Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling (RECENZE A TESTY)

Aktualizováno

Novým grafickým kartám VEGA společnosti AMD byly častokrát vytýkány vysoké teploty, hlučnost a jejich nadměrná spotřeba. To se ale vesměs týkalo zejména referenčních provedení se vzduchovým systémem chlazení. Dnes by tomu ale mohlo být jinak. Otestujeme si totiž grafickou kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling, která disponuje technicky velmi zajímavě řešeným systémem uzavřeného okruhu vodního chlazení.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling recenze a testy

Recenze Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling – obsah

  1. Představení Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin's Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Prey
  7. Testy Mass Effect: Andromeda
  8. Testy Battlefield 1
  9. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  10. Testy Doom
  11. Testy Tom Clancy's The Division
  12. Testy Rise of the Tomb Raider
  13. Testy Star Wars: Battlefront
  14. Testy Zaklínač: Divoký hon
  15. Testy Crysis 3
  16. Sumarizace výkonu
  17. Provozní vlastnosti
  18. Závěrečné hodnocení

Představení Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je postavena na nejvýkonnějším herním grafickém čipu Vega 10 společnosti AMD, na který jsou pomocí 2048-bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu HBM2 (High Bandwidth Memory) druhé generace o kapacitě 8 GB. Tato grafická karta disponuje velmi zajímavým systémem chlazení s uzavřeným vodním okruhem a svým výkonem pak spadá do segmentu vysokého výkonu (high-end), kde v současnosti zaujímá výkonnostní špičku grafických karet společnosti AMD. 

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling popis

Frekvence grafické karty

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling GPUZ

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling disponuje dvojicí BIOSů, mezi kterými se dá přepínat pomocí přepínače BIOS switch, jenž je umístěn na hřbetu grafické karty. Druhý BIOS však žádné vyšší frekvence grafické kartě nepřináší a dle mých měření ani nenavyšuje její limit spotřeby. S největší pravděpodobností tak slouží pouze jako BIOS záložní, kdy v případě výskytu nějaké chyby při upgradu firmware grafické karty je tak možné tento druhý BIOS využít k jeho obnovení.

Boost frekvence grafického čipu je nastavena na 1677 MHz, maximální frekvence (DPM7) pak na 1750 MHz. Frekvence grafických pamětí je 945 MHz, což v případě pamětí typu HBM2 představuje efektivní frekvenci 1890 MHz.

Systém chlazení GPU

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling měří na délku 272 mm a na základní desce vám zabere celkem 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará velmi zajímavý uzavřený systém vodního chlazení s membránovým čerpadlem (diaphragm pump), který ochlazuje nejen samotný grafický čip s HBM2 paměťmi, ale také kompletní napájecí kaskádu grafické karty.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; vodní chlazení
Membránové čerpadlo s expanzní nádobou a vodním blokem (zdroj pcper.com)

O ochlazování kapaliny vodního ukruhu se stará radiátor o rozměrech 150 × 120 mm, který ofukován jedním 120mm ventilátorem, jehož otáčky jsou řízeny podle teploty grafické karty. Tento ventilátor se otáčí konstatní rychlostí 880 ot./min. i v případě, kdy grafická karta není vytížena. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; otáčky a hlučnost chladiče

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling se stará zdvojená 6+1fázová kaskáda s 13 moduly napěťových regulátorů (VRM), která vyžaduje přídavné napájení pomocí dvou 8pin konektorů. Příkon grafické karty byl výrobcem nastaven na 345 W (max. 375 W) a k jejímu provozu společnost Sapphire doporučuje zdroj o výkonu 1000 W. Moje interní testy ale ukázaly, že pro účely běžného hraní počítačových her byste si mohli vystačit se zdrojem o výkonu 600 W a více.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling řešeny pomocí jednoho HDMI 2.0 a tří konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port).

Jak budeme grafickou kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling zařadili následující grafické karty ze segmentu vysokého výkonu (high-end):

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LCAsus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LC v testechSapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v testechMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X v testech
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridAsus Strix RX Vega56 O8G Gaming
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID v testechAsus Strix RX Vega64 O8G Gaming v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET
GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid CoolingVega 10
Vega 10 XT
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1247 MHz
1750 MHz
1586 MHz
PCIe 3.0 x16

345 W
Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumGP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1620 MHz
1734 MHz
2025 MHz
PCIe 3.0 x16

275 W
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK XGP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10008
1683 MHz
1823 MHz
1980 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridGP104
GP104-300-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2432
152
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1607 MHz
1683 MHz
1886 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
Asus Strix RX Vega56 O8G GamingVega 10
Vega 10 XL
GCN 5nd GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1156 MHz
1590 MHz
1496 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence grafická karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována právě snímková frekvence.

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že grafická karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak grafická karta s nejnižší snímkovou frekvencí pak zase úplně dole. Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Použitý systém vodního chlazení v testech

Vodní chlazení EK Water Blocks EK-KIT S240

Chlazení grafických karet Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum a MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X v testech zajišťovala sada vodního chlazení EK Water Blocks EK-KIT S240, která s dvojicí ventilátorů a vodní pumpou generovala hlučnost 35,5 dBA. V grafech je pak ke jménům grafických grafických karet, které využívají tento systém vodního chlazení, přidána zkratka EKWB.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéna Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení videoWolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkán. Z tohoto grafického rozhraní profitují více grafické karty společnosti AMD, zejména pak v nižším rozlišení 1920 x 1080 pixelů.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing nastaven na LOW.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videaAssassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena, odehrávající se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros Interactive Entertainment. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videaShadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Middle-earth: Shadow of War; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Prey

PreyPrey je akční sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, která byla postavena na herním engine CryEngine vývojáři ze studia Arkane Studios a vydána v květnu 2017 společností Bethesda Softworks. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Hardware Labs po dobu 64 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Prey nastavení testu 1Prey nastavení 2

Testy Prey

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Prey; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Mass Effect: Andromeda; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za 1. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se u takto výkonných grafických karet moc v lásce nemají, a proto bych doporučil tuto hru hrát výhradně pod nastavením na DirectX 11.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Deus Ex: Mankind Divided; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; DOOM; test

Pro počítačovou hru DOOM platí jednoduché pravidlo: chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. S tímto moderním herním rozhraním by však mohly mít problémy grafické karty předchozí generace společnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12, zejména pak hrajete-li hru v nižším rozlišení 1920 x 1080 pixelů.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12 a v nižším rozlišení z něj profitují všechny grafické karty. Využíváte-li rozlišení 1920 × 1080 pixelů, určitě se vyplatí přepnout na renderování přes DirectX 12.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling ve Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. V rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl v testech anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Star Wars: Battlefront; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je uvedeno na přiložených snímcích. Anti-aliasing byl nastaven v rozlišení 1920 × 1080 pixelů (FHD) na MSAA × 4, v rozlišení 2560 × 1440 pixelů (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlišení 3840 × 2160 pixelů (4K UHD) byl pak anti-aliasing zcela vypnut.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Crysis 3; test

Sumarizace výkonu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Herní testy grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato grafická karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými grafickými kartami v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Výkon grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je více než slušný, a pokud bych ho mohl porovnat s konkurencí, pohybuje kdesi na úrovni GeForce GTX 1080. Výkon tedy dobrý, ale jaksi trochu nevyrovnaný. V některých hrách, jako je například nový Wolfenstein, si totiž Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling došlápne i na GeForce GTX 1080 Ti, v jiných hrách už to tak slavné není a horko těžko dohání GeForce GTX 1070 Ti, zejména v nižším rozlišení FullHD (1920 × 1080 pixelů). Ovladače grafických karet Vega tedy s největší pravděpodobností prozatím ještě nejsou příliš dobře vyladěny.

Provozní vlastnosti Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Provozní vlastnosti

Co se týká provozních vlastností, tak krom spotřeby, která je opravdu vysoká, si grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling vede opravdu dobře. Uzavřený okruh vodního chlazení s membránovým čerpadlem je opravdu velmi tichý a účinný. Teploty se pohybují kolem 65 °C při hlučnosti nepřekračující 35 dBA. Mohu vám tedy garantovat, že tuto grafickou kartu ve svém PC prakticky neuslyšíte. Problémem této grafické karty je zejména její spotřeba, která se v případě zvýšení limitu spotřeby pomocí posuvníku v ovladačích RSAE (Radeon Software Adrenalin Edition) může vyšplhat k hranici 500 W. Výkonný zdroj tedy bude nezbytnou podmínkou při provozování této grafické karty ve vašem PC.

i Pokud vám v dnešní recenzi chybí kapitola o přetaktování, je to z toho důvodu, že se mi grafickou kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling na současných ovladačích prostě nijak přetaktovat nepodařilo. Při svých pokusech jsem byl za každé navýšení limitu spotřeby nad 15 % či jakékoliv snížení napětí odměněn vždy pádem ovladače, až jsem nakonec všechny pokusy o přetaktování vzdal.

Závěrečné hodnocení Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je velmi povedeným kouskem hardwaru, zejména pak její systém uzavřeného okruhu vodního chlazení s membránovým čerpadlem (diaphragm pump), který této grafické kartě zajišťuje nejen nízké pracovní teploty, ale zejména minimální hlučnost. Achillovou patou této grafické karty je spotřeba, která je vysoká, dokonce vyšší nežli ta, kterou nabízí konkurence u svých nejvýkonnějších grafických karet GeForce GTX 1080 Ti.

Plánujete-li tedy pořízení grafické karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling, striktně doporučuji, aby vaše PC bylo vybaveno zdrojem o výkonu minimálně 600 W. Chystáte-li se také na její overclocking, pak raději zvolte zdroj ještě krapet výkonnější.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafické karty

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je technicky velmi dobře zpracovanou grafickou kartou, která nabízí výkon srovnatelný s konkurenční GeForce GTX 1080, nízké teploty a minimální hlučnost. Díky vyšší spotřebě však budete k jejímu provozu potřebovat výkonnější zdroj.

Klady

  • Výkon na úrovni GeForce GTX 1080
  • Uzavřený systém vodního chlazení
  • Technické zpracování
  • Velmi tiché chlazení

Zápory

  • Poměrně nevyrovnaný výkon ve hrách
  • Vysoká spotřeba

WEB8