Obdobně, jako je tomu v případě grafických karet edice Expedition, kterou společnost Asus navrhla pro extrémnější dlouhodobou zátěž 24/7, v nabídce této společnosti můžete objevit ještě jednu řadu bojovníků s dlouhodobou zátěží, tentokrát však ryze herní s názvem Cerberus. Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G patří právě do této novější edice grafických karet, které ve svém znaku nesou strážce podsvětí trojhlavého psa Cerbera, a my si dnes ukážeme, co všechno vám tato grafická karta může nabídnout.
Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP107 v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 128bit sběrnice připojeny moduly paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá střední až nižší patra výkonnostního žebříčku
Frekvence grafického čipu je 1 342/1 455 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 1 752 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 7 008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 52 MHz v základu a o 63 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti.
Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G měří na délku 203 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará jednoduchý paprskovitý hliníkový chladič. Moduly grafických pamětí ani napájecí kaskády nijak chlazeny nejsou, což však u takto méně výkonné grafické karty není nijak na škodu.
Aktivní část systému chlazení je tvořena dvěma 75mm ventilátory s aerodynamicky tvarovanými lopatkami pro vyšší tlak chladícího vzduchu. Kryt s ventilátory přesahuje plošný spoj o 30 mm. Samotné ventilátory jsou odolné vůči prachu, certifikované dle IP5X, s vylepšenou spolehlivostí a delší životností. Ventilátory však bohužel nepodporují funkci 0dB, která by oba ventilátory při nízké zátěži a teplotě grafické karty úplně odstavila (semi-pasivní chlazení). Oba se tak otáčejí rychlostí 1 060 ot./min. i v době, kdy to není zapotřebí, a zbytečně tak zvyšují hlučnost grafické karty.
Test 3DMark Stress Test |
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G na skóre 99,3 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s rezervou prošla (minimální hranice je 97 %). Na konci zátěžového testu se teploty grafické karty držely na 66 °C, při otáčkách ventilátorů 1 880 ot./min. a průměrné frekvenci 1 698 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
O napájení grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G se stará 4 + 1fázová napájecí kaskáda, která nevyžaduje žádné přídavné napájení a vystačí si pouze s tím, co jí dodá sběrnice PCI Express. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 75 W a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 300 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, jednoho konektoru DP 1.3/1.4 (Display Port) a jednoho konektoru HDMI 2.0.
Součástí balení grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je také firemní nástroj společnosti Asus s názvem GPU Tweak II.
GPU Tweak umožňuje pracovat v uživatelském rozhraní „Simple“, v němž můžete vybírat jeden ze tří přednastavených výkonnostních režimů.
Asus GPU Tweak II také umožňuje přejít do rozhraní „profesionálního“, ve kterém pak můžete uživatelsky zvolit různé parametry grafické karty, jako jsou například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavit limity teploty, spotřeby atd. Díky nástroji GPU Tweak si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak lze její výkon omezit a upřednostnit spíše lepší provozní vlastnostnosti (teplota, hlučnost či spotřeba).
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip Variant Family | Velikost Transistory Výroba | SP TMU ROP | VRAM Velikost Bus/Clock | Base Clock Turbo Clock Real Clock | Interface TDP |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b /7008 | 1342 MHz 1455 MHz 1725 MHz | PCIe 3.0 x16 75 W |
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b /8008 | 1544 MHz 1759 MHz 1905 MHz | PCIe 3.0 x16 140 W |
Zotac GTX 1060 AMP! Edition | GP106 GP106-400-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1280 80 48 | GDDR5 6.144 GB 192b /8008 | 1557 MHz 1772 MHz 1888 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
MSI GTX 1060 3GT OC | GP106-3 GP106-300-A1 Pascal | 200 mm2 4,400 million 16nm FinFET | 1152 72 48 | GDDR5 3.072 GB 192b /8008 | 1544 MHz 1759 MHz 1904 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | GP107 GP107-400-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 768 48 32 | GDDR5 4.096 GB 128b /7008 | 1367 MHz 1481 MHz 1797 MHz | PCIe 3.0 x16 120 W |
Gigabyte GTX 1050 OC 2G | GP107 GP107-300-A1 Pascal | 132 mm2 3,300 million 14nm FinFET | 640 40 32 | GDDR5 2.048 GB 128b /7008 | 1380 MHz 1493 MHz 1750 MHz | PCIe 3.0 x16 70 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris Polaris 20 XT GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2304 144 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /8000 | 1430 MHz 1430 MHz 1430 MHz | PCIe 3.0 x16 183 W |
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 | Polaris Polaris 20 XL GCN 4nd GEN | 232 mm2 5,700 million 14nm FinFET | 2048 128 32 | GDDR5 8.192 GB 256b /7000 | 1340 MHz 1340 MHz 1340 MHz | PCIe 3.0 x16 160 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris Polaris 21 XT GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 1024 64 16 | GDDR5 4.096 GB 128b /7000 | 1224 MHz 1224 MHz 1175 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris Polaris 21 XL GCN 4nd GEN | 123 mm2 3,000 million 14nm FinFET | 896 56 16 | GDDR5 4.096 GB 128b /6000 | 1187 MHz 1187 MHz 1187 MHz | PCIe 3.0 x8 48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkan. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD a grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G si zde vede velmi dobře.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP107 (GP107-400-A1), který se od jiných grafických karet GeForce GTX 1050 Ti může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela v rozmezí 1 625–1 772 MHz (v průměru 1 725 MHz) při efektivní frekvenci grafických pamětí 7 008 MHz.
Ačkoliv se frekvence Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G pohybovala v průměru o 72 MHz níže nežli u srovnatelné grafické karty Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G (1 725 MHz versus 1 797 MHz), na výkonu ve hrách se to nijak zvlášť neprojevilo. Co se výkonu týká, nelze tedy grafické kartě Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G příliš co vytknout.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Výkon grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G je tedy v pořádku, ale co její provozní vlastnosti? Tady bych řekl, že to přeci jen poněkud skřípe. Teploty grafické karty se držely pod hranicí 70 °C, což je v pořádku. Dokonce ani se spotřebou (příkonem) na tom Cerberus není nijak zle. V čem ale grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G poněkud pokulhává, je hlučnost. Otáčky ventilátorů chladiče se při plné herní zátěži pohybovaly kolem hranice vysokých 1 900 ot./min., což se na zvýšené hlučnosti grafické karty samozřejmě projevilo.
Hlučnost přesahující 39 dBA sice není žádná tragédie, ale mohu vám garantovat, že tuto grafickou kartu ve svém počítači zcela jistě uslyšíte. Navíc absence funkce 0dB (semi-pasivní chlazení) znamená, že ventilátory chladiče se otáčejí neustále, tedy i při nízkých teplotách grafické karty, kdy aktivně chladit není zapotřebí. Naštěstí, otáčky se v tomto případě sníží ke hranici 1 000 ot./min., při kterých Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G již prakticky neuslyšíte.
Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.
Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.
VRMark |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G na využití virtuální reality věru vhodná není, ostatně obdobně jako konkurenční grafické karty GeForce GTX 1050 a Radeony RX 560. Žádná z těchto grafických karet totiž testy VRMark Orange ani Cyan Room neprošla. Pokud byste na svém počítači rádi využívali virtuální realitu, budete se muset porozhlédnout po grafické kartě mnohem výkonnější.
Grafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G byla navržena pro dlouhodobou herní zátěž, čemuž byl krom jednotlivých součástek přizpůsoben i její systém chlazení, který prošel různými certifikáty a zátěžovými testy překračujícími běžné průmyslové standardy.
Obdobně jako ostatní GeForce GTX 1050 Ti, také Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G nabízí výkonu sice poskrovnu, nicméně na rozdíl od ještě slabších GeForce GTX 1050 a Radeon RX 560 si s touto grafickou kartou budete moci zahrát dokonce i nějakou tu náročnější akční střílečku. Samozřejmě, snížení grafických detailů v těchto hrách bude jistě nezbytnou podmínkou pro dosažení svižné snímkové frekvence. Kdo o snižování detailů ve hrách nestojí, bude se holt muset porozhlédnout po grafické kartě výkonnější, což v tomto segmentu grafických karet středního výkonu znamená volit mezi Radeony RX 570, RX 580 nebo GeForce GTX 1060.
Ačkoliv provozní vlastnosti grafické karty Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G špatné rozhodně nejsou, nízkou hlučností se přeci jen tato karta příliš pyšnit nemůže. Žádná tragédie to sice není, myslím ale, že společnost Asus to umí i lépe. Příkladem by mohla být grafická karta Asus Expedition GTX 1050 O4G, která sice disponuje o něco nižšími takty, ve svém počítači o ní však nebudete ani vědět.
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G
Grafické kartyGrafická karta Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G nabízí herní výkon, který by mohl uspokojit všechny méně náročné hráče počítačových her. Karta je koncipována pro dlouhodobou herní zátěž a její provozní vlastnosti jsou dobré, i když hlučnost chladiče by mohla být o něco nižší.
Klady
Zápory