Legendární Warren Spector, jenž má za sebou takové značky jako Deus Ex nebo Thief, nám nyní se studiem OtherSide Entertainment přináší nový projekt, na němž pracoval v průběhu posledních let. Jak moc se mu jeho akční RPG Underworld Ascendant povedlo a v čem nám vyloženě nesedlo, si můžete přečíst v naší minirecenzi.
• Žánr: RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: OtherSide Entertainment • Vydavatel: 505 Games • Platformy a Datum vydání: PC (15. listopadu 2018) • Homepage: www.underworldascendant.com • Čeština: Ne
• mini Recenze: 20. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Cestu započnete v temnotách, skrze něž vás bude provázet tajemná postava vyprávějící detaily o tom, co budete muset vykonat. Vašim hlavním oponentem bude dle jejích slov tajemná stvůra, již dokážete porazit jen tak, že sjednotíte všechny obyvatele podzemí a pospolu se vrhnete proti společnému nepříteli.
V Underworld Ascendant se budete muset postavit pradávnému zlu, kterému slouží především umrlá monstra.
Po absolvování úvodní kapitoly zastupující v Underworld Ascendant výukový scénář se objevíte ve městě ještěřího lidu, jenž je aktuálně vaším jediným spojencem v boji proti prastarému zlu číhajícímu v hlubinách. Nabírat budete v této lokaci nové úkoly, nakupovat zboží a utrácet dovednostní body, s jejichž pomocí budete určovat zaměření vašeho protagonisty. Zaměřit hlavního aktéra celého příběhu můžete na magii, zlodějinu, či klasické válečnictví. Osobně jsem popravdě při hraní přítomnost vývoje hrdiny moc nepociťoval, jednalo se spíše o příjemné zpestření, skrze něž jsem dosti minimalisticky vylepšoval své statistiky a pasivní dovednosti.
Samotné spektrum úkolů, jež budete nabírat v temné metropoli ještěřích lidí, mi přišlo dosti chudé. Po většinu času po vás herní frakce Underworld Ascendant budou požadovat eliminování určitých typů nepřátel, nalezení specifických předmětů či otevření dosud uzavřených podzemních pasáží. Kdyby vás tvůrci vysílali do rozsáhlého spektra lokací, zřejmě by vám ani nepřišlo, že je vše na jedno brdo. Bohužel se budete až příliš často pohybovat po prostorách, jimiž jste v minulých hodinách už minimálně pětkrát prošli, takže se zábava a touha po objevování velmi rychle vytratí.
Underworld Ascendant – start (Gameplay)
Dabing je jednou z mála věcí, která v Underworld Ascendant stojí za to.
Hlavním tahounem Underworld Ascendant je propracovaná fyzika, s jejíž pomocí můžete využívat prostředí k eliminaci nepřátel a zapalovat ohněm rozsáhlé lokace. S extrémně propracovanou fyzikou je bohužel spojena vysoká technická náročnost, jež Underworld Ascendant moc neprospívá, protože celek není zrovna nejlépe optimalizován. Pokud se vznítí větší počet předmětů, či přejdete do rozsáhlejší lokace, setkáte se často s výraznými propady fps, které slušně naruší herní zážitek.
Vývojářské studio OtherSide Entertainment pod vedením Warrena Spectora jasně ukazuje, že čas herních veteránů se pomaličku blíží ke konci. Podobně jako Brian Fargo, ani tento vývojář není schopen překlenout své megalomanství a přijmout limity, jimiž jsou současné enginy omezovány, čímž ve finále poškozuje svůj aktuální projekt. Underworld Ascendant je zářným příkladem toho, že když chcete postavit něco velkého na nepříliš kvalitních základech, vždy to dopadne špatně. Komplet přináší řadu zajímavých prvků, jeho celkové zpracování však nestojí za moc. Herní úrovně se opakují, technická stránka dosti pokulhává a hratelnost jako taková též není něčím, čím by se mohli tvůrci chlubit. V mých očích toto dílko před pádem do úplného zapomnění zachraňují primárně hrátky s fyzikou.
Ačkoli bych si upřímně přál, aby tomu bylo jinak, nakonec musím označit Underworld Ascendant za dosti průměrné dílo, které vůbec neodpovídá standardům, jež bych očekával od takové legendy jako je Warren Spector. Určeno je prakticky jen pro staromilné hráče, kteří touží po tom, aby se mohli za každou cenu vrátit do let, kdy na svých monitorech mohli sledovat Thiefa či Deus Ex. Mladší jedinci spolu s těmi, jimž už retro nepřijde tolik atraktivní, by se měli Underworld Ascendant vyhnout skutečně širokým obloukem. Za sebe nákup rozhodně nedoporučuji.
Obrázek 1: Skrze portály se budete dopravovat do akce. Obrázek 2: Oheň je v Underworld Ascendant vašim stálým pomocníkem. Obrázek 3: V obchodě lze nalézt předměty prodávané různými herními frakcemi.
Klady
Zápory
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel CPU Core i5-6600 3.3GHz | Intel CPU Core i7-6700 |
Grafická karta | Nvidia GPU GeForce GTX 950 / AMD GPU Radeon HD 7870 | Nvidia GPU GeForce GTX 1080 |
DirectX | – | – |
Operační paměť | 6 GB | 16 GB |
Pevný disk | 45 GB | 45 GB |
Underworld Ascendant vychází 15. listopadu 2018 na PC