Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

MX vs ATV: All Out (RECENZE) – závodní arkáda pro všechny

Aktualizováno

Pokud jsou harcovníci závodních her studia Milestone a Kylotonn Games nekorunovanými králi svého žánru, zámořské studio Rainbow Games pak musí být pomyslným princem dvoustopého i jednostopého závodění. Podobně jako jejich evropští kolegové doslova chrlí jeden závodní titul za druhým, přičemž výsledek jejich tvorby nikdy neaspiruje na nic převratného, ale oblíbený žánr arkádových závodů ve spojení se zvučnými značkami jim pro slušné živobytí, zdá se, stačí.

Ostatně první díl série MX vs ATV vyšel už před dlouhými třinácti lety a od té doby studio vytvořilo šestici pokračování a mnoho dalších závodních titulů ze sesterské série ATV Offroad Fury. Po roční odmlce se známá série vrací s podtitulem All Out a zdá se, že autoři opravdu zúročili všechny dosavadní zkušenosti. Bude to ale stačit? Více zjistíte v naší recenzi, ve které jsme MX vs ATV: All Out otestovali na PlayStationu 4 Pro.

Žánr: Závodní | Vývojář: Rainbow Studios | Vydavatel: THQ Nordic | Platformy a Datum vydání: PC, PS4 a Xbox One (27. března 2018) | Homepage: mxvsatv.com |

Obsah recenze MX vs ATV: All Out

  1. Předností All Out je opět šíře vozového parku a volnost pohybu
  2. Nabídka tratí a herních režimů je v MX vs ATV: All Out široká
  3. MX vs ATV: All Out nezapře arkádový jízdní model
  4. Dobrý dojem kazí technické nedostatky
  5. MX vs ATV: All Out potěší obsahem a zklame zpracováním
  6. Recenze MX vs ATV: All Out: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro MX vs ATV: All Out PC

Předností All Out je opět šíře vozového parku a volnost pohybu

• Recenze: 27. 4. 2018 • Autor: Filip Němec

Ať už je série MX vs ATV jakákoli, (někomu její průměrná kvalita stačí, jiní by si o ni neopřeli ani svou virtuální motokáru), jasnou a neoddiskutovatelnou devízou je široká nabídka strojů, která v rámci žánru nemá obdoby. Jak už samotný název napovídá, najdete zde jak klasické jednostopé mašiny určené pro motocross i supercross (jaký je mezi těmito sporty rozdíl, jsme si popsali v recenzi mírně konkurenčního Monster Energy Supercross), tak i terénní čtyřkolky (ATV) a nově také jejich odnož více se podobající klasickým terénním autům s označením UTV. Nechybí samozřejmě členění dle kubatur, v MX vs ATV: All Out tak naleznete jak slaboučké „stopětadvacítky“, tak i stroje s obsahem 450 kubických centimetrů.

Před každým závodem si pak můžete nastavit právě výše zmíněné proměnné, takže lze navolit závod čistě pro terénní motorky do libovolné kubatury nebo třeba namíchat výbušný mix dvoustopého a jednostopého závodu. Vzhledem k tomu, jak místy šílenou arkádou MX vs ATV: All Out je, nechybí ani možnost povolit naprosto vše a nechat hru osadit startovní pole nejrůznějšími kombinacemi závodních strojů. Všehovšudy jsem napočítal celkem patnáct rozličných nastavení startovního pole, což už je slušná nabídka.

MX vs ATV: All Out; Wallpaper: závod, smyk

Ačkoli All Out nabízí široké spektrum uzavřených okruhů a otevřených prostředí, vaší virtuální domovinou se stane motoristický ranč. Ten poskytne i zajímavé okolí, kde narazíte na četné tutoriály – ty doporučuji i zkušeným hráčům, protože pomohou pochopit, jakým způsobem MX vs ATV pracuje s fyzikálním modelem, jehož porozumění je pro úspěch v závodech zásadní. Okolí obsahuje různé terénní výzvy, kde můžete dosytnosti a neomezeně trénovat své řidičské dovednosti a rovněž sbírat vznášející se ozubená kola rozesetá různě po okolí farmy. 

Před vraty do vaší stodoly (těžko říct, proč si autoři myslí, že zrovna americká podoba zvířecí farmy je dobrým představitelem dílny pro milovníky vyjetého oleje, ale budiž) pak můžete vstoupit do virtuální garáže a upravovat si jednotlivé stroje. Za tzv. moto coins si můžete ve své stodůlce nakupovat nové mašiny (vzhledem k rozpětí kubatur a druhů vozidel jich lze mít opravdu hodně, naštěstí ale nejsou příliš drahé) nebo vylepšovat ty stávající. Mile mě překvapila detailnost výkonnostního tuningu, na druhou stranu vliv na reálné chování vozidla musíte brát díky extrémní arkádovití All Out s velkou rezervou.

MX vs ATV: All Out; Gameplay: tuning MX vs ATV: All Out; Gameplay: Waypoint závod

Nabídka tratí a herních režimů je v MX vs ATV: All Out široká

Značka MX vs ATV je proslulá tím, že si s ničím neláme hlavu. Podobně je na tom i nabídka závodů, kterou jednoduše vyvoláte kdykoli stisknutím pauzovacího tlačítka na ovladači. Absence kariéry či podobného režimu zaznamenávající váš progres rozhodně zamrzí, vcelku schopnou náhradou jsou tu ale tzv. série, jež představují celkem sedmnáct rozličných turnajů, ve kterých si postupně odemykáte jednotlivé závody. 

Vedle sérií tu pak je šestice rozličných režimů, jenž pro závodní tituly reprezentují adaptaci na režim „volné hry“, kde si navolíte všechny proměnné. Kromě trati tedy vybíráte i výše popsané třídy závodních strojů (motorky, terénní čtyřkolky nebo UTV) a jejich kubatury. Hned z kraje na vás vykoukne Supercross, kde můžete vybírat z necelé dvacítky licencovaných arén. Zde se logicky nabízí srovnání s výhradně supercrossovou konkurencí Monster Energy Supercross, která ale jede na podstatně reálnější notě a nabízí i licencované motorky. Pokud ale toužíte po komplexnějším titulu a nevadí vám ryze arkádový jízdní model, můžete zmíněné závody od italských Milestone bez větších výčitek minout. 

MX vs ATV: All Out; Gameplay: závodníci MX vs ATV: All Out; Gameplay: režimy MX vs ATV: All Out; Gameplay: supercross

Režim National pod svým názvem skrývá klasické motocrossové závody v rámci dvanáctky smyšlených tratí, přičemž i zde platí, že můžete na závodní rošt posadit nejen rozličné kubatury, ale klidně smíchat i čtyřkolky a motorky. Další z režimů, Opencross, je pak jakýmsi kočkopsem všeho předchozího, takže můžete do sebe míchat halové i venkovní závodění a rovněž rozličné závodní stroje. Značně odlišnou disciplínou je pak Waypoint, což je obdoba orientačního závodu, kde v otevřené krajině směřujete na předem vyznačený bod, přičemž dalších checkpointse vám zobrazí až po projetí toho předcházejícího. Umělá inteligence však okatě podvádí, a zatímco vy ještě netušíte, kam v příští sekundě musíte zatočit, protivníci už si najíždí přesně do směru dalšího checkpointu.

Seznam herních režimů zakončuje dvojice volnomyšlenkářských disciplín Freestyle a Freeride. V režimu Freestyle si lze opět navolit libovolný stroj, avšak ve hře se pohybujete zcela sami. Ocitnete se totiž uprostřed arény s nejrůznějšími skokánky a je pouze na vás, jak se zde vyblbnete. Zatímco na papíře vypadá tento režim spíše zbytečně, ve výsledku nabízí docela slušnou porci zábavy. Zbytečností oplývá spíše Freeride, kde si můžete jezdit dle své libosti na libovolných tratích, avšak rovněž bez přítomnosti konkurence a jde tak vlastně o jakýsi tréninkový režim.

MX vs ATV: All Out; Gameplay: skok MX vs ATV: All Out; Gameplay: UTV

MX vs ATV: All Out nezapře arkádový jízdní model

Po stránce obsahu nemá All Out konkurenci, o tom není třeba pochybovat. Co se jízdního či fyzikálního modelu týče, tam je už prostor pro diskusi značný, neboť tento závodní titul nebude sedět každému. Závody na jednostopých strojích obecně musí mít určitou dávku arkádovosti, protože by při pokusu a reálnost dopadla každá zatáčka nepěkným karambolem. MX vs ATV: All Out ale v některých momentech připomíná dětské závodní autodráhy, ve kterých autíčka jezdila v ližinách bez možnosti jakéhokoli pohybu mimo stanovenou trať.

Míra arkádovosti All Out je v rámci žánru opravdu velká, což ale nemusí být nutně zápor. Pokud se chcete pouze odreagovat, jízdní model vám to zaručí. I při prudkém doskoku a zároveň opačném směru působení kinetické energie můžete vesele pokračovat v závodě. Museli byste udělat opravdu velkou hrubku, abyste ze svého závodního stroje sletěli. I to samozřejmě jde, stačí špatně odhadnou náklon doskoku a rázem ochutnáváte mazlavé bláto, při porovnání s konkurencí je však aktuální díl MX vs ATV určitě nejbenevolentnější.

Jakmile zvolíte vyšší obtížnost, předchozí specifika zůstávají, už ale musíte mistrně využívat vlastnosti fyzikálního modelu, což se týká zejména jízdy na motorce (terénní čtyřkolky jsou již tradičně spíše doplňkem). Zatímco levou analogovou páčkou jako obvykle zatáčíte, tou pravou ovládáte pohyb jezdce, respektive jeho přenášení váhy. Před skokánkem je tak vhodné přenést váhu dozadu a při doskoku se naopak naklonit do směru jízdy. V ostřejších zatáčkách pak logicky pomůže větší náklon do strany.

Tyto jemné nuance dělají nakonec z velmi arkádového All Out solidní zábavu, která vám hodně odpustí, zároveň se ale chvílemi cítíte jako profesionální jezdec. Bohužel v případě dvoustopých vozidel se radost z jízdy absolutně vytrácí. Jak je již pro sérii zvykem, čtyřkolky a jejich mutace jsou apendixem MX vs ATV. Nic moc se s nimi dělat nedá a jejich přítomnost je spíše na škodu. Při jízdě v terénní čtyřkolce po povrchu spíš kloužete a celkově se vytrácí jakákoli dynamika, jež by měl ne zrovna lehký kolos i v rámci arkádové hry vykazovat.

MX vs ATV: All Out; Gameplay: dopad MX vs ATV: All Out; Gameplay: UTV skok MX vs ATV: All Out; Gameplay: rovnováha

Dobrý dojem kazí technické nedostatky

Není úplně překvapením, že autoři sáhli po Unreal Enginu čtvrté generace, který se hojně využívá právě pro nejrůznější arkádové závody (z poslední doby již zmíněný Monster Energy Supercross nebo Gravel). Hra jako taková vypadá vcelku obstojně, což platí zejména pro okamžiky, kdy jste v pohybu. Při bližším pohledu lze MX vs ATV: All Out označit po stránce vizuálu za při nejlepším průměrný titul, který doplácí spíše než na špatné textury či místy chudé prostředí na technické nedostatky. 

MX vs ATV: All Out; Wallpaper: freestyle

Hodně zamrzí jak pomalé doskakování textur, tak i problikávající stíny. Tyto samy o sobě už významné chyby jsou však hravě překonány velmi nepříjemnými propady snímkování. Ty jsou očividně způsobeny koncentrací závodníků na trati, což je nejhorší v uzavřených tratích, kde se zejména po startu nahustí závodníci vedle sebe a hra je v takovém případě místy až nehratelná. Naopak v otevřeném prostředí se tyto problémy téměř nevyskytují. Nutno dodat, že pár dní po vydání si MX vs ATV: All Out vysloužilo obrovský patch, jenž tyto potíže do značné míry napravil, rozhodně se jich ale hra nezbavila úplně, což je velká škoda.

O moc lépe na tom není ani verze pro PC, která je sice o něco líbivější, ale technické problémy má naprosto stejné, a dokonce její interface absolutně popírá osobní počítače jako herní platformu. V nabídkách se objevuje namísto tlačítek klávesnice rozhraní konzolových ovladačů a na podporu myši v hlavním menu můžete taktéž zapomenout. 

MX vs ATV: All Out; Gameplay: západ slunce MX vs ATV: All Out; Gameplay: za letu

MX vs ATV: All Out potěší obsahem a zklame zpracováním

Ve stínu herní produkce letošního roku vypadá All Out jako polovičatá hra, která má sice dobrý základ, ale vše kolem bylo šito až moc horkou jehlou. Špatná optimalizace, chybějící kariéra nebo zcela nemístný výběr hudby, nemluvě o prapodivné úloze vašeho domova s názvem Flying Moto Ranch. Jenže MX vs ATV: All Out má jednu nespornou výhodu – prakticky nemá konkurenci. Jediným vyzyvatelem je již tolikrát zmíněný Monster Energy Supercross, který se ale zaměřuje právě a jen na supercross, takže pokud chcete širší záběr aktivit, nemáte v zásadě na vybranou.

Pokud vás ale neurazí hodně arkádový jízdní model, polichotí vám opravdu královská nabídka herních aktivit a závodních strojů, jenž sice postrádají oficiální licenci, ale v tak divoké arkádě to nakonec ani tolik nevadí. Připravit se tak musíte pouze na pochybnou optimalizaci, kterou se ale možná podaří autorům ještě vylepšit. Cenné bodíky k dobru pak hře přičítám také za přítomnost hry pro dva hráče v režimu rozdělené obrazovky, což je dnes u závodních her velká vzácnost.

MX vs ATV: All Out; Wallpaper: čtyřkolka, smyk

Recenze MX vs ATV: All Out: závěrečné hodnocení

Hodnocení 60% Alza.cz
Hlavní parametry: Hratelnost
70%
Audiovizuální zpracování
55%
Znovuhratelnost
80%
MX vs ATV: All Out; recenze

Klady

  • Široká nabídka herních režimů
  • Obsáhlý vozový park
  • Již tradičně jednostopé i dvoustopé stroje
  • Splitscreen multiplayer

Zápory

  • Špatná optimalizace
  • Občas nepředvídatelný fyzikální model
  • Chybějící kariéra
  • Nelicencované vozy
i Podívejte se na všechny články z herní sekce

HW nároky pro MX vs ATV: All Out PC

Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Quad Core i5 @ 2.5 GHz / AMD ekvivalent Intel Quad Core i5 @ 3 GHz / AMD ekvivalent
Grafická karta NVIDIA Geforce GTX 460 / Radeon HD 6850 NVIDIA Geforce GTX 770 / Radeon R9 R280X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 8 GB RAM 16 GB RAM
HDD 26 GB 26 GB
i Mohlo by vás zajímat

MX vs ATV: All Out vychází 27. března 2018 na PC, PS4 a Xbox One.

P-DC1-WEB28