Obnovit stránku

Upozorňujeme na podvodné SMS, které lákají na nevyzvednuté výhry ze slosování. Více zde. 

AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2 (RECENZE A TESTY)

V minulé recenzi jsme si otestovali grafickou kartu AMD Radeon RX Vega 64 8GB HBM2 a dnes se podíváme na další grafickou kartu, kterou společnost AMD také nedávno vydala. Jedná se o grafickou kartu AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2 v referenčním provedení, jež sice díky některým deaktivovaným blokům uvnitř grafického čipu nemůže nabídnout takový výkon jako "šedesát čtyřka", i tak by však mohla pro nejednoho z vás nabídnout zajímavý výkon.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB recenze a testy

Recenze AMD Radeon RX Vega 56 8GB – obsah

  1. Představení AMD Radeon RX Vega 56 8GB
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Mass Effect: Andromeda
  4. Testy Battlefield 1
  5. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  6. Testy Doom
  7. Testy Hitman
  8. Testy Tom Clancy's The Division
  9. Testy Rise of the Tomb Raider
  10. Testy Star Wars: Battlefront
  11. Testy Zaklínač: Divoký hon
  12. Testy Crysis 3
  13. Sumarizace výkonu
  14. Provozní vlastnosti
  15. Závěrečné hodnocení

Představení AMD Radeon RX Vega 56 8GB

Grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 8GB je postavena na novém grafického čipu Vega 10 společnosti AMD, který však obsahuje některé deaktivované části. Počet NCU (Next-generation Compute Units) byl snížen o 8, a tak tento grafický čip přišel celkem o 512 SP (Stream processors) a 32 TMU (Texture Mapping Units). Oproti Vega 64 tak grafický čip Vega 56 nabízí o 12,5 % nižší aritmetický a texturovací výkon. Na tento grafický čip jsou pomocí 2048-bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu HBM2 o kapacitě 8 GB. Svým výkonem by pak grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 8GB měla spadat do segmentu vysokého výkonu (High-end), kde zaujme pozici kdesi v nižších patrech pomyslného výkonnostního žebříčku.

i Zvažujete koupi grafické karty AMD Vega? Pokud si koupíte grafickou kartu AMD Vega právě teď, získáte hry Wolfenstein II a Prey zdarma. Akce platí do 30. 9. 2017 nebo do vyprodání zásob. Kód je nutno uplatnit nejpozději do 30. 11. 2017.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB popis

Frekvence grafické karty

AMD Radeon RX Vega 56 GPUZTurbo frekvence grafického čipu je nastavena na 1590 MHz a frekvence grafických pamětí na 800 MHz, což v případě pamětí typu HBM2 představuje efektivní frekvenci 1600 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy grafická karta na jádře přetaktovaná o 119 MHz. Frekvence grafické paměti zůstala na referenčních hodnotách.

Grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 disponuje podobně jako Vega 64 dvojicí BIOSů, mezi kterými se dá přepínat pomocí přepínače BIOS switch, jenž je umístěn na hřbetu grafické karty. Druhý BIOS však opět žádné vyšší frekvence grafické kartě nepřináší, ale slouží pouze jako BIOS záložní. V případě výskytu nějaké chyby při upgradu firmware je tak možné tento druhý BIOS využít k jeho obnovení.

Systém chlazení GPU

Systém chlazení Radeonu RX Vega 56 je naprosto stejný jako u silnější verze Vega 64. Grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 8GB měří na délku 268 mm a na základní desce vám zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení grafické karty se stará referenční systém chlazení, jenž je založen na technologii výparníkové komory (Vapor chamber), která chladí grafický čip společně s grafickými paměťmi HBM2 (vše na jednom interposeru). Přes tuto komoru je pak hnán chladicí vzduch jedním 70mm vysokootáčkovým radiálním odstředivým ventilátorem směrem ven z počítačové skříně.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB systém chlazení

Při nízkém vytížení grafické karty nejsou ventilátory chladiče zastaveny, ale otáčejí se rychlostí 550 ot/min. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

AMD Radeon RX Vega 56 otáčky a hlučnost

Napájení a spotřeba

Zdvojená napájecí 6+1 kaskáda grafické karty AMD Radeon RX Vega 56 8GB obsahuje celkem 12+1 modulů napěťových regulátorů (VRM), které vyžadují přídavné napájení pomocí dvou 8-pin konektorů. Je tedy potřeba, aby také váš zdroj disponoval dvěma volnými 8-pin konektory PCIE. Příkon grafické karty byl oproti Vega 64 snížen o 85 W, tedy na 210 W a k jejímu provozu je doporučen zdroj o výkonu minimálně 500 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty AMD Radeon RX Vega 56 8GB řešeny pomocí jednoho konektoru HDMI 2.0 a tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port).

Jak budeme grafickou kartu AMD Radeon RX Vega 56 8GB testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty AMD Radeon RX Vega 56 8GB zařadili následující grafické karty ze segmentu vysokého výkonu (High-end):

AMD Radeon RX Vega 56MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11GPalit GTX 1080 GameRock PE
AMD Radeon RX Vega 56MSI GTX 1080 Ti Gamin G 11G v testechPalit GTX 1080 Gamerock PE v testech
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming iCXAMD Radeon RX Vega 64Gainward GTX 1070 Phoenix GLH
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming iCX v testechAMD Radeon RX Vega 64AMD Radeon RX Vega 56 8GB v testech
MSI GTX 1070 Aero ICX 8G OC<
MSI GTX 1070 Aero ICX 8G OC v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET
GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
AMD Radeon RX Vega 56Vega 10
Vega 10 XL
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1471 MHz
1400 MHz
PCIe 3.0 x16

210 W
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11GGP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11120
1569 MHz
1683 MHz
1926 MHz
PCIe 3.0 x16

250 W
Palit GTX 1080 GameRock PEGP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10512
1747 MHz
1886 MHz
1990 MHz
PCIe 3.0 x16

200 W
EVGA GTX 1080 SC2 Gaming X iCXGP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10008
1709 MHz
1848 MHz
1940 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
AMD Radeon RX Vega 64Vega 10
Vega 10 XT
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1546 MHz
1485 MHz
PCIe 3.0 x16

295 W
Gainward GTX 1070 Phoenix GLHGP104
GP104-200-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
1920
120
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1671 MHz
1873 MHz
1988 MHz
PCIe 3.0 x16

150 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence grafická karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena za pomoci nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (Frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že grafická karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak grafická karta s nejnižší snímkovou frekvencí pak zase úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Mass Effect: Andromeda; test

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se u takto výkonných grafických karet moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11.

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Deus Ex: Mankind Divided; test

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; DOOM; test

Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: "Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan." S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Hitman

HitmanHitman 2016 je počítačová hra typu stealth hraná z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním engine Glacier Engine vývojáři ze studia IO Interactive a vydána v dubnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 114 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Hitman nastavení testu

Testy Hitman

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Hitman; test

Je to sice trochu překvapivé, ale ve hře Hitman získáte vyšší snímkovou frekvenci při nastavení vykreslování na rozhraní DirectX 12 i u grafických karet společnosti NVIDIA.

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12.

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, a v nižším rozlišení z něj profitují všechny grafické karty. Využíváte-li rozlišení 1920 × 1080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Star Wars: Battlefront; test

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (Role-Playing Game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Testy AMD Radeon RX Vega 56 8GB v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (First-Person Shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1920 × 1080 pixelů (FHD) na MSAAx4, v rozlišení 2560 × 1440 pixelů (WQHD) na MSAAx2 a v rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Crysis 3; test

Sumarizace výkonu AMD Radeon RX Vega 56 8GB

Herní testy grafické karty AMD Radeon RX Vega 56 8GB máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta stála v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Protože přímými konkurenty AMD Radeon RX Vega 56 jsou grafické karty řady GeForce GTX 1070, opět jsem do dnešních testů zařadil hnedle dva kousky těchto karet. Zatímco MSI GTX 1070 AERO ITX představuje jakýsi výkonnostní střed, grafická karta Gainward GTX 1070 Phoenix GLH pak zase zastupuje tu úplně nejvýkonnější špičku mezi všemi GeForce GTX 1070.

A jak si proti takovéto konkurenci vedl nový Radeon RX Vega 56? Musím říci, že po výkonnostní stránce velmi dobře. Ty nejurputnější souboje sváděl s vysoce taktovaným Gainward GTX 1070 Phoenix GLH, kterému byl nakonec více než rovnocenným soupeřem. Konzervativněji taktovanou MSI GTX 1070 Aero pak za sebou nechal o více než 10 %. To vše navzdory nepříliš výkonnému referenčnímu chladiči, který této grafické kartě dovolil v testech dosahovat frekvenci v průměru "jen" kolem 1400 MHz. Jsem si celkem jist, že při kvalitnějším chlazení, které by umožnilo také vyšší frekvence grafického čipu kolem 1500 MHz, bude Radeon Vega 56 atakovat výkony svého silnějšího bratříčka Radeon RX Vega 64 a samozřejmě také GeForce GTX 1080.

Provozní vlastnosti AMD Radeon RX Vega 56 8GB

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

AMD Radeon RX Vega 56 8GB; Provozní vlastnosti

S provozními vlastnostmi AMD Radeon Vega 56 8GB HBM2 je to již poněkud složitější. Podobně jako u AMD Radeon Vega 64 se na horších provozních vlastnostech evidentně podepsal referenční systém chlazení. Ačkoliv je grafický čip Vega 56 oproti čipu Vega 64 mnohem úspornější, na teplotách a hlučnosti se to projevilo jen částečně. Otáčky odstředivého ventilátoru se držely kolem hranice 2200 ot./min., a grafická karta tak generovala hluk kolem 44 dBA, což rozhodně není málo. Teplota AMD Radeon Vega 56 se pak držela na celkem solidních 74 °C při spotřebě nad 320 W, tedy kdesi na úrovni spotřeby konkurenční a výkonnější GeForce GTX 1080.

Závěrečné hodnocení AMD Radeon RX Vega 56 8GB

Po stránce výkonu je na tom grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2 opravdu dobře a její současný výkon se pohybuje někde na úrovni těch opravdu nejvýkonnějších edic GeForce GTX 1070. Vzhledem k zatím zjevně nedoladěným ovladačům a s největší pravděpodobností také i vypnutým funkcím (DSBR, Primitive shader, HBCC) se dá poměrně úspěšně předpokládat, že výkon této grafické karty půjde ještě časem nahoru. Největší slabinou grafické karty AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2 je pak její referenční chlazení, které jí neumožňuje využít vyšší frekvence a je také poměrně hlučné.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2

AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2

Grafické karty

Grafická karta AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2 nabízí v současnosti výkon vyšší nežli konkurenční GeForce GTX 1070, při spotřebě na úrovni GeForce GTX 1080. Referenční systém chlazení je poměrně hlučný a neumožňuje grafické kartě dosahovat příliš vysokých taktů.

Klady

  • Výkon na úrovni nejvýše přetaktovaných GeForce GTX 1070

Zápory

  • Referenční chladič
  • Vyšší hlučnost
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 5 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně tím, co mě poslední dva roky živí a co stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

AMD Radeon RX Vega 56 8GB HBM2

P-DC1-WEB24