Obnovit stránku

Naše pobočky jsou otevřeny pro výdej zboží. Při jejich návštěvě dbejte pokynů obsluhy.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 451 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny.

BioShock Collection; wallpaper: cover

BioShock 4: Vše, co víme

Speciál: • Autor: Ondřej Zeman

Po řadě let světlo světa spatřily novinky o dalším dílu FPS série BioShock. Co vše o připravované střílečce víme, kam se v ní pravděpodobně nevydáme, čemu by mohl mít BioShock 4 blízko v rámci hratelnosti, na jaké platformy dorazí, a mnoho dalších informací si máte možnost přečíst v našem speciálu.

Alza Magazín

Nejnovější updaty

(15. 10. 2020) Článek vytvořen, obsahuje základní informace a podrobnosti ohledně platforem a data vydání, nastiňuje gameplay a příběh BioShock 4.


BioShock 4: Vše, co víme – OBSAH

BioShock 4: Základní informace

Alza Magazín

BioShock 4 (hra) | BioShock (IP)

FPS BioShock 4 je součást herní série BioShock. Titul vyvíjí studio Cloud Chamber a vydává společnost 2K Games. Datum vydání prozatím nebylo stanoveno, dorazit by však měl v průběhu následujících let na PCPS5 a Xbox Series X/S. Hra vychází pravděpodobně bez české lokalizace multiplayeru.


Články: | Speciál: Vše, co víme

Kultovní FPS série BioShock byla posledních pár let mimo zájem vývojářů. Nyní se však vrátí v podobě BioShock 4, jehož vývoj má na starosti nedávno založené studio Cloud Chamber v čele s vývojářskou veteránkou Kelley Gilmorovou, která strávila dvacet let ve společnosti Firaxis. Skrze její nejnovější projekt se vydáme na dosud nespecifikovanou lokaci. Ta bude kvůli zachování jádra definovaného předchozími zástupci této IP pravděpodobně obdobně jako destinace z minulých dílů BioShock místem v rozkladu, jež bude potřebovat vaši pomoc.

Podoba příběhu ani hlavní protagonista BioShock 4 zatím nebyla specifikována. Gilmorová však v minulosti uvedla, že Cloud Chamber má být místem, kde se bude docházet k vytváření nových světů, takže se do Rapture ani Columbie asi nepodíváme. Elementární gameplay by měl podle nedávno vypuštěných požadavků na nové členy týmu, hráčům umožnit experimentovat se světem. Není tím pádem vyloučeno, že hratelností se komplet od předchozích zástupců značky BioShock moc neodkloní. BioShock 4 nemá stanovené žádné datum vydání. Vyjít by ale měl na PC a nespecifikované konzole nové generace bez oficiálně vytvořené češtiny a pravděpodobně také multiplayeru.

BioShock; screenshot: Big Daddy
Už skrze první BioShock nám bylo ukázáno, že výrazné postavy nemusí vždy mluvit. BioShock 4 by v tomto ohledu mohl kráčet ve stopách svého kultovního předchůdce.

BioShock 4: Recenze, preview, dojmy z hraní


Vývoj BioShock 4 je aktuálně v počátečních fázi, k dispozici proto nejsou žádné dojmy z hraní, preview ani recenze. Nelze však zcela vyloučit, že se vývojářská společnost Cloud Chamber v průběhu roku 2021 vytasí s nějakou tou krátkou ukázkou či demem pro novináře, skrze něž jim mírně nastíní, jak by mohl jejich projekt ve finále vypadat. Pokud jde o hratelnost, je vysoce pravděpodobné, že se BioShock 4 vydá po stopách svých předchůdců. Co by to mohlo pro tento kus znamenat, si přečtete v kapitole orientované na gameplay.

BioShock 4: Datum vydání, platformy, edice


BioShock 4 prozatím nemá přesně stanovené datum vydání, ani edice, ve kterých by měl dorazit. Vývoj je zatím v plenkách, takže je možné, že se finálního produktu dočkáme až za několik let. Specifikovány v tento moment nejsou ani platformy, na které by měla hra vyjít. S vysokou pravděpodobností však dorazí vedle PC také na nespecifikované konzole nové generace. O případných změnách vás budeme informovat.

BioShock Infinite; screenshot: Songbird edition
Série BioShock měla vždy velmi pěkné sběratelské edice. Není proto vyloučeno, že se podobné sošky dočkáme třeba i u BioShock 4.

BioShock 4: Čeština, česká lokalizace


Oficiální čeština k prvnímu dílu série BioShock vyšla pod taktovkou distribuční společnosti Cenega. V případě BioShock 2 a BioShock Infinite si hráči museli počkat na neoficiální lokalizace, které byly vytvořeny komunitními překladateli. U BioShock 4 lze počítat s podobným nebo dokonce stejným průběhem jako u posledních zástupců této značky. Hned při vydání se proto překladu minimálně z oficiálních zdrojů nedočkáme. Je však možné, že si hru v češtině vychutnáte krátce po něm, jako tomu bylo třeba u BioShock Infinite.

BioShock 4: Příběh


Zatímco skrze BioShock 1 a 2 jsme se měli možnost podívat do podmořské metropole Rapture, kde se utopie kvůli touhám několika vyvolených proměnila v peklo, děj BioShock Infinite nás vzal do úplně nového prostředí, přesněji řečeno do v oblacích se vznášející Columbie. BioShock 4 by měl v tomto ohledu kráčet ve stopách posledního dílu, takže se nevydáme do dobře známých míst, ale vstříc dosud nepoznaným destinacím, jejichž podoba zatím nebyla specifikována. Samotný příběh by ovšem mohl být opět zaměřen na pád společnosti, jež na první pohled vyvolává idylický dojem.

BioShock: The Collection Announcement Trailer

Dějové linky série BioShock jsou jedním z hlavních důvodů, proč její zástupci přirostly hráčům tolik k srdci. Doufáme, že nám Kelley Gilmorová a její tým přinesou další příběh, jenž pomůže rozšířit toto krásné univerzum.

BioShock 4: Gameplay


Všechny kousky zastupující FPS značku BioShock se odehrávají v různě velkých koridorových oblastech vyznačujících se velmi kvalitním designem umožňujícím hráči využívat prostředí proti svým nepřátelům. Podle slov Kelley Gilmorové pro server GamesRadar+, by se jejich nový projekt v tomto ohledu výrazně neměl odklonit od zavedených pořádků. Počítat tím pádem můžeme s tím, že propracované úrovně, v nichž bude možné provádět různé experimenty, najdeme i v BioShock 4. Díky novým technologiím však budou zpracovány daleko komplexněji než dříve. Těšit se navíc lze na dosud nespecifikované inovace definující gameplay.

V rámci samotné hratelnosti se žádný BioShock vyloženě nelišil od tradičních FPS. K dispozici vám tu byla vždy dána slušná škála různorodých zbraní, vedle kterých dostal hlavní hrdina k dispozici ještě rozličné nadpřirozené schopnosti vylepšované v průběhu hraní. Ty mu umožnily neeliminovat protivníky pouze za pomoci kulek a tupých ran, ale také ohněm, elektřinou, nebo mrazem, dělajícím z nepřátel ledové sochy. Vedle pro žánr typických mechanik tu bylo možné vždy najít také výrobu předmětů, či nabourávání elektroniky, jež mělo pokaždé trošku jinou podobu. Vzhledem k vyjádřením Gilmorové je možné, že většina prvků typických pro tuto IP bude v určité formě nakonec zachována. Jakmile vyjde první gameplay, budeme vás informovat o detailech.

BioShock 4: Multiplayer


Hra pro více hráčů není pro sérii BioShock i přes velký důraz na zaměření na příběh úplnou neznámou. Doposud multiplayerem disponoval však pouze BioShock 2. V prvním BioShocku a BioShock Infinite přítomen nebyl. I když je vysoce nepravděpodobné, že bychom se ho v následujícím zástupci této značky dočkali, není zcela vyloučeno, že se jej vývojářům nakonec přeci jen podaří do BioShock 4 zakomponovat.

BioShock 4: Videa, trailery, screenshoty


Aktuálně nejsou k dispozici žádná videa, trailery ani screenshoty od tvůrců BioShock 4. V momentu, kdy dojde k jejich vypuštění, je najdete v této kategorii.

BioShock 4: Hardwarové nároky na PC


Oficiální hardwarové nároky pro BioShock 4 dosud nebyly odhaleny.


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor bude oznámeno bude oznámeno
Grafická karta bude oznámeno bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť bude oznámeno bude oznámeno
Pevný disk bude oznámeno bude oznámeno
i

To jsou tedy veškeré podstatné informace, které v současné chvíli o BioShock 4 máme. Tento speciál budeme pravidelně aktualizovat s tím, jak se budou objevovat nové detaily nejen z oficiálních zdrojů.

• Zdroje: boards.greenhouse.ioGamesRadar+


Co jsme dříve napsali o BioShock 4

Bioshock – Oznámení

2K chce sérii opět přivést k životu za pomoci nového studia postrádajícího jednu z nejvýraznějších tváří původního týmu

• Oznámení: 10. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Když Ken Levine (kreativní ředitel původního týmu Irrational Games, který měl značku Bioshock na starosti) před pár lety oznámil, že nehodlá nadále pracovat na dalších dílech série Bioshock, jednalo se o velmi smutný moment a většina hráčů už od daného okamžiku prakticky nepočítala s tím, že bychom mohli ještě dalšího zástupce této kultovní herní série dostat. Hlavouni z 2K se však nakonec rozhodli, že to jde dělat i bez Levina, a tak založili studio Cloud Chamber, jehož chod dali na starost zkušené herní veteránce Kelley Gilmorové. Ta je jistě zaujala svým CV, ve kterém určitě nechyběla skutečnost, že dlouhých dvacet let pracovala pro Firaxis, který si fandové tahových strategií ihned spojí s XCOM či sérii Civilization. Vzhledem k tomu, že ve svém předchozím působišti dělala PR spolu s produkční exekutivou a marketingem, je to očividně výborná volba.

Dle jejích slov má být studio Cloud Chamber místem, kde budou vývojáři vytvářet nové světy a příběhy, jejichž cílem bude posunout herní žánr jako takový. Při tvorbě jim má podle ní hodně pomoci víra v krásu a diverzitu, která je v současnosti hodně častým tématem. V rámci vývoje Bioshock se však nechce příliš odklonit od jádra definovaného předchozími díly série. Stále se má jednat o hru s úžasným světem, který navždy zůstane ve vašich vzpomínkách díky své unikátnosti. Na rozdíl od svých předchůdců však bude disponovat technologiemi, o nichž se jejich původním tvůrcům ani nesnilo. O jaké mechanizmy se ovšem bude jednat, Gilmorová nezmínila.

Na vývoji má spolu s Gilmorovou pracovat také několik původních tvůrců, mezi nimiž nechybí třeba Hoagy de la Plante, kreativní ředitel Scott Sinclair nebo Jonathan Pelling, mající na starosti design. Kromě těchto jmen disponuje Cloud Chamber též vývojáři, kteří měli možnost pracovat na sérii Call of Duty, Assassin's Creed, Star Wars či Battlefield, což nezní vůbec špatně. Dost mi popravdě v sestavě chybí Ken Levine, jehož hlavní pracovní náplní je vývoj her v Ghost Story Games, takže minimálně prozatím s ním bohužel vůbec nejde počítat.

Vývoj nového dílu série Bioshock má však trvat několik let, díky čemuž je možné, že nakonec zainteresován bude, protože se přeci jen jedná o osobnost, která pomohla značce získat sympatie, jež má. Kde se příští Bioshock bude odehrávat, aktuálně není jasné, teoreticky lze počítat s návratem do Columbie či výletem do vesmíru po vzoru Prey. Osobně bych si však nechal líbit Rapture, na které dodnes s láskou vzpomínám nejen já, ale také většina fanoušků série. V momentu, kdy zjistíme víc, vás budeme informovat.

• Zdroje: GamesRadar+, Tisková zpráva

P-DC1-WEB23