Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 (RECENZE A TESTY)

Aktualizováno

Edice Gaming není jedinou populární řadou grafických karet společnosti MSI. Mezi hráči jsou oblíbené také grafické karty z edice Armor v povedeném černo-bílém provedení. A právě dnes si jednoho takového Armora představíme a také pěkně otestujeme. Předmětem dnešní recenze totiž bude grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1!

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 recenze a testy

Recenze MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 – OBSAH

  1. Představení MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin's Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Mass Effect: Andromeda
  7. Testy Battlefield 1
  8. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  9. Testy Doom
  10. Testy Tom Clancy's The Division
  11. Testy Rise of the Tomb Raider
  12. Testy Star Wars: Battlefront
  13. Testy Zaklínač: Divoký hon
  14. Testy Crysis 3
  15. Sumarizace výkonu
  16. Provozní vlastnosti
  17. Test virtuální reality
  18. Přetaktování
  19. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 je postavena na herním grafickém čipu NVIDIA GP106 společnosti NVIDIA, na který jsou pomocí 192bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 6 GB. Svým výkonem pak MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá ta nejvyšší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 popis

Frekvence grafické karty

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 GPUZ

Frekvence grafického čipu je 1544/1759 MHz (Base/Boost) a frekvence grafických pamětí 2002 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 8008 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 38 MHz v základu a o 50 MHz v Boost. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách NVIDIA GeForce GTX 1060.

Systém chlazení GPU

Grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 měří na délku 275 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará systém chlazení Armor 2x. Skládaný pasiv z hliníkových žeber je pro lepší odvod tepla z grafického čipu vybaven dvojící tepelných trubic (heatpipes). Společně s grafickým čipem jsou chlazeny také moduly grafických pamětí. I když jen částečně, protože dosedací plocha na grafický čip (base-plate) nedoléhá na tyto paměťové moduly v plné ploše. Napájecí kaskáda grafické karty je pak chlazena za pomoci menšího hliníkového chladiče, který však není v kontaktu s hlavním pasivem.

Aktivní čas systému chlazení tvoří dva 95mm ventilátory typu TORX 2.0, které proti „běžným“ ventilátorům generují o 22 % větší tlak chladicího vzduchu. Uložení ventilátorů ve dvojitých kuličkových ložiskách prodlužuje jejich životnost a hlavně přispívá k jejich velmi tichému chodu. Technologie Zero Frozr pak oba tyto ventilátory chladiče při nízké zátěži grafické karty a teplotě pod 60 °C zcela vypne. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; závislost otáček a hlučnosti

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 se stará 5+1 fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin konektoru. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 140 W (max. 160 W), a k jejímu provozu je tedy doporučen zdroj o výkonu minimálně 400 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvou konektorů HDMI 2.0. Dvojici konektorů HDMI pak jistě ocení všichni příznivci virtuální reality.

MSI Afterburner

Grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 nepodporuje firemní nástroj MSI Gaming APP, takže jediným nástrojem, s jehož pomocí můžete nastavovat různé vlastnosti grafické karty, je MSI Afterburner.

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; MSI Afterburner

Prostřednictvím tohoto nástroje tak můžete nastavovat například frekvence grafického čipu, frekvence grafických pamětí, otáčky ventilátorů chladiče nebo také nastavovat limity teploty, spotřeby atd. Díky tomuto nástroji si tak můžete nastavit chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Grafickou kartu můžete například nastavit na její maximální výkon, nebo naopak můžete její výkon omezit a dát přednost spíše lepším provozním vlastnostem (teplota, hlučnost či spotřeba).

Jak budeme grafickou kartu MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1Zotac GTX 1060 AMP! EditionMSI GTX 1060 3GT OC
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v testechZotac GTX 1060 AMP! Edition v testechMSI GTX 1060 3GT OC v testech
Asus EX GTX 1050 Ti O4GEVGA GTX 1050 SSC GamingSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE
Asus EX GTX 1050 Ti O4G v testechEVGA GTX 1050 SSC Gaming v testechSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 Special Edition v testech
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Asus RX 560 O4G EVO
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v testechAsus RX 560 O4G EVO v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET

GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1GP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b /8008
1544 MHz
1759 MHz
1905 MHz
PCIe 3.0 x16

140 W
Zotac GTX 1060 AMP! EditionGP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b /8008
1557 MHz
1772 MHz
1888 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
MSI GTX 1060 3GT OCGP106-3
GP106-300-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1152
72
48
GDDR5
3.072 GB
192b /8008
1544 MHz
1759 MHz
1904 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Asus EX GTX 1050 Ti O4GGP107
GP107-400-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b /7008
1342 MHz
1455 MHz
1680 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
EVGA GTX 1050 SSC GamingGP107
GP107-300-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
640
40
32
GDDR5
2.048 GB
128b /7008
1430 MHz
1544 MHz
1798 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SEPolaris
Polaris 20 XT
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2304
144
32
GDDR5
8.192 GB
256b /8000
1430 MHz
1430 MHz
1430 MHz
PCIe 3.0 x16

183 W
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b /7000
1340 MHz
1340 MHz
1340 MHz
PCIe 3.0 x16

160 W
Asus RX 560 O4G EVOPolaris
Polaris 21 XL
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
869
56
16
GDDR5
4.096 GB
128b /6000
1187 MHz
1187 MHz
1187 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci.  Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak můžeme také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení videoWolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videaAssassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videaShadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Middle-earth: Shadow of War; test

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Mass Effect: Andromeda; test

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Deus Ex: Mankind Divided

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v DOOM

Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Rise of the Tomb Raider

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Star Wars: Battlefront

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Zaklínač 3: Divoký hon

V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.

Testy MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v Crysis 3

Sumarizace výkonu MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Herní testy grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Jak už to tak bývá, výkon grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 je dán zejména výkonem samotného grafického čipu GP106, který se u různých grafických karet může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu či nastavenou frekvencí grafických pamětí. V případě grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmezí celkem vysokých 1898–1912 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 8000 MHz.

A právě díky o něco vyšším frekvencím se výkon MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 vyšplhal o fous výše než u grafické karty Zotac GTX 1060 AMP! Edition. Na svého největšího rivala z tábora červených pak Armor ztrácí v průměru nějakých 9 % výkonu.

Provozní vlastnosti MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Provozní vlastnosti

Provozní vlastnosti grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 jsou velmi dobré. Teploty grafické karty se v zátěži dokonce ani nedostaly přes hranici 60 °C. To vše při otáčkách ventilátorů v rozmezí 1400–1500 ot./min., které generovaly hluk lehce nad hranicí 37 dBA. Pokud byste netrvali na takto nízkých teplotách, vždy je možné otáčky ventilátorů ručně snížit, a dát tak přednost hlučnosti ještě nižší. Jak už to tak u grafických karet z rodiny Pascal bývá, spotřeba grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 je nízká, a to i navzdory výrobcem navýšenému limitu spotřeby o 20 W.

Testy virtuální reality MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 ve VRMark

Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.

Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.

VRMark

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Testy výkonu ve virtuální realitě

Jak je z testů VRMark Orange Room patrné, grafickou kartu MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 můžete využít i ve světě virtuální reality. Na druhou stranu je ale také třeba poznamenat, že se nejedná o grafickou kartu pro virtuální realitu naprosto ideální. V o něco náročnějším testu Cyan Room totiž Armor zase propadl, a tak bude hodně záležet na tom, jak náročné hry ve virtuálním světě plánujete hrát.

Přetaktování MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Přetaktování grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (+14 % Power Limit) a teploty (92 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.

! Ani vám bych neradil si s posuvníkem napětí jádra čipu jakkoliv zahrávat, obzvláště pokud si nejste bezpečně jisti, co že to vlastně vůbec děláte. Ačkoliv toho grafické karty snesou poměrně hodně, hrátky se zvedáním voltáže jsou pokaždé rizikem, které se vám nemusí vyplatit!

Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota +200 MHz pro čip a +500 MHz pro paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala v průměru na velmi vysokých 2100 MHz, u grafických pamětí pak 9000 MHz (efektivně).

Přetaktování MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1; Afterburner

S nastavenou frekvencí jádra navýšenou o 200 MHz, pamětí na efektivních 9000 MHz a posunutým Power/Temperature limitem na 114 % / 92 °C jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:

MSI GTX 1060 Armor 6GT OCV1; výsledky přetaktování

Bez zvedání napětí se mi z grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 podařilo získat v průměru ještě 10 % dalšího výkonu, který se určitě v některých hrách bude hodit.

Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 v počítačové hře Crysis 3.

Závěrečné hodnocení MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 je rozhodně velmi zajímavou grafickou kartou, která může úspěšně oslovit všechny středně náročné hráče počítačových her. Technické řešení systému chlazení Armor 2X sice nedosahuje takových kvalit jako v případě systému chlazení TwinFrozr VI u edice Gaming, i tak však grafický čip GeForce GTX 1060 uchladí levou zadní, při velmi dobrých provozních vlastnostech. Navíc černo-bílé provedení vypadá prostě sexy, a tak se grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 může stát designovou perlou vašeho PC, a to i navzdory absenci jakéhokoliv LED osvětlení.

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1

Grafické karty

Grafická karta MSI GTX 1060 Armor 6G OCV1 nabízí dostatečný výkon všem středně náročným hráčům počítačových her, velmi dobré provozní vlastnosti a v neposlední řadě také velmi atraktivní vzhled.

Klady

  • Výborný výkon (mainstream)
  • Vyšší takty v základu
  • Nízké teploty

Zápory

  • Žádné LED osvětlení (zápor jen pro toho, komu by osvětlení chybělo)

P-DC1-WEB18