Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Vanguard (SPEKULACE) – Autoři akční adventury Control připravují live-service onlinovku

Aktualizováno

Studio Remedy Entertainment nechrlí jeden titul za druhým a nepůsobí jako velké studio, přesto autoři aktuálně pracují hned na čtyřech titulech. V článku se podíváme na ten nejtajemnější, zatím známý jako projekt Vanguard, který svým zaměřením nepřipomíná nic, co kdy toto finské studio v minulosti vydalo. Vanguard má totiž být takzvanou živou onlinovkou po vzoru Destiny 2 nebo The Division 2. Vše, co zatím o hře víme, najdete v tomto článku.

Spekulace

Control; screenshot: logo

• Žánr: Akční FPS • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: Remedy Entertainment • Vydavatel: ? • Platformy a Datum vydání: ? • Čeština: ?


Remedy Entertainment aktuálně pracuje na čtyřech hrách

• Spekulace: 19. 2. 2020 • Autor: Filip Němec

Autoři loni vydané akční adventury Control a oblíbené, leč již pěknou dobu opomíjené série Alan Wake,v současnosti pracují na čtyřech hrách. Remedy Entertainment to oznámilo ve finanční zprávě za rok 2019, ve které odhalilo své další plány. Pro Control se připravují dvě placená DLC, jež vyjdou v průběhu letošního roku. Chystá se také vydání akce CrossFire X (ta bude časovou Xbox One exkluzivitu) a kromě jedné prozatím kompletně neoznámené hry se ve studiu již pilně pracuje také na titulu s označením Vanguard.

O hře prozatím víme s jistotou pouze to, že půjde o online hru z žánru „hra jako služba“ (live-service), tedy podobně jako Destiny 2, The Division 2 anebo také Anthem. Z výčtu podobných her je zřejmé, že jde o žánr nelehký a vrtkavý. V Remedy to zcela určitě nebudou mít jednoduché, navíc když zvážíme fakt, že jsou odborníky spíše na příběhové singleplayer tituly, byť k online hraní již také přičichli, a to u Xbox One exkluzivity Quantum Break.

Remedy Entertainment; screenshot: hlavní postavy
Studio Remedy Entertainment až donedávna pracovalo jen s mužskými hlavními hrdiny. První ženská ústřední postava Jesse Fayden ze hry Control se však opravdu povedla.

Posledním střípkem, který finanční zpráva nabízí, je informace, že projekt Vanguard, pojmenovaný po speciálně vyčleněném týmu v rámci Remedy, ponese ikonické znaky předchozích her studia. Podíváme-li se na doposud vydané tituly, dalo by se jim v mnoha ohledech vyčítat právě to, že si jsou v mnoha ohledech hodně podobné, takže tato informace není zase tak překvapivá. Protože toho ale o doposud oficiálně neoznámeném titulu mnoho nevíme, jde o zajímavý detail.

Onlinovka ve stylu Control nebo Quantum Break?

Co tedy můžeme očekávat? Hráči loni vydaného titulu Control si pravděpodobně začnou představovat právě zmíněnou akční adventuru jako onlinovku založenou na hře více hráčů a s dlouhotrvajícím endgame obsahu. Pokud vám vyvolat takovou představu nejde zrovna snadno, není se čemu divit, ostatně nemáme ani moc stébel, kterých bychom se mohli chytat. Finští Remedy jsou zkrátka fachmani přes silné příběhy a kampaně pro jednoho hráče. S největší pravděpodobností však půjde o akci z pohledu třetí osoby odehrávající se v tajemném světě plném paranormálních jevů, to už ale pouze hádáme na základě předchozích her.

Pokud byste hledali další informace na stránkách studia, nepochodíte. Jistou indicií ale může být popis týmu Vanguard, který za hrou stojí. Jde o relativně malou skupinu uvnitř studia, jejímž cílem je zpochybňovat zaběhlé postupy a vytvářet prototypy multiplayer her. Vanguard tým si má zachovat mentalitu startupu, avšak se zázemím stabilní firmy, čímž chce studio podnítit co největší možnou míru kreativity a nových nápadů. „Cílem je vytvořit průlomové videohry hodné jména Remedy Entertainment,” stojí v poměrně sebevědomém popisku týmu, který zároveň láká případné uchazeče na vývoj online hry s dlouhodobým potenciálem využívající Unreal 4 engine.

Taková prezentace samozřejmě nemusí nic znamenat. Vanguard může být další propadák jako Anthem, je však dobré vidět, že ambice má studio vysoké a k tomuto žánru přistupují možná z trošku jiného úhlu, než je obvyklé. Použití Unreal 4 enginu nám také mnoho neřekne, protože na něm dobře fungují všechny myslitelné žánry a typy her.

Alan Wake; screenshot: cover
Remedy Entertainment v loňském roce získalo práva na sérii Alan Wake (ty do té doby vlastnil Microsoft), po jejímž dalším díle fanoušci již delší dobu volají. Dle finanční zprávy pracuje studio na ještě jednom neoznámeném titulu, naděje tak stále žije. Je také možné, že projekt týmu Vanguard se bude odehrávat ve stejném univerzu podobně jako Control, jež se možná propojí se sérií Alan Wake v a blížícím se DLC.

Podle finanční zprávy je aktuálně hra ve fázi, kdy má již fungující verzi, která je testována v rámci studia. Vývoj je tak na samotném začátku a dost možná také v bodě, kdy se láme chléb a podle dojmů z první ukázky studio rozhodne o přechodu do produkční fáze. Co se platforem týče, Remedy mělo většinu času blíže k Xboxu, finanční zpráva navíc naznačuje, že Control se chystá na další platformy. Pokud je tím myšlen Xbox Series X a PlayStation 5, tak přinejmenším nový Xbox už dost možná mají autoři ve studiu k dispozici a minimálně tam pravděpodobně zamíří i připravovaná hra od týmu Vanguard.

• Zdroje: remedygames.com, Screen Rant, vlastní

i Mohlo by vás zajímat
P-DC1-WEB29