Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Nejlepší telefony

TRX závěsný systém
(TIPY A TRIKY)

Článek

Aktualizováno

Co je TRX? Závěsný systém TRX je velmi účinná a efektivní pomůcka na cvičení, která nejenže nemůže chybět v žádném fitness centru, ale není problém ji zavěsit do domácí posilovny, nebo si s její pomocí vytvořit plně funkční venkovní posilovnu – TRX workout. Díky nízké hmotnosti, skladnosti a praktickému cestovnímu obalu si můžete TRX vzít i na dovolenou. Myslíte si, že sami TRX cviky nezvládnete? Seznamte se s TRX v našem článku blíže a zjistíte, že vaše obavy byly zcela zbytečné.

TRX závěsný systém (TIPY A TRIKY) – OBSAH

  1. Proč cvičit s TRX?
  2. Jak TRX zavěsit?
  3. TRX cviky
  4. TRX pro aktivní sportovce i začátečníky

Proč cvičit s TRX?

Závěsný systém TRX® (Total Body Resistance Exercise) nabízí efektivní funkční cvičení pro posílení celého těla – TRX trénink se nezaměřuje úzce pouze na jednu svalovou skupinu, ale pracuje s tělem komplexně a vnímá jej jako celek. S TRX cviky intenzivně zapojujete také střed těla (CORE) – břicho, záda, hrudník i pánev, a tím posilujete tělesnou stabilitu a flexibilitu. Závěsný systém zároveň nabízí nekonečné množství cviků na sílu, pružnost nebo výbušnost. Při TRX cvičení efektivně využíváte hmotnost svého těla a zároveň procvičíte všechny partie. Svalová hmota tak narůstá rovnoměrně a proporcionálně, a to je ideální cesta k pevné a zdravé postavě.

iNový typ funkčního tréninku TRX workout vynalezl Randy Hetrick, velitel elitních SEAL jednotek, který hledal způsob, jak se udržet ve skvělé fyzické kondici během náročných vojenských misí. Vojáci začali cvičit s několika padákovými popruhy, ručně spojenými s gumovými nástroji na opravu lodí.

Zátěž si v průběhu TRX cvičení určujete sami a snadno ji upravíte pomocí změny délky popruhů a náklonem těla. Čím větší sklon těla máte, tím větší je i zátěž, se kterou cvičíte. Každý si tak může přizpůsobit TRX trénink svým potřebám a zvolit si jeho náročnost. Proto je cvičení na TRX vhodné jak pro začátečníky nebo juniory, tak pro profesionální sportovce. Ať už je vaším cílem zlepšit fyzickou kondici, zhubnout, nebo rehabilitovat po zranění, s TRX závěsným systémem dosáhnete rychle a efektivně svého cíle.

TRX - závěsný systém
Zátěž si při cvičení na TRX regulujete sami sklonem těla.

Výhody TRX cvičení:

  • růst fyzické kondice,
  • posílíte stabilizační systém těla,
  • dokonale zpevníte CORE – břicho, záda, hrudník a pánev,
  • posílíte a vyrýsujete svaly celého těla,
  • odstraníte potíže spojené se slabými svaly a špatným držením těla,
  • při správné životosprávě zhubnete,
  • variabilní tréninky vás budou bavit,
  • s TRX můžete cvičit kdykoliv a kdekoliv, během okamžiku máte k dispozici vlastní domácí či venkovní posilovnu.


TRX - závěsný systém
TRX workout – posílíte svaly celého těla a trénink vás bude i bavit.

Jak TRX zavěsit?

Systém TRX se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky a je oproti posilovacím strojům lehký, přenosný, a proto ho můžete využívat opravdu kdekoliv. 

Pro ukotvení TRX můžeme použít pevné konstrukce, stropy, dveře, zábradlí, držáky na boxovací pytle, mříže i třeba větve stromů na zahradě. Snadno ho upevníte i na obvodové zdi, strop či stropní překlad pomocí ocelového držáku. Jeho instalaci ale pro vaše bezpečí při TRX cvičení svěřte raději profesionálům. 

Navíc ani nutně nepotřebujete žádný kotvicí systém ve zdi. Díky speciální nylonové kotvě, kterou jsou všechny modely vybaveny, stačí TRX přivřít do dveří a vaše domácí posilovna je připravena. Nebo si přibalte skladný TRX Move do tašky a vyrazte na trénink třeba do parku, kde můžete TRX zavěsit na strom nebo na hrazdu, máte-li v blízkosti workoutové hřiště.

TRX workout
Cvičit na TRX můžete opravdu kdekoliv.

TRX cviky

Existuje obrovské množství komplexních TRX cviků na posílení a procvičení všech svalových partií, zvýšení kondice, spalování tuků či rehabilitaci. Při TRX cvičení zapojíte a procvičíte téměř všechny svalové partie a podle vaší kondice a schopností si můžete přizpůsobit i náročnost TRX cviků. Pouhým náklonem těla si sami určíte míru zátěže. 

iMyslete na to, že velmi důležité je správné provedení cviků na TRX. Jedině tak efektivně posílíte stabilizační systém těla a předejdete jeho přetížení či poškození.

TRX cviky na břicho, střed těla, záda, ruce i nohy, které by neměly chybět ve vašem tréninkovém plánu:

Výpad vpřed ve stoji (standing roll out) – při správném provedení efektivně procvičíte břicho, záda i ruce a čím větší náklon použijete, tím více svaly středu těla zapojíte, a posílíte tak i prsní svaly, bicepsy a ramena.

Prkno (plank) – ať už ho provádíte opřeni o dlaně, nebo o předloktí, kromě břišních svalů a středu těla zapojíte efektivně i svalové skupiny rukou a nohou. Dejte pozor, abyste se neprohýbali v bederní oblasti nebo nezvedali hýždě nahoru. Délku výdrže pak přizpůsobte vaší kondici.

Kyvadlo – velmi účinná varianta prkna (planku) na posílení hlubokého stabilizačního systému středu těla (CORE), a to díky nutnosti ukončit pohyb zavěšených natažených nohou do strany a opakovaně se vrátit do základní pozice.

Přítahy – vyzkoušejte, pokud hledáte jednoduchý, ale efektivní cvik na TRX na biceps a triceps, posilování paží a zádových svalů. Při tomto TRX cvičení je důležité neprohýbat se, mít rovná záda a táhnout cvik zpočátku nikoliv pažemi, ale právě zády. Náklonem těla si upravíte zátěž podle svých schopností.

Horolezec (mountain climber) – TRX cvik na břicho a nohy, při kterém procvičíte také hýžďové svaly. V poloze prkna opřeni o dlaně přitahujete zavěšené nohy současně nebo střídavě pod sebe i do stran, důležité je cvičit plynule a neprohýbat se v zádech.

Výpady – účinný TRX cvik na svaly dolních končetin, především stehna a hýždě, a střed těla. Zapojte i paže a pohybujte s nimi v rytmu výpadů.

TRX pro aktivní sportovce i začátečníky

Systém TRX se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky a je oproti posilovacím strojům lehký, přenosný, proto ho můžete využívat opravdu kdekoliv. Spolu se závěsným systémem TRX získáte i 6 TRX video tréninků a tréninkovou aplikaci na tři nebo šest měsíců zdarma. Díky tomu si jednoduše vytvoříte svůj vlastní tréninkový plán. Obzvláště začátečníci jistě ocení, že každé balení TRX navíc obsahuje i tištěnou ukázku základních cviků.

Značka TRX nabízí závěsné systémy nejen pro profesionální sportovce a fitness centra jako TRX PRO KIT či TRX TACTICAL GYM, ale také systémy pro domácí využití, jako jsou TRX HOME GYMTRX FIT, nebo specializované závěsné systémy TRX MOVE, TRX BURN či TRX SWEAT.

TRX - závěsný systém

Závěsný systém TRX Move je určen pro začátečníky a je ideální do domácnosti. Díky nízké ceně je dostupný každému vyznavači aktivního pohybu a zdravého životního stylu. S TRX Move posílíte svaly, střed těla, zvýšíte si kondici i zhubnete.

TRX Burn je dokonalá přenosná tělocvična určená těm, kteří posunuli své sportovní snažení na vyšší úroveň a chtějí se zlepšovat i v jiných sportech. Tento TRX systém vám pomůže posílit svalstvo a zlepšit kondici, mobilitu i spalovat tuky. Se závěsnou kotvou pro venkovní TRX trénink si můžete vytvořit posilovnu skutečně kdekoliv. A díky tréninkové aplikaci s audio a video tréninky od uznávaných profesionálů dosáhnete maximálních výsledků v minimálním čase. Závěsný systém TRX Sweat pro sportovní nadšence je ideální ke zvýšení síly, vytrvalosti a stability, ale i jako spalovač tuků. Perfektní volba pro aktivní sportovce, kteří získají až šest měsíců nepřeberného množství variabilních tréninků s profesionály zdarma.

Pro trenéry nebo profesionální sportovce je určen TRX TACTICAL GYM, vysoce kvalitní závěsný systém pro využití ve fitness centrech. Jedná se o komplexní program na 12 týdnů intenzivního tréninku, který byl vytvořen pro maximální účinnost tréninku v krátkém časovém úseku i k posilování celého těla v extrémních podmínkách.

S TRX závěsným systémem získáte nejen jednu z nejúčinnějších fitness pomůcek pro pohodlný a plnohodnotný domácí trénink, ale i venkovní posilovnu, kterou si s TRX můžete vytvořit třeba na zahradě či v parku. A díky nekonečnému množství TRX cviků vás posilování bude konečně bavit. Ať už je vaším cílem vyhrát závod, zlepšit kondici, zhubnout, nebo jen rehabilitovat, díky TRX cvičení rychle dosáhnete maximálních výsledků.

P-DC1-WEB23