Obnovit stránku

Nová pravidla pro e-shopy
aneb Jak bude Alza.cz vyřizovat reklamace a vracené zboží?

Aktualizováno • Autor: Alza.cz

Nová pravidla, která nastavuje dlouho očekávaná novela zákona začnou platit od 6. ledna 2023 upravují i přístup k reklamacím a vracení zboží. Co vše se změní, když budete chtít vrátit či reklamovat produkty zakoupené na Alza.cz?

Můžeme vás uklidnit, na našem přístupu se nic nemění, stále se snažíme vyřešit váš problém tak, abyste byli spokojení. Novela se v případě reklamací a vratek týká zejména tří bodů, které jsme se rozhodli vysvětlit a na příkladech názorně ukázat, jak budeme postupovat.

1. Prodloužení odpovědnosti za vady

Toto je nejdůležitější změna v oblasti reklamací. Pro zákazníky totiž znamená, že pokud se v průběhu prvních 12 měsíců používání zboží projeví závada, automaticky se předpokládá, že tam byla už od převzetí zboží a prodejce musí zboží přijmout k reklamaci. Novela zákona totiž prodlužuje lhůtu, která chrání vás, zákazníky, a z půl roku se prodlužuje na jeden rok. Prodejce může dle zákona toto tvrzení rozporovat a prokázat, že vada vznikla až při používání, nicméně my v Alze automaticky předpokládáme, že zboží bylo vadné už v době převzetí, pokud jsou splněny zákonné předpoklady.

2. Možnost reklamace do dvou let od uzavření kupní smlouvy 

Ani v tomto případě se v našem přístupu k reklamacím nic nemění. I nadále se na nás můžete spolehnout a vadné zboží kdykoliv po dobu dvou let od zakoupení reklamovat. Uděláme maximum pro to, aby vaše reklamace byla vyřízena co nejrychleji a ve váš prospěch.

Pokud se jedná o zboží, které není možné opravit nebo dodat nové, protože není dostupné, vrátíme vám v případě uznání reklamace peníze.

3. Možnost vrátit zboží do 14 dnů od zakoupení

I nadále budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od jejího uzavření a zboží nepoškozené a nepoužité vrátit. Těchto 14 dní slouží k tomu, abyste se mohli se zbožím seznámit, jako byste ho kupovali v kamenném obchodě.

Občas si to však někteří kupující pletli s půjčovnou a například po dovolené nám přišli ve 14denní lhůtě vrátit fotoaparát, který byl ještě plný písku. Právě na tyto případy novela zákona myslí, a prodejce bude mít větší právo vyhodnotit míru použití zboží. Typickým příkladem, když si jdete kupovat mixér, také si přímo na prodejně neumixujete lahodné smoothie ke svačině, ale prohlédnete si nádoby nebo třeba ostrost sekacích nožů a délku kabelu. Pokud vyhodnotíte, že to nesplňuje vaše představy, zboží si nekoupíte. A zrovna tak to je i v případě online nákupu.

My i nadále budeme k těmto případům přistupovat maximálně prozákaznicky, pokud však bude zboží evidentně použité nebo bude nějaká část chybět, budeme stejně jako doposud, účtovat poplatek za používání.

Na vašem soukromí nám záleží

My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací
Rozumím Podrobné nastavení Odmítnout vše
P-DC1-WEB09