před začátkem zimního období.
Ochrání podvozek před působením posypových solí, vlhkosti, mrazu a prudkých výkyvů teplot.
Slouží jako prevence vzniku koroze a oslabování pevnosti karoserie.
Pokryje i dutiny spodní části vozidla a prodlouží životnost pohyblivých komponentů.
Jakou podobu může mít antikorozní ochrana podvozku auta
Antikorozní ochrana podvozku je k dostání ve dvou variantách, a to buď v podobě nátěru, nebo nástřiku.
Ochranný nástřik podvozku a dutin
Ochranný nástřik podvozku a dutin vám snadno pokryje podvozek auta, a navíc se dostane i do těžko dostupných záhybů. Tuto metodu používají i v profesionálních servisech.
Antikorozní nátěr
Antikorozní nátěr podvozku vám dobře ochrání podvozek automobilu před korozí. Jeho aplikace je sice náročnější, ale díky silnější ochranné vrstvě poskytne dlouhodobější ochranu.
Antikorozní nátěr na výfuk musí být schopný odolávat vysokým teplotám.
Co dalšího můžete na nástřik spodku auta použít?
Krom klasických přípravků na bázi plastů nebo kaučuku lze na nástřik spodku auta použít ještě další dva přípravky: vosk a gumoasfalt. Jak fungují?
Gumoasfalt ve spreji na auto
Gumoasfalt ve spreji nezasychá, zůstává trvale pružný. Díky tomu váš podvozek dobře chrání před kamínky a posypovou solí, a navíc funguje i jako zvuková izolace.
i
Gumoasfalt se hodí na prahy, spojlery, podběhy či spodní části dveří a blatníků. Před jeho použitím je nutné podvozek dobře umýt, odrezit a přetřít základovou barvou. Jeho výhodou je, že jej následně můžete přelakovat.
Vosky na podvozek
K ochraně podvozku můžete také vzít antikorozní vosk. Na dutiny a hůře dostupná místa použijete ten ve spreji. Jinak se prodává v 1–5l kanystrech. Antikorozní vosk na kovu vytváří tuhý povlak. Je vysoce odolný vůči soli. Umí zastavit stávající korozi a také prodlouží životnost korozivzdorných materiálů.
Na vodou omytý a vysušený povrch je nutné nanést několik vrstev antikorozního vosku.
Na jaké povrchy je ochrana podvozku proti korozi vhodná?
Ochrana podvozku proti korozi se hodí pro železné i neželezné kovy, chrom, hliník a zpravidla konzervuje i plastové části, gumová těsnění a elektrické obvody.
Antikorozní nátěr neslouží jen k ošetření podvozku auta
Co všechno ošetří antikorozní nátěr? Karoserie aut a veteránů, ale i motocykly, skútry, kola, zemědělské a stavební stroje, sportovní vybavení a prakticky všechny kovové povrchy vystavené venkovním vlivům.
i
Lze provést nástřik podvozku svépomocí doma?
Zkušenosti profesionálů jsou v tomto ohledu k nezaplacení. Připravte se ale na to, že vás návštěva autoservisu může vyjít až na 15 000 korun. S trochou šikovnosti však pravidelnou péči zvládnete i sami. Pokud nevíte, který vybrat, zkuste si pročíst recenze zákazníků.
Jak se správně aplikuje antikorozní ochrana podvozku ve spreji?
Antikorozní ochrana podvozku se nanáší přímo na podvozek. Pro řádnou a bezpečnou aplikaci je nutné auto pořádně zvednout na zvedáku, jen tak zvládnete provést ošetření podvozku perfektně do detailu.
Podvozek nejprve důkladně omyjte proudem vody a nechte jej pořádně oschnout.
Demontujte kola ideálně i s plastovými nadblatníky.
Pečlivě zakryjte viditelné části elektroinstalace, pryžové části podvozku a ABS či další senzory.
Proveďte rovnoměrný nástřik podvozku. Množství potřebné pro dostatečnou ochranu celého spodku vozidla by měl mít každý aerosolový rozprašovač uvedeno ve svém návodu.
Při nanášení nástřiku nezapomeňte na nejrůznější dutiny a skryté kapsy podvozku.
Nástřik nechejte zcela zaschnout.
Poté odstraňte krytí elektroinstalace a namontujte zpět všechny dříve demontované díly.
Při práci se nezapomeňte vybavit potřebnými ochrannými prvky, jako jsou pracovní rukavice nebo brýle.
Antikorozní nátěr podvozku se od nástřiku liší jen v samotné aplikaci
Antikorozní nátěr podvozku provádějte ve stejných krocích jako nástřik. Rozdíl bude jen ve způsobu nanášení samotné ochranné vrstvy. Pro nátěr budete potřebovat štětec s prodlouženou rukojetí. Ideální je mít k ruce i menší štěteček, se kterým se dostanete do všech skulin a dutin podvozku.
i
Jak pro nástřik spodku auta, tak pro antikorozní nátěr platí, že pro účinnější ochranu lze nanést i dvě vrstvy přípravku. Druhou vrstvu nanášejte až po zaschnutí vrstvy první.